Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)

Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)

Data: 2010-02-28 12:42:15
Autor: Maciek
Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)
Dnia Sat, 27 Feb 2010 07:58:58 -0800 (PST), Zulu napisa³(a):

Pad³o na pojazd w stylu Land Cruiser III (d³ugi) lub Discovery -
pytanie czy dobrze my¶lê? Discovery straszy mnie zawieszeniem wiêc
raczej LC. Dobry wybór?

Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
pakownoscia tez bym nie przesadzal.


--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej ¿yæ sto lat w bogactwie i dostatku ni¿ jeden dzieñ w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2010-02-28 04:03:45
Autor: Zulu
Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziu ry i b³oto)
On 28 Lut, 12:42, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
pakownoscia tez bym nie przesadzal.


Raczej druga generacja Disco z koñcówki produkcji (kasy mi nie starczy
na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoj±
konstrukcj± i straszy potencjalnymi kosztami napraw.
--
Pozdro,
Zulu

Data: 2010-02-28 13:00:20
Autor: Sergiusz Rozanski
Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)
Dnia 28.02.2010 Zulu <zuluspl@gmail.com> napisa³/a:
On 28 Lut, 12:42, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
pakownoscia tez bym nie przesadzal.


Raczej druga generacja Disco z koñcówki produkcji (kasy mi nie starczy
na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoj±
konstrukcj± i straszy potencjalnymi kosztami napraw.

Dro¿sze naprawy, to mit - w sensie nie ma regu³y. Naprawa osobówki mo¿e
byæ dro¿sza ni¿ terenówki i odwrotnie.
Licz siê jednak z wy¿szymi kosztami jazdy - te samochody u¿ywaj± wiêcej
paliwa - tak z definicji - wy¿sze zawiasy, prze¶wit, Cx porównywalny do
pionowej ¶ciany.
Licz siê z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wy¿szy ¶rodek
ciê¿ko¶ci, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzy¿u, twardo¶ci,
trwa³o¶ci.
Ni¿sze prêdko¶ci jazdy, tymi autami nie da siê pokonywaæ np tak szybko
zakrêtów jak osobówk±.
Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest regu³a.

Je¶li masz na my¶li teren w sensie: mam zniszczon± drogê do domu/pracy,
ale przy ³adnej pogodzie daje radê - a po za tym nie schodzê z asfaltu
to pomy¶l jednak o osobówce awd (mam na my¶li auta bez reduktora i blokady
miêdzyosiowej), a nie 4x4.
Je¶li musisz z racji pasji czy zawodu je¼dziæ po bezdro¿ach (³±ki, rybki,
pola, las) to bezwzglêdnie 4x4

I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
po³owa. Twoja mazda z odpowiedni± opon± te¿ dalej zajedzie :)

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2010-02-28 05:26:46
Autor: Zulu
Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziu ry i b³oto)
On 28 Lut, 14:00, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@sergiusz.com>
wrote:

Dro sze naprawy, to mit - w sensie nie ma regu y. Naprawa osob wki mo e
by dro sza ni teren wki i odwrotnie.
Licz si jednak z wy szymi kosztami jazdy - te samochody u ywaj wi cej
paliwa - tak z definicji - wy sze zawiasy, prze wit, Cx por wnywalny do
pionowej ciany.

O tym, ¿e osobówka mo¿e byæ dro¿sza w naprawie to ja ju¿ siê w ¿yciu
przekona³em. Po prostu nie widzê sensu w komplikowaniu czego¶, co mo¿e
byæ proste (vide zawieszenie w Disco w³a¶nie)
Co do paliwa, to moja Mazda ma te¿ niew±ski apetyt i akurat tego siê
nie bojê.

Licz si z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wy szy rodek
ci ko ci, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzy u, twardo ci,
trwa o ci.
Ni sze pr dko ci jazdy, tymi autami nie da si pokonywa np tak szybko
zakr t w jak osob wk .
Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest regu a.

Powiêkszenie rodziny i wiek skutecznie wybi³o mi z g³owy wy¶cigi. Wiem
te¿, ¿e w zakrêty bêdê musia³ siê wolniej sk³adaæ.

Je li masz na my li teren w sensie: mam zniszczon drog do domu/pracy,
ale przy adnej pogodzie daje rad - a po za tym nie schodz z asfaltu
to pomy l jednak o osob wce awd (mam na my li auta bez reduktora i blokady
mi dzyosiowej), a nie 4x4.
Je li musisz z racji pasji czy zawodu je dzi po bezdro ach ( ki, rybki,
pola, las) to bezwzgl dnie 4x4

Poza drog± do domu. która przypomina czasem poligon wojskowy mam
czasem okazjê wybraæ siê w³a¶nie "na rybki". Mazda ostatnio prawie
straci³a plastikow± os³onê na brzuchu w³a¶nie w drodze do domu. Po
prostu mi jej szkoda.

Wcze¶niej kto¶ wspomnia³ o Subaru Outback. Mo¿e to jest wyj¶cie z
sytuacji? Ale, po pierwsze, z jakim silnikiem tego szukaæ? Po drugie
rocznikowo to bêdzie pewnie 2001-2002 - a w tym zakresie oferta choæby
na otomoto jest niewielka. No i rozmiar mniejszy :( Ciut bo ciut, ale
jednak.


I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
po owa. Twoja mazda z odpowiedni opon te dalej zajedzie :)

Co do opon to ja wiem:) Ale nawet najlepsze opony nie pomog± je¶li
wisi siê brzuchem na garbie i krêci przednimi ko³ami w powietrzu.

--
Pozdro,
Zulu

Data: 2010-02-28 19:36:17
Autor: Maciek
Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)
Dnia Sun, 28 Feb 2010 04:03:45 -0800 (PST), Zulu napisa³(a):
 
Raczej druga generacja Disco z koñcówki produkcji

Ten model tez nie jest pakowny. Bagaznik jest raczej maly, chyba ze
ladujesz na dach. Miejsce z tylu jest dla dzieci albo 2 osob o wyjatkowo
krotkich nogach.


--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej ¿yæ sto lat w bogactwie i dostatku ni¿ jeden dzieñ w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i b³oto)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona