Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.

Data: 2011-03-21 01:47:39
Autor: yabba
Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im5rbs$d9n$1mx1.internetia.pl...
Aktualnie jeĹĽdĹĽe golfem III 1,9TDI.
Auto stało się jednak za małe.
Potrzebuje czegoś większego , rodzinnego kombi.
Limit cenowy to około 12tys.
Chciałbym auto o niskim koszcie eksploatacji i jak najmniej awaryjnego. Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
Przynajmniej raz w tygodniu pokonuję trase 350km. Reszta to codzienna jazda 40% miasto 60% drogi poza miastem około 70km dziennie.
Z racji tego że widzę w golfiku już męczenie się silnika kiedy na trasie chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które taką prędkość będzie spokojnie traktowało jako przelotową , miło jakby był jeszcze zapas pod pedałem.
Z racji cen paliw nie wiem czy brać diesla czy benzyne, obawiam się większego spalania tej drugiej.
Z tego co wstępnie widziałem w ogłoszeniach w moim cenowym limicie zmieściła by się Astra II w kombi z silnikiem 2.0DTI ale czy to dobry wybór?

Prosze o pomoc w wyborze.

Jeśli wielkością odpowiada Ci Astra II, to może zainteresuj się Fiatem Stilo Multiwagon.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 12:51:24
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 01:47, yabba pisze:

Jeśli wielkością odpowiada Ci Astra II, to może zainteresuj się Fiatem
Stilo Multiwagon.

Od dziecka w domu były auta niemieckie.
Do wloskich brakuje mi troche zaufania z racji złych doswiadczen znajomych.

Data: 2011-03-21 12:55:24
Autor: yabba
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im7ei6$rd0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tak jak u mnie. Prawie od zawsze Golfy. :)
Dlatego wybrałem Stilo. Silnik w kooperacji z Oplem, aparatura wtryskowa diesla, układ hamulcowy i ABS - Bosch.
:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 13:52:32
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 12:55, yabba pisze:

Tak jak u mnie. Prawie od zawsze Golfy. :)
Dlatego wybrałem Stilo. Silnik w kooperacji z Oplem, aparatura wtryskowa
diesla, układ hamulcowy i ABS - Bosch.
:)

Obejrzałem... autko fajne tylko troszke wizualnie do mnie nie przemawia.
Ma z jednej strony byc pakowne i dla rodziny a z drugiej choć wygląd mieć z takim jakby małym pazurkiem...
Wspominałem o audi bo one maja przynajmniej deske rozdzielczą sporo mniej nazwę to spartańską niż przykładowo astra II.
Mimo ze nie mam duzo grosza chciałbym by nowe auto było jakimś tam krokiem na przód wzgledem mojego golfika.

Data: 2011-03-21 12:58:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Mar 2011 13:52:32 +0100, Norbert napisał(a):

Obejrzałem... autko fajne tylko troszke wizualnie do mnie nie przemawia.
Ma z jednej strony byc pakowne i dla rodziny a z drugiej choć wygl±d mieć z takim jakby małym pazurkiem...

a ten pazurek przy¶piesza auto, czy powoduje, że w spodniach sie lepiej
układa?
BP, MSPANC...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-03-21 15:36:30
Autor: Norbert
Zmiana na auto rodzinne - pro¶ba o opinie.
W dniu 2011-03-21 13:58, Waldek Godel pisze:
[...]

Wiesz... to kwestia gustu a nie wielkosci przyrodzenia.
Kupuje auto na przynajmniej kolejne 5 lat i chciałbym by cieszyło moje oko, ot tyle.

Data: 2011-03-21 14:49:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Mar 2011 15:36:30 +0100, Norbert napisał(a):

Wiesz... to kwestia gustu a nie wielkosci przyrodzenia.
Kupuje auto na przynajmniej kolejne 5 lat i chciałbym by cieszyło moje oko, ot tyle.

każde ładne auto cieszy oko. nie rozumiem co do tego pazurek.
No offence (serio), ale zastanawiałem się jaka jest geneza montowania
fabrycznie w obecnych modelach VAG najbardziej buraczych elementów
wiejskiego tjuninku, czyli np. badlooków. A to zachodzi obawa, że klienci
którzy jeĽdzili zaburaczonymi Golfami II i III teraz doro¶li, stać ich na
nowe auta, ale co¶ z dawnych zwyczajów pozostało.
Podkre¶lam - nie miałem zamiaru obrażać, tylko podaję obserwacje z ulic.

Będziesz mieć trochę rodzinnej praktyki, to sam będziesz się z siebie
¶miał. Bo z dzieciakiem nie pojedziesz 160, bo zacznie rzygać. Nie
zaoszczędzisz na czasie przejazdu zapierdzielaj±c ile fabryka dała, bo i
tak wszystko pójdzie w pizdu, jak bedziesz musiał stan±ć na siku.
Kup sobie piękne kombi z pazurkiem w stylu Alfy 156 Sportwagon a będziesz
kurwował ile wlezie, że po włożeniu wózka do bagażnika już nawet butelka
wody nie wejdzie. "Pazurki" s± dobre dla pryszczersów i tych którzy maj±
wspomniane kłopoty z układaniem się w spodniach.
Poważnie i bez zło¶liwo¶ci weĽ auto które będzie ciche, przestronne,
konfigurowalne, z dużym bagażnikiem z regularnym kształtem i dużym otworem
do pakowania. Jak żona drobna, to weĽ takie, co ma duży zakres regulacji
fotela, żeby¶ sie mogł napić na rodzinnym spotkaniu. itp, itd...

Za kilka lat będa cię cieszyły dodatkowe gniazdka zapalniczkowe do
zasilania szpejów dzieciaków czy lodówki w bagazniku. Albo rozkładane
stoliki na tylnych fotelach.

Lubisz teutońsk± finezję projektowania - poszukaj Tourana albo Zafirę, choć
jak szukasz Astry II, to Zafira ci się trafi raczej z silnikiem 1,7, a ten
trudno polecić, zreszt± tu gadaj z Mirkiem, on jest guru od tego złomu ;-)

Data: 2011-03-22 09:05:23
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-21 15:49,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Zafira ci się trafi raczej z silnikiem 1,7, a ten
trudno polecić

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM - całkiem fajnie to jeĽdzi :)

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-22 10:19:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 09:05:23 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM - całkiem fajnie to jeĽdzi :)

bo np, żeby wymienić w nim ¶wiece żarowe to często trzeba głowice ¶ci±gać
:-)

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P

a co było?

Data: 2011-03-22 13:41:28
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 11:19,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

A to czemu? Silnik wprawdzie o starym rodowodzie, ale z CR i 125 KM -
całkiem fajnie to jeĽdzi :)

bo np, żeby wymienić w nim ¶wiece żarowe to często trzeba głowice ¶ci±gać
:-)

Na serwisowaniu się nie znam, ale czy aby na pewno dotyczy ta uwaga 1.7 CDTI? on ma chyba(!) inn± głowicę z racji CR.

Tak, wiem że chodziło Ci o Zafirę A, ale tam 1.7 nie było ;-P

a co było?

Na pocz±tku 1.6 i 1.8 benzyna i 2.0 diesel - potem jeszcze 2.2 benzyna i diesel.
Z tych wszystkich silników 1.8 benzyna jest moim zdaniem najlepszy.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-22 12:47:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 13:41:28 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Na serwisowaniu się nie znam, ale czy aby na pewno dotyczy ta uwaga 1.7 CDTI? on ma chyba(!) inn± głowicę z racji CR.

nie chodzi o głowice, ale o długie ¶wiece żarowe które s± tak umieszczone,
że nawet odrobina nagaru uniemożliwia ich wyjęcie.

Na pocz±tku 1.6 i 1.8 benzyna i 2.0 diesel - potem jeszcze 2.2 benzyna i diesel.
Z tych wszystkich silników 1.8 benzyna jest moim zdaniem najlepszy.

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Data: 2011-03-22 15:05:37
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 13:47,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-22 14:24:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:05:37 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

no na to wychodzi. Choć na ten moment pewno¶ci nie mam, bo chyba wszystkie
diesle w zafirach miały długie ¶wiece.

Data: 2011-03-22 15:28:16
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-22 15:24,  *Waldek Godel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

no to zdecydowanie chodzi o 1.7 CDTI

Czyli Zafirę B?

no na to wychodzi. Choć na ten moment pewno¶ci nie mam, bo chyba wszystkie
diesle w zafirach miały długie ¶wiece.

Też nie - poczekajmy na Brata ;) - on wie.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-21 13:03:25
Autor: Waldek Godel
[...]

dobra, juz załapałem. No to jak ma być rodzinne, niemieckie i z pazurkiem,
to chyba nie ma wyboru, to MUSI być to:
http://nbc.up.seesaa.net/image/Dscf0252a.jpg

Data: 2011-03-21 07:43:28
Autor: amos
On 21 Mar, 14:03, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> mie z takim jakby ma ym pazurkiem...

dobra, juz za apa em. No to jak ma by rodzinne, niemieckie i z pazurkiem,
to chyba nie ma wyboru, to MUSI by to:http://nbc.up.seesaa.net/image/Dscf0252a.jpg

Cos Ci sie pomylilo. Kolega chcial z pazurkiem a nie z grzywka ;)

--
zdrowka
amos

Data: 2011-03-21 14:43:17
Autor: yabba
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:im7i4q$f5k$1mx1.internetia.pl...
[...]

Zawsze jest ten dylemat: starsze z wyższej półki czy nowsze, ale mniejsze.

Stilo JTD i Multijet ma pazurek w osiÄ…gach.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-03-21 15:37:39
Autor: Norbert
W dniu 2011-03-21 14:43, yabba pisze:

Zawsze jest ten dylemat: starsze z wyższej półki czy nowsze, ale mniejsze.

Stilo JTD i Multijet ma pazurek w osiÄ…gach.

Z racji doświadczen narazie skłaniam się do aut raczej niemieckich.

Data: 2011-03-21 17:28:25
Autor: rafal000
W dniu 21.03.2011 15:37, Norbert pisze:
[...]

Chociaż sam nic wspólnego ze Stilo nie miałeś.
Ja napiszÄ™ od siebie, ĹĽe za cenÄ™ stilo nie kupisz auta z logiem VW czy Audi z takim wyposaĹĽeniem / takim przebiegiem / takiego rocznika.
To dość istotne jeśli zamierzasz wozić rodzinę z prędkością 160 km/h.
Inna sprawa, ĹĽe _zadbanego_ Stilo MW JTD lub Mjet teĹĽ za tÄ… cenÄ™ raczej nie kupisz :]

Pozdrawiam, szczęśliwy posiadasz Fiata Stilo MW :]

Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.