Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc

Data: 2011-06-07 02:05:21
Autor: badzio
Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc
Witam,

mam spoldzielcze-wlascnosciowe prawo do lokalu (mieszkanie posiada KW - hipoteka na rzecz banku ale ofkoz kredyt splacany regularnie :) ). Chcialem 'przejsc' na tzw pelna wlasnosc.
Poszedlem dzis do spoldzielni, pani mi powiedziala ze spoldzielnia zlozyla wniosek o wykup gruntu, moj wniosek spowoduje zablokowanie ich wniosku. I ze jesli sie wstrzymam ze swoim wnioskiem, to po zakonczeniu sprawy przez spoldzielnie bede mogl otrzymac prawo wlasnosciowe do lokalu + gruntu a teraz otrzymalbym tylko do lokalu.
Moglby ktos mi wytlumaczyc o co chodzi? Moze cos pomieszalem?

Data: 2011-06-08 12:11:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Jun 2011, badzio wrote:

Poszedlem dzis do spoldzielni, pani mi powiedziala ze spoldzielnia
zlozyla wniosek o wykup gruntu, moj wniosek spowoduje zablokowanie
ich wniosku.

  Je¶li jest wielu wła¶cicieli wyodrębnionych lokali, z mocy prawa
s± oni współwła¶cicielami budynku i tworz± odrębny twór prawny
pt. "wspólnota mieszkaniowa", uprawniony do reprezentacji
wła¶cicieli, przynajmniej w niektórych sprawach.
  W innych sprawach musz± wszyscy zaj±ć stanowisko.
  Zastrzegam że nie mam pojęcia czy dla sp-ni jest jaki¶ wyj±tek
(np. w prawie spółdzielczym), ale co do zasady "pani" może
mieć rację: je¶li wyst±piła spółdzielnia, to zakup przez inny
podmiot spowoduje stosik "papierkologii", jak s±dzę większy
niż rezygnację z wniosku i złożenie go na nowo (już wraz
z nowym współwła¶cicielem).

  Może kto¶ skomentuje, ale na mój gust wygl±da prawdopodobnie.

I ze jesli sie wstrzymam ze swoim wnioskiem, to po zakonczeniu
sprawy przez spoldzielnie bede mogl otrzymac prawo wlasnosciowe do lokalu + gruntu

s/mógł/musiał/
  :D

  Status gruntu jest nierozerwalnie powi±zany z całym budynkiem,
nie może być różny dla różnych lokali.
  A przynajmniej "nie powinien" :P
  Albo wszystkie lokale maj± "przypisany" udział w użytkowaniu
wieczystym, albo we własno¶ci gruntu.

Moze cos pomieszalem?

  S±dzę że nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-08 19:30:14
Autor: ±ćęłń󶼿
Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc
Ciekawa sprawa może być, jesli budynek na gruncie gminnym w użytkowaniu wieczystym, a w budynku oprócz "prywatnych" wła¶cicieli także lokale będ±ce własno¶ci± gminy.
Tak gło¶no my¶lę:
Czy można od samego siebie dzierżawić (użytkować wieczyscie)?

Przy czym najlepszy numer to jest wtedy z podatkami od nieruchomo¶ci, i to wcale nie jest ¶mieszne (gmina jest zwolniona od opłacania podatku samej sobie, i wtedy CAŁO¦Ć podatku od nieruchomo¶ci jest rozłożona na pozostałych Bogu ducha winnych wła¶cicieli).

-- -- -

Data: 2011-06-10 23:36:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 8 Jun 2011,  ±ćęłń󶼿 wrote:

[...]

  Piszesz w temacie w±tku, czyli przypadku LOKALI?
  To pomysł masz rozbieżny z ustaw± ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-08 13:17:28
Autor: MZ
W dniu 2011-06-07 11:05, badzio pisze:
[...]

Generalnie chyba o to, że póki co spółdzielnia jest użytkownikiem
wieczystym gruntu, a chce go wykupić na własność. Składając wniosek
teraz dostałbyś udział w gruncie na zasadzie dzierżawy wieczystej. Nie
samo mieszkanie, jak to Ci pani powiedziała. Sprawdź sobie w dziale I
KW, kto jest właścicielem działki na której stoi budynek w którym masz
mieszkanie.

Składając wniosek później, gdy spółdzielnia będzie już właścicielem
gruntu, dostaniesz udział w gruncie jako właściciel, a nie dzierżawca
wieczysty. Odpadnie coroczna opłata za dzierżawę, zostanie tylko podatek
od nieruchomości.
Oczywiście dochodzi kwestia opłat przy przekształceniu w obu wariantach.
W przypadku przekształcenia teraz to w zasadzie formalność, płacisz za
notariusza i tyle. Później co roku sam opłacasz użytkowanie wieczyste do
kasy miasta czy kto tam jest właścicielem. Obecnie zapewne masz to
wliczone w czynsz.

Natomiast gdy spółdzielnia będzie właścicielem gruntu może (chociaż nie
musi) Ci przy przekształceniu doliczyć cenę gruntu (udział przypadający
na Twoje mieszkanie). To wbrew pozorom mogą być całkiem spore pieniądze,
gdzieś czytałem że jest/ma być to liczone przy wykupie jako iloczyn
rocznej opłaty x pozostała ilość lat dzierżawy wieczystej. Zakładając
np. 300 zł opłaty za użytkowanie wieczyste rocznie x np. 70 pozostałych
lat to niebagatelne 21 000 zł.
Dopytaj panią dokładnie, na jakich warunkach planują przekształcenia gdy
już będą właścicielem gruntu.
--
MZ

Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc