Zmiana lancucha?

Data: 2012-08-21 21:49:30
Autor: 2late
Zmiana lancucha?
Cos mi sie telepie w szosowce jak jezdze po lekko nierownej nawierzchni i dziwnie halasuje wiec zajechalem dzisiaj do serwisu bo nie moge zidentyfikowac skad ten dzwiek. Koles nawet wiele nie patrzac przyniosl jakas miarke i powiedzial ze lacuch trzeba wymienic.
Juz nie wnikam czy to od lancucha ten halas ale zorientowalem sie ze minimum z 6000 km przejechalem przez dwa lata wiec teraz:

Powinienem, bez gadania, zmienic lancuch, czy od razu kasete, czy cos jeszcze?
Kompletnie sie na tym nie znam a w serwisie pewnie beda mi chcieli wymienic wszystko co tylko sie da. ;)

Specialized Allez 16 2010

Data: 2012-08-22 06:25:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zmiana lancucha?

Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomości news:k10s99$4ho$1inews.gazeta.pl...
[...]

Najpierw łańcuch. Jeżeli nie będzie skakał i napęd będzie działać ok to nie musisz nic więcej robić. Inna sprawa jest taka, że ja bym bardzo dokładnie obejrzał koła łańcuchowe korby. Trzeba sprawdzić czy nie są wyrypane.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-22 07:48:25
Autor: 2late
Zmiana lancucha?
On 22/08/2012 5:25 AM, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

A czy taki przebieg nie mowi sam za siebie? Znaczy ok. 6 - 7 tys. km? Mozliwe ze to jeszcze sie trzyma dobrze? Zdarza mi sie ze cos przeskoczy i   wyglada to na lancuch, bo co innego? A nie za bardzo mam ochote robic cos dwa razy, zwlaszcza ze kasete to chyba bym musial w serwisie i tak zmieniac bo nie mam zadnych narzedzi ani nawet wprawy. Grzebalem sie kiedys w "Rometowskich" rowerach z 15 lat temu. ;)

Data: 2012-08-22 19:10:02
Autor: free
Zmiana lancucha?

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:k11mvu$s9k$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie słuchaj lamerów.
Oczko łańcucha ma długość 1 cal. Odlicz 10 oczek i miarką zmierz odległość od osi sworznia do osi sworznia. Powinno być 254 mm. I może być góra 1,5-2 mm więcej.
Noi, chyba, ĹĽe jakieĹ› oczko siÄ™ zacina. Wtedy to inna bajka.

Data: 2012-08-22 07:36:41
Autor: bans
Zmiana lancucha?
W dniu 2012-08-21 22:49, 2late pisze:

Powinienem, bez gadania, zmienic lancuch, czy od razu kasete, czy cos
jeszcze?

Najpierw to sam zmierz łańcuch, bo może kolesie w sklepie ci wciskaj± kit. Nie z takimi numerami się spotykałem...

--
bans

Data: 2012-08-22 07:48:32
Autor: 2late
Zmiana lancucha?
On 22/08/2012 6:36 AM, bans wrote:

Powinienem, bez gadania, zmienic lancuch, czy od razu kasete, czy cos
jeszcze?

Najpierw to sam zmierz łańcuch, bo może kolesie w sklepie ci wciskają kit.
Nie z takimi numerami się spotykałem...

No nie bardzo. Nie mam takiej miarki. Chyba ze do innego serwisu zajade.

Data: 2012-08-22 09:01:54
Autor: bans
Zmiana lancucha?
W dniu 2012-08-22 08:48, 2late pisze:

No nie bardzo. Nie mam takiej miarki. Chyba ze do innego serwisu zajade.

Zawsze mnie dziwiło, kto kupuje te magiczne urz±dzenia do pomiaru łańcucha, kawał blaszki za ciężkie pieni±dze :)))

Każde ogniwo ma cal, czyli 25,4mm. Zmierz sobie np. 20 ogniw zwykłym byle jaka miark±, maj± mieć... no, przemnóż sobie :)

Mój łańcuch w szosówce po 3000km nie wydłużył się w stopniu pozwalaj±cym na zmierzenie tego, w góralu mam co prawda 3 łańcuchy (nie na raz ;) 4000km w sumie zrobiły, również żadnego zauważalnego wydłużenia.

Wiem, że to małe przebiegi, ale czasami niektórzy bajaj± o wymianie łańcucha co kilkaset km.

--
bans

Data: 2012-08-23 18:48:11
Autor: Darcin
Zmiana lancucha?
W dniu 22.08.2012 09:01, bans pisze:
W dniu 2012-08-22 08:48, 2late pisze:

Każde ogniwo ma cal, czyli 25,4mm. Zmierz sobie np. 20 ogniw zwykłym

1 cal = 2,54 centymetra

   /Odpowiadaj±c na priv zamień p w adresie/

Data: 2012-08-24 07:52:04
Autor: bans
Zmiana lancucha?
W dniu 2012-08-23 18:48, Darcin pisze:

Każde ogniwo ma cal, czyli 25,4mm.

1 cal = 2,54 centymetra

Musze cię poinformować o czym bardzo, ale to bardzo ważnym, czym¶, co odmieni twoje życie: 1cm = 10mm :)))

--
bans

Data: 2012-08-24 17:39:47
Autor: free
Zmiana lancucha?

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k1751q$7d9$1mx1.internetia.pl...
[...]

A może twoje życie odmieni wiadomo¶ć, że nigdzie nie pisałem, że jest inaczej. Przeczytaj jeszcze raz. Może na głos?
:-)

Data: 2012-08-27 07:59:02
Autor: bans
Zmiana lancucha?
W dniu 2012-08-24 17:39, free pisze:

A może twoje życie odmieni wiadomo¶ć, że nigdzie nie pisałem, że jest
inaczej. Przeczytaj jeszcze raz. Może na głos?

Wybacz, wygl±dało jakby¶ mnie poprawiał albo o¶wiecał mnie maluczkiego. Nie - to dalej tak wygl±da :)))

--
bans

Data: 2012-08-27 08:24:00
Autor: bans
Zmiana lancucha?
W dniu 2012-08-24 17:39, free pisze:

A może twoje życie odmieni wiadomo¶ć, że nigdzie nie pisałem, że jest
inaczej. Przeczytaj jeszcze raz. Może na głos?
:-)

free, Darcin - zmieniasz nicki, kasujesz posty, chyba jednak trafiłem celnie ;)

--
bans

Data: 2012-08-22 19:36:37
Autor: Jacek Maciejewski
Zmiana lancucha?
Dnia Tue, 21 Aug 2012 21:49:30 +0100, 2late napisał(a):

Powinienem, bez gadania, zmienic lancuch, czy od razu kasete, czy cos jeszcze?
Kompletnie sie na tym nie znam a w serwisie pewnie beda mi chcieli wymienic wszystko co tylko sie da. ;)

Przy osprzęcie jakiego ja używam 6000 km starczy na łańcuch oraz przednie i
tylne zębatki. Można pojeĽdzić nieco dłużej na starym zestawie aż zacznie
przeskakiwać na zębatkach, jak się komu uda, ale niewiele dłużej. A jak
łańcuch wymieniać to już koniecznie i żębatki. Ilekroć zmieniałem sam
łańcuch po 6 tys. zawsze co¶ się działo nie tak i byłem zmuszony zmieniać i
przednie i tylne zębatki. No ale ja używam taniochy :)
--
Jacek

Zmiana lancucha?