Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..

Data: 2010-04-28 22:54:51
Autor: ziutek
Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..
Witam.
Mam problem.
Pracuję w firmie, która ma oddział w "gdzie¶ tam". W skutek reorganizacji pracodawca planuje zmianę miejsca wykonywanej przeze mnie pracy (w tym samym mie¶cie). Nie dostałem jeszcze żadnego aneksu do umowy o pracę, gdzie w starej było napisane "jak wół", że miejscem mojej pracy jest konkretne miejsce.
Teraz moje pytanie. Czy mam prawo nie podpisywać tego aneksu? Powody mam i w nie nie wnikajmy. Z jak± odpowiedzialno¶ci± może się wi±zać niepodpisanie tego dokumentu?
Szukałem oczywi¶cie wczesniej odpowiedzi w googlach, ale w większo¶ci były problemy typu zmiany pensji itp, nic o miejscu wykonywanej pracy.
Byłbym wdzięczny za odpowiedĽ :)

Data: 2010-04-28 21:12:19
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 28 Apr 2010 22:54:51 +0200, ziutek napisał(a):

[...]

Obecnie w umowie masz wpisane miejsce pracy "nazwa miejscowo¶ci", ten oddział jest w tej samej miejscowo¶ci? To chlebodawca nawet nie musi Ci wręczać takiego wypowiedzenia zmieniaj±cego. U mnie niektórzy już się 4 razy przenosili ;-)

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-29 07:19:59
Autor: ziutek
Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2010.04.28.21.12.18legeartis.org.pl...
[...]

Czyli jak zrozumiełem, firma maj±ca siedzibę dla przykładu w Kozich Wólkach. W tym samym mie¶cie ma swój oddział w którym pracuję. Oddział przenosz± ulicę dalej (lepsze warunki, bliżej centrum itp) ale w tej samej miejscowo¶ci - zatem co? Nie muszę podpisywać aneksu, gdzie wcze¶niej miałem na nim napisane, w którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?
I jaka jest różnica między samym aneksem a "wypowiedzeniem zmieniaj±cym"?..już się gubię.

I najważniejsze - czy nie podpisuj±c aneksu jest możliwo¶ć zwolnienia się w taki sposób aby załapać się na zasiłek?

Data: 2010-04-29 09:02:30
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Apr 2010 07:19:59 +0200, ziutek napisał(a):

Nie muszę podpisywać aneksu, gdzie wcze¶niej miałem na nim napisane, w
którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?

Je¶li obecnie w umowie masz dokładny adres wykonywania pracy (nie tylko miejscowo¶ć, ale i ulica, numer), to oczywi¶cie pracodawca -- który jest na tyle durny, że tak± umowę popełnił -- musi zmienić te warunki.

Zmienionych warunków przyj±ć nie musisz, co będzie oznaczało rozwi±zanie stosunku pracy. Ale na odprawę liczyć nie masz co, za¶ na zasiłek... uważam, że też nie powinien się należeć (OIDP dostałby¶ go, gdyby¶ miał odprawę, a tak nie będzie zasiłku, ale może co¶ się zmieniło).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-29 12:12:01
Autor: Jingiel
[...]

A co ma odprawa do zasiłku? Jak zwalniasz się za porozumieniem stron też dostajesz aodprawę. Sprawdzone w praktyce.

Jingiel

Data: 2010-04-29 10:15:53
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:12:01 +0200, Jingiel napisał(a):

A co ma odprawa do zasiłku? Jak zwalniasz się za porozumieniem stron też
dostajesz aodprawę. Sprawdzone w praktyce.

Nie zawsze.
Za¶ odprawa ma to do zasiłku, że zasiłek przysługuje tylko wówczas, je¶li rozwi±zanie umowy o pracę nast±piło z przyczyn dotycz±cych pracodawcę. Najpro¶ciej ocenić to wła¶nie w ten sposób -- czy się otrzymało odprawę lub nie.

Data: 2010-04-29 12:25:38
Autor: Maddy
W dniu 29-04-2010 12:15, Olgierd pisze:
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:12:01 +0200, Jingiel napisał(a):

A co ma odprawa do zasiłku? Jak zwalniasz się za porozumieniem stron też
dostajesz aodprawÄ™. Sprawdzone w praktyce.

Nie zawsze.
Zaś odprawa ma to do zasiłku, że zasiłek przysługuje tylko wówczas, jeśli
rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło z przyczyn dotyczących pracodawcę.
Najprościej ocenić to właśnie w ten sposób -- czy się otrzymało odprawę
lub nie.

Ale brak odprawy nie świadczy o tym, że rozwiązano umowę z przyczyn dotyczących pracownika.
Wystarczy pracować w maĹ‚ej firmie i jedyna odprawa na jakÄ… moĹĽna liczyć, to  emerytalna albo poĹ›miertna. Ĺ»adna siÄ™ do uzyskania zasiĹ‚ku nie przyda :-)

SwojÄ… drogÄ… - do Jingiela.
Pewnie podpadałeś pod układ zbiorowy, jakieś szczególne przepisy branżowe (nie wiem, wojsko,policja, oświata, coś w tym stylu) albo miałeś taką odprawę zapisaną w umowie.

Niczego nie "sprawdziĹ‚eĹ› w praktyce", nie mąć ludziom w  gĹ‚owach.
Z takich opowieści się potem biorą konflikty w firmach "bo w internecie przeczytałem, ze mi się należy".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-29 10:29:01
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:25:38 +0200, Maddy napisał(a):

[...]

Ale brak odprawy nie ¶wiadczy o tym, że rozwi±zano umowę z przyczyn
dotycz±cych pracownika.

No racja, ci±gle zapominam, że s± pracodawcy o liczbie pracowników mniejszej niż 20.
Je¶li chlebodawca zatrudnia jednak co najmniej tę magiczn± 20, odprawa jest kluczowa.

Data: 2010-04-29 12:41:21
Autor: Maddy
W dniu 29-04-2010 12:29, Olgierd pisze:
[...]

dotyczÄ…cych pracownika.

No racja, ciÄ…gle zapominam, ĹĽe sÄ… pracodawcy o liczbie pracownikĂłw
mniejszej niĹĽ 20.

Nie wypada zapominać, to jest największa grupa pracodawców.
Zasadniczo jak rzucisz kamieniem, to masz 50% szansy, że trafisz pracownika małe firmy.

Są marginalizowani, bo nawet GUS się nie schyla po dane od takich, co mają max 5 osób zatrudnionych. A to jest potężny kawał narodu i gospodarki.

Dlatego w kwestii odpraw zawsze trzeba podawać warunki brzegowe.
Proszę to w iminiu swoim i tych wszystkich księgowych, co prowadzą tym maluchom kadry, bo to my musimy potem prostować różne legendy (czasem podawane w dość agresywnej formie).

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-29 11:05:21
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:41:21 +0200, Maddy napisał(a):

[...]

Obiecuję, że będę :) już teraz na pewno.

Data: 2010-04-29 18:32:22
Autor: ziutek
Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2010.04.29.11.05.20rudak.org...
[...]

Cieszę się na tak liczne odpowiedzi, chociaż nie s± jednoznaczne to zawsze co¶ :)
Prawda jest taka.. W wyniku restrukturyzacji o której pisałem, miejsce mojej pracy zmienia się o kilka ulic od obecnej. Jako, że nowo powołani szefowie nie s± w stosunku do pracownika zbyt przychylni, a ja miałem na umowie jasno napisane, że pracuję na tej ulicy pod konkretnym numerem, chc±c nie chc±c muszę dostać ten piekielny aneks...a gwoli ¶cisło¶ci - wła¶nie przez to moich szefów nastawienie wiem, że nie da się z nimi pracować.. I dlatego pragnę zmienić zatrudnienie korzystaj±c z tej furtki jak± może dać mi ten aneks.. Zatem moim my¶leniem - jak go nie podpiszę - pracodawca może rozwi±zać mi umowę na takich zasadach abym otrzymał prawo do zasiłku. Już kij z odpraw±, chodzi mi o zachowanie w miarę ci±gło¶ci finansowej jak± posiadam (ponieważ nie otrzymuję zbyt wiele na "pasku" więc co za różnica) i dlatego zależy mi na zasiłku. Pracę w swojej branży prędzej czy póĽniej znajdę, tego jestem pewien. Ale wła¶nie..to mnie martwi..Jako ludek kompletnie nie znaj±cy się na przepisach prawa pracowniczego nie wiem jak post±pić.. Co ciekawe - Ostatnio okazało się, że mam do wykorzystania CAŁY urlop za poprzedni rok..chociaż dostałem za niewykorzystany urlop kasę jako¶ w lutym, ale jak się potem okazało, księgowo¶ć naliczyła mi w tym przypadku forsę za niewykorzystany urlop w roku 2008! Przepraszam - więc mógłbym się w z tym udać do PIPu?

Data: 2010-04-29 19:33:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Apr 2010, ziutek wrote:

[...]

IMO mógłby¶ ale (równie IMO) jest to głupi pomysł - co innego, jakby¶
sam przyuważył że zostałe¶ "okantowany na urlopie".
  Pracodawca w miarę rzetelnie (i nic to, że niezgodnie z przepisami)
sprawę załatwił (jakby Ci na tym urlopie tak *bardzo* zależało,
to by¶ go dwa lata temu wykorzystał, prawda?), mimo że sam o to
nie dbałe¶ - i prawdopodobnie jakby poszli metod± "a może nie
zauważy" poczekaliby jeszcze ze dwa lata i tyle.
  Co się stanie, je¶li pójdziesz do PIPu i taki sam przypadek
zdarzy się jakiemu¶ innemu pracownikowi? Na pewno chcesz osi±gn±ć
TAKI efekt?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-30 11:18:15
Autor: niusy.pl
[...]

Ee yy, wydaje się jednak istotne jakie jest dokładnie miejsce pracy bo inaczej do podjęcia pracy wystarczyłoby by pracownik wjechał do miasta. Je¶li jest istotne to zmiana tego miejsca pracy zmienia warunki pracy.

Data: 2010-04-29 09:04:11
Autor: Adam KĹ‚obukowski
W dniu 29.04.2010 07:19, ziutek pisze:
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.04.28.21.12.18legeartis.org.pl...
Dnia Wed, 28 Apr 2010 22:54:51 +0200, ziutek napisał(a):

Pracuję w firmie, która ma oddział w "gdzieś tam". W skutek
reorganizacji pracodawca planuje zmianÄ™ miejsca wykonywanej przeze mnie
pracy (w tym samym mieście). Nie dostałem jeszcze żadnego aneksu do
umowy o pracę, gdzie w starej było napisane "jak wół", że miejscem mojej
pracy jest konkretne miejsce.

Obecnie w umowie masz wpisane miejsce pracy "nazwa miejscowości", ten
oddział jest w tej samej miejscowości?

To chlebodawca nawet nie musi Ci wręczać takiego wypowiedzenia
zmieniajÄ…cego. U mnie niektĂłrzy juĹĽ siÄ™ 4 razy przenosili ;-)

-- :) Olgierd ||
Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Czyli jak zrozumiełem, firma mająca siedzibę dla przykładu w Kozich Wólkach. W tym samym mieście ma swój oddział w którym pracuję. Oddział przenoszą ulicę dalej (lepsze warunki, bliżej centrum itp) ale w tej samej miejscowości - zatem co? Nie muszę podpisywać aneksu, gdzie wcześniej miałem na nim napisane, w którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?
I jaka jest różnica między samym aneksem a "wypowiedzeniem zmieniającym"?..już się gubię.

W umowie o pracę, musisz miec w miare dokładne określenie miejscay
wykonywania pracy (conajmniej miejscowość). Jest to jeden z istotnych
elementĂłw tej umowy, wymieniony w prawie pracy. Zmiana tego elementu,
niewaĹĽne jak nazwana, jest wypowiedzeniem zmieniajÄ…cym. WyraĹĽenie przez
Ciebie odmowy przyjęcia takiej zmiany jest w praktyce równoważne
wypowiedzeniu Ci umowy przez pracodawcÄ™.

Adam KĹ‚obukowski

Data: 2010-04-28 23:00:40
Autor: ziutek
Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..

Użytkownik "ziutek" <ziutek_plutek@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hra7e7$2lbq$1news.mm.pl...
[...]

I jeszcze jedno, czy jak rozumiem, gdy pracodawca wręczy mi wypowiedzenie - czy przysługuje się za to zasiłek dla bezrobotnych?

Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..