Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykl oturze

Data: 2011-02-09 12:55:23
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykl oturze
a mnie trochę to oburzenie śmieszy (ale tylko trochę) jako że mój punkt  widzenia jest z drugiej strony lady.

w hurtowniach regułą jest "nabywanie" rabatu w roku poprzednim. poniżej  10k obrotu to nie ma co liczyć na cokolwiek, powyżej można dostać np 2%,  czasem też dodatkowy 1% za płatność gotówką.
w jednej hurtowni za ~30k mam 7% ale to są produkty wysokomarżowe.
powiecie ze sklep to nie hurtownia i sklep ma dużo wyższe marże. owszem  ale i też wyższe koszta działalności. więcej pracowników na  klienta/jednostkę towaru, wyższe koszty najmu lokalu bo ciężko utrzymać  sklep na "zadupiu" a hurtownia tam może być.
wymaganie też żeby rabat był dożywotni nie wiem czy jest uzasadnione.

w polityce Cykloturu nie widziałbym żadnego spisku, pewnie im wyszło że za  "odebrane" rabaty będą mogli utrzymać dodatkowego pracownika albo coś. no  i do każdej zmiany mają prawo, bo to ich prawo ;]

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-02-09 13:19:50
Autor: kml
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze

Użytkownik "Leszek 'QSi' Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vqmwqlnr8159glqsisport...

(...)

w polityce Cykloturu nie widziałbym żadnego spisku, pewnie im wyszło że za "odebrane" rabaty będą mogli utrzymać dodatkowego pracownika albo coś. no i do każdej zmiany mają prawo, bo to ich prawo ;]

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem zabierać w kraju takim jak Polska. Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku - przecież to czysta kalkulacja jest :)

kml
http://endurorider.pl 2011

Data: 2011-02-09 04:45:06
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 13:19, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem zabierać
w kraju takim jak Polska.

Dokładnie tak!
Takie zagranie to duży błąd, prosta droga do stracenia klientów; tym
bardziej że konkurencja na ryku jest ogromna. Klienta guzik obchodzą
kalkulacje właściciela, jego pracownicy, dochody itd. Klienta
interesuje, żeby kupić jak najtaniej. A jak straci rabat, czy ten
rabat będzie płynny (zależny od wydatków w danym roku) - to wielu
zacznie szukać alternatywy

Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku -
przecież to czysta kalkulacja jest :)

Kolega Leszek trochę sobie popłynął (pewnie taka solidarność
sprzedawcy :). Nikt nie pisze o spisku, natomiast ludzi wkurzyło to,
że stracili rabat o którym dotąd było wiadomo, że jest stały. Gdybym
teraz zostawał klientem sklepu - nie byłoby problemu, ale zmiana reguł
w trakcie gry nie jest dobrym zagraniem na utrzymanie stałych
klientów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 15:08:01
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 13:45:06 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

[...]

tyle że stały dożywotni rabat jest "nie uczciwy" wobec faktycznych stałych  klientów.
bo dajmy na to że kupisz rower za 10k i dostaniesz rabat taki sam jak ktoś  kto kupuje dużo i często. potem będziesz kupował mało i sporadycznie ale z  takim samym upustem jak ten co zawsze kupuje dużo i często. to nie jest  sprawiedliwe.
zapracowujesz na upust to go dostajesz, jak nie to tracisz.

[...]

faktem jest że mogli rozróżnić na starych i nowych klientów. chyba tego  nie zrobili, ale co wyczytałem dotychczasowe upusty zachowują się do końca  roku więc pewien okres przejściowy jest.

swoją drogą jak twój bank zmienia oprocentowanie czy to twoich  oszczędności czy co gorsza kredytu, nie masz zbyt szybkiego i łatwego  wyjścia z sytuacji. mój tak ostatnio zrobił, cóż wzruszyłem jedynie  ramionami.

Data: 2011-02-09 08:38:17
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 15:08, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

[...]

Kpisz? Z punktu widzenia sklepu liczy się nie ilość zakupów - a ich
WARTOŚĆ. Na kimś kto kupił raz rower za 10tys sklep zarobi dużo więcej
niż na kimś kto będzie regularnie kupował drobnicę, dlatego rabaty
przyznaje się od wartości zakupów w sklepie, a nie ich ilości. Rabaty
służą temu, żeby klienta na stałe przywiązać do sklepu, a jeśli
wprowadza się politykę, że musisz wydawać regularnie co roku wysoką
sumę - to dla wielu tracą rację bytu.

A psychologicznie - wielu ludzi tak potraktowanych będzie znacznie
bardziej skora do wnikliwszego przeanalizowania rynku, przestaną robic
zakupy w jednym sklepie jak to robili dotąd itd.

[...]

Mam banalnie proste wyjście - zmieniam sklep. Bank tak samo można
zmieniać, jest to bardziej upierdliwe, ale jak najbardziej wykonalne,
też to przerabiałem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 19:28:39
Autor: Panek
[...]

Otóż to właśnie, jak mawiał sierż. Szawełło. Ja tak postępowałem, tzn. robiłem zakupy tylko w Cykloturze. Nie sprawdzałem ofert kokurencji, a kupowałem dużo (IMO oczywiście; wiadomo: dużo/mało - kwestia względna). Kupowałem szpej do swoich 3 rowerów i do sporadycznego serwisowania rowerów przyjaciół (robię to, tzn. śrubkuję przy "obcych" rowerach, hobbystycznie, a nie zarobkowo). Nie szukałem gdzie indziej, bo ofertę naprawdę ten sklep ma bardzo szeroką i zazwyczaj wszystko, czego potrzebowałem było na stanie lub na zamówienie z niewielkim czasem oczekiwania. Nie porównywałem cen konkurencji, gdyż liczyłem, że za chwilę uzbieram na rabat 12% i Cyklotur w moich oczach (i dla mojego portfela) takiej konkurencji mieć nie będzie (choć de facto i tak już nie miał, bo przecież tylko tam kupowałem, bez sprawdzania innych sklepów). A ogłoszona zmiana zasad (dziś już przez p. Igora nieco złagodzona), tzn. email z informacją o niej dotarł do mnie właśnie w chili, kiedy kilka dni wcześniej przekroczyłem próg do uzyskania 12% rabatu. Chyba zatem może być zrozumiałe moje wzburzenie - czekam na info: "kliencie, właśnie przyznaliśmy ci rabat 12%, dostaję maila, otwieram i czytam: "kliencie miałeś 9% ale teraz masz 7% itd...(reszta była dla mnie nieistotna). No to się 'z deczka' zagotowałem. I teraz już będę sądował rynek przed każdym zakupem. Najprawdopodobniej skutkiem tego kwoty wydawane przeze mnie w Cykloturze będą mniejsze, a to pociągnie za sobą kolejną obniżkę rabatu, a to z kolei znowu zmniejszy kwoty wydawane itd...

Bank tak samo można
zmieniać, jest to bardziej upierdliwe, ale jak najbardziej wykonalne,
też to przerabiałem.

I ja to przerabiałem już kilkukrotnie :-)

--
Zdraveite

Data: 2011-02-09 13:46:56
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 13:19:50 kml <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem  zabierać w kraju takim jak Polska.

no tak, bo zaraz się ktoś odezwie ze złodzieje i do piekła z nimi ;)

Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku - przecież to czysta  kalkulacja jest :)

w czyimś poście wgłąb wątku było ze "zachęcali rabatami ze świadomością że  je obniżą", więc spisek jak nic.

Data: 2011-02-09 05:22:57
Autor: Michał Wolff
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
On 9 Lut, 13:46, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

w czyim po cie wg b w tku by o ze "zach cali rabatami ze wiadomo ci e
je obni ", wi c spisek jak nic.

To nie ma nic wspólnego ze spiskiem - to jest po prostu rzeczowa próba
oceny tego co się stało. Takie zagranie nie ma nic wspólnego ze
spiskiem, to prostu byłoby brutalne zagranie na rynku, zresztą chyba
nie jesteś dzieckiem i wiesz że różne formy promocji, pakiety
lojalnościowe i dumping są obecne na rynku od wieków, służą przede
wszystkim "zakorzenieniu" danej firmy, zyskaniu grona stałych
klientów. Moje prawo jako klienta - do takiej oceny sytuacji, czuję
się wyrolowany; bo zmieniono reguły w trakcie gry.

IMO - to myślę, że wielkie rabaty dano lekką rączką w okresie niezłej
prosperity sklepu i równie lekką rączką je zabrano jak już tak dobrze
nie idzie. Poważny sklep - zwyczajnie tak nie robi, bo wie że
wiarygodność w oczach klientów jest też sprawą istotną, dlatego nie
daje aż tak wysokich rabatów jak 12%; osobiście prawdopodobnie długo
tam nic nie kupię (a miałem rabat 6%, więc jeszcze tyle nie straciłem
co ci co mieli po 9 i 12%)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 14:56:04
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 14:22:57 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

On 9 Lut, 13:46, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

w czyim po cie wg b w tku by o ze "zach cali rabatami ze wiadomo ci e  je obni ", wi c spisek jak nic.

To nie ma nic wspólnego ze spiskiem [...]

spisek, zmowa, świadome działanie na szkodę czy jaktam zwał. pozatym  ująłem to w żarcie.

Moje prawo jako klienta - do takiej oceny sytuacji, czuję
się wyrolowany; bo zmieniono reguły w trakcie gry.

więc powinieneś się tak samo wyrolowanym czuć gdyby ci ten rabat przyznano  mimo ze wcześniej miales nie mieć ;)

IMO - to myślę, że wielkie rabaty dano lekką rączką w okresie niezłej
prosperity sklepu i równie lekką rączką je zabrano jak już tak dobrze
nie idzie.

stopy procentowe NBP też się zmienia w zależności od koniunktury.

[...]

a co by było jakby rabaty dotyczyły jednorazowych zakupów? też by się  larum podniosło.

inaczej mówiąc każda zmiana na "nie lepsze" jest złą zmianą.

Data: 2011-02-09 08:48:05
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 14:56, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

więc powinieneś się tak samo wyrolowanym czuć gdyby ci ten rabat przyznano
mimo ze wcześniej miales nie mieć ;)

Rabat sklep przyznaje by zyskać klienta, zabiera - żeby więcej
zarobić. Dość proste. Odbieranie rabatów jest zagraniem ryzykownym i
jak widać po lekkim złagodzeniu pierwotnych założeń - właściciel
sklepu zdaje sobie z tego sprawę

stopy procentowe NBP też się zmienia w zależności od koniunktury.

I co ma piernik do wiatraka? Porównujesz finansową politykę państwa do
polityki sklepu? Na stopy procentowe obywatel nie ma wpływu, natomiast
na to gdzie będzie kupował części rowerowe owszem. Jak się poczuje
oszukany - pójdzie do licznej konkurencji.

a co by było jakby rabaty dotyczyły jednorazowych zakupów? też by się
larum podniosło.

Jakich jednorazowych? Rabat dotyczy wydanych pieniędzy w sklepie, nie
ma znaczenia czy jeden rower za 5tys, czy 50 przerzutek za 100zł.

> inaczej mówiąc każda zmiana na "nie lepsze" jest złą zmianą.

Oceniasz sprawę z punktu widzenia drugiej strony - czyli sprzedawcy. A
interes sprzedawcy zawsze będzie sprzeczny z interesem kupującego. Nie
oczekuj od ludzi za wiele - trudno, żeby się mieli cieszyć z powodu
straty rabatów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 13:50:07
Autor: kml
[...]

Dla sklepu znacznie gorsza jest "otchłań zapomnienia" :)

w czyimś poście wgłąb wątku było ze "zachęcali rabatami ze świadomością że je obniżą", więc spisek jak nic.

A to przepraszam, widocznie filtr spiskowy akuratnie mi się włączył ;)

kml
http://endurorider.pl 2011

Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykl oturze