Zmiana meldunku a inne dokumenty

Data: 2009-05-06 19:01:38
Autor: Jaro
Zmiana meldunku a inne dokumenty
Witam!

Wymeldowalem sie w jednej gminie i teraz nie wiem co zrobic. Mieszkam teraz w innej gminie ale za jakis rok wracam do tej samej gminy co bylem zameldowany (czekam na mieszkanie). Teoretycznie wedlug ustawy powinienem sie w ciagu 4 dni zameldowac w nowej gminie ale z tego co zostalem poinformowany i tak mnie nikt za to nie bedzie scigal jesli sie zamelduje z opoznieniem. Domyslam sie ze meldujac sie w nowej gminie musze wyrobic sobie nowy dowod ale chyba tez prawo jazdy i dowod rejestracyjny do samochodu (kolega mial nieprzyjemna sytuacje pare lat temu z policja gdy mial rozne dane na dowodzie i prawie jazdy i dowodzie rejestr. - moze juz cos sie zmienilo). Z drugiej strony pani w starej gminie poinformowala mnie ze moge wyrobic sobie dowod z brakiem adresu zameldowania bo stary dowod po 3 miesiacach traci waznosc z urzedu i tak moge jakis czas zyc. Teraz naszly mnie pytania. Czy brak zameldowania w nowym dowodzie wyrobionym w starej gmienie bez meldowania sie na ten rok w nowej moze w czyms w zyciu przeszkadzac? Z tego co sie orientuje to napewno w wyrobieniu paszportu :) Czy w powyzszej sytuacji moze zostac stare prawko i dowod rejestracyjny a tylko w urzedzie skarbowym zglosic nowe miejsce zamieszkania (ponoc nie wymagaja meldunku). Czy lepiej zameldowac sie w nowej gminie na ten rok i wyrobic tylko dowod a olac prawko i dowod rejestracyjny? Czy jednak poniesc koszty i na ten rok wyrobic komplet dokumentow?

Pozdrawiam serdecznie
Jaro

Data: 2009-05-06 19:42:15
Autor: Easy
Zmiana meldunku a inne dokumenty

Użytkownik "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> napisał w wiadomo¶ci news:4a01c25e$0$2323$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]

 w sumie jestem w podobnej sytuacji.
Wyprowadziłam sie ze starego mieszkania, mieszkam w "tymczasowym" zameldowana jestem w innym. Oczekujac na "wła¶ciwe" mieszkanie doszłam do wniosku ze nie chce mi sie zmieniac dokumentów.
Nie oplaca mi sie wymieniac DO, PJ i dowodów rej, tylko po to by za jakis czas ( nie wiem moze poł roku a moze miesiac) znów je zmieniac.
Posługuje sie potwierdzeniem zameldowania i nie mam wiekszych problemów ( choc sytuacja trwa dłuzej niz sie spodziewałam) Jak mnie mocno przydusi ide po nowe potwierdzenie i jest ok. Odpukac do tej pory nikt sie nie przyczepił. Fakt, ze w sumie poza nieaktualnym adresem, to wszedzie jest on taki sam ( dylko w DR mam obecnego zameldowania)

Wiec jesli to ma byc sytuacja tymczasowa, nie planujesz w tym czasie jakis wielkich spraw pt rejestracja firmy nie powinno byc problemu. Nawet na poczice panie wydaja mi przesyłki, czasem tylko wymagaja napisania oswiadczenia ze mieszkam pod adresem z przesyłki.

E.

Data: 2009-05-07 07:10:32
Autor: ±ćęłń󶼿
Zmiana meldunku a inne dokumenty
W takich sytuacjach przydaje się paszport.
JaC

-- -- -

 w sumie jestem w podobnej sytuacji.

Data: 2009-05-07 18:16:35
Autor: Easy
Zmiana meldunku a inne dokumenty

Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci news:gttqfr$ndv$1news.wp.pl...
W takich sytuacjach przydaje się paszport.
JaC

Tylko "na paszport" nie podpiszesz umowy na telefon, nie wezmiesz kredytu.. a na Do z nieaktualnym meldunkiem+ poswiadczenie - oszem

E.

Zmiana meldunku a inne dokumenty