Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy

Data: 2009-04-22 11:16:34
Autor: Emka
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
Witam,

nie wiem, czy dobrze trafiłam, ale pytam gdzie się tylko da :)
Czy istnieje możliwość zmiany homologacji samochodu osobowego na samochód ciężarowy. To tak w skrócie.
A szerzej sprawa wygląda tak - można już odliczać VAT od paliwa do samochodów z kratką. Spełnione muszą być trzy warunki - samochód musi mieć nośność > 500 kg, posiadać kratkę i homologację producenta na auto ciężarowe i na podstawie tej homologacji odpowiedni wpis w dowodzie rejetracyjnym, że auto jest ciężarowe.
Rok temu kupiłam Skodę Octavię Kombi, oczywiście z homologacją auta osobowego, bo nikt wówczas nawet nie myślał, że nastąpią tak diametralne zmiany w rozliczeniach VAT, więc auta te były sprzedawane tylko jako osobowe. Okazuje się, że dziś, Skoda wypuszcza już na rynek identyczne auta (identyczne pod względem konstrukcji podwozia i parametrów technicznych), ale już z homologacją auta ciężarowego. Auta mają fabrycznie wstawione kratki (ale to nie ma znaczenia, bo kratkę można wstawić samemu), mają tę samą nośność (660 kg) i jedynie, co je różni, to właśnie ta nieszczęsna homologacja, czyli sam papier. A tym samym możliwość odliczania VAT od paliwa.
Biorąc pod uwagę to wszystko, doszłam do wniosku, że nie powinno być żadnych przeszkód, by samochód kupiony przeze mnie mógł być traktowany w podobny sposób, jak sprzedawane obecnie. Jedyny problem stanowi właśnie zmiana homologacji (+ montaż kratki, ale to akurat jest drobiazg) i przerejestrowanie auta na 4 osoby. No i stąd pytanie - czy coś takiego jest w ogóle możliwe? Ktoś się z tym spotkał? Jeśli tak, to jak i gdzie należy to zrobić? Od czego zacząć? Od montażu kratki, by były podstawy do zmian w homologacji?
Od razu uprzedzam, że pytałam w salonie, ale wszyscy robili wielkie oczy i oczywiście od razu proponowali kupno nowego auta z gotową homologacją ;-) No ale to nie wchodzi w rachubę.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, a jeśli nie mieszczę się w tematyce tej grupy, to przepraszam :)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 11:35:46
Autor: icek2
Emka pisze:
[...]

nie da się :(

--
pozdros
icek

Data: 2009-04-22 11:45:41
Autor: Emka
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
"icek2" <icek2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsmogm$g19$1news.onet.pl...

nie da się :(

Naprawdę? Kurczę, to szkoda :(
I jawna niesprawiedliwość, bo samochody są przecież identyczne, a pech chciał, że kupiłam go nie w tym roku.
A na jakiej podstawie uważasz, że się nie da?
W sumie skoro da się zrobić w drugą stronę (czyli z ciężarowego na osobowy), bo znalazłam sporo informacji na ten temat, to dlaczego tu jest to niemożliwe?

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 11:53:59
Autor: klaus
Emka pisze:
W sumie skoro da się zrobić w drugą stronę (czyli z ciężarowego na osobowy), bo znalazłam sporo informacji na ten temat, to dlaczego tu jest to niemożliwe?

odpowiedź na to pytanie jest akurat prosta:
żeby machina zwana państwem mogła jak najwięcej Cię złupić
ale jest światełko w tunelu, jak komisja europejska będzie trzymać fason   to odzyskasz nadpłacony podatek także od osobowego

Data: 2009-04-22 11:55:59
Autor: Pisklak
klaus pisze:
[...]

Albo wrecz przeciwnie :-(

http://moto.onet.pl/1552817,1,rzad-ograniczy-pelne-odliczenie-vat,artykul.html?node=6

Pozdr.
Pisklak

Data: 2009-04-22 12:06:28
Autor: klaus
Pisklak pisze:
klaus pisze:
[...]

No właśnie to miałem na myśli pisząc że KE będzie trzymać fason ;) a dokładniej że nie uzna stanowiska m.fin.
Swoją drogą ciekawe czasy nastały - rząd uważający się za liberalny występuje z takimi pomysłami.

Data: 2009-04-22 12:05:18
Autor: Emka
"klaus" <kklaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsmpin$j4l$1news.onet.pl...

odpowiedź na to pytanie jest akurat prosta:
żeby machina zwana państwem mogła jak najwięcej Cię złupić

Tyle to i ja wiem :)
Ale uważam, że to się nadaje do rzecznika praw obywatelskich jako jawna niesprawiedliwość.
Nie domagam się bowiem cudów na kiju, czyli przerobienia roweru na ciężarówkę, ale zrównania szans na odpis VAT identycznych samochodów, które różni tylko papierek (a różni tylko dlatego, że w zeszłym roku nie było sensu wydawania homologacji ciężarowych dla Skody Octavii)

ale jest światełko w tunelu, jak komisja europejska będzie trzymać fason to odzyskasz nadpłacony podatek także od osobowego

Oby, choć słabo to widzę :(

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 12:27:11
Autor: Przemysław Gubernat
Emka pisze:
[...]

Państwo dopuszcza zmianę ciężarowego na osobowy 80, lecz w drugą stronę już nie.
Pytanie czy dalej jest odliczany VAT przy pojazdach specjalnego przeznaczenia ?
Jeżeli tak zrób "bankowóz", tj. zamontuj na stałe kasetkę na pieniądze.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2009-04-22 12:41:16
Autor: Emka
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> napisał w wiadomości

Państwo dopuszcza zmianę ciężarowego na osobowy 80, lecz w drugą stronę już nie.

A gdzie jest to konkretnie powiedziane?

Pytanie czy dalej jest odliczany VAT przy pojazdach specjalnego przeznaczenia ?
Jeżeli tak zrób "bankowóz", tj. zamontuj na stałe kasetkę na pieniądze.

Nie chcę tak kombinować. Chciałabym po prostu mieć takie same możliwości, jak ci, którzy kupili identyczne Skody w tym roku. Ale z tego, co widzę, jest to po prostu marzenie ściętej głowy :(

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 12:47:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Nie chcę tak kombinować. Chciałabym po prostu mieć takie same możliwości, jak ci, którzy kupili identyczne Skody

Nie były identyczne.
Zapłacili za kratkę, dokonali przemyślanego zakupu.

Data: 2009-04-22 13:06:51
Autor: Emka
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsmsnq$t8o$1news.onet.pl...

Nie były identyczne.
Zapłacili za kratkę,

Nieprawda. Auta są w tej samej cenie, a te z kratką nawet odrobinę tańsze, bo są promocje.

dokonali przemyślanego zakupu.

ROTFL :)
Uwierz, gdybym miała wybór, to również dokonałabym przemyślanego zakupu i kupiła auto z kratką.
Państwo jednak uniemożliwiło mi to (w sposób pośredni, ale wina ewidentnie leży po stronie państwa), a teraz uniemożliwia zrównanie moich praw z prawami osób, które miały wybór i mogły kupić auto identyczne jak moje, ale już z możliwością odliczania VAT. Identyczne pod względem parametrów technicznych stanowiących warunek możliwości odliczania VAT (nośność > 500 kg). Za kratkę mogę zapłacić i sama ją zainstalować. Wtedy już nie będzie kompletnie żadnych różnic. Nie w tym jednak leży problem i dobrze o tym wiesz.

To, czego oczekuję, to niemal dokładnie to samo, co złożenie korekt VAT i wniosek o zwrot nadpłaconego niesłusznie podatku w latach 2004-2008 z powodów niezależnych od podatnika.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 13:09:28
Autor: Pisklak
OT Re: Zmiana homologacji z osobowego na cięż arowy
Emka pisze:

To, czego oczekuję, to niemal dokładnie to samo, co złożenie korekt VAT i wniosek o zwrot nadpłaconego niesłusznie podatku w latach 2004-2008 z powodów niezależnych od podatnika.

A z ciekawosci juz zlozylas taka korekte ? Jesli tak to jak ci poszlo ?

Pozdr.
Pisklak

Data: 2009-04-22 13:24:45
Autor: Emka
OT Re: Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
"Pisklak" <pisklak_nie_dla@spamu_supermedia.pl> napisał

A z ciekawosci juz zlozylas taka korekte ? Jesli tak to jak ci poszlo ?

Złożyłam na początku marca. Odpowiedź pozytywna na początku kwietnia, więc mogę to odliczyć już od marcowego VAT'u.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 13:46:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsmusu$46g$1news.onet.pl...
[...]

Nie kumam.
Pozwolili Ci odliczać VAT od osobówki????
Nie wierzę.

Masz to na piśmie?
Bo jeśli nie to lepiej najpierw się udaj po interpretację wiążącą, a potem ją skarż w sądach.
Komplikacja taka sama, a ryzyko żadne.

Data: 2009-04-22 13:54:59
Autor: Emka
OT Re: Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał

Nie kumam.
Pozwolili Ci odliczać VAT od osobówki????
Nie wierzę.

Przepraszam, tu faktycznie zaszło nieporozumienie.
Z rozpędu to napisałam, a chodziło mi o zupełnie inne auta firmowe (konkretnie Citroeny Berlingo), tylko zapomniałam to zaznaczyć. Co do tej nieszczęsnej Skody to siłą rzeczy w ogóle nie poruszałam tematu korekt w US. Teraz zresztą chodzi mi jedynie o odliczanie VAT od paliwa, ale w przyszłości. Pół biedy, gdyby auto miało kilka lat, wtedy istotnie kupiłabym nowe. Ale w moim przypadku po prostu jest to nieopłacalne.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 13:58:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsn0ll$9gu$1news.onet.pl...
[...]

Drogę masz podaną gdybyś chciała to zrobić.
Będzie długo trwało, dużo kosztować i rezultat niepewny.

Sprzedaj to auto i kup nowe, wyjdzie taniej.

Data: 2009-04-22 13:15:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsmtrd$10n$1news.onet.pl...
[...]

Oj chyba nie bardzo.
5 miejscowy kratkowóz nie spełnia założeń z 30.4.2004

Data: 2009-04-22 13:34:02
Autor: Emka
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsmucc$2m1$1news.onet.pl...

Oj chyba nie bardzo.
5 miejscowy kratkowóz nie spełnia założeń z 30.4.2004

Ależ jesteś uparty.
To, czy samochód jest 5-miejscowy czy 4-miejscowy jest w tym przypadku kwestią umowną, a nie wynikającą z konstrukcji samochodu. Przy zmianie homologacji siłą rzeczy nastąpiłaby zmiana 5 miejsc siedzących na 4 miejsca siedzące. Żaden problem. To nie jest przecież postulat o przerobienie roweru na TIR'a.

Łopatologicznie - zamontuj kratkę do Skody z 2008 roku, postaw tę Skodę obok modelu z 2009 roku i każ urzędasowi jednoznacznie określić, który z tych samochodów ma prawo mieć homologację auta ciężarowego, a który nie i dlaczego :) Każde tłumaczenie (o ile w ogóle się kapnie) będzie po prostu biurokratycznym biciem piany.

A na koniec - nie każ mi dalej myśleć, że nie rozumiesz, o czym piszę ;-)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 13:38:47
Autor: Pisklak
Emka pisze:
[...]

Na zdrowy rozum masz racje, natomiast nie zmienia to faktu, ze nie przerobisz osobowki na ciezarowy, celem oliczenia VAT w swietle obecnego stanu prawnego... reszta jest po prostu biciem piany ;-)

Pozdr.
pisklak

Data: 2009-04-22 13:45:37
Autor: Emka
[...]

No dobrze, ale jeszcze nikt nie podał podstawy prawnej, że tak nie wolno robić :)
Zresztą na dobrą sprawę to nie jest kwestia tego, czy wolno czy nie wolno*, lecz możliwości zmiany homologacji przez samego producenta, a tutaj państwo naprawdę nie ma nic do gadania. I zasadniczo nie chodziło mi o to, czy jest to dozwolone w sensie prawnym, tylko, czy jest to możliwe preceduralnie (innymi słowy, czy producent jest w stanie coś takiego zrobić). Mogę oczywiście napisać do samego producenta, ale zanim to zrobię, piszę tutaj, bo może ktoś już z takim problemem zetknął się wcześniej.

* państwo jak widać nie zezwala na różne rzeczy, co nijak ma się do faktycznego stanu prawnego - vide wyrok ETS w sprawie odliczania VAT od s. ciężarowych, choć państwo przez 5 lat upierało się, że nie można odliczać

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 13:50:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsn043$7p6$1news.onet.pl...
[...]

Ustawa o VAT na dzień 30.4.2004 dopuszczała pełne odliczenie tylko od aut mających FABRYCZNE homologacje na ciężarówkę.
Teraz przywrócono stan prawny z tego dnia.
Choć jeden sąd ma co do tego wątpliwości i uznaje że zniesiono WSZYSTKIE ograniczenia w prawie do odliczania vat.
Ale to jeszcze nieprawomocny wyrok, a w Polsce prawo precedensu nie istnieje.

Data: 2009-04-22 13:59:01
Autor: Emka
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsn0d0$8r8$1news.onet.pl...

Ustawa o VAT na dzień 30.4.2004 dopuszczała pełne odliczenie tylko od aut mających FABRYCZNE homologacje na ciężarówkę.
Teraz przywrócono stan prawny z tego dnia.

Zgadza się, ale czy homologacja jest dokumentem wystawianym raz na całe "życie" auta bez możliwości jakichkolwiek zmian (oczywiście nie samodzielnych, tylko przez producenta)?
Bo jeśli tak, to istotnie - nie ma sensu w ogóle podchodzić do tego tematu.
Nie ma bata - piszę do producenta, bo tylko on jest w stanie zagwarantować mi jednoznaczną odpowiedź ;-)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 14:39:25
Autor: Emka
[...]

No i już mam odpowiedź, wprawdzie od importera, ale na jedno wychodzi.
Se ne da :(

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 14:40:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsn38v$hmh$1news.onet.pl...
[...]

Się dać nie mogło, inaczej cały system homologowania nie byłby wart funta kłaków.

Data: 2009-04-22 13:47:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsmveb$5nl$1news.onet.pl...
[...]

No tylko najpierw trzeba to zrobić, a tym przypadku nie ma to sensu, bo i tak nic to nie da.

A reasumując:
Jak rozumiem nie podoba Ci się przepis o obowiązkowej homologacji fabrycznej, przepis tak gdzieś z 2002 roku.

Sama raczej go nie wzruszysz, więc nie tędy droga.
Prędzej możesz ubiegać się o możliwość odliczenia VAT od osobówki.
Na to są pewne szanse, więc jak chcesz się bujać ze skarbówką po wszystkich instancjach, to zrób tak jak pisałem wcześniej.

Data: 2009-04-22 14:01:23
Autor: Emka
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsn08e$8a0$1news.onet.pl...

A reasumując:
Jak rozumiem nie podoba Ci się przepis o obowiązkowej homologacji fabrycznej, przepis tak gdzieś z 2002 roku.

I tak i nie.
Niech sobie będzie taki przepis, ale niech będzie też możliwość zmiany zapisów w homologacji, jeśli są ku temu wyraźne podstawy.

[...]

Czyli co i jak zrobić?

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 14:05:05
Autor: Cavallino
[...]

Wniosek o wiążącą interpretację (to się chyba teraz do ministerstwa składa).
Na pewno będzie odmowna.
Zaskarżasz ją do Izby Skarbowej.
Podtrzymają.
Skarżysz do sądu.
Dalej to już normalna droga z apelacjami, kasacjami itd.

Chyba na każdym etapie to kosztuje.
Bez prawnika i to kumatego też nie ujedziesz.

Data: 2009-04-22 14:15:15
Autor: Emka

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsn18h$bau$1news.onet.pl...

Wniosek o wiążącą interpretację (to się chyba teraz do ministerstwa składa).

Do Izby Skarbowej.

[...]

Rozumiem. Czyli tak, jak zrobiła swego czasu Magoora.
Pomysł dobry, ale zanim dojdzie do czegokolwiek, to mi się ta Skoda rozsypie w drobny mak ;-)
Tak czy owak dziękuję za sugestię.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 14:17:52
Autor: Cavallino
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Rozumiem. Czyli tak, jak zrobiła swego czasu Magoora.

Dokładnie chodziło o powtórzenie jej ścieżki.

Pomysł dobry, ale zanim dojdzie do czegokolwiek, to mi się ta Skoda rozsypie w drobny mak ;-)

Ale jest jeszcze jedna szansa - że jej wyrok spowoduje uchwałę Sądu Najwyższego która utrąci wszystkie ograniczenia tego typu, względnie ministerstwo samo zmieni prawo na korzystniejsze, zwłaszcza jeśli UE sprzeciwi się ograniczeniom (już ktoś dawał linka że są takie zamysły).

Data: 2009-04-22 14:20:40
Autor: ania
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy

Użytkownik "Cavallino"

[...]

w krakowie zapadl bodajze w marcu wyrok, ktory poszedl zbyt daleko (taka interpretacja organow skarbowych)
a ministerstwo? zbliza sie koniec kwietnia, a oni nic nie zrobili w sprawie wyroku ETS z grudnia - idealista jestes czy jak?

--
ania

Data: 2009-04-22 14:22:46
Autor: Cavallino
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
Użytkownik "ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> napisał w wiadomości news:gsn235$1gnm$1alfa.ceti.pl...

Użytkownik "Cavallino"

[...]

Właśnie o tym wyroku mówimy, to właśnie była sprawa Magoora.

Data: 2009-04-22 14:27:09
Autor: ania
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy

Użytkownik "Cavallino"

Właśnie o tym wyroku mówimy, to właśnie była sprawa Magoora.

mam gdzies sygnature, bo byly dwa wyroki - jeden w warszawie drugi w krakowie, ten w krakowie jest duzo korzystniejszy:-)
ale nie masz co liczyc na to, a w ogole to wyrok chyba sie nie uprawomocnil (przestalam sledzic jego losy po rozmowie z "organami"

--
ania

Data: 2009-04-22 14:38:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> napisał w wiadomości news:gsn2fi$1h6k$1alfa.ceti.pl...

[...]

Się zobaczy.
Argumentacja była dosyć sensowna.

Z tego co zrozumiałem chodziło mniej więcej o to, że:
Obciążenia (ograniczenia w odliczaniu vat) państwo polskie sobie znieść mogło (i skutecznie zniosło, jako że przepisy które je definiowały zostały uchylone), natomiast nie miało prawa nałożyć nowych obciążeń niezgodnych z prawem unijnym.
Czyli te nowe obciążenia są nieważne z mocy prawa i wyroku ETS, starych nie ma bo zostały skutecznie uchylone, a więc nie obowiązują żadne i vat można odliczać od wszystkich samochodów.

a w ogole to wyrok chyba sie nie uprawomocnil (przestalam sledzic jego losy po rozmowie z "organami"

Takoż napisałem.

Data: 2009-04-22 14:37:45
Autor: Emka
[...]

W tym akurat przypadku nawet jak nic nie zrobią, to niewiele to zmieni, ponieważ wyrok ETS jest wiążący niezależnie od zapisów w ustawie.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 14:39:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsn35r$h7q$1news.onet.pl...
[...]

Pozostaje jeszcze jego interpretacja i przełożenie go na polskie prawo.
Sąd krakowski zbadał przypadek dużo bardziej szczegółowo niż sam wniosek Magoora przewidywał, stąd te zaskakujące, ale logiczne wnioski.

Data: 2009-04-22 13:55:28
Autor: Paweł
[...]

To nie ma żadnego znaczenia. Mogą być nawet klonami.
Skoda przeprowadziła homologację na rocznik 2009.

Jedyne co możesz zrobić to sprzedać swój i kupić nowy. --
Paweł

Data: 2009-04-22 14:05:21
Autor: Emka
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
"Paweł" <billg@microsoft.com> napisał

To nie ma żadnego znaczenia. Mogą być nawet klonami.
Skoda przeprowadziła homologację na rocznik 2009.

Czyli należy rozumieć, że dana homologacja jest dokumentem świętym i nie podlegającym żadnym zmianom?

Jedyne co możesz zrobić to sprzedać swój i kupić nowy.

Niestety nie opłaca mi się to.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-04-22 15:23:20
Autor: Paweł
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsn193$bcn$1news.onet.pl...
[...]

Dotyczy modelu, rocznika.
Można zapewne homologować i poprzedni rocznik. Tylko po co? Importer robi homologację z nadzieją na zwiększenie sprzedaży. A starsze przecież już są sprzedane, więc po co ładować grubą kasę?

--
Paweł

Data: 2009-04-22 16:35:29
Autor: czak norris
Użytkownik "Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> napisał w wiadomości news:gsmrdt$t4c$1pyro.tvk.wroc.pl...

[...]

A to ciekawe co piszesz, bo na początku tego roku (jeszcze przed powrotem kratek) jeden z naszych samochodów przeszedł zmianę konstrukcyjną: osobowy 4 miejscowy -> ciężarowy 2 miejscowy, oraz dostał magiczne zaświadczenie VAT-1 po badaniu technicznym. Zarówno diagnosta, wydział komunikacji jak i US nie robiły problemów :-)

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-22 17:35:14
Autor: icek2
Przemysław Gubernat pisze:
Emka pisze:
[...]

nie

*zawsze* może zrobić z osobowego ciężarowy, ale

- samemy wystapić do min. infrastruktury o wydanie homologacji ciężarowej - oczywiscie za $$$
- wpis w DR to juz betka

--
pozdros
icek

Data: 2009-04-22 14:54:46
Autor: Wild Root
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
 W poście <gsmncj$cd5$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Czy istnieje możliwość zmiany homologacji samochodu osobowego na samochód
ciężarowy. To tak w skrócie.

Dać się da, tylko jest to w przypadku jednego a anwet 10 samochodów
nieopłacalne. Trzeba zdobyć homologację ciężarową, tak jak zdobywa ją
producent na konkretny model (w naszym przypadku na konkretne auto).

--
Wild Root

Data: 2009-05-15 20:00:54
Autor: Dariusz Kołecki
Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy
Przczytałem wszystkie posty i mam kilka pytań.

Czy homologacja jest na konkretny samochód (egzemplarz) czy na typ-rocznik? Zmierzam do tego, że jeśli to drugie, to jeśli kupię za granicą taki nowy samochód, który ma świadectwo homologacji w Polsce, to będę mógł go zarejestrować jako ciężarowy?

Data: 2009-05-15 22:15:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Dariusz Kołecki" <darekxr.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gukhlm$ss8$1inews.gazeta.pl...
Przczytałem wszystkie posty i mam kilka pytań.

Czy homologacja jest na konkretny samochód (egzemplarz)

Świadectwo jest na konkretny egzemplarz.

Zmiana homologacji z osobowego na ciężarowy