Zmiana nazwy firmy a faktury zakupowe

Data: 2010-09-20 18:06:08
Autor: Kotlecik Mielony
Zmiana nazwy firmy a faktury zakupowe
Witam!
Planuje zmienić nazwę firmy bo niestety troche głupio brzmi jeżeli trzeba ją podac przez telefon, wygląda fajnie tylko z logo w internecie. Mam zawartych kilka umów, w tym z operatorami komórkowymi.
Czy jeżeli zmienie nazwę firmy, a otrzymam fakturę vat na stare dane
Ten sam adres , te same nazwisko , tylko inna nazwa to będą problemy z
  odliczeniem vatu i wrzuceniem w koszty takiej faktury ?

http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-09-20 20:50:18
Autor: 'Tom N'
Kotlecik Mielony w <news:i780pg$k0a$2inews.gazeta.pl>:

Planuje zmienić nazwę firmy bo niestety troche głupio brzmi jeżeli trzeba ją podac przez telefon, wygląda fajnie tylko z logo w internecie.

Chcesz stracić szacuneczek?

Mam zawartych kilka umów, w tym z operatorami komórkowymi.
Czy jeżeli zmienie nazwę firmy, a otrzymam fakturę vat na stare dane
Ten sam adres , te same nazwisko ,

Ten sam NIP, REGON...

tylko inna nazwa

Tylko ozdobnik przy nazwisku sobie zmienię...

to będą problemy z
odliczeniem vatu i wrzuceniem w koszty takiej faktury ?

W internecie aż huczy od braku problemów z odliczaniem VAT i wrzucaniem w
koszty -- wystarczy np. zastosować taki programik dumpingowiec.
Robi podobno za wash n' go, ale zawsze może to wszystko zweryfikować
kontrola.... --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-20 22:34:36
Autor: Tomek
W dniu 20.09.2010 20:50, 'Tom N' pisze:

[...]

Ja bym się bardziej bał że kontrola pobrudzi sobie spodnie ze śmiechu
- i wtedy z odliczenia nici

--
Tomek

Data: 2010-09-20 23:24:01
Autor: SDD

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:100920.205018.pspp.539int.dyndns.org.invalid...

Ten sam NIP, REGON...

tylko inna nazwa

Tylko ozdobnik przy nazwisku sobie zmienię...

No wiesz...za czasow "obroncy ucisnionych" Modzelewskiego (o czym pisal nieraz Gotfryd) to i za zmiane ozdobnika chetnie dupneli by go a zdrowo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-21 15:31:02
Autor: Kotlecik Mielony
W dniu 2010-09-20 20:50, 'Tom N' pisze:
[...]

nie chce stracic tylko chce zrezygnowac, nazwa taka byla brana tylko dlatego ze domena byla wolna a logo z hasłem mialem na potrzeby serwisu i cos na szybko trzeba bylo podac. A ze co chwila jak ktos dzwoni to sie pyta czy sie dodzwonil do firmy Dumpingowiec to trzeba ludziom ulatwic zadanie. (no i sobie takze o czym pisalem)

Mam zawartych kilka umów, w tym z operatorami komórkowymi.
Czy jeżeli zmienie nazwę firmy, a otrzymam fakturę vat na stare dane
Ten sam adres , te same nazwisko ,

Ten sam NIP, REGON...

twierdzilem cos innego ?

tylko inna nazwa

Tylko ozdobnik przy nazwisku sobie zmienię...

szkopul w tym ze po tym wlasnie ozdobniku  firma jest czesto poszukiwana, ozdobin, miasto i numer telefonu, rzadko kiedy po nazwisku, chyba ze wystepuje kilka takich samych nazw.

[...]

masz jakis kompleks zwiazany z moim programem? Jak cos konkretnego masz do niego to smialo prosze pisac. Po co ta zlosliwosc?

A gdyby w internecie huczalo to bym nie pytal, chce sie upewnic tym bardziej ze swego czasu urzad sie przyp. do nipu jezeli zgloszono w formacie XX-XXX-XXX-XX a uzywano bez kresek lub z kreskami w innym miejscu. A przeciez pozostawal ten sam numer. Nie chce by pod byle pretekstem wywalono mi cos z kosztow, nie bez powodu podaje sie nazwe firmy ktora sklada sie z nazwiska i ewentualnie z przedrostku w zgloszeniu do US. Tak jak przy vat bylem raczej pewny tak przy pit niekoniecznie.

P.

Data: 2010-09-21 19:48:44
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 21 Sep 2010 15:31:02 +0200, Kotlecik Mielony napisał(a):

[...]

 Ktoś tu chyba kiedyś opisywał noty korygujące z tego powodu.

 Ja mam pod ręką dwie decyzje o nadaniu NIP - jedną z kreskami, drugą bez.
Niech się US sam sobie tłumaczy z niekonsekwencji ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-21 20:21:54
Autor: 'Tom N'
Kotlecik Mielony w <news:i7ac2l$eft$1inews.gazeta.pl>:

[...]
                       ^^^

masz jakis kompleks zwiazany z moim programem?

Żadnego -- podałem jako przykład, że zaksięgowanie w koszty i rejestry VAT
nie jest problemem mimo zmiany ozdobnika. Ale coś uczulony jesteś...

Jak cos konkretnego masz do niego to smialo prosze pisac. Po co ta zlosliwosc?

OIMPNM to mam u Ciebie klucz aktywacyjny na 24 miesiące -- tylko muszę się
zebrać i wysłać mail na szacuneczek.

A gdyby w internecie huczalo to bym nie pytal, chce sie upewnic tym bardziej ze swego czasu urzad sie przyp.

Czyli nie pytałeś czy można odliczyć, tylko co zrobi US w razie kontroli.

No to Ci na to pytanie odpowiedział mój imiennik-- jedna z opcji...

do nipu jezeli zgloszono w formacie XX-XXX-XXX-XX a uzywano bez kresek lub z kreskami w innym miejscu. A przeciez pozostawal ten sam numer.

Aż spojrzałem:
Na drukach deklaracji -- nie ma kresek
Na przelewach bankowych -- nie ma kresek
Na fakturach -- sa kreski
Na decyzjach z US -- są kreski
Na pismach z/do US -- nie ma kresek/są kreski (wszelkie kombinacje)

Nie chce by pod byle pretekstem wywalono mi cos z kosztow

Nie pękaj, znajdą coś, co będa mogli podeprzeć odpowiednim przepisem w
razie, gdybyś się piętro wyżej odwołać zdecydował ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Zmiana nazwy firmy a faktury zakupowe