Zmiana geometrii ramy i pedałów na SPD, a ból w okolicy kolan

Data: 2010-04-09 01:24:31
Autor: looty
Zmiana geometrii ramy i pedałów na SPD, a ból w okolicy kolan
On 9 Kwi, 08:44, " Doczu" <do...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Witam.
Problem przedstawia się następująco:
Podczas jazdy (zwłaszcza podjazdów) odczuwam ból w okolicy kolan, którego
wcześniej nie odczuwałem. Tak jakby więzadła mnie bolały. Oczywiście ból w
nogach podczas podjazdów nie jest niczym nadzwyczajnym, ale jest to ból inny
niż ten który odczuwałem dotychczas.
Z  początku myslałem  ze po prostu muszę się rozjeździć, bo "zimowałem" do
lutego więc trzeba się było rozruszać.
Obecnie zrobione mam już ponad 300 km  więc wystarczająco by się rozjeździć
jako tako, ale problem nadal występuje.
Przypuszczałem też, że problemem może być nowy rower (inna trochę geometria
ramy) i system SPD i że najzwyczajniej muszę się przyzwyczaić.
Ale obecnie coraz cześciej zaczynam podejrzewać, że może coś mam źle
wyregulowane (pedały, wysokość siodełka itp). A może po prostu na
przyzwyczaje sie się do jazdy w zatrzaskach trzeba trochę więcej niz te
marne 300 km ?
Dodam że nieczęsto "ciągnę" pedałami na podjazdach,właśnie z tego powodu, że
po pokonaniu podjazdu kolana mają dość.
Wysokośc siodła wydaje się mam wyregulowaną wlaściwie (gdy pięta jest na
pedale w dolnej pozycji, to noga jest prosta w kolanie. Mój wzrost 172 cm,
rama 18" (46 cm)
Może ktoś ma jakąś teorię na ten temat ? Kwestia doregulowania czegoś ?
Przyzwyczajenia do systemu SPD, czy raczej starzeję się i kiepska
kondycja ? ;)

W którym konkretnie miejscu odczuwasz ból?

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 03:52:08
Autor: Ramein
Zmiana geometrii ramy i pedałów na SPD, a ból w okolicy kolan

W którym konkretnie miejscu odczuwasz ból?

W okolicy Pruszkowa, na ulicy Piłsudskiego ;-)))

Data: 2010-04-09 13:59:56
Autor: Coaster
Ramein wrote:
W którym konkretnie miejscu odczuwasz ból?

W okolicy Pruszkowa, na ulicy Piłsudskiego ;-)))

I tylko w trakcie picia herbaty ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-09 08:56:08
Autor:
Zmiana geometrii ramy i pedałów na SPD, a ból w okolicy kolan
looty <mamlen@gmail.com> napisał(a):
W kt=F3rym konkretnie miejscu odczuwasz b=F3l?

Tak bardziej po bokach w okolicy kolan. Niestety nie miałem anatomii więc dokładniej sprecyzować nie potrafię.

Data: 2010-04-09 02:22:39
Autor: looty
On 9 Kwi, 10:56, " " <do...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
looty <mam...@gmail.com> napisał(a):

> W kt=F3rym konkretnie miejscu odczuwasz b=F3l?

Tak bardziej po bokach w okolicy kolan. Niestety nie miałem anatomii więc
dokładniej sprecyzować nie potrafię.

http://imgur.com/RJudM.png

Podaj cyfrę od 1 do 6 ;)
Bolące miejsca zaznaczone na czerwono.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 11:35:30
Autor: Doczu
W dniu 2010-04-09 11:22, looty pisze:
[...]

Najbardziej mi pasują miejsca 1 i 4

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-04-09 03:05:17
Autor: looty
On 9 Kwi, 11:35, Doczu <do...@gazeta.pl> wrote:

>http://imgur.com/RJudM.png

> [...]

Nie jestem lekarzem i nie mam żadnego wykształcenia w tym kierunku. To
co piszę poniżej przeczytałem w książce napisanej przez lekarza
sportowego, który specjalizuje się w kolarstwie: http://www.roadbikerider.com/ap_excerpt.htm

Obniż siodełko o 0,5 cm, bierz jakiś niesterydowy lek przeciwzapalny
(np. ibuprom) przez 2-3 dni w dawkach zalecanych na opakowaniu.
Trzy razy dziennie okłady z lodu, każdy trwający 15-20 minut. Okład
robi się z pokruszonego lodu w szczelnym worku foliowym, pomiędzy
workiem a skórą połóż np. kuchenną ścierkę. Na 2-3 dni odpuść sobie
jazdę na rowerze. Jeśli po tym czasie się nie poprawi pewnie trzeba
iść do specjalisty. Nie znam żadnego niestety.

Boli bardziej po zewnętrznej czy po wewnętrznej stronie kolan?

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 12:19:46
Autor: Doczu
W dniu 2010-04-09 12:05, looty pisze:

Boli bardziej po zewnętrznej czy po wewnętrznej stronie kolan?

Jeśli dobrze "pamiętam ból" to raczej od wewnątrz
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-04-09 03:31:51
Autor: looty
On 9 Kwi, 12:19, Doczu <do...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Boli bardziej po zewnętrznej czy po wewnętrznej stronie kolan?

Jeśli dobrze "pamiętam ból" to raczej od wewnątrz

W takim razie możliwe jeszcze, że zbyt masz zbyt szeroko rozstawione
nogi. Spróbuj, czy nie będzie lepiej gdy przesuniesz bloki w stronę
zewnętrznej krawędzi buta.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 16:07:22
Autor: Pawel Ratajczak
[...]

Ja też niedawno przesiadłem sie na SPD, dwa dni radości i szarżowania i
dorobiłem sie bólu w okolicach 5/6, w sumie to najbardziej odczuwam na
górnej granicy rzepki. Po tych dwóch dniach zwolniłem, ale nadal pobolewa.

Dodatkowo coś troszkę prawe biodro czuje.

Jak co z góry dzięki za poradę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-04-09 07:34:24
Autor: looty
On 9 Kwi, 16:07, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:

[...]

To jest wynik tego, że na fali entuzjazmu przegiąłeś z
intensywnością :) Do tego jest wiosna, a więc chłodno, co pogorszyło
sprawę.
Książka radzi, aby w tym wypadku:
- brać niesterydowe leki przeciwzapalne (np. ibuprom), nie jest
napisane jak długo, moim zdaniem jak przestanie boleć przy chodzeniu
to należy przestać.
- robić trzy razy dziennie okłady z lodu, każdy trwający 15-20 minut.
Okład robi się z pokruszonego lodu w szczelnym worku foliowym,
pomiędzy
workiem a skórą połóż np. kuchenną ścierkę
- odpuścić jazdę na rowerze na kilkanaście dni (a jeśli nie odpuścić,
to jeździć bardzo rekreacyjnie)
- sprawdzić czy wysokość siodełka jest poprawna.

Ja miałem podobnie jesienią. Zrobiłem wszystko co powyżej, okłady z
lodu raz dziennie. Do tego kupiłem ocieplacze na kolana z
windstoppera. Po 2 tygodniach problem trwale ustąpił.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 16:52:57
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-04-09 16:34, looty pisze:
[...]

Kurde akurat mam delegacje na tydzień do Zabrza wiec będzie przerwa od
jeżdżenia, choć chciałem je zamienić na bieganie. Leki też zapodam
gorzej będzie z lodem ... raczej nie wyda, ale może do niedzieli w
domciu się uda.

W sumie na rowerku jeżdżę codziennie do roboty i tak non stop od
października 2008. Całą zimę przekulałem i nic nie było jeśli chodzi o
zimno (jeżdziłem w jeans'ach + kalesonki narciarskie pod nimi). Teraz z
braku typowo rowerowych gaci nadal kulam w jeans'ach i jakoś nie
odczuwam zimna, przynajmniej nie w kolana. W SPD od poniedziałku
zacząłem jeździć no i się dorobiłem. W sumie ja zawsze wolałem
chłodniej, ale teraz już z górki do 40 więc może organizm zaczyna coś
wybrzydzać ;-).

Pogooglam jeszcze za tym prawidłowym ustawieniem siodełka bo w sumie
jakoś nigdy do tego nie przywiązywałem wagi.

Wielkie dzięki za "diagnoze i zalecenia".

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-04-09 08:09:57
Autor: looty
On 9 Kwi, 16:52, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
> [...]

jakoś nigdy do tego nie przywiązywałem wagi.

Wielkie dzięki za "diagnoze i zalecenia".

Jeśli jeździłeś całą zimę, a teraz nie odczuwasz zimna, to może jednak
wiosenne temperatury nie mają wpływu.
Jak masz ustawione wypinanie z pedałów?

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-09 17:58:18
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-04-09 17:09, looty pisze:
Jeśli jeździłeś całą zimę, a teraz nie odczuwasz zimna, to może jednak
wiosenne temperatury nie mają wpływu.
Jak masz ustawione wypinanie z pedałów?

Pedały mam M540, bloki te SH51 czy jak im tam z jedną możliwością na
wypięcie - ruch piętą na zewnątrz. W sumie w każdym zmniejszyłem
sprężynę o jakieś pól obrotu, ale aby się wypiąć pozostaje tylko ruch
piętą, wszelkie inne panik-mode z szarpaniem nie działają. W sumie się
zastanawiałem, czy nie grzebać czegoś z pozycją bloków na bucie, ale nie
za bardzo mogę się określić co, bo od pierwszego założenia tak w
okolicach środka dostępnego otworu wydaje się być ok. No chyba, ze ten
ból to właśnie wskazówka, ze nie są ustawione OK.

Generalnie dodam jeszcze, że sądziłem, że but będzie jakoś bardziej
sztywno przymocowany ale widzę, że mam sporą swobodę ruchu buta w
płaszczyźnie równoległej do ziemi więc nie podejrzewam, że coś wymusza
dziwną pozycję stopy.

Jak pisałem pogooglam jeszcze z tym siodełkiem ;-).

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Zmiana geometrii ramy i pedałów na SPD, a ból w okolicy kolan