Zmiana korby - z kwadratu na ...

Data: 2010-01-04 13:18:14
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zmiana korby - z kwadratu na ...
On 4 Sty, 21:33, Bartosz Derleta <nos...@domain.invalid> wrote:
Druga rzecz - muszę zdjąć tego kloca, + suport. Najlepiej jeśli obyłoby
się bez większych uszkodzeń tych komponentów, bo suport chciałbym
wsadzić do mieszczucha. Co będę do tego celu potrzebował, tylko
ściągacz? Czy opłaci mi się to kupić, czy lepiej tę operację wykonać w
jakimś okolicznym serwisie?
Do korb: Klucz imbusowy 8mm lub klucz nasadowy 14mm bodajże (zależy
jak jest śruba mocowana) + ściągacz do korb + adekwatny klucz płaski
do ściągacza/ew.
Mozna tez zastosowac jakies barbarzyńskie metody, jak korby są do
wywalenia, oś pakietu jest chyba wzmacniana.

Do pakietu potrzebujesz: klucz wielowpustowy (mi gość klucz pożyczył
do zdjęcia za darmo) + klucz płaski (jakiś duży rozmiar).
Koszt klucza do korb to 14, albo 16zł, do pakietu nie pamiętam. Jak
będziesz jeszcze w przyszłości się bawił (w systemie kwadratowym) to
bardziej się opłaca kupić narzędzia. Cena wymiany jak sie pytalem w
serwisie to 20zł.

Data: 2010-01-04 15:44:07
Autor: Jesse Custer
Zmiana korby - z kwadratu na ...
W ściągacz do korb warto zainwestować, przydaje się. Z mojej praktyki:
przy wkręcaniu ściągacza daj na gwint trochę smaru, łatwiej będzie go
wykręcić po ściągnięciu korby.
Ściągacz dokręć do oporu kluczem, jeśli jest wkręcony za lekko można
przy ściąganiu uszkodzić gwint na ściągacz na korbie. Przed założeniem
nowej korby przesmaruj support gęstym smarem w miejscu gdzie będą
siedziały ramiona korby - zapobiegnie to zapieczeniu się ramion i
ułatwi ściąganie w przyszłości.

Data: 2010-01-05 16:38:27
Autor: Bartosz Derleta
Zmiana korby - z kwadratu na ...
W dniu 2010-01-04 22:18, Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

[...]

Nie, nie zamierzam się już za bardzo bawić pakietami na kwadrat, chyba już nie ta epoka. Jeżeli wymiana kosztuje w okolicy 20 zł, a na razie nie mam potrzeby głębokiego majstrowania w korbie, to chyba rozważę taką opcję. Przynajmniej będę miał pewność, że wszystko zostało zamontowane jak należy. Jeszcze został mi tylko wybór odpowiedniej korby...

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Zmiana korby - z kwadratu na ...