Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.

Data: 2012-06-02 09:28:20
Autor: korniu
Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.
Witam,
moja córka w zeszłym poszła do zerówki w szkole podstawowej. Będąc na dniach otwartych szkoły zdecydowaliśmy się, że będzie chodzić do klasy zerowej w podstawówce tylko jeżeli trafi do klasy pani E. Z resztą połowa klasy zerowej to dzieci spoza rejonu i wszyscy rodzice dzieci spoza rejonu zdecydowali się że ich dzieci mają trafić do klasy pani E lub nie zapiszą dzieci do tej szkoły. Pani E miała prowadzić nasze dzieci od klasy 0 - 3 z czego wszyscy byli bardzo zadowoleni, ponieważ pani E fantastycznie radzi sobie z naszymi dzieciakami. Składając deklarację do klasy pierwszej wszyscy rodzice byli informowani, że oczywiście pani E będzie dalej prowadzić naszą klasę. Niestety w tym tygodniu okazało się, że pan dyrektor bez informowania rodziców zdecydował o zmianie nauczyciela prowadzącego. Ponieważ pani X w tym roku szkolnym kończy prowadzić swoją klasę trzecią, więc pozostałaby bez klasy w roku szkolnym 2012/2013. A ponieważ pni X należy do związków zawodowych, więc pan dyrektor nie chcąc się narażać postanowił oddać pani X naszą klasę do prowadzenia aż do końca trzeciej klasy. My, rodzice, nie zgadzamy się z decyzją pana dyrektora. Chcemy aby pani E nadal prowadziła naszą klasę. Nie wiem, czy pan dyrektor miał prawo zrobić tak bez informowania rodziców, ale nawet jeśli miał, to dla nas jest to działanie na szkodę dzieci, ponieważ dzieciaki bardzo zżyły się z panią E, pomijając już fakt, że wszyscy rodzice zostali po prostu okłamani przez pana dyrektora. W nadchodzącym tygodniu delegacja rodziców udaje się na rozmowę do dyrektora w sprawie pozostawienia pani E jako prowadzącej nasze dzieci. Podobno takie decyzje jaką podjął pan dyrektor zapadają na poziomie szkoły i kuratorium nie ingeruje w nie, ale chciałbym wiedzieć, czy taka decyzja może być podjęta bez informowania rodziców, czy została podjęta zgodnie z przepisami oraz jakich argumentów może użyć nasza delegacja, aby wpłynąć na zmianę decyzji dyrektora.
Wiemy też, że do klas pierwszych będzie chodzić 49 uczniów, co daje dwie klasy po 25 uczniów. Natomiast gdyby do klas pierwszych zakwalifikowałoby się 60 uczniów, wtedy problemu by nie było, pani E miałaby naszą klasę, ponieważ byłyby trzy klasy po 20 uczniów. Wg. nas pan dyrektor po prostu boi się podpaść związkom.

--
Pozdrawiam,
Piotr, Wrocław.

Data: 2012-06-02 12:05:41
Autor: witek
Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.
korniu@gmail.com wrote:
Witam,

Dyrektor sam decyduje o obsadzie klas.
Poza zrobieniem zadymy nic wiecej mu nie mozecie zrobic.

Data: 2012-06-04 13:54:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jqdh55$s6s$2inews.gazeta.pl...
korniu@gmail.com wrote:
Witam,

Dyrektor sam decyduje o obsadzie klas.
Poza zrobieniem zadymy nic wiecej mu nie mozecie zrobic.

Mogą przepisać wszystkie dzieci do innej szkoły. Innego pomysłu zgodnego z prawem nie widzę.

Data: 2012-06-05 03:45:50
Autor: witek
korniu@gmail.com wrote:
[...]

nie moga bo ciagle jest rejonizacja.

Data: 2012-06-05 11:03:02
Autor: Robert Tomasik
korniu@gmail.com wrote:
[...]

Mogą, skoro są poza rejonem. I mogą i poza rejon za zgodą dyrektora przyjmującego. teraz takie czasy, ze każdy sie zgodzi. Tak wiec to najlepszy sposób nacisku na dyrektora w praktyce.

Data: 2012-06-05 13:15:39
Autor: Nixe
Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jqkgvu$jau$2inews.gazeta.pl...

nie moga bo ciagle jest rejonizacja.

Rejonizacja to fikcja.
Nie ma żadnego zakazu zapisania dziecka do wybranej szkoły poza rejonem (o ile są oczywiście miejsca).

N.

Data: 2012-06-04 15:21:51
Autor: Nixe
[...]

Po co od razu zadymę?
My poszliśmy na spokojnie i załatwiliśmy taką samą sprawę bez najmniejszego problemu.

N.

Data: 2012-06-02 20:10:27
Autor: spp
W dniu 2012-06-02 18:28, korniu@gmail.com pisze:

..Będąc na dniach otwartych szkoły zdecydowaliśmy się, że będzie chodzić
do klasy zerowej w podstawówce tylko jeżeli trafi do klasy pani E.

Powiedz że żartujesz?

--
spp

Data: 2012-06-02 21:20:57
Autor: m
W dniu 02.06.2012 20:10, spp pisze:
[...]

Dlaczego miałby żartować?

p. m.

Data: 2012-06-03 01:41:15
Autor: Andy Niwinski

"m" <mvoicem@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:4fca679a$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo to szkoła, raczej z tekstu wynika, że publiczna. Jak sobie życzą "Panią E." to niech ja prywatnie zatrudnią.

Data: 2012-06-03 20:52:59
Autor: Piotr

Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:jqe8b3$5eg$1news01.versatel.de...

[...]

Jasne , jesli to nie jest szkoła prywatna to ostatnie zdanie ma dyrektor. Zawsze możesz poskarżyć się u burmistrza lub wójta. Tylko po co?

Data: 2012-06-04 15:22:31
Autor: Nixe
[...]

Widać jak mało wiesz o życiu.

N.

Data: 2012-06-04 21:56:24
Autor: Andy Niwinski

"Nixe" <nixe@nixe.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jqicff$bnu$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak, bardzo mało. Wychowałem tylko dwójkę dzieci, które bez żadych papierków o "dysrekcjach" przeszły spokojnie do matury, studiują i dają sobie radę bez "pani E.".  I to raczej wasze będą was biły po mordach w podziękowaniu za "bezstresowe" wychowanie.

Data: 2012-06-05 11:27:43
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-04 21:56, Andy Niwinski pisze:
[...]
Nie liczy się. Nie te czasy :-P
Maciek

Data: 2012-06-05 13:13:33
Autor: Nixe

Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:jqj3t9$r2h$1news01.versatel.de...

[...]

Ale co ma piernik do wiatraka, czyli Twoje dzieci i ich matura do tego, czy w szkole publicznej można mieć wpływ na to, jaki nauczyciel uczy daną klasę czy nie można. Ty uważasz, że nie można, więc Ci tłumaczę "widać, jak mało wiesz o życiu". Wychowanie dwójki studentów nie ma tu nic do rzeczy.

I to raczej wasze będą was biły po mordach w podziękowaniu za "bezstresowe" wychowanie.

A co ma do tego bezstresowość w wychowaniu, to ja już w ogóle nie rozumiem.

N.

Data: 2012-06-06 09:56:53
Autor: Andy Niwinski

"Nixe" <nixe@nixe.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jqkp9j$9gn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ty wiesz jeszcze mniej o życiu. Ja nie twierdzę, że nie można. Ale nie w taki roszczeniowy sposób jak wy. Dyrektor jest szefem tej placówki i zrobi jak będzie chciał. I wam nic do tego. Chyba,że potraficie się dogadać. Ale z tego postu wynika, że raczej nie....

I to raczej wasze będą was biły po mordach w podziękowaniu za "bezstresowe" wychowanie.

A co ma do tego bezstresowość w wychowaniu, to ja już w ogóle nie rozumiem.

No właśnie, nie rozumiesz....

Data: 2012-06-06 10:53:22
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-06 09:56, Andy Niwinski pisze:
[...]
Ty widzę, jeszcze z poprzedniego ustroju. To "roszczeniowe" podejście
wynika z tego, że to szkoła jest dla uczniów, a nie uczniowie dla
szkoły. Nie każdy jeszcze to rozumie.

Maciek

Data: 2012-06-06 17:13:03
Autor: Andy Niwinski

"Maciek" <maciek@nospam.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jqn5q6$4cq$1node1.news.atman.pl...
[...]

Taa, zgadłeś. Ja z poprzedniego ustroju. To był ten, gdzie nieuk nie przechodził do następnej klasy, a nie zasłaniał się "-sleksją", gdzie uczniowie nie bili nauczycieli, gdzie pogłaskanie ucznia który wywinął orła na korytarzu nie kończyło się oskarżeniem za pedofilię, gdzie nie było odzywek do nauczycieli w stylu - "pierdol się, spadaj" etc. A wyjątkowe skurwysynki na zapleczu dostawały porządny łomot taką fajną szeroką linijką. I do głowy by im nie przyszło poskarżyć się w domu, bo tam dostały by następny łomot.

Data: 2012-06-05 14:54:21
Autor: m
W dniu 03.06.2012 01:41, Andy Niwinski pisze:

[...]

A co to ma do rzeczy czy publiczna czy nie? Korniu napisał że podjęli decyzję o zapisie do szkoły ze względu na pracującą tam nauczycielkę.

Co w tym jest dziwnego? Nadal nie rozumiem - czemu miałby żartować pisząc to co zacytowałeś?

p. m.

Data: 2012-06-05 15:21:10
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-05 14:54, m pisze:
[...]
Dla mnie też jest to trochę dziwne. Wybór szkoły ze względu na
nauczycielkę, która dziś tam pracuje, a jutro nie, jest dla mnie dziwny.
Równie dobrze mogłaby zacząć uczyć dzieci i po semestrze pójść na
zwolnienie lekarskie, do innej pracy, wyjechać na zbiór truskawek w
Bułgarii etc. Czy w takim przypadku również pisano by listy do dyrekcji,
że tak nie miało przecież być?
Oczywiście nie twierdzę, że nie można próbować "przymusić" dyrekcji do
dotrzymania "obietnic", ale nie nastawiałbym się na 100% sukces. W
swojej przeszłości znajduję setki szkolnych obietnic, ze czego pewnie
niecała połowa została zrealizowana. Ludzie! Nauczcie się wreszcie
odróżniać "kiełbasę wyborczą" od rzeczywistości :->

Maciek

Data: 2012-06-05 16:22:25
Autor: m
W dniu 05.06.2012 15:21, Maciek pisze:
W dniu 2012-06-05 14:54, m pisze:
> [...]
zwolnienie lekarskie, do innej pracy, wyjechać na zbiór truskawek w
Bułgarii etc. Czy w takim przypadku również pisano by listy do dyrekcji,

Biuro księgowe wybrałem dlatego, że pracowała tam księgowa którą mi polecono, z którą miałem do czynienia, wiedziałem że jest solidna i ogólnie - dobra księgowa to była.

Możnaby powiedzieć - bez sensu zrobiłem. Bo przecież równie dobrze po pół roku mogłaby pójść na zwolnienie, do innej pracy, wyjechać na zbiór truskawek itd...

p. m.

Data: 2012-06-05 16:44:26
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-05 16:22, m pisze:
Biuro księgowe wybrałem dlatego, że pracowała tam księgowa którą mi polecono, z którą miałem do czynienia, wiedziałem że jest solidna i ogólnie - dobra księgowa to była.
Biuro księgowe dziś to, jutro tamto - ze zmianą szkoły IMHO tak prosto
nie jest.

Możnaby powiedzieć - bez sensu zrobiłem. Bo przecież równie dobrze po pół roku mogłaby pójść na zwolnienie, do innej pracy, wyjechać na zbiór truskawek itd...
Może ja mam skrzywione spojrzenie, ale miałem sporą rotację nauczycieli
od najmłodszych klas podstawówki, stąd moje podejście :-)

Maciek

Data: 2012-06-05 17:46:11
Autor: m
W dniu 05.06.2012 16:44, Maciek pisze:
W dniu 2012-06-05 16:22, m pisze:
[...]

Jak dla kogo. Ja uważam że lekarz, nauczyciel, księgowy(a) i małżonek powinien być jak najdłużej ten sam.

p. m.

Data: 2012-06-06 10:55:05
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-05 17:46, m pisze:
Jak dla kogo. Ja uważam że lekarz, nauczyciel, księgowy(a) i małżonek powinien być jak najdłużej ten sam.
Może i powinien, ale życie pokazuje, że trzymanie się za wszelką cenę
akurat tego jednego, nie zawsze ma sens :-)

Maciek

Data: 2012-06-04 15:29:23
Autor: Nixe
Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.
Zaproponujcie zamianę pań - niech pani X przejmie nową zerówkę, a pani E Wasze dzieci, przecież to dla szkoły nie ma żadnego znaczenia.
My (wszyscy rodzice) w podobnej sytuacji napisaliśmy prośbę do dyrektorki, uzasadniając to chyba dość sensownie bo zamiana odbyła się bez najmniejszego problemu.

N.

Zmiana nauczyciela prowadzącego klasę 0-3, rodzice nie zgadzają się.