Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?

Data: 2019-12-17 14:13:28
Autor: Stiwi
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
Zawsze by³em klientem MultiBanku, który bardzo lubi³em za prostotê i przejrzysto¶æ. mBank nie by³ zatem moim wyborem. Dzielnie znosi³em "spo³eczno¶ciowy" aspekt mBanku. Najnowsza ods³ona systemu online, to kolejna kpina z klientów przez domy¶lne ukrywanie rachunków podczas zalogowania. Ja wiem, ¿e ten bank pozwala na personalizacje, uk³adanie kafelków, reorganizacje produktów, ale w istocie rzeczy kto ma na to czas?

Mam bardzo stare konto w ogóle nie u¿ywane od lat w Pekao zwane Eurokonto Net. Zalogowa³em siê z ciekawo¶ci i zarówno stary, ale i zw³aszcza nowy wygl±d systemu bankowo¶ci online jest niezwykle przejrzysty. To jest w³a¶nie to czego oczekuje od banku. Przejrza³em ich ofertê i chyba najbli¿szym odpowiednikiem by³oby konto ¦wiat Premium. Przy podobnych za³o¿eniach finansowych (tj. 200,00 tys. z³) wiêkszo¶æ rzeczy jest bezp³atnych. Spojrza³em na oferty lokat i s± nawet lepsze jak w mBanku, gdzie 24 miesi±ce jest 1%, a w ¦wiat Premium 1.10% i to na 12 miesiêcy. Nigdy nie przypuszcza³, ¿e Pekao mo¿e mieæ lepsze oprocentowanie lokat od mBanku!

Jakie¶ za lub przeciw?

Data: 2019-12-18 12:27:38
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-12-17 o 23:13, Stiwi pisze:
[...]

PeKaO ma do¶æ archaiczny system transakcyjny, za³o¿y³em sobie tam konto z ciekawo¶ci, bo wielu klientów korzysta z hipo w tym banku

lokata na 1,1% na 12 m-cy? przy inflacji ~3%
jak mo¿na chcieæ ¶wiadomie traciæ na takim depozycie

jak ju¿ tak bardzo chcesz to najzwyklejsze konto w peksie te¿ bêdzie ok (p³atne smsy wkurzaj±), a depo maj± teraz ciekawe w GNB

lokata na 4 m-ce, pierwsze 2 po 3,5% a kolejne 1,8%
mo¿na zerwaæ w ka¿dej chwili, nie traci siê odsetek

powy¿sze dostêpne w OF (z tego co widzê to w placówkach ani necie nie ma)

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-12-18 03:45:53
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 12:27:35 PM UTC+1, Robert Sierant wrote:
[...]

Ja siê nie zachwycam lokat± 1%, tylko nie rozumiem jak lider bankowo¶ci online, internetowy mBank mo¿e mieæ gorsze kursy od banku, który zawsze uchodzi³ za "marmurkowy" i jak piszesz "archaiczny".

Jednak moim zdaniem nowy wygl±d bankowo¶ci online w Pekao jest niezwykle przejrzysty i ³atwy w obs³udze. mBank to jakbym otworzy³ jeden z popularniejszych polskich internetowych portali: zawalony reklamami. Oferty na kredyty, które mnie nie interesuj±, co chwila mam jakie¶ 10+ nieprzeczytanych wiadomo¶ci, które mnie nie dotycz±. Pytania w stylu "czy by³e¶ grzeczny w tym roku?" po zalogowaniu. Co to bank dla nastolatków?

Data: 2019-12-18 04:14:13
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
A¿ zajrza³em do mB±ka - ale póki co jeszcze nie mam najnowszego systemu.
Ale dziêki - przypomnia³e¶ mi o zamówieniu nowego wzoru debetówki WO¦P.

Ty powa¿nie pytasz czy to jaki¶ nowy typ spamerskiej reklamy ¿ubra - mo¿e to jaki¶ projekt zwolnionego syna Banasia?

Bo o tych lokatach na 1,1% - ale¿ lepsze s± od mB±ka na 1%, no rewela ;>
W sumie o 10% - tak± mam te¿ ró¿nicê miêdzy citi w promo na 6 miesiêcy (ale z warunkami) a milkiem na 3 miesi±ce (ale cyklicznie odnawiaj±) - 3% i 2,7% - i to na kontach oszczêdno¶ciowych, a nie lokatach.

mB±k to obecnie "marmur dla nastolatków" - dobrze to uj±³e¶.
"lider bankowo¶ci online, internetowy mBank" to slogany sprzed dobrych 10 lat, gdzie¶ Ty siê uchowa³?
Albo tak mocno Ci wyprali mózg tym multiBankiem...
Bo ¿eby wp³yw 7,5k i 20k to by³o "podobnie"?
Chyba ¿e i tak przez pryzmat ping-ponga patrzysz, wtedy bez ró¿nicy - wczoraj zrobi³em rekord, obróci³em t± sam± kas± miêdzy santanderem a citkiem 3 razy, nie p³ac±c za to nic (santander ma bezp³atne express elixir, a citek przyjmuje na drug± sesjê chyba do 12 a na trzeci± sesjê rzeczywi¶cie chyba do 15:30 - w ka¿dym razie przelewy zlecone ok. 14:50 dosz³y do santandera 3. sesj± - a w santanderze 1. sesjê mam ju¿ przed 11, 2. ok. 14:45, a 3. zaraz po 17 - hihi, i jeszcze ¶mieszne jest to, ¿e santander wydaje siê ksiêgowaæ przelewy przychodz±ce wg numerów kont, wiêc przelewy z citka - numer 103 - s± zaksiêgowane nawet i kwadrans wcze¶niej ni¿ z milka - numer 116 - oczywi¶cie nbp i skarbonka by³yby jeszcze lepsze).
I ¿eby przy takich warunkach wp³ywu akceptowaæ tylko "wiêkszo¶æ rzeczy bezp³atnych"?

Wiêc napisz, czego potrzebujesz, bo chyba chcesz zamieniæ siekierkê na kijek - choæ mo¿e raczej z deszczu pod rynnê, bo trudno znale¼æ co¶ nêdzniejszego ni¿ mB±k - ale ¿ubr nie jest na to ¿adn± alternatyw± (choæ nie widzia³em tego ich nowego wynalazku).

Data: 2019-12-18 04:58:00
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
¯eby nie byæ go³os³ownym to napiszê conieco o tym, co mam - a w ramach tych banków, które mam, równie¿ o tym, co sprawdza³em - w kontek¶cie darmowo¶ci  i jej warunków oraz ST (ew. apki).

Do rozwa¿enia santander.
Jedyne zawracanie d4 przy darmowym "koncie jakie chcê" to ew. 5 transakcji miesiêcznie dla darmowej plastikowej debetówki. Bankomaty CHYBA wszystkie darmowe (ale to sprawd¼ sam).
Ale maj± te¿ darmowe debetówki HCE - a bankomatów pikaczowych coraz wiêcej.
Alternatywa do bankomatów to blik (darmowe wszystkie obs³uguj±ce - wiêc ju¿ ponad 90% w PL) - plus unikalna mo¿liwo¶æ tworzenia czeków blik w ST (a nie tylko w apce).
Do tego premia - bezp³atne przelewy express elixir.
Konto premium wymaga wp³ywu 10k/mc i daje wszystko darmowe (w tym express elixir).
ST wg mnie ca³kiem niez³y i prosty, jedynie trochê wkurza "pulpit" i niemo¿liwo¶æ zmiany strony startowej - ale i z tym mo¿na sobie daæ radê.
Apka prosta.

Milek - konto 360 wymaga wp³ywu 1k/mc i 1 transakcji debetówk± - wtedy jest 3*0, ³±cznie z blikiem. Debetówki HCE te¿ s±.
Konto premium - wp³yw 10k, wszystko darmowe.
ST - tutaj te¿ pulpit niepotrzebnie udziwnili, reszta prosta i przejrzysta.
Apka OK.

Citi - konto priority 3*0 za wp³yw 5k/mc. Konto gold to ju¿ nieco wy¿sza pó³ka.
ST wg mnie g³upawy, ale u¿ywaæ siê da.
Apka - przedziwna.

inteligo - tutaj masz przede wszystkim stary ale jary ST. Oferta taka sobie, premium nie ma, a zwyk³e wymaga obrotu 100z³/mc dla darmowej debetówki - i niestety nie ma alternatywy debetówki HCE (¿eby mieæ HCE trzeba mieæ plastik), za¶ darmowe bankomaty blik to tylko PKO i santander.
Apka IKO - niez³a.

I jeszcze je¶li siê szuka prostoty, to mo¿e byæ kantor aliora - choæ mo¿e jednak nie do koñca, bo ostatnio "popisali" siê nowym ST, potrzebnym jak pi±te ko³o u wozu oraz niestety popsuli debetówkê wielowalutow± - by³a 3*0 w PL, a od 15 grudnia niestety ju¿ tylko 1 wyp³ata w miesi±cu bezp³atna - i nie ma nawet alternatywy blik.

Milczeniem pomin±³em mB±k, bnp paribas, ideê (klonów nikomu nie polecam) oraz N26 i curve - poza tematem.

Karty kredytowe to osobny temat, tutaj wg mnie przede wszystkim liczy siê oferta, poza tym ³atwo¶æ uzyskania - czyli przede wszystkim dostêpno¶æ "ofert na klik", szczególnie dla prowadz±cych 1-os. DG - a sam ST to najmniej wa¿na sprawa, byle siê da³o co miesi±c wyci±g uzyskaæ.

Niektórzy jednak wol± razem z kontem - choæ to b³±d, bo nie po to ma sie debetówkê i kredytówkê, by obie przesta³y na raz dzia³aæ przy padzie lub serwisie jednego banku (inna sprawa, ¿e jedna debetówka i jedna kredytówka to te¿ ma³o - ja mam 16 ;).
Ale zarówno oferta jak i dostêpno¶æ do polecenia w santanderze, milku i citku.

Data: 2019-12-18 05:46:53
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 1:58:07 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
¯eby nie byæ go³os³ownym to napiszê conieco o tym, co mam - a w ramach tych banków, które mam, równie¿ o tym, co sprawdza³em - w kontek¶cie darmowo¶ci  i jej warunków oraz ST (ew. apki).

[...]

Alior Kantor mam, jak dla mnie najlepsza karta dla tych co zarabiaj± w EUR. Mo¿na bez obaw p³aciæ wszêdzie na ¶wiecie, nawet w Polsce, oczywi¶cie uwa¿aj±c na DCC. Kursy bezpo¶rednie MC. Ju¿ siê kiedy¶ chyba co do tego zgodzili¶my jak za³o¿y³em w±tek o nowej ich wielowalutowej karcie.

Citi mam, to ¶wietny bank dla Polaków za granic± ze wzglêdu na bezp³atne i natychmiastowe wewnêtrzne przelewy CGT. Gold i tak wiele poza limitami transakcji nie wnosi. Co innego CPC i ich MC Elite World.

O Millenium nie wiem nic poza tym ¿e kiedy¶ chyba jako jedyni w Polsce wydawali karty Amexa.

Data: 2019-12-18 06:18:00
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2019 14:46:55 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:
> [...]

Alior Kantor mam, jak dla mnie najlepsza karta dla tych co zarabiaj± w EUR. Mo¿na bez obaw p³aciæ wszêdzie na ¶wiecie, nawet w Polsce, oczywi¶cie uwa¿aj±c na DCC. Kursy bezpo¶rednie MC. Ju¿ siê kiedy¶ chyba co do tego zgodzili¶my jak za³o¿y³em w±tek o nowej ich wielowalutowej karcie.

Hmm, ja na pewno napisa³em, ¿e N26 jest lepsze.
Za³ó¿, warto.
Mo¿esz z mojego linku polecaj±cego ;)
https://n26.com/r/dawidr0508

A sam alior kantor spokojnie do p³acenia rachunków wystarczy.
Na reklamy w ST - adBlock (ja u¿ywam Nano Adblocker w firefox).

Citi mam, to ¶wietny bank dla Polaków za granic± ze wzglêdu na bezp³atne i natychmiastowe wewnêtrzne przelewy CGT. Gold i tak wiele poza limitami transakcji nie wnosi. Co innego CPC i ich MC Elite World.

Hmm, gold ma wiêksze limity?
Wg TOiP wszystkie konta maj± 100k przez internet.
A to, jakie citi jest ogarniête, pokazuje to, ¿e ja mog³em sobie ustawiæ w ST limit 200k... ;>
Wiêc gold rzeczywi¶cie nic nie daje - ew. wiêksz± premiê za polecenia klienta (ale i trudniejsze warunki - teraz jest fajna promka citi priority - 600z³ w sumie dla polecanego i polecaj±cego - a jedyny warunek to 100k ping-pong w miesi±c, kto¶ siê tam chyba pomyli³ i za bardzo upro¶ci³ warunki, wiêc pewnie kolejnej takiej edycji ju¿ nie bêdzie - ale mam nadziejê, ¿e 1200z³ wpadnie za nic ;)

A ten private client - to co niby takiego wspania³ego ma ta ich DEBETÓWKA mc world elite? Bo kredytówka ma chocia¿ bezprowizyjne p³atno¶ci zagraniczne.
Zreszt± jak kto¶ ma 3M do ulokowania albo 330z³ do od¿a³owania co miesi±c (mo¿e siê op³aci) to nie trzeba byæ nikim specjalnym, by takie konto za³o¿yæ (i jeszcze 7k za polecenie dostaæ - tyle ¿e trzeba mieæ te 3M ;)

O Millenium nie wiem nic poza tym ¿e kiedy¶ chyba jako jedyni w Polsce wydawali karty Amexa.

Ju¿ nie wydaj±.
Ale bank ogólnie przyjemny i te¿ sporo ³atwych promocji robi±.

Data: 2019-12-18 06:27:25
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 3:18:02 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
Hmm, ja na pewno napisa³em, ¿e N26 jest lepsze.
Za³ó¿, warto.
Mo¿esz z mojego linku polecaj±cego ;)
https://n26.com/r/dawidr0508

Nie otwieraj± kont dla nierezydentów UE.

A sam alior kantor spokojnie do p³acenia rachunków wystarczy.
Na reklamy w ST - adBlock (ja u¿ywam Nano Adblocker w firefox).

Alior Kantor niech pozostanie kantorem :)

> [...]

Wiêc gold rzeczywi¶cie nic nie daje - ew. wiêksz± premiê za polecenia klienta (ale i trudniejsze warunki - teraz jest fajna promka citi priority - 600z³ w sumie dla polecanego i polecaj±cego - a jedyny warunek to 100k ping-pong w miesi±c, kto¶ siê tam chyba pomyli³ i za bardzo upro¶ci³ warunki, wiêc pewnie kolejnej takiej edycji ju¿ nie bêdzie - ale mam nadziejê, ¿e 1200z³ wpadnie za nic ;)

Gold ma wiêksze limity transakcji kart±.

[...]

MC Elite World ma dobry pakiet ubezpieczeñ, np. zerowy udzia³ w³asny jak siê wypo¿ycza samochód. Udzia³ w³asny przy dro¿szych samochodach typu SUV jest czêsto w granicach 8000 z³. P³ac±c MC Elite World mamy darmowe ubezpieczenie pokrycia tego udzia³u w³asnego. Takie ubezpieczenie wykupione dodatkowo jest czêsto bardzo drogie np 100z³ za dzieñ, zupe³nie nieop³acalne przy d³ugim okresie najmu (np 3 tygodnie).

Data: 2019-12-19 06:54:35
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2019 15:27:26 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:
> [...]
> Mo¿esz z mojego linku polecaj±cego ;)
> https://n26.com/r/dawidr0508

Nie otwieraj± kont dla nierezydentów UE.

Hmm, ale obywatelem UE chyba jeste¶?
To wystarczy tylko jaki¶ adres w PL - nie znajdziesz kogo¶ z rodziny, do którego mog³aby przyj¶æ karta?

> A sam alior kantor spokojnie do p³acenia rachunków wystarczy.
> Na reklamy w ST - adBlock (ja u¿ywam Nano Adblocker w firefox).

Alior Kantor niech pozostanie kantorem :)

Gmatwanie prostych spraw to objaw najarania, jak Puchatek i Prosiaczek ;>
W sumie jak kto¶ chce p³aciæ za niepotrzebne mu us³ugi, to nic siê z tym nie zrobi.

Gold ma wiêksze limity transakcji kart±.

Mo¿e i tak, debetówka priority max. 10k p³atno¶ci i 25k wyp³at z bankomatów dziennie.
Z drugiej strony jak kto¶ p³aci wiêcej ni¿ 10k dziennie to raczej kredytówkê porz±dn± posiada.

Data: 2019-12-19 13:24:17
Autor: Stiwi
On Thursday, December 19, 2019 at 3:54:38 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> Nie otwieraj± kont dla nierezydentów UE.

Hmm, ale obywatelem UE chyba jeste¶?
To wystarczy tylko jaki¶ adres w PL - nie znajdziesz kogo¶ z rodziny, do którego mog³aby przyj¶æ karta?

To jest wbrew zasadom zarówno N26, Revoluta itp. Oczywi¶cie, ¿e obej¶æ to mo¿na ³atwo. Ale pamiêtaj ¿e N26 jako bank bêdzie raportowa³ ¶rodki tam zgromadzone do Polski (adres rezydencji jaki poda³e¶). Jako nierezydent, bardzo uwa¿am jakie adresy podaje w bankach i nie jest mi to "obojêtne", tylko dla osi±gniêcia danego celu.

> Alior Kantor niech pozostanie kantorem :)

Gmatwanie prostych spraw to objaw najarania, jak Puchatek i Prosiaczek ;>
W sumie jak kto¶ chce p³aciæ za niepotrzebne mu us³ugi, to nic siê z tym nie zrobi.

To nie tak. Po pierwsze AK nie daje mo¿liwo¶ci otwarcia konta wspólnego, wiêc jako rozwi±zanie domy¶lne odpada. Po drugie jak sam zauwa¿y³e¶, tylko jednorazowa wyp³ata gotówki w PL jest bezp³atna. A jak ju¿ jestem w Polsce, to chcê mieæ kompletn± swobodê wybierania gotówki bezp³atnie z ka¿dego bankomatu.

> [...]

Z drugiej strony jak kto¶ p³aci wiêcej ni¿ 10k dziennie to raczej kredytówkê porz±dn± posiada.

I tak i nie. Zdarzy³o mi siê p³aciæ ponad te 10k Citkiem za granic±. Nie zapominajmy, ¿e dla kogo¶ kto posiada walutê EUR, Citek jest drug± najlepsz± alternatyw± do p³acenia poza AK, z t± ró¿nic± ¿e w przypadku Citi dotyczy (chyba nadal?) walut innych ni¿ PLN, USD, GBP (w AK nie ma znaczenia).

Data: 2019-12-20 03:04:48
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 22:24:19 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:
> [...]

To jest wbrew zasadom zarówno N26, Revoluta itp. Oczywi¶cie, ¿e obej¶æ to mo¿na ³atwo. Ale pamiêtaj ¿e N26 jako bank bêdzie raportowa³ ¶rodki tam zgromadzone do Polski (adres rezydencji jaki poda³e¶). Jako nierezydent, bardzo uwa¿am jakie adresy podaje w bankach i nie jest mi to "obojêtne", tylko dla osi±gniêcia danego celu.

To jak za³atwiasz posiadanie kont w polskich bankach jako nierezydent?
Pewnie zak³ada³e¶ je jeszcze jako rezydent.
Wiêc i tak raportuj± ¶rodki do Polski.

W N26 nie ma jakie¶ specjalnej oferty depozytowej - po prostu konto euro 0% - wiêc spokojnie mo¿na korzystaæ jedynie dla ich debetówki.

> [...]
> To nie tak. Po pierwsze AK nie daje mo¿liwo¶ci otwarcia konta wspólnego, wiêc jako rozwi±zanie domy¶lne odpada. Po drugie jak sam zauwa¿y³e¶, tylko jednorazowa wyp³ata gotówki w PL jest bezp³atna. A jak ju¿ jestem w Polsce, to chcê mieæ kompletn± swobodê wybierania gotówki bezp³atnie z ka¿dego bankomatu.

To te¿ pyta³em, czego potrzebujesz - i nagle jeszcze wspólne konto.
Przyjemno¶æ bezp³atnych bankomatów rozumiem - ale nie rozumiem zak³adania w tym celu konta z wymogami 20k wp³ywu lub sporymi op³atami.

A darmowe bankomaty masz przecie¿ w citku, tak samo mo¿liwo¶æ p³acenia rachunków.
Chyba ¿e w citku konto jest "nie do koñca wspólne" - bo wymy¶lili sobie kretyñskiego "pierwszego" w³a¶ciciela oraz "dodatkowych" w³a¶cicieli.
Podobny problem okazuje siê mieæ santander - nadziali¶my siê na to dopiero po ze¿arciu przez nich deutsche banku - te¿ co¶ pitol± o "pierwszym w³a¶cicielu" - a problem jest w tym, ¿e w historii i na potwierdzeniach przelewów odbiorc± przelewu na konto wspólne zawsze jestem ja - nawet je¶li przychodzi np. pensja ¿ony.

Có¿, jak widaæ jednym bankiem wszystkiego siê nie za³atwi - a nawet nie powinno, trzeba mieæ co¶ w rezerwie.
Ale ¿eby robiæ rezerwê z "premium" - to bez sensu.

> [...]

I tak i nie. Zdarzy³o mi siê p³aciæ ponad te 10k Citkiem za granic±. Nie zapominajmy, ¿e dla kogo¶ kto posiada walutê EUR, Citek jest drug± najlepsz± alternatyw± do p³acenia poza AK, z t± ró¿nic± ¿e w przypadku Citi dotyczy (chyba nadal?) walut innych ni¿ PLN, USD, GBP (w AK nie ma znaczenia).

Niestety, w citku trzeba uwa¿aæ na walutê oraz pamiêtaæ o "prze³±czaniu karty", wiêc taka dobra to ona nie jest.
Wg mnie lepsza jest N26 - tym bardziej ¿e przebija citka, przynajmniej prioriti, pod wzglêdem limitu - ma 5k euro. Oczywi¶cie do bankomatu w PL siê nie nadaje, ale przy p³aceniu nie trzeba o niczym pamiêtaæ.

Wielowalutowa IKA te¿ nie jest bez wad - max. 7k euro p³atno¶ci, 4k bankomaty - i trzeba jeszcze uwa¿aæ na DCC.

Data: 2019-12-20 03:53:04
Autor: Stiwi
On Friday, December 20, 2019 at 12:04:50 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
To jak za³atwiasz posiadanie kont w polskich bankach jako nierezydent?
Pewnie zak³ada³e¶ je jeszcze jako rezydent.
Wiêc i tak raportuj± ¶rodki do Polski.

S± banki, które nie maj± z tym problemu. Alior Kantor otwiera³em jako nierezydent bez problemu, wysy³aj± kartê nawet za granicê. Podobnego problemu nie ma Citibank, otwiera konta dla Polaków na sta³e zamieszka³ych za granic±. Sam paszport wystarczy. Wiem bo mam od wielu lat i zak³ada³em jako nierezydent. 0 problemów. Podobnie nie ma problemów z Pekao SA, z tego co wiem to tak¿e z PKO BP i Millenium. mBank niestety ma z tym problem, bo nie prowadzi rachunków dla nierezydentów - nie akceptuj± tak¿e paszportu jako dokumentu g³ównego - jedynie dowód.

[...]

Dla jednych bez sensu, dla innych nie. Jedni musz± przelewaæ by wyrobiæ "wp³ywy", inni maj± oszczêdno¶ci, które i tak le¿±. Zreszt± Pekao ¦wiat Premium wymaga 200,000 z³ aby byæ kontem darmowym, tam nie ma nic o wp³ywach.

Tak jak piszesz, jednym bankiem nie da siê wszystkiego za³atwiæ. Zw³aszcza z tym przepinaniem w Citi, p³atno¶ciami w wielu walutach i uwaga zwrotach na kartê w walutach. Co¶ z czym wielowalutowa karta Alior Kantor nie ma ¿adnego problemu.

[...]

Niestety idealna nie jest, zw³aszcza z tym prze³±czaniem. Nie mniej i tak wolê mo¿liwo¶æ manualnego przypiêcia karty do rachunku np EUR i dla p³atno¶ci w walutach poza GBP, USD, PLN otrzymania bezpo¶rednich kursów MC, ni¿ tak w jak w przypadku karty Pekao rewolucyjnej, gdzie domy¶lnym rachunkiem dla nieobs³ugiwanych walut jest niestety PLN.

Wielowalutowa IKA te¿ nie jest bez wad - max. 7k euro p³atno¶ci, 4k bankomaty - i trzeba jeszcze uwa¿aæ na DCC.

Na DCC to trzeba uwa¿aæ z ka¿d± jedn± kart± Visa czy MC. Tylko Amex i chyba Diners (z tych znanych) s± pozbawione tego oszustwa. Co do limitów to i tak nie s± z³e jak na "kantorow±" kartê.

Data: 2019-12-19 19:57:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?

"Dawid Rutkowski" 32db242f-93e3-4140-8207-3be847d003c0@googlegroups.com

: inteligo - tutaj masz przede wszystkim

przelewy z Inteligo za free i przelewy do Inteligo z iPKO za free.
(innymi s³owy -- dziêki po¶rednictwu Inteligo mamy bezp³atno¶æ wylania z iPKO)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-18 04:58:55
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 1:14:14 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Spamerski to niestety sta³ siê dla mnie mBank z tymi swoimi spo³eczno¶ciowymi fajerwerkami i wklejonymi po bokach reklamami produktów, który nie potrzebuje, a których z widoku usun±æ nie mo¿na.

Ponad 10 lat nie mieszkam w Polsce, wiêc na pewno nie jestem na bie¿±co w tym co siê dzieje na rynku. Na pewno nie interesuj± mnie rozwi±zania w robienie przelewów miêdzy bankami celem osi±gniêcia wy¿szego statusu. Podobnie jak nie interesuj± mnie lokaty na 3 miesi±ce, których trzeba pilnowaæ albo odnawiaæ.  Poza tym wiêkszo¶æ ma jakie¶ ograniczenia w stylu 100,000-200,000. Ja nie mam na to czasu. P³acê co miesi±c kilka rachunków przez mBank i nie mogê strawiæ tego ich systemu online.

Co do 1% vs 1.1%, tak to jest 10% ró¿nicy jak s³usznie zauwa¿y³e¶. Z tym ¿e przyk³ad mój by³ z³y, poniewa¿ mbank 1% na 24 miesi±ce, w PEKAO na taki sam okres jest 1.20%, wiêc 20% wiêcej. Przy 500 ty¶ z³ na lokacie, to jest 1000 z³ ró¿nicy w skali roku i 2000 z³ w ci±gu 24 miesiêcy. Na pewno s± lepsze oferty na rynku, ale 20% nokaut przez "archaiczny marmurek" to chyba obraz obecnej "spo³eczno¶ciowej" kondycji mBanku.

Poza tym rozwi±zania Pekao, w tym ich karta rewolucyjna, chyba s± na ca³kiem dobrym poziomie z tego co widzê. Maj± te¿ w³asny kantor - jak dobry nie wiem. Ogólnie jak na marmurek archaiczny jaki pamiêtam sprzed 20 lat, to chyba siê mocno podci±gnêli i chyba niespecjalnie ustêpuj± np. mBankowi w rozwi±zaniach. W dodatku Pekao to solidna marka z d³ug± histori±, dla niektórych to te¿ jest istotne.

Data: 2019-12-18 05:21:01
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
No to w koñcu czego potrzebujesz?
"P³acisz kilka rachunków", "nie interesuje Ciê ping-pong" - a jednocze¶nie chcesz gwarantowaæ 20k wp³ywu?
Czy to tylko przyk³ad, a nie masz problemu z p³aceniem za konto?
Chyba ¿e te "kilka rachunków" w sumie opiewa jednak na 20k ;>

W³asne kantory ma ju¿ spora czê¶æ banków - np.. santander - kursy na poziomie kantoru aliora, ale konta walutowe p³atne (ZTCP gdy s± puste). W ¿ubrze nie sprawdza³em.

Karta mc fx ¿ubra rzeczywi¶cie dobra jak kto¶ ma zamiar p³aciæ za granic±.
Podobn± - visê ¶wiat - ma te¿ mB±k do kont intensive, mo¿na (mo¿na by³o ?) mieæ na 2 lata za darmo (choæ to chyba tylko dla nowych klientów, dla starych tylko pó³ roku). I jeszcze tylko visa getoutu - przy wszystkich innych bankach trzeba co¶ kombinowaæ - jeszcze wzglêdnie ma³o w przypadku np. karty wielowalutowej aliora - albo po prostu za granicê wzi±æ co¶ w rodzaju N26 (które polecam - oczywi¶cie konto w euro, bo to niemiecki bank - ale obs³uguj± ju¿ prawie ca³± uniê/EOG).

mB±k tak spocz±³ na laurach ¿e wszyscy go ju¿ nie tylko dogonili, ale i przegonili. I raczej nic siê tu nie poprawi - bardziej ju¿ popsuæ tego, co by³o kiedy¶ bardzo dobre, obecna ekipa nie da rady - nie tylko dlatego, ¿e siêgnêli dna, ale bank te¿ idzie pod m³otek (to swoj± drog± kolejna zachêta do ewakuacji).
Jako plaster na syf w mB±ku mogê poleciæ adBlocka.
Ja póki co mam jeszcze wybielon± wersjê "nowego" ST mB±ka - wiêc nie mam pojêcia, jak wygl±da wersja "najnowsza".
Na buractwo i traktowanie klientów jak dzieci nic jednak nie poradzê ;P
Dlatego sam trzymam jako zapas.

Jednak je¶li mieszkasz poza PL to mo¿esz mieæ problem z za³o¿eniem konta w nowym banku. Mo¿e przez przelew weryfikacyjny siê da - wiêc szukaj takich, które pozwalaj± na taki sposób "podpisania umowy".
Ale karty te¿ mog± nie chcieæ wys³aæ za granicê - podobno robi to alior, wiêc opcjê z kantorem aliora rozwa¿ - bêdziesz mia³ woln± g³owê co do op³at, przelewy zrobisz a bankomaty - jedna wyp³ata darmowa w miesi±cu te¿ za granic±, brak blika nie jest w Twoim przypadku wad± - a i pewnie masz jakie¶ konto w zagranicznym banku.
Za¶ do p³acenia za granic± aliorowa karta wielowalutowa bêdzie idealna.
ST z reklamami - ale adBlock sobie z nimi piêknie radzi.
¯adna za¶ polska kredytówka siê do tej nie nadaje - oprócz visy getoutu i ew. pocztowego (ale ta jest p³atna) - tyle ¿e kto chcia³by p³aciæ kartami klonów?

Data: 2019-12-18 05:52:41
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 2:21:02 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
No to w koñcu czego potrzebujesz?
[...]

Banku bez spamerskich fajerwerków w systemie online :) Opiekuna konta, który w swojej pomocy wyka¿e siê wiêksz± kreatywno¶ci± za³atwienia sprawy, ni¿ wys³aniem osoby mieszkaj±cej za granic± do oddzia³u :)

Tu mo¿esz zobaczyæ nowy wygl±d Pekao:
https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/nowe-pekao24.html

Na kartach mi specjalnie nie zale¿y, za granic± zwykle u¿ywam lokalnych kart, a do wielowalutowych transakcji online ostatnimi czasy najczê¶ciej siêgam po wielowalutow± kartê Alior Kantor.

Data: 2019-12-18 06:24:01
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2019 14:52:43 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:
On Wednesday, December 18, 2019 at 2:21:02 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> No to w koñcu czego potrzebujesz?

Banku bez spamerskich fajerwerków w systemie online :)

Pisa³em - adBlock ;>

Opiekuna konta, który w swojej pomocy wyka¿e siê wiêksz± kreatywno¶ci± za³atwienia sprawy, ni¿ wys³aniem osoby mieszkaj±cej za granic± do oddzia³u :)

No, tutaj to ju¿ i na poziomie "premium" pewnie nie masz czego szukaæ.
Trzeba po prostu zadaæ sobie zajebi¶cie wa¿ne pytanie - czy bank zarabia na Tobie tyle, ¿e op³aca mu siê kogo¶ sensownego przydzielaæ?

Ja z "premium" mam do¶wiadczenie z promocji mkonta intensive z kart± visa ¶wiat - oczywi¶cie 10z³ za kartê naliczyli. Nic specjalnego nie by³o, przy zamykaniu nawet nic o pozostaniu nie mówili, a przy za³atwianiu KK "intensive" by³y takie same durne "procedury" i "nic siê nie da zrobiæ" jak dla szarego fizola.
Drugie z santander - zaproponowali mi umowê "select" - nawet bez konta, mo¿e z powodu KK platinum z klika - ale jak zrobi³em cancel przy podpisywaniu to siê obrazili ;>
No i jeszcze anegdotyczny "private banking" idei, czyli lion's - na kolacyjkach z wyk³adami by³o mi³o, ale o ma³o co nie wpad³em w obligi getback i podobnych ;>

Wiêc jak czego¶ chcesz wiêcej, to szukaj na poziomie "private banking" - ale z minimum 1M w kieszeni.
O tym, ¿e co¶ fajnego bêdzie w "premium" ¿ubra, zapomnij - nie wiadomo, kto by³ gorszy w zarz±dzaniu tym biednym bankiem, W³osi czy PiS...

Tu mo¿esz zobaczyæ nowy wygl±d Pekao:
https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/nowe-pekao24.html

Têczowe. Co na to prezes?
O, mo¿e to w³a¶nie równie¿ dlatego (bo i przez Banasia) wylecia³ ostatnio zarz±d ¿ubra, w tym "z³ote dziecko PiS"?

Data: 2019-12-18 06:31:21
Autor: Stiwi
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
On Wednesday, December 18, 2019 at 3:24:03 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
[...]
[...]

I to jest ta ró¿nica w³a¶nie pomiêdzy MultiBankiem a mBankiem. Maj±c ofertê kredytow± w systemie online MultiBanku wystarczy³o kilka klikniêæ aby np. podnie¶æ obecny limit karty kredytowej o t± w³a¶nie ofertê, albo wyrobiæ sobie now± kk. W obecnym mBanku, mo¿na przyznan± ofertê kredytow± wykorzystaæ jedynie na now± kk, nie mo¿na wnioskowaæ o zwiêkszenie limitu ju¿ posiadanej.

"intensywny" opiekun potwierdzi³ to samo.

Data: 2019-12-19 06:51:26
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2019 15:31:23 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:
> [...]

"intensywny" opiekun potwierdzi³ to samo.

W mB±ku by³o tak samo jak w opisywanym przez Ciebie multibanku - ale dawno, dawno temu.
Teraz popsute jest i tu i tu.

A podniesienie limitu kosztuje, wiêc raczej ciesz siê brakiem oferty (chyba ¿e "na klik" jest bez prowizji).
I ciesz siê te¿ tym, ¿e jeszcze Ci tej KK, z któr± sam bank jak widaæ nie chce mieæ ju¿ nic wspólnego, nie zlikwidowali.
Choæ te¿ jest anegdotyczna - naprawdê najpierw pobieraj± 240z, które trzeba sp³aciæ, a potem co miesi±c oddaj± po 20z³?

Data: 2019-12-19 13:12:12
Autor: Stiwi
On Thursday, December 19, 2019 at 3:51:28 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

W MultiBanku podniesienie limitu "na klik" z oferty kredytowej mnie nigdy nic nie kosztowa³o. Je¶li kosztuje w mBanku, to s³abo. Tak, pobieraj± 240z³ za rok i oddaj± 20z³ miesiêcznie. To jest jaki¶ odpowiednik kk z MultiBanku, któr± bardzo d³ugo mia³em, nie ma jej w publicznej ofercie mBanku.

Data: 2019-12-20 02:54:25
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 22:12:14 UTC+1 u¿ytkownik Stiwi napisa³:

W MultiBanku podniesienie limitu "na klik" z oferty kredytowej mnie nigdy nic nie kosztowa³o. Je¶li kosztuje w mBanku, to s³abo.

Póki jeszcze istnia³ multiBank, to w mB±ku podniesienie limitu te¿ by³o darmowe. Potem wymy¶lili takie "ulepszenie".
Co jaki¶ czas jest promocja ze zwolnieniem z op³aty - ale co na³api± frajerów to ich.

Tak, pobieraj± 240z³ za rok i oddaj± 20z³ miesiêcznie. To jest jaki¶ odpowiednik kk z MultiBanku, któr± bardzo d³ugo mia³em, nie ma jej w publicznej ofercie mBanku.

Wielu kart czy kont, które ludzie jeszcze maj±, nie ma ju¿ w ofercie mB±ka.
Ale ta Twoja karta ¶mieszna - choæ trzeba przyznaæ, ¿e w porównaniu z obecn± ofert± mB±ka niez³a.
Tyle ¿e np. w mille masz KK darmowe za 1 pyk/mc - te¿ z³ote - a platynê za 5 pyk/mc - i jeszcze z ubezpieczeniem i assistance.

Data: 2019-12-18 20:26:04
Autor: Alf/red/
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
Banku bez spamerskich fajerwerków w systemie online:)
Pisa³em - adBlock

A¿ wy³±czy³em adblocka i po³azi³em po ST mBanku (starym). Nie widzê ¿adnych fajerwerków. Jedyne co, to czasem wiadomo¶ci s± przys³aniane na 5 sekund jakimi¶ bombkami. Ale tak samo jest z blokerem.
A na li¶cie kart, pod kredytówk± widzê "Zwiêksz limit karty kredytowej o 6100 PLN".

PS a Millek mnie od kilku miesiêcy spamuje SMS-ami "za³ó¿ kartê kredytow±, dobra karta, za³ó¿"...
--
Alf/red/

Data: 2019-12-18 12:42:47
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 18, 2019 at 8:26:06 PM UTC+1, Alf/red/ wrote:
[...]

Ty tak na serio?
Logowanie: pop-up: "czy by³e¶ grzeczny w tym roku?" Nachalna reklama kredytu gotówkowego.

Lewy górny róg po zalogowaniu: "Tniemy prowizjê nawet do zera na pierwszy kredyt gotówkowy". Jak przypadkowo w to klikniesz, to nie da siê wróciæ... "strona nie istnieje. Ok zrezygnowa³em, nie chce tego kredytu, w który przypadkowo klikn±³em. Ponowne strona g³ówna i znowu nachalno¶æ: "nie rezygnuj tak szybko" na dole i w wiadomo¶ciach po prawej na górze.

Rachunków po zalogowaniu widzê 2 z 5, kiedy¶ zawsze by³y wszystkie na g³ównej stronie. Za to w tym zestawieniu brakuj±cych kont na dole ponownie nachalna reklama "przed Tob± pierwszy kredyt? Kliknij....". Nie no masakra.

Najwiêkszy problem to taki, ¿e tej nachalno¶ci nie da siê wy³±czyæ. A jak chce podnie¶æ limit na karcie u "opiekuna" w ramach tych nachalnych ofert to nie da rady. Mo¿e dlatego ¿e mam kartê MC Gold, chyba tylko dla by³ych posiadaczy Multibanku, za któr± chocia¿ p³acê 240 z³ rocznie, to zwracaj± 20 z³ co miesi±c przy wykonaniu minimum 1 transakcji.

Data: 2019-12-18 22:45:12
Autor: Alf/red/
W dniu 18.12.2019 o 21:42, Stiwi pisze:
Logowanie: pop-up: "czy by³e¶ grzeczny w tym roku?" Nachalna reklama kredytu gotówkowego.

Nie mam. By³a z tydzieñ temu taka wiadomo¶æ. Ale raz. Ale nie popup.

Lewy górny róg po zalogowaniu: "Tniemy prowizjê nawet do zera na pierwszy kredyt gotówkowy".

Nie mam.

Ponowne strona g³ówna i znowu nachalno¶æ: "nie rezygnuj tak szybko" na dole i w wiadomo¶ciach po prawej na górze.

A tak, tak siê dzieje je¶li wycofam siê z jakiej¶ propozycji (ubezpieczenia samochodu itp.). Ale wiesz, e-sklepy te¿ tak robi±.

Za to w tym zestawieniu brakuj±cych kont na dole ponownie nachalna reklama "przed Tob± pierwszy kredyt? Kliknij....".

Nie mam.
Serio.
Nawet bez adblocka. Który zreszt± raczej tego nie wy³±czy (no mo¿e poza popupem, co potrafi te¿ go³a przegl±darka).

--
Alf/red/

Data: 2019-12-19 06:47:54
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W dniu ¶roda, 18 grudnia 2019 20:26:06 UTC+1 u¿ytkownik Alf/red/ napisa³:

A¿ wy³±czy³em adblocka i po³azi³em po ST mBanku (starym). Nie widzê ¿adnych fajerwerków. Jedyne co, to czasem wiadomo¶ci s± przys³aniane na 5 sekund jakimi¶ bombkami. Ale tak samo jest z blokerem.

Ja tego nie mam, bo po wielkich bojach, ze wsparciem "opiekuna klienta", który w tamtych czasach jeszcze potrafi³ co¶ zrobiæ (a mia³em takiego, mo¿e nie przydzielonego na sta³e, ale jak dzwoni³em miêdzy 8 a 16 to zg³asza³ siê kto¶ z kompetentniejszego zespo³u ni¿ standardowe mLinki), uda³o mi siê dawno temu wy³±czyæ mityczn± 4. zgodê marketingow± - trwa³o to tydzieñ.

A na li¶cie kart, pod kredytówk± widzê "Zwiêksz limit karty kredytowej o 6100 PLN".

Ale ³aska, citek mi proponuje 20k, milek 40k.
A w mB±ku lepiej nie klikaj, zwiêkszenie limitu kosztuje prowizjê!
Nie pamiêtam ju¿, czy zmniejszenie równie¿.

PS a Millek mnie od kilku miesiêcy spamuje SMS-ami "za³ó¿ kartê kredytow±, dobra karta, za³ó¿"...

Mnie milek nie spamuje SMSami (to robi citek - ale niech robi, w³a¶nie zarobi³em dziêki temu 50z³) - ale z kart± ma racjê.
Nie wiem, jak± masz w mB±ku, ale milkowa bêdzie z du¿ym prawdopodobieñstwem lepsza.
Np. z ubezpieczeniem albo moneybackiem.
Do tego darmowa za 1 pyk/mc przez rok - potem za 5 pyk/mc.
A jak nie masz KK w milku to jeszcze 200z³ premii na start.

Data: 2019-12-20 21:57:52
Autor: Szymon
Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?
W³asne kantory ma ju¿ spora czê¶æ banków - np. santander - kursy na poziomie kantoru aliora, ale konta walutowe p³atne (ZTCP gdy s± puste). W ¿ubrze nie sprawdza³em.

Do¶æ istotn± kwesti± jest mo¿liwo¶æ negocjacji spreadu. Oczywi¶cie dla tych, którzy trochê wymieniaj±. Ró¿nice w kantorach bywaj± znaczne.
Rkantor i Alior daj± mo¿liwo¶ci indywidualnej oferty. Uwa¿am to za du¿y plus. Jak jest z Santanderem - nie wiem (mo¿e kto¶ testowa³?). W Idei nie mieli ciekawej oferty.

Zmiana mBank Intensive na Pekao ¦wiat Premium?