Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.

Data: 2011-03-20 22:17:37
Autor: Norbert
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
Aktualnie jeĹĽdĹĽe golfem III 1,9TDI.
Auto stało się jednak za małe.
Potrzebuje czegoś większego , rodzinnego kombi.
Limit cenowy to około 12tys.
Chciałbym auto o niskim koszcie eksploatacji i jak najmniej awaryjnego. Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
Przynajmniej raz w tygodniu pokonuję trase 350km. Reszta to codzienna jazda 40% miasto 60% drogi poza miastem około 70km dziennie.
Z racji tego że widzę w golfiku już męczenie się silnika kiedy na trasie chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które taką prędkość będzie spokojnie traktowało jako przelotową , miło jakby był jeszcze zapas pod pedałem.
Z racji cen paliw nie wiem czy brać diesla czy benzyne, obawiam się większego spalania tej drugiej.
Z tego co wstępnie widziałem w ogłoszeniach w moim cenowym limicie zmieściła by się Astra II w kombi z silnikiem 2.0DTI ale czy to dobry wybór?

Prosze o pomoc w wyborze.

Data: 2011-03-20 23:03:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-20, Norbert <norkomp@MALPAgmail.com> wrote:

Potrzebuje czego¶ większego , rodzinnego kombi.
[1]

Limit cenowy to około 12tys.
Chciałbym auto o niskim koszcie eksploatacji i jak najmniej awaryjnego. Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
[2]

Z racji tego że widzę w golfiku już męczenie się silnika kiedy na trasie chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które tak± prędko¶ć będzie spokojnie traktowało jako przelotow± , miło jakby był jeszcze zapas pod pedałem.
[3]

1,2,3 - tego się *nie da* poł±czyć.
Z racji cen paliw nie wiem czy brać diesla czy benzyne, obawiam się większego spalania tej drugiej.

Sam musisz policzyć. Wstępnie możesz założyć, że "w kategorii" diesla
pal±cego 7l benzyna wci±gnie 9l.

Z tego co wstępnie widziałem w ogłoszeniach w moim cenowym limicie zmie¶ciła by się Astra II w kombi z silnikiem 2.0DTI ale czy to dobry wybór?

Nie znam, nie wypowiem się.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-20 15:43:00
Autor: koziel
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
Opel Astra II, Skoda Octavia I, Opel Vectra B.....

to zalezy czego konkretnie wymagasz od auta - musialbys nieco
rozwinac. W kazdym razie ta 3 kupisz bez problemu w dobrym stanie za
granica. Wiem, co mowie. Jesli chcesz uzyskac wiecej info, to
zapraszam na gg 5767314.
Gdyz nie chce tutaj niepotrzebnej dyskusji postronnych o niczym ;P

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-03-21 00:38:31
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-20 23:43, koziel pisze:
[...]

No tak z grubsza napisałem czego wymagam.
Co mogę rozwinąć?
Wolałbym jakiś choć mały kroczek w przód względem mojego golfa choć może być ciężko bo to wersta TDI GT z pełnym wyposażeniem...

Data: 2011-03-21 02:40:18
Autor: Czarek Daniluk
On 21 Mar, 00:38, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:

No tak z grubsza napisałem czego wymagam.
Co mogę rozwin±ć?
Wolałbym jaki¶ choć mały kroczek w przód względem mojego golfa choć może
być ciężko bo to wersta TDI GT z pełnym wyposażeniem...

Też stoję przed podobnym wyborem, tyle że ja z Golf 3 TDI Kombi - też
chcę kombi ale większe, minimum 2005 -2006 rocznik.
Szukam i szukam i naprawdę dostaję już kociokwiku ;)

Podoba mi się C5 kombi, najlepiej 2,0 16V - jeĽdziłem takim z 2004 i
mi się podobało. Niestety nie mogę znaleĽć odpowiedniego egzemplarza,
je¶li z gazem to najczę¶ciej krajowy i 1,8 16V, a ten nie wiem czy nie
będzie za słaby do tej budy, i jak pocisnę na trasie to weĽmie swoj±
ilo¶ć paliwa. Wyposażeniowo to s± ze 2-3 sztuki takie jakbym chciał
(niestety sprowadzone), ale do nich musiałbym jechać ze 300km z W-wy,
a nie chce mi się tyle km dymać :)

Podoba mi się jeszcze Mondziak koniec MK3 czyli 2006 rok, też w
podobnych pieni±dzach, jednak z wyposażenia takiego jak chcę jest 1 -
2,5 V6 w Olsztynie ;)

Pozdrawiam :)

PS:
Ja mam ciutek większy budżet przeznaczony na pojazd, a to spora
różnica :)

Data: 2011-03-21 03:10:24
Autor: koziel
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
Poszukaj w Niemczech w okolicach Wetter - mozliwe, ze na dniach bede
tam jechal po auto, to moglbym podjechac i zobaczyc jak Cie cos
interesuje - ale nie obiecuje poki co, bo sam nie wiem, czy pojade ;-)

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-03-21 00:39:20
Autor: Norbert
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
W dniu 2011-03-20 23:43, koziel pisze:
Opel Astra II, Skoda Octavia I, Opel Vectra B.....
  Octavia raczej odpada , nie pasuje mi zmniejszajÄ…ca Ĺ‚adowność bagaĹĽnika zbyt poĹ‚oĹĽona tylna szyba

Data: 2011-03-20 23:49:36
Autor: DJ
[...]

A tam od razu nie da sie. Wielkiego wyboru nie ma, ale cos mozna znalezc. Proponuje Mondeo Mk II z konca producji (np. 2000r.) z silnikiem V6 2,5 170 KM i instalacja LPG. Minus to rdzewiejace tylne blotniki i czasem tez progi, ale za 12 tys. to da sie kupic z LPG i jeszcze na naprawe tylnych blotnikow wystarczy.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-03-21 00:41:24
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-20 23:49, DJ pisze:

[...]

Niestety, mondeo mi się jako¶ wizualnie zupełnie nie podoba

Data: 2011-03-21 01:10:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-20, DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote:

1,2,3 - tego siê *nie da* po³±czyæ.

A tam od razu nie da sie.

No nie da się. Albo rodzinne kombi latające z prędkościami
niemieckoautostradowymi, albo tanie w eksploatacji. JakiĹ› kompromis
oczywiście da się znaleźć.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-20 23:31:38
Autor: Mario
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
Aktualnie jeżdże golfem III 1,9TDI.
[...]

w tym przedziale cenowym ja szukalbym raczej jakiegos benzyniaka z konca lat 90 lub juz z 200x r. jesli z golfa zadowolony jestes to moze np passat b5 z jakims 2.0 pod maska + lpg....

osiagi jako tako, silnik prosty w budowie i tani w utrzymaniu...

zdajesz sobie chyba sprawe, ze jak na tak duze wymagania kwota 12 000 to spore wyzwanie :) bedziesz musial pewnie zrezygnowac z tej przelotowej 160km/h i zapasem mocy na rzecz auta nieco slabszego ale swiezszego... :)

pzdr

Data: 2011-03-21 00:36:14
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-20 23:31, Mario pisze:

w tym przedziale cenowym ja szukalbym raczej jakiegos benzyniaka z konca lat
90 lub juz z 200x r. jesli z golfa zadowolony jestes to moze np passat b5 z
jakims 2.0 pod maska + lpg....

Rozważałem ale wszyscy mi mówi± o aluminiowym drogim zawieszeniu

[...]

Wiem że kwota jest wyzwaniem , ale... życie...
Nie chciałbym auta słabszego lub wolniejszego od aktualnego :-(

Data: 2011-03-21 01:09:58
Autor: Norbert
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
A może warto poszukać czego¶ z audi i pozostać przy 1,9TDI tylko wersja powiedzmy 110KM? Patrze na ogłoszenia i w moim limicie cenowym jest troche ofert. Sam juz nie wiem...

Data: 2011-03-21 09:40:36
Autor: Mario
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
A może warto poszukać czego¶ z audi i pozostać przy 1,9TDI tylko wersja powiedzmy 110KM? Patrze na ogłoszenia i w moim limicie cenowym jest troche ofert. Sam juz nie wiem...

E tam... A czym wg Ciebie A4 bedzie sie roznilo od Passata ? :) Jesli boisz sie zawieszenia to wez mala pozyczke i doloz do B5FL... Poza tym mity o zawieszeniu slyszalem ale sam nie umiem potwierdzic mimo uzytkowania B5 po wroclawskich dziurach swego czasu... Czesci generalnie bardzo tanie (poza sprzeglem i dwumasa - to byl 1.9TDI 110ka...)

Poza tym za 12 000 to nie kupisz zdrowego Passata 1.9 TDI (110) nawet z samego poczatku produkcji... o Audi zapomnij... Jedyne co bedzie wchodzilo w gre to benzyna + lpg

I tu: 2.0 polecam, jesli 1.8 to tylko z turbo (golas jest powolny a bardziej kosztowny od dwulitrowki), jesli 1.6 to zaaaaaapomnij o czyms takim jak przyspieszenie.... Tez mialem i moim zdaniem Fiat 126p ma wiekszego "kopa"...

Pzdr

Data: 2011-03-21 09:42:35
Autor: Mario
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
Jesli musi byc diesel to sprawdz oferte aut szybciej tracacych na wartosci...
np. Alfa Romeo 156 z 1999-2001

pzdr

Data: 2011-03-21 01:51:15
Autor: koziel
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
Zgadza sie , ani A4 ani Passata nie kupisz diesla za ta kwote. Predzej
juz benzyne w dobrym stanie. A jak pisza powyzej, co do zawieszenia -
uzytkuje jedno a4 juz rok i nic. Mam tez drugie, co ma sportowe
zawieszenie i przez 4 lata w PL tylko lozysko zostalo wymienione -
wiec to chyba niewiele. Przebiegi odpowiednio 235tkm oraz 170tkm.

A wracajac do tematu.... Alfy nie polecam... A jak cos pokroju Golfa,
to spojrz na te Astry II - ceny czesci niskie, kwestia Twojego wyboru.
Hmmm, moze jakby dobrze poszukac, to jakis golf IV kombi by sie
trafil.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-03-21 01:47:39
Autor: yabba
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im5rbs$d9n$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jeśli wielkością odpowiada Ci Astra II, to może zainteresuj się Fiatem Stilo Multiwagon.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 12:51:24
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 01:47, yabba pisze:

Jeśli wielkością odpowiada Ci Astra II, to może zainteresuj się Fiatem
Stilo Multiwagon.

Od dziecka w domu były auta niemieckie.
Do wloskich brakuje mi troche zaufania z racji złych doswiadczen znajomych.

Data: 2011-03-21 12:55:24
Autor: yabba
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im7ei6$rd0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tak jak u mnie. Prawie od zawsze Golfy. :)
Dlatego wybrałem Stilo. Silnik w kooperacji z Oplem, aparatura wtryskowa diesla, układ hamulcowy i ABS - Bosch.
:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 13:52:32
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 12:55, yabba pisze:

Tak jak u mnie. Prawie od zawsze Golfy. :)
Dlatego wybrałem Stilo. Silnik w kooperacji z Oplem, aparatura wtryskowa
diesla, układ hamulcowy i ABS - Bosch.
:)

Obejrzałem... autko fajne tylko troszke wizualnie do mnie nie przemawia.
Ma z jednej strony byc pakowne i dla rodziny a z drugiej choć wygląd mieć z takim jakby małym pazurkiem...
Wspominałem o audi bo one maja przynajmniej deske rozdzielczą sporo mniej nazwę to spartańską niż przykładowo astra II.
Mimo ze nie mam duzo grosza chciałbym by nowe auto było jakimś tam krokiem na przód wzgledem mojego golfika.

Data: 2011-03-21 12:58:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Mar 2011 13:52:32 +0100, Norbert napisał(a):

Obejrzałem... autko fajne tylko troszke wizualnie do mnie nie przemawia.
Ma z jednej strony byc pakowne i dla rodziny a z drugiej choć wygl±d mieć z takim jakby małym pazurkiem...

a ten pazurek przy¶piesza auto, czy powoduje, że w spodniach sie lepiej
układa?
BP, MSPANC...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-03-21 15:36:30
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 13:58, Waldek Godel pisze:
[...]

Wiesz... to kwestia gustu a nie wielkosci przyrodzenia.
Kupuje auto na przynajmniej kolejne 5 lat i chciałbym by cieszyło moje oko, ot tyle.

Data: 2011-03-21 14:49:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Mar 2011 15:36:30 +0100, Norbert napisał(a):

Wiesz... to kwestia gustu a nie wielkosci przyrodzenia.
Kupuje auto na przynajmniej kolejne 5 lat i chciałbym by cieszyło moje oko, ot tyle.

każde ładne auto cieszy oko. nie rozumiem co do tego pazurek.
No offence (serio), ale zastanawiałem się jaka jest geneza montowania
fabrycznie w obecnych modelach VAG najbardziej buraczych elementów
wiejskiego tjuninku, czyli np. badlooków. A to zachodzi obawa, że klienci
którzy jeĽdzili zaburaczonymi Golfami II i III teraz doro¶li, stać ich na
nowe auta, ale co¶ z dawnych zwyczajów pozostało.
Podkre¶lam - nie miałem zamiaru obrażać, tylko podaję obserwacje z ulic.

Będziesz mieć trochę rodzinnej praktyki, to sam będziesz się z siebie
¶miał. Bo z dzieciakiem nie pojedziesz 160, bo zacznie rzygać. Nie
zaoszczędzisz na czasie przejazdu zapierdzielaj±c ile fabryka dała, bo i
tak wszystko pójdzie w pizdu, jak bedziesz musiał stan±ć na siku.
Kup sobie piękne kombi z pazurkiem w stylu Alfy 156 Sportwagon a będziesz
kurwował ile wlezie, że po włożeniu wózka do bagażnika już nawet butelka
wody nie wejdzie. "Pazurki" s± dobre dla pryszczersów i tych którzy maj±
wspomniane kłopoty z układaniem się w spodniach.
Poważnie i bez zło¶liwo¶ci weĽ auto które będzie ciche, przestronne,
konfigurowalne, z dużym bagażnikiem z regularnym kształtem i dużym otworem
do pakowania. Jak żona drobna, to weĽ takie, co ma duży zakres regulacji
fotela, żeby¶ sie mogł napić na rodzinnym spotkaniu. itp, itd...

Za kilka lat będa cię cieszyły dodatkowe gniazdka zapalniczkowe do
zasilania szpejów dzieciaków czy lodówki w bagazniku. Albo rozkładane
stoliki na tylnych fotelach.

Lubisz teutońsk± finezję projektowania - poszukaj Tourana albo Zafirę, choć
jak szukasz Astry II, to Zafira ci się trafi raczej z silnikiem 1,7, a ten
trudno polecić, zreszt± tu gadaj z Mirkiem, on jest guru od tego złomu ;-)

Data: 2011-03-22 09:05:23
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-21 15:49,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Zafira ci się trafi raczej z silnikiem 1,7, a ten
trudno polecić

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM - całkiem fajnie to jeĽdzi :)

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-22 10:19:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 09:05:23 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM - całkiem fajnie to jeĽdzi :)

bo np, żeby wymienić w nim ¶wiece żarowe to często trzeba głowice ¶ci±gać
:-)

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P

a co było?

Data: 2011-03-22 13:41:28
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 11:19,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM -
całkiem fajnie to jeĽdzi :)

bo np, żeby wymienić w nim ¶wiece żarowe to często trzeba głowice ¶ci±gać
:-)

Na serwisowaniu się nie znam, ale czy aby na pewno dotyczy ta uwaga 1.7 CDTI? on ma chyba(!) inn± głowicę z racji CR.

Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P

a co było?

Na pocz±tku 1.6 i 1.8 benzyna i 2.0 diesel - potem jeszcze 2.2 benzyna i diesel.
Z tych wszystkich silników 1.8 benzyna jest moim zdaniem najlepszy.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-22 12:47:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 13:41:28 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Na serwisowaniu się nie znam, ale czy aby na pewno dotyczy ta uwaga 1.7 CDTI? on ma chyba(!) inn± głowicę z racji CR.

nie chodzi o głowice, ale o długie ¶wiece żarowe które s± tak umieszczone,
że nawet odrobina nagaru uniemożliwia ich wyjęcie.

Na pocz±tku 1.6 i 1.8 benzyna i 2.0 diesel - potem jeszcze 2.2 benzyna i diesel.
Z tych wszystkich silników 1.8 benzyna jest moim zdaniem najlepszy.

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Data: 2011-03-22 15:05:37
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 13:47,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-22 14:24:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:05:37 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

no na to wychodzi. Choć na ten moment pewno¶ci nie mam, bo chyba wszystkie
diesle w zafirach miały długie ¶wiece.

Data: 2011-03-22 15:28:16
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 15:24,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

no na to wychodzi. Choć na ten moment pewno¶ci nie mam, bo chyba wszystkie
diesle w zafirach miały długie ¶wiece.

Też nie - poczekajmy na Brata ;) - on wie.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-21 13:03:25
Autor: Waldek Godel
[...]

dobra, juz załapałem. No to jak ma być rodzinne, niemieckie i z pazurkiem,
to chyba nie ma wyboru, to MUSI być to:
http://nbc.up.seesaa.net/image/Dscf0252a.jpg

Data: 2011-03-21 07:43:28
Autor: amos
On 21 Mar, 14:03, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> mie z takim jakby ma ym pazurkiem...

dobra, juz za apa em. No to jak ma by rodzinne, niemieckie i z pazurkiem,
to chyba nie ma wyboru, to MUSI by to:http://nbc.up.seesaa.net/image/Dscf0252a.jpg

Cos Ci sie pomylilo. Kolega chcial z pazurkiem a nie z grzywka ;)

--
zdrowka
amos

Data: 2011-03-21 14:43:17
Autor: yabba
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im7i4q$f5k$1mx1.internetia.pl...
[...]

Zawsze jest ten dylemat: starsze z wyższej półki czy nowsze, ale mniejsze.

Stilo JTD i Multijet ma pazurek w osiÄ…gach.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 15:37:39
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 14:43, yabba pisze:

Zawsze jest ten dylemat: starsze z wyższej półki czy nowsze, ale mniejsze.

Stilo JTD i Multijet ma pazurek w osiÄ…gach.

Z racji doświadczen narazie skłaniam się do aut raczej niemieckich.

Data: 2011-03-21 17:28:25
Autor: rafal000
W dniu 21.03.2011 15:37, Norbert pisze:
[...]

Chociaż sam nic wspólnego ze Stilo nie miałeś.
Ja napiszÄ™ od siebie, ĹĽe za cenÄ™ stilo nie kupisz auta z logiem VW czy Audi z takim wyposaĹĽeniem / takim przebiegiem / takiego rocznika.
To dość istotne jeśli zamierzasz wozić rodzinę z prędkością 160 km/h.
Inna sprawa, ĹĽe _zadbanego_ Stilo MW JTD lub Mjet teĹĽ za tÄ… cenÄ™ raczej nie kupisz :]

Pozdrawiam, szczęśliwy posiadasz Fiata Stilo MW :]

Data: 2011-03-21 02:42:34
Autor: Czarek Daniluk
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
On 20 Mar, 22:17, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:

C5, koniecznie kombi - przed FL - powiniene¶ co¶ znaleĽć w tej kwocie.

Pozdrawiam :)

PS:
Oczywi¶cie jaki¶ niezamęczony egzemplarz :)

Data: 2011-03-21 12:54:21
Autor: Aleksander
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
[cut]
Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
[cut]
chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które taką prędkość [cut]

Max 5l ;)))) ten max to przy 160km/h ?
... przy 140km/h pewnie pali 4l.

No to nie znajdziesz drugiego takiego egzemplarza ;)

Data: 2011-03-21 05:26:32
Autor: Czarek Daniluk
On 21 Mar, 12:54, "Aleksander" <f...@fake.fake> wrote:
> [...]

Max 5l ;)))) ten max to przy 160km/h ?
.. przy 140km/h pewnie pali 4l.

No to nie znajdziesz drugiego takiego egzemplarza ;)

Golf 3 TDI Kombi spala na krótkich odcinkach ~7km zim± pod 10l/100km.
(90KM).
na trasie żeby spalił 4,5 - 5 litrów to trzeba nie wyprzedzać i jechać
licznikowo do max 100-110km/h  - czyli około 2000RPM.
Na trasie przy normalnej jeĽdzie na naszych krajówkach wyprzedzaj±c
tiry i inne zawalidrogi i gdzie da się jad±c około 120 licznikowo
spala 6l i basta :)

http://www.spritmonitor.de/en/detail/208230.html

Spalanie mojego gruzownika :)

Pozdrawiam !

PS:
Przy 160 na GPSie - czyli 170 na liczniku pewnie spaliłby z 10/100 :)

Data: 2011-03-21 13:55:28
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 13:26, Czarek Daniluk pisze:

PS:
Przy 160 na GPSie - czyli 170 na liczniku pewnie spaliłby z 10/100 :)

To mnie zaciekawiło.
U mnie tez licznik pokazuje zawsze o 10km/h wiecej niż gps. Czyli nie tylko ja tak mam...

Data: 2011-03-22 06:57:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:im7iaa$f5k$3mx1.internetia.pl...
[...]

z moich samochodów tylko W210 pokazywał w miare prawidłowo prędko¶ć. Przy 240 na GPS zanotowałem 234
Zwykle różnica to 5-10% i to jest standard

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-22 02:18:23
Autor: Czarek Daniluk
On 22 Mar, 06:57, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:

> To mnie zaciekawi o.
> U mnie tez licznik pokazuje zawsze o 10km/h wiecej ni gps. Czyli nie
> tylko ja tak mam...

z moich samochod w tylko W210 pokazywa w miare prawid owo pr dko . Przy
240 na GPS zanotowa em 234
Zwykle r nica to 5-10% i to jest standard

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

160 przy 170 na liczniku to uogólniłem, na zimówkach zawyża więcej o
jakie¶ ~7km/h do wskazań GPS'u.
Na letnich 195/50R15 zawyża 5km/h,

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-21 13:54:13
Autor: Norbert
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
W dniu 2011-03-21 12:54, Aleksander pisze:
[cut]
[...]

Przy trasie z predkoscia 120 spalanie zgodne z komputerem okolo 4,3 - 4,8.
Przy predkosci 140-160 spalanie 4,7-4,9 i zgadza mi sie to z komputerem.
Moze moj to jakis fenomen ale uwazalem ze dla golfa 1,9tdi to normalne spalania

Data: 2011-03-21 19:45:16
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-21 13:54, Norbert pisze:

[...]

Hb czy kombi i jakie 1,9 TDI było ładnych parę wersji - różniących się spalaniem ;P

Generalnie na zbiorniku około 60l jestem w stanie bez szaleństw przejechać jakieś 1100km - z W-wy w góry i z powrotem do W-wy, więc wyjdzie jakieś 5,5 na 100 i dla kombi o masie prawie 1300kg uważam za dobry wynik.

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-21 21:32:18
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 19:45, Czarek Daniluk pisze:
[...]

wyjdzie jakieĹ› 5,5 na 100 i dla kombi o masie prawie 1300kg uwaĹĽam za
dobry wynik.

Pozdrawiam !

HB 90KM.
u mnie na 55l zbiorniku robiÄ™ 1000km +- 50
Przypomnij mi jakie masz auto?

Data: 2011-03-22 02:14:55
Autor: Czarek Daniluk
On 21 Mar, 21:32, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:

> Hb czy kombi i jakie 1,9 TDI było ładnych parę wersji - różni±cych się
> spalaniem ;P

> Generalnie na zbiorniku około 60l jestem w stanie bez szaleństw
> przejechać jakie¶ 1100km - z W-wy w góry i z powrotem do W-wy, więc
> wyjdzie jakie¶ 5,5 na 100 i dla kombi o masie prawie 1300kg uważam za
> dobry wynik.

> Pozdrawiam !

HB 90KM.
u mnie na 55l zbiorniku robię 1000km +- 50
Przypomnij mi jakie masz auto?

MK3 Kombi 90KM, silnik ALE.
Zbiornik niby 60l, ale spoko można 70 wepchn±ć w odpowietrzenie.

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-21 21:52:03
Autor: Scyzoryk
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.

Prosze o pomoc w wyborze.

Opel Omega / Ford Scorpio kombi z gazem

Wielkie i tanie samochody. Spokojnie upolujesz o¶ co nadaje się do jazdy :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-03-21 22:39:53
Autor: kamil d
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
Klasa średnia, mała awaryjność, niski koszt eksploatacji, przelotowa 160km/h, wygląd z pazurem i to wszystko za 12 000zł - masz chłopie jaja ;)

Tak z czystej ciekawości: ile przewidujesz zostawić na ewentualne naprawy?

--
kamil d

Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.