Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze

Data: 2011-02-07 18:54:19
Autor: Rafał Wawrzycki
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Witam!

Jak wam się podoba zmiana sposobu przyznawania rabatów w Cykloturze?
Szczerze powiem, że nie bardzo mi się podoba strata zniżki 9% (teraz dodatkowo obniżonej do 7%) za rok, jeżeli nie kupię za min. 5000 zł.
Teraz się zastanowię mocniej, czy kupować u nich, czy na alledrogo. Może trzeba było się zastanowić jakiś rok temu, kiedy podwyższali z własnej woli progi rabatowe i widać nie wyszło im to w kalkulacjach...

[cit]

Szanowny Kliencie, Mając na celu utrzymanie konkurencyjnych, czyli możliwie najniższych cen zmuszeni zostaliśmy do korekty stawek rabatowych w naszym systemie rabatowym dla Stałych Klientów.
I tak z dniem 20 lutego br. rabaty dla stałych klientów zmienią się na: ° po dokonaniu zakupów o wartości powyżej 1000 zł - stały upust w wysokości 3%.
° po dokonaniu zakupów o wartości powyżej 3000 zł - stały upust w wysokości 5%.
° po dokonaniu zakupów o wartości powyżej 5000 zł - stały upust w wysokości 7%.
Wyżej wymienione rabaty nadal nie będą obowiązywać dla produktów objętych promocją, rowerów Author i produktów HP Velotechnik. Obecny Pani/a rabat wynosi 9%. Wg nowych zasad będzie on wynosił 7%. Zakupy będą rozliczane w roku kalendarzowym (od 1 stycznia do 31 grudnia) i liczy się tutaj data złożenia zamówienia lub zakupu w sklepie stacjonarnym, ale w ciągu roku przejście do wyższego rabatu następuje zaraz po przekroczeniu określonego wyżej poziomu zakupów.

Oznacza to, że: 1. Uzyskany w bieżącym roku rabat jest ważny w następnym roku kalendarzowym, z tym że rabat przyznany na 2012 rok będzie bazować na rabacie przyznanym 20 lutego br. i zakupach dokonanych w Cykloturze w 2011 roku.
2. Klient, który w danym roku kalendarzowym nie dokonał zakupów o wartości kwalifikującej go do danego poziomu rabatu - w następnym roku kalendarzowym będzie miał niższy rabat Stałego Klienta (o jeden próg niżej).
Przykład I: Pan X ma pod koniec 2011 roku 5% rabatu i dokonał zakupów w Cykloturze w 2011 roku o wartości 2500 zł. Oznacza to, że od 1 stycznia 2012 roku będzie miał rabat 3%, ale w momencie gdy w 2012 roku dokona zakupów za 3000 zł wróci do rabatu 5%, a w przypadku gdy tych zakupów będzie w 2012 roku za 5000 zł to uzyska rabat 7% - ważny do końca 2013 roku. Przykład II: Jeśli w dniu 25 lutego 2011 Pan X ma rabat w wysokości 5% i w dniu 26 lutego dokona zakupów za 5000zł to od tego dnia Pan X przechodzi do wyższego progu rabatowego 7% i rabat ten będzie obowiązywał do końca 2012. Żeby go utrzymać w 2013 roku, wystarczy w 2012 roku dokonać zakupów o wartości 5000zł. Mamy nadzieję, że nowe zasady są przejrzyste i spotkają się z Pani/a aprobatą. Pozdrawiamy
Zespół CYKLOTUR.com [/cit]

 --
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-02-07 10:43:20
Autor: tadek
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
On 7 Lut, 18:54, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
Witam!

Jak wam si podoba zmiana sposobu przyznawania rabat w w Cykloturze?
Szczerze powiem, e nie bardzo mi si podoba strata zni ki 9% (teraz
dodatkowo obni onej do 7%) za rok, je eli nie kupi za min. 5000 z .
Teraz si zastanowi mocniej, czy kupowa u nich, czy na alledrogo.
Mo e trzeba by o si zastanowi jaki rok temu, kiedy podwy szali z
w asnej woli progi rabatowe i wida nie wysz o im to w kalkulacjach...

[cit]

Szanowny Kliencie,

Maj c na celu utrzymanie konkurencyjnych, czyli mo liwie najni szych
cen zmuszeni zostali my do korekty stawek rabatowych w naszym systemie
rabatowym dla Sta ych Klient w.
I tak z dniem 20 lutego br. rabaty dla sta ych klient w zmieni si na:
    po dokonaniu zakup w o warto ci powy ej 1000 z - sta y upust w
wysoko ci 3%.
    po dokonaniu zakup w o warto ci powy ej 3000 z - sta y upust w
wysoko ci 5%.
    po dokonaniu zakup w o warto ci powy ej 5000 z - sta y upust w
wysoko ci 7%.
Wy ej wymienione rabaty nadal nie b d obowi zywa dla produkt w
obj tych promocj , rower w Author i produkt w HP Velotechnik.

Obecny Pani/a rabat wynosi 9%. Wg nowych zasad b dzie on wynosi 7%.

Zakupy b d rozliczane w roku kalendarzowym (od 1 stycznia do 31
grudnia) i liczy si tutaj data z o enia zam wienia lub zakupu w
sklepie stacjonarnym, ale w ci gu roku przej cie do wy szego rabatu
nast puje zaraz po przekroczeniu okre lonego wy ej poziomu zakup w.

Oznacza to, e:
1.      Uzyskany w bie cym roku rabat jest wa ny w nast pnym roku
kalendarzowym, z tym e rabat przyznany na 2012 rok b dzie bazowa na
rabacie przyznanym 20 lutego br. i zakupach dokonanych w Cykloturze w
2011 roku.
2.      Klient, kt ry w danym roku kalendarzowym nie dokona zakup w o
warto ci kwalifikuj cej go do danego poziomu rabatu - w nast pnym roku
kalendarzowym b dzie mia ni szy rabat Sta ego Klienta (o jeden pr g
ni ej).
Przyk ad I: Pan X ma pod koniec 2011 roku 5% rabatu i dokona zakup w w
Cykloturze w 2011 roku o warto ci 2500 z . Oznacza to, e od 1 stycznia
2012 roku b dzie mia rabat 3%, ale w momencie gdy w 2012 roku dokona
zakup w za 3000 z wr ci do rabatu 5%, a w przypadku gdy tych zakup w
b dzie w 2012 roku za 5000 z to uzyska rabat 7% - wa ny do ko ca 2013
roku.

Przyk ad II: Je li w dniu 25 lutego 2011 Pan X ma rabat w wysoko ci 5%
i w dniu 26 lutego dokona zakup w za 5000z to od tego dnia Pan X
przechodzi do wy szego progu rabatowego 7% i rabat ten b dzie
obowi zywa do ko ca 2012. eby go utrzyma w 2013 roku, wystarczy w
2012 roku dokona zakup w o warto ci 5000z .

Mamy nadziej , e nowe zasady s przejrzyste i spotkaj si z Pani/a
aprobat .

Pozdrawiamy
Zesp CYKLOTUR.com

[/cit]

--
Pozdrawiam,
Rafa W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinakhttp://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj c na adres prywatny usu WYTNIJ_TO.

a dlaczego u nich kupować? Jest Bikestacja, drugi sprzedawca też z
Bolesławca jeszcze jeden z Bydgoszczy chyba . Jest ebay. Ja już dawno
przestałem tam kupować bo się nie opłaca. dam przykład: potrzebowałem
takie osłonki na rogi aby się ręce nie ślizgały. U nich były zbyt
krótkie więc kupiłem na ebayu.de takie jak mi odpowiadały i wyszło mi
z transportem taniej niż w Cykloturze

Data: 2011-02-07 21:49:30
Autor: Rafał Wawrzycki
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Dnia 07 lut 2011 w liście
[news:38dd3a76-eddc-40e6-a241-e6acd94e7a83o13g2000yql.googlegroups.c
om] tadek [tadeklodz@poczta.onet.pl] napisał(a):
a dlaczego u nich kupować?

Głównie z rozpędu. Ale też nigdy nie miałem z nimi problemu, a wymyślałem przeróżne zamianki, nawet jak już przesyłka była gotowa do wysyłki i spakowana.
Poza tym kilku rzeczy nie znalazłem gdzie indziej.
No i jak kupowałem komplet sakw Orlieba na przód i tył + bagażniki Tubusa, czyli całkiem sporo miałem wydać, to dali moc gratisów.

Data: 2011-02-07 19:50:54
Autor: Panek
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
[...]

Szczerze powiem, że jeszcze bardziej niż "nie bardzo" to posunięcie się mi spodobało :-> Właśnie przekroczyłem magiczny próg 9 kzł i czekałem na maila z informacją o przyznanym stałym rabacie 12%, a doczekałem się info, że obniżają mi rabat do 7%. Czuję się jak ostatni frajer, ale jestem sam sobie winien. No cóż, człowiek uczy się całe życie. Szkoda że w tym przypadku musiałem się uczyć na własnych błędach - zdecydowanie wolę jednak się uczyć na cudzych ;-) Może ten post będzie niejako przestrogą dla innych potencjalnych klientów Cykloturu?

Zdraveite
Panek

Data: 2011-02-07 20:49:43
Autor: Saurus
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Bardzo mi się nie podoba, też mam obecnie 9% które specjalnie sobie wypracowałem kupując nie zawsze po najlepszych cenach ale z perspektywą lepszej zniżki przy kupowaniu wszystkiego w jednym miejscu i z najlepszą obsługą do tej pory.
Jeszcze mniej mi się podoba to że za rok stracę kolejne % bo nie wydam w tym roku 5000 zł na części żeby utrzymać ten próg.

Data: 2011-02-07 12:31:01
Autor: pHarry
On 7 Lut, 20:49, Saurus <jakub.salataUSUN...@o2.pl> wrote:
Bardzo mi się nie podoba, też mam obecnie 9% które specjalnie sobie
wypracowałem kupując nie zawsze po najlepszych cenach ale z perspektywą
lepszej zniżki przy kupowaniu wszystkiego w jednym miejscu

Tez tak mam. Mysle ze moga wiecej stracic niz zyskac przez to wielce
nieoczekiwane posuniecie. To ze niedawno podwyzszyli progi bylo
jeszcze do przelkniecia, zwlaszcza ze nie obnizali juz przyznanego.
Ale teraz to masakra. Moze sie zdarzyc, ze mimo polepszonych cen
ludzie pojda gdzie indziej. Po prostu rozzloszczeni takim manewrem.

Data: 2011-02-07 13:16:29
Autor: Michał Wolff
On 7 Lut, 21:31, pHarry <e...@pieniny.net> wrote:

Tez tak mam. Mysle ze moga wiecej stracic niz zyskac przez to wielce
nieoczekiwane posuniecie.

Też tak myślę, jest takie przysłowie "kto daje i odbiera - ten się w
piekle poniewiera", ja po takiej akcji rzuciłbym ten sklep w diabły (a
strata niewielka, bo cenowo już od dłuższego czasu zostali trochę z
tyłu). Widać mieli wielu stałych  klientów i te zniżki coraz bardziej
ich bolały. Tylko pytanie - czy teraz na to wpadli ze względu na za
duże koszta, czy też wcześniej dawali tak wysokie zniżki dobrze
wiedząc, że wkrótce je drastycznie obniżą - zagranie z pełną
premedytacją by zyskać grono stałych klientów, ale bardzo
nieprzyjemne.

Osobiście mam zniżkę w Cykloturze niewielką, od paru lat przerzuciłem
się na CentrumRowerowe, które ofertę ma nawet chyba nieco szerszą, a
ceny nieco korzystniejsze, jakość obsługi na podobnym poziomie, do
tego zamówienia są szybciej realizowane. Rabaty mają na rozsądnym
poziomie, maksymalny to 6% (do uzyskania po wydaniu łącznie 5tys w
sklepie). Jak ktoś daje aż 12% - to niestety można zacząć podejrzewać,
że coś tu może być nie tak.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-08 10:03:54
Autor: pHarry
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Michał Wolff napisał(a):
od paru lat przerzuciłem
się na CentrumRowerowe, ... jakość obsługi na podobnym poziomie, do
tego zamówienia są szybciej realizowane.

U tych to na Bombera czekalem 9 tygodni, na Thomsona 7. Takie moje
male rekordy zakupowe ;)

Rabaty mają na rozsądnym
poziomie, maksymalny to 6%

plus spory rabat na danego producenta! W sumie tez chyba wychodzi
ponad 10%.

Data: 2011-02-08 16:12:13
Autor: Michał Wolff
On 8 Lut, 19:03, pHarry <e...@pieniny.net> wrote:

U tych to na Bombera czekalem 9 tygodni, na Thomsona 7. Takie moje
male rekordy zakupowe ;)

Czym innym jest składanie zamówienia na towar dostępny na zamówienie,
czym innym na towar na stanie. Pierwszej opcji staram się unikać, bo
wiadomo że szansa na opóźnienie duża. Dobre sklepy mają jasno opisany
stan dostępności, generalnie Cyklotur wysyłał mi o dzień później niż
CR, miał też wpadkę, gdy po 10 dniach dowiedziałem się że towaru
dostepnego "od ręki" nie ma. Ale niewykluczone że inni mieli podobne
przejścia z CR.

plus spory rabat na danego producenta! W sumie tez chyba wychodzi
ponad 10%.

No właśnie - na wielu producentów też sa rabaty po kilka procent, a to
się kumuluje. I co najważniejsze w CR (póki co) rabat jest STAŁY - to
znaczy że jak już wydałeś sporo i dostałeś rabat, to nie musisz wydać
ileś w roku by go utrzymać. A niestety Cyklotur wpisał się w obiegową
opinie o poznańskich liczygroszach.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-07 23:10:59
Autor: BoDro
Saurus pisze:

Jeszcze mniej mi się podoba to że za rok stracę kolejne % bo nie wydam w tym roku 5000 zł na części żeby utrzymać ten próg.

Mam dwa bicykle, ale aż tak mi się nie sypią, by rocznie wydawać na serwis i konserwację kasę, jak wymagana jest do utrzymania choćby najniższego rabatu. Nawet, gdyby doliczyć ciuchy, akcesoria itp. :-)
Jak ktoś zauważył, to chyba ma prowadzić do likwidacji rabatów, bo roczne wydatki innych cyklistów pułapu tysiąca nie przekraczają - tak mi się przynajmniej wydaje...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-02-07 21:26:37
Autor: mocniak
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
W dniu 2011-02-07 18:54, Rafał Wawrzycki pisze:
Witam!
[...]

Jeszcze nigdy nic nie kupowałem w cykloturze. Zawsze gdzieś indziej było taniej. W ogóle nie rozumiem powszechnej fascynacji tym sklepem.

--
Mocniak

Data: 2011-02-07 12:34:13
Autor: pHarry
On 7 Lut, 21:26, mocniak <mocn...@tlen.pl> wrote:
W ogóle nie rozumiem powszechnej fascynacji tym sklepem.

Sentyment historyczny jest. I bogactwo "pierdolek" tez.

Data: 2011-02-08 00:37:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
pHarry, Mon, 7 Feb 2011 12:34:13 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
I bogactwo "pierdolek" tez.

Myślę, że to głównie, choć w Cykloturze ostatnio zakupy robię sporadycznie.
Poza tym, Cyklotur (wg mnie) to taki sklep z ludzką twarzą: poradzi,
odradzi... No i ważna sprawa - szybka przesyłka.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-07 22:40:01
Autor: Michał Wolff
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
On 8 Lut, 00:37, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

No i wa na sprawa - szybka przesy ka.

Nie za bardzo, ostatnio zamówiłem tam szprychy ze stanem dostępności
"1 dzień" i występujące w sklepie w oczekiwanej przeze mnie ilości, 10
dni zajęło im ustalenie że owych szprych jednak nie mają. W porównaniu
do CentrumRowerowego czy angielskiego CRC pod tym względem zostają
jednak w tyle.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-08 10:54:27
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Zmiana (niezbyt szczÄ???liwa) rabat??w w Cykloturze

sp...@gmail.com> wrote:

[...]

     ^^^^^^^^^^^^^^^^^
ROTFL.

jednak w tyle.

--
Krzyś

Data: 2011-02-08 11:27:51
Autor: Fabian
W dniu 08.02.2011 10:54, Krzyś Cierpiętnik pisze:

[...]

Bardzo dużo informacji wniosła Twoja odpowiedź, może byś chociaż
skomentował dlaczego ROTFL i ktoś prócz Ciebie by na tej wypowiedzi
skorzystał?

Fabian.

Data: 2011-02-08 21:08:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Michał Wolff, Mon, 7 Feb 2011 22:40:01 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

No to chyba szczęścia nie masz. Kupowałem w Cykloturze wielokrotnie i
zawsze było szybko i sprawnie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-09 07:48:02
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 8 Feb 2011 21:08:37 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

No to chyba szczęścia nie masz. Kupowałem w Cykloturze wielokrotnie i
zawsze było szybko i sprawnie.

Ostatnio jak robiłem u nich zakupy, to skończyła im się jakaś pierdoła.
Zaraz wysłali maila z pytaniem, czy wysyłać resztę, a potem to czego
brakuje na ich koszt. Odpisałem, że się nie spieszy i mogę poczekać.
Przesłali wszystko razem i oddali za przesyłkę.

Pod tym względem to są naprawdę nieźli.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-02-09 08:45:31
Autor: Fabian
W dniu 09.02.2011 07:48, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Ja reklamowałem u nich jedną torbę (sakwę) 2 razy, za pierwszym dostałem
nową,a za drugim razem wymieniłem na produkt innego producenta.
Zaznaczę, że pytałem się tutaj i z tą torbą inni użytkownicy nie mieli
problemów. Wyłamywał się uchwyt - można było podejrzewać u mnie
nieprawidłowe użytkowanie, ale nie robili żadnych problemów. Poza tym
często jak kupowałem kilka rzeczy na raz to tylko cyklotur miał je w
ofercie wszystkie i nie musiałem rozbijać zamówienia na kilka sklepów.
Chociaż niestety naciąłem się raz na dostępność 1-3 dni, a okazało się,
że produkt chyba w ogóle nie był dostępny ;)

Fabian.

Data: 2011-02-07 21:31:26
Autor: kml

Użytkownik "mocniak" <mocniak@tlen.pl> napisał w wiadomości news:iipkht$muf$1inews.gazeta.pl...
[...]

AMEN! Gdybym dostał mejla z takimi "zasadami" to od razu bym im podziękował za dalszą współpracę.

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-07 20:44:36
Autor: Panek
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
AMEN! Gdybym dostał mejla z takimi "zasadami" to od razu bym im
podziękował
za dalszą współpracę.

Tak też uczynię i w zasadzie mogłoby być po sprawie, gdyby d..sko jakoś mnie nagle boleć nieprzyjemnie nie zaczęło... (przepraszam wszystkich, że się tak nad sobą użalam)

Zdraveite

Data: 2011-02-07 21:51:09
Autor: kml

Użytkownik " Panek" <jp88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iipljk$qr9$1inews.gazeta.pl...

Tak też uczynię i w zasadzie mogłoby być po sprawie, gdyby d..sko jakoś mnie
nagle boleć nieprzyjemnie nie zaczęło... (przepraszam wszystkich, że się tak
nad sobą użalam)

Spoko, ja się użalalem na preclu jak prosiłem sklep o zdjęcie stojaka serwisowego a dostałem mejla żebym sobie w google wpisał nazwe bo są zdjęcia i dobrze widać ;)

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-07 21:59:05
Autor: schliesky
On 2011-02-07 21:26, mocniak wrote:
Jeszcze nigdy nic nie kupowałem w cykloturze. Zawsze gdzieś indziej było
taniej. W ogóle nie rozumiem powszechnej fascynacji tym sklepem.

Zazwyczaj gdzie indziej jest taniej, ale u mnie niekiedy wygrywali szerokim asortymentem.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2011-02-08 07:01:11
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-07 21:26, mocniak pisze:
W dniu 2011-02-07 18:54, Rafał Wawrzycki pisze:
Witam!
[...]

Jeszcze nigdy nic nie kupowałem w cykloturze. Zawsze gdzieś indziej było
taniej. W ogĂłle nie rozumiem powszechnej fascynacji tym sklepem.

Sklep jak sklep, co najwyżej podejmują niestandardowe zamówienia. Ja nie rozumiem jak można wydawać dziesiątki tysięcy złotych po to aby uzyskiwać procentowe rabaty.

PrzecieĹź poza rowerem teĹź istnieje Ĺźycie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-07 22:32:34
Autor: Michał Wolff
On 8 Lut, 07:01, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Sklep jak sklep, co najwyżej podejmują niestandardowe zamówienia. Ja nie
rozumiem jak można wydawać dziesiątki tysięcy złotych po to aby
uzyskiwać procentowe rabaty.

A co tu jest do rozumienia? Jak ktoś wydaje dużo na rower (a takich
osób nie brakuje) - to rabat to bardzo przydatna rzecz, szczególnie
przy droższych wydatkach. Ostatnio w ten sposób zapłaciłem ponad 100zł
mniej. Rabat to po prostu dobrze rozumiana zachęta do zostania stałym
klientem, w perspektywie paru lat i w miarę regularnych wydatków - po
prostu opłacalna. Dlatego oburzające są takie zagrania jak to - obieca
się coś, a później ludzi wyroluje.

Przecież poza rowerem też istnieje życie.

Jak Ty nie wydajesz dużo - to nie dorabiaj ideologii. Każdy ma jakąś
pasję - i w to ładuje kasę. Dla jednego jest to rower, dla bardzo
wielu samochód, inni wolą gdzieś pojechać z rodziną, jeszcze innemu
sprawia przyjemność patrzenie ile to ma na koncie itd. Zupełnie
normalna sprawa, po to się zarabia pieniądze, żeby móc nadwyżki
wydawać na to co sprawia nam przyjemność.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-08 07:51:34
Autor: kml
Michał Wolff wrote:

Przecież poza rowerem też istnieje życie.

Jak Ty nie wydajesz dużo - to nie dorabiaj ideologii. (...)

Poklikash?

kml
http://endurorider.pl  2011

Data: 2011-02-08 19:25:37
Autor: amcinpiL
On Mon, 7 Feb 2011 22:32:34 -0800 (PST), Michał Wolff wrote:

Każdy ma jakąś pasję - i w to ładuje kasę.

Hm, a to już pasje w które nie trzeba ładować kasy nie istnieją?

===  pozdROW   ===
===  lipnicma  ===
==================

Data: 2011-02-08 16:05:57
Autor: Michał Wolff
On 8 Lut, 19:25, amcinpiL <em...@w.sigu> wrote:

Hm, a to już pasje w które nie trzeba ładować kasy nie istnieją?

A pewnie, że istnieją!
Na przykład eksperymentalna hodowla żuków gnojowników - towaru
znajdziesz pod dostatkiem.
Ale najpopularniejszą pasją, która nie wymaga żadnej kasy i która w
Polsce święci szczyty popularności - jest całkowicie bezinteresowne
przypieprzanie się do bliźnich...
--
http://www.wypawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-08 07:30:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-02-07, mocniak wrote:
[...]

Mają sporą, zwykle dobrze opisaną na stronie ofertę (wraz z rzetelnymi
informacjami o dostępności towaru, co jest rzadkością) oraz niesamowicie
(jak na polskie warunki) kontaktową mailowo obsługę. No i nie sprzedają
tam ciecie z misją wciśnięcia wszystkiego wszystkim, a przynajmniej nie
doświadczyłem.

Data: 2011-02-08 08:37:39
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 07 Feb 2011 21:26:37 +0100, mocniak napisał(a):

[...]

dużo pierdół mozna kupić bez problemu - jakieś śrubki, oliwki, konusy,
kółeczka do przerzutek, nietypowe/rzadko spotykane narzedzia ect. IMO to główna zaleta tego sklepu.

Data: 2011-02-08 00:42:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Rafał Wawrzycki, Mon, 07 Feb 2011 18:54:19 +0100, pl.rec.rowery:
Szanowny Kliencie,

Ja barddzo przepraszam, ale skoro sklep dał (w czyjejś ocenie) ciała, to
może po prostu trzeba zmienić sklep? Z własnego doświadczenia wiem, że z
małymi, dopiero zaczynającymi sklepami, dużo łatwiej się dogadać w kwestii
sprowadzenia sprzętu, nazwijmy go, "niestandardowego" co z rynkowymi (co by
nie mówić) gigantami, którzy idą na masówę. Mi się bardzo dobrze
współpracowało z rowerek.pl. Na stronie niby oferta biedna, ale mail do
właściciela wystarczył, żeby sprowadził sprzęt i mi go sprzedał, często po
cenie znacznie lepszej niż u konkurencji.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-09 10:45:41
Autor: Wojciech Waga
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Praktyka dość popularna chyba. Ja miałem kiedyś 10% w krajek.pl, teraz 5%-6%, też przestałem się tam tak czesto pokazywać jak kiedyś.

pozdr.
w.

Data: 2011-02-09 04:00:11
Autor: igor
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Witajcie Grupowcze,

Jak widzę projekt zmian w systemie rabatowym obowiązującym w naszym
sklepie wzbudził kontrowersje. Chciałbym wobec tego wyjaśnić to całe
zamieszanie, a przede wszystkim przeprosić tych, którzy poczuli się
tym dotknięci. Brak dobrego wytłumaczenia zmian był błędem z mojej
strony. Cóż, człowiek uczy się całe życie...

Na wstępnie bardzo dziękuję za każdego e-maila z komentarzami i wpisy
na grupie. Zapewniam Was, że podjęta decyzja nie była dla nas ani
prosta, ani przyjemna, jednak z punktu widzenia naszej firmy była ona
konieczna.

Przez ostatnich kilka lat rynek rowerowy bardzo się zmienił. Ceny
wielu produktów stały się znacznie niższe, przez co nie jesteśmy w
stanie oferować od nich rabatów sięgających 9-12%, zważywszy też na na
ostatnie pozwyżki cen u dostawców. Z kolei wyższe ceny standardowe
byłyby z kolei zbyt wysokie, by były interesujące dla nowych Klientów.
Chcieliśmy też uniknąć sytuacji, w której zbyt duża część naszej
oferty jest objęta promocjami, od których nie są naliczane zniżki dla
Stałych Klientów. Zmusiło to nas do obniżenia wysokości rabatów..

W nowych zasadach systemu rabatowego wprowadziliśmy też pomysł by do
rabatu uprawniała określona kwota zakupów w ciągu roku, by z rabatów
korzystali przede wszystkim aktywni Klienci, a w zamian za to będziemy
sukcesywnie zmniejszać ceny wyjściowe wielu produktów i dodatkowo
Stałym Klientom oferować specjalne promocje.

Mając na uwadze Wasze opinie z jednej strony i konieczność
wprowadzenia zmian z drugiej, zdecydowaliśmy się na korektę zasad
ogłoszonych w ostatnich dniach. I tak:

- wszyscy obecni Stali Klienci, którzy już mają u nas rabaty (na dzień
20 lutego br.), zachowają je na aktualnym poziomie do końca 2011 roku.

- nowi Klienci (dokonujący po raz pierwszy zakupu od 20 lutego br.)
będą objęci nowymi zasadami systemu rabatowego.

- od 1 stycznia 2012 roku obecni Stali Klienci zostaną przypisani do
nowego systemu rabatowego

- od 1 stycznia 2012 roku zmianie ulegną wysokości rabatów, które
mieli Państwo w naszym sklepie wg obecnych stawek rabatowych. I tak:
rabaty 12% i 9% ulegną zmianie do 7%, rabat 6% zostanie zmniejszony do
5%, a rabat 3% pozostanie na obecnym poziomie.

- zmieniają się progi zamówień uprawniające do rabatów:
* Rabat 3% będzie przyznawany za roczne zakupy w wysokości co najmniej
500 zł
* Zakupy na kwotę co najmniej 1500 zł rocznie będą premiowane rabatem
5%
* Po wydaniu kwoty 2500 zł otrzymają Państwo rabat 7%

- do końca roku 2011 wielkość rabatów w sytuacjach wątpliwych będzie
wyliczana z korzyścią dla Klienta (jeśli więc ktoś miał np. wydane
4400 zł, ale zrobi w danym roku tylko jedne zakupy za 300 zł, to i tak
otrzyma rabat 9% do końca roku 2011, bo łącznie przekroczył kwotę 4500
zł, która uprawnia go do otrzymania takiej zniżki wg. dotychczasowych
zasad)

Pozostaje bez zmian:

- wszystkie "nowe" rabaty będą ważne od dnia przekroczenia określonej
kwoty (500, 1500, 2500 zł) aż do końca następnego roku kalendarzowego

- jeżeli w danym roku kalendarzowym nie zostanie przekroczona suma
potrzebna do uzyskania rabatu (500, 1500, 2500), zniżka zostanie
zmniejszona, ale maksymalnie o jeden poziom na rok

- tylko dla Klientów z rabatem 12%: aktualny pozostaje kod rabatowy z
dodatkową zniżką 5% na wszystkie produkty (w tym promocyjne) do 20
marca

Przypominam też o możliwości negocjowania cen. W każdej sytuacji
będziemy dążyli do tego, by zakupy u nas wiązały się z możliwością
uzyskania najniższych cen w Polsce.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za wszystkie uwagi przesyłane pod
naszym adresem. Zmiany, które wprowadzamy są niestety konieczne, liczę
jednak, że w obecnej formie będą one łatwiejsze do zaakceptowania i
docelowo doprowadzą do tego, że w Cykloturze będzie można kupować
najtaniej.

Pozdrawiam,
Igor Czajkowski
właściciel Cyklotur.com

Data: 2011-02-10 21:30:02
Autor: dziadek

Użytkownik "igor" <igor@cyklotur.com> napisał w wiadomości news:46868c82-4c2f-420b-a116-230aa0800bdeu17g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

Rozumiem, że brany jest pod uwagę rok kalendarzowy 1.01-31.12?
Czy nie można wziąć pod uwagę roku rozliczeniowego (od dziś 365 dni wstecz)? Wtedy system żyłby, możnaby liczyć na ziększone okresowe obroty np. przed Gwiazdką. Przy roku kalendarzowym na ewentualnie zwiększonym rabacie można jechać przez miesiąc, przy rozlczeniowym prawie cały rok a przy okazji dbać na bieżąco, by go nie utracić, robiąc systematyczne zakupy.
Tak znikają punkty karne za wykroczenia drogowe. Skoro Policja potrafi to rozliczać, to i Wy też.

Jacek Szczęsny
dziadek

Data: 2011-02-11 11:19:37
Autor: igor
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
On 10 Lut, 21:30, "dziadek" <dziados...@op.pl> wrote:
Rozumiem, e brany jest pod uwag rok kalendarzowy 1.01-31.12?
Czy nie mo na wzi pod uwag roku rozliczeniowego (od dzi 365 dni wstecz)?
Wtedy system y by, mo naby liczy na zi kszone okresowe obroty np. przed
Gwiazdk . Przy roku kalendarzowym na ewentualnie zwi kszonym rabacie mo na
jecha przez miesi c, przy rozlczeniowym prawie ca y rok a przy okazji dba
na bie co, by go nie utraci , robi c systematyczne zakupy.
Tak znikaj punkty karne za wykroczenia drogowe. Skoro Policja potrafi to
rozlicza , to i Wy te .

Jacek Szcz sny
dziadek

Problem w tym, że nie mamy tak zaawansowanego systemu informatycznego
jak policja. Być może w przyszłości uda nam się dopracować takie
rozwiązanie, ale czy aby napewno wszyscy będą z niego zadowoleni?
Obawiam się, że nie. Tak więc wg nowych zasad rozliczanie następuje w
roku kalendarzowym 1.01.-31.12.
Pozdrawiam,
Igor

Data: 2011-02-09 12:55:23
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykl oturze
a mnie trochę to oburzenie śmieszy (ale tylko trochę) jako że mój punkt  widzenia jest z drugiej strony lady.

w hurtowniach regułą jest "nabywanie" rabatu w roku poprzednim. poniżej  10k obrotu to nie ma co liczyć na cokolwiek, powyżej można dostać np 2%,  czasem też dodatkowy 1% za płatność gotówką.
w jednej hurtowni za ~30k mam 7% ale to są produkty wysokomarżowe.
powiecie ze sklep to nie hurtownia i sklep ma dużo wyższe marże. owszem  ale i też wyższe koszta działalności. więcej pracowników na  klienta/jednostkę towaru, wyższe koszty najmu lokalu bo ciężko utrzymać  sklep na "zadupiu" a hurtownia tam może być.
wymaganie też żeby rabat był dożywotni nie wiem czy jest uzasadnione.

w polityce Cykloturu nie widziałbym żadnego spisku, pewnie im wyszło że za  "odebrane" rabaty będą mogli utrzymać dodatkowego pracownika albo coś. no  i do każdej zmiany mają prawo, bo to ich prawo ;]

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-02-09 13:19:50
Autor: kml
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze

Użytkownik "Leszek 'QSi' Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vqmwqlnr8159glqsisport...

(...)

w polityce Cykloturu nie widziałbym żadnego spisku, pewnie im wyszło że za "odebrane" rabaty będą mogli utrzymać dodatkowego pracownika albo coś. no i do każdej zmiany mają prawo, bo to ich prawo ;]

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem zabierać w kraju takim jak Polska. Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku - przecież to czysta kalkulacja jest :)

kml
http://endurorider.pl 2011

Data: 2011-02-09 04:45:06
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 13:19, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem zabierać
w kraju takim jak Polska.

Dokładnie tak!
Takie zagranie to duży błąd, prosta droga do stracenia klientów; tym
bardziej że konkurencja na ryku jest ogromna. Klienta guzik obchodzą
kalkulacje właściciela, jego pracownicy, dochody itd. Klienta
interesuje, żeby kupić jak najtaniej. A jak straci rabat, czy ten
rabat będzie płynny (zależny od wydatków w danym roku) - to wielu
zacznie szukać alternatywy

Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku -
przecież to czysta kalkulacja jest :)

Kolega Leszek trochę sobie popłynął (pewnie taka solidarność
sprzedawcy :). Nikt nie pisze o spisku, natomiast ludzi wkurzyło to,
że stracili rabat o którym dotąd było wiadomo, że jest stały. Gdybym
teraz zostawał klientem sklepu - nie byłoby problemu, ale zmiana reguł
w trakcie gry nie jest dobrym zagraniem na utrzymanie stałych
klientów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 15:08:01
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 13:45:06 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

[...]

tyle że stały dożywotni rabat jest "nie uczciwy" wobec faktycznych stałych  klientów.
bo dajmy na to że kupisz rower za 10k i dostaniesz rabat taki sam jak ktoś  kto kupuje dużo i często. potem będziesz kupował mało i sporadycznie ale z  takim samym upustem jak ten co zawsze kupuje dużo i często. to nie jest  sprawiedliwe.
zapracowujesz na upust to go dostajesz, jak nie to tracisz.

[...]

faktem jest że mogli rozróżnić na starych i nowych klientów. chyba tego  nie zrobili, ale co wyczytałem dotychczasowe upusty zachowują się do końca  roku więc pewien okres przejściowy jest.

swoją drogą jak twój bank zmienia oprocentowanie czy to twoich  oszczędności czy co gorsza kredytu, nie masz zbyt szybkiego i łatwego  wyjścia z sytuacji. mój tak ostatnio zrobił, cóż wzruszyłem jedynie  ramionami.

Data: 2011-02-09 08:38:17
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 15:08, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

[...]

Kpisz? Z punktu widzenia sklepu liczy się nie ilość zakupów - a ich
WARTOŚĆ. Na kimś kto kupił raz rower za 10tys sklep zarobi dużo więcej
niż na kimś kto będzie regularnie kupował drobnicę, dlatego rabaty
przyznaje się od wartości zakupów w sklepie, a nie ich ilości. Rabaty
służą temu, żeby klienta na stałe przywiązać do sklepu, a jeśli
wprowadza się politykę, że musisz wydawać regularnie co roku wysoką
sumę - to dla wielu tracą rację bytu.

A psychologicznie - wielu ludzi tak potraktowanych będzie znacznie
bardziej skora do wnikliwszego przeanalizowania rynku, przestaną robic
zakupy w jednym sklepie jak to robili dotąd itd.

[...]

Mam banalnie proste wyjście - zmieniam sklep. Bank tak samo można
zmieniać, jest to bardziej upierdliwe, ale jak najbardziej wykonalne,
też to przerabiałem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 19:28:39
Autor: Panek
[...]

Otóż to właśnie, jak mawiał sierż. Szawełło. Ja tak postępowałem, tzn. robiłem zakupy tylko w Cykloturze. Nie sprawdzałem ofert kokurencji, a kupowałem dużo (IMO oczywiście; wiadomo: dużo/mało - kwestia względna). Kupowałem szpej do swoich 3 rowerów i do sporadycznego serwisowania rowerów przyjaciół (robię to, tzn. śrubkuję przy "obcych" rowerach, hobbystycznie, a nie zarobkowo). Nie szukałem gdzie indziej, bo ofertę naprawdę ten sklep ma bardzo szeroką i zazwyczaj wszystko, czego potrzebowałem było na stanie lub na zamówienie z niewielkim czasem oczekiwania. Nie porównywałem cen konkurencji, gdyż liczyłem, że za chwilę uzbieram na rabat 12% i Cyklotur w moich oczach (i dla mojego portfela) takiej konkurencji mieć nie będzie (choć de facto i tak już nie miał, bo przecież tylko tam kupowałem, bez sprawdzania innych sklepów). A ogłoszona zmiana zasad (dziś już przez p. Igora nieco złagodzona), tzn. email z informacją o niej dotarł do mnie właśnie w chili, kiedy kilka dni wcześniej przekroczyłem próg do uzyskania 12% rabatu. Chyba zatem może być zrozumiałe moje wzburzenie - czekam na info: "kliencie, właśnie przyznaliśmy ci rabat 12%, dostaję maila, otwieram i czytam: "kliencie miałeś 9% ale teraz masz 7% itd...(reszta była dla mnie nieistotna). No to się 'z deczka' zagotowałem. I teraz już będę sądował rynek przed każdym zakupem. Najprawdopodobniej skutkiem tego kwoty wydawane przeze mnie w Cykloturze będą mniejsze, a to pociągnie za sobą kolejną obniżkę rabatu, a to z kolei znowu zmniejszy kwoty wydawane itd...

Bank tak samo można
zmieniać, jest to bardziej upierdliwe, ale jak najbardziej wykonalne,
też to przerabiałem.

I ja to przerabiałem już kilkukrotnie :-)

--
Zdraveite

Data: 2011-02-09 13:46:56
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 13:19:50 kml <flySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

Ujmę to w ten sposób: lepiej nie dawać rabatów w ogóle niż je potem  zabierać w kraju takim jak Polska.

no tak, bo zaraz się ktoś odezwie ze złodzieje i do piekła z nimi ;)

Poza tym to nie kojarzę mówienia o spisku - przecież to czysta  kalkulacja jest :)

w czyimś poście wgłąb wątku było ze "zachęcali rabatami ze świadomością że  je obniżą", więc spisek jak nic.

Data: 2011-02-09 05:22:57
Autor: Michał Wolff
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
On 9 Lut, 13:46, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

w czyim po cie wg b w tku by o ze "zach cali rabatami ze wiadomo ci e
je obni ", wi c spisek jak nic.

To nie ma nic wspólnego ze spiskiem - to jest po prostu rzeczowa próba
oceny tego co się stało. Takie zagranie nie ma nic wspólnego ze
spiskiem, to prostu byłoby brutalne zagranie na rynku, zresztą chyba
nie jesteś dzieckiem i wiesz że różne formy promocji, pakiety
lojalnościowe i dumping są obecne na rynku od wieków, służą przede
wszystkim "zakorzenieniu" danej firmy, zyskaniu grona stałych
klientów. Moje prawo jako klienta - do takiej oceny sytuacji, czuję
się wyrolowany; bo zmieniono reguły w trakcie gry.

IMO - to myślę, że wielkie rabaty dano lekką rączką w okresie niezłej
prosperity sklepu i równie lekką rączką je zabrano jak już tak dobrze
nie idzie. Poważny sklep - zwyczajnie tak nie robi, bo wie że
wiarygodność w oczach klientów jest też sprawą istotną, dlatego nie
daje aż tak wysokich rabatów jak 12%; osobiście prawdopodobnie długo
tam nic nie kupię (a miałem rabat 6%, więc jeszcze tyle nie straciłem
co ci co mieli po 9 i 12%)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 14:56:04
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Dnia 09-02-2011 o 14:22:57 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

On 9 Lut, 13:46, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

w czyim po cie wg b w tku by o ze "zach cali rabatami ze wiadomo ci e  je obni ", wi c spisek jak nic.

To nie ma nic wspólnego ze spiskiem [...]

spisek, zmowa, świadome działanie na szkodę czy jaktam zwał. pozatym  ująłem to w żarcie.

Moje prawo jako klienta - do takiej oceny sytuacji, czuję
się wyrolowany; bo zmieniono reguły w trakcie gry.

więc powinieneś się tak samo wyrolowanym czuć gdyby ci ten rabat przyznano  mimo ze wcześniej miales nie mieć ;)

IMO - to myślę, że wielkie rabaty dano lekką rączką w okresie niezłej
prosperity sklepu i równie lekką rączką je zabrano jak już tak dobrze
nie idzie.

stopy procentowe NBP też się zmienia w zależności od koniunktury.

[...]

a co by było jakby rabaty dotyczyły jednorazowych zakupów? też by się  larum podniosło.

inaczej mówiąc każda zmiana na "nie lepsze" jest złą zmianą.

Data: 2011-02-09 08:48:05
Autor: Michał Wolff
On 9 Lut, 14:56, Leszek 'QSi' Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:

więc powinieneś się tak samo wyrolowanym czuć gdyby ci ten rabat przyznano
mimo ze wcześniej miales nie mieć ;)

Rabat sklep przyznaje by zyskać klienta, zabiera - żeby więcej
zarobić. Dość proste. Odbieranie rabatów jest zagraniem ryzykownym i
jak widać po lekkim złagodzeniu pierwotnych założeń - właściciel
sklepu zdaje sobie z tego sprawę

stopy procentowe NBP też się zmienia w zależności od koniunktury.

I co ma piernik do wiatraka? Porównujesz finansową politykę państwa do
polityki sklepu? Na stopy procentowe obywatel nie ma wpływu, natomiast
na to gdzie będzie kupował części rowerowe owszem. Jak się poczuje
oszukany - pójdzie do licznej konkurencji.

a co by było jakby rabaty dotyczyły jednorazowych zakupów? też by się
larum podniosło.

Jakich jednorazowych? Rabat dotyczy wydanych pieniędzy w sklepie, nie
ma znaczenia czy jeden rower za 5tys, czy 50 przerzutek za 100zł.

> inaczej mówiąc każda zmiana na "nie lepsze" jest złą zmianą.

Oceniasz sprawę z punktu widzenia drugiej strony - czyli sprzedawcy. A
interes sprzedawcy zawsze będzie sprzeczny z interesem kupującego. Nie
oczekuj od ludzi za wiele - trudno, żeby się mieli cieszyć z powodu
straty rabatów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-09 13:50:07
Autor: kml
[...]

Dla sklepu znacznie gorsza jest "otchłań zapomnienia" :)

w czyimś poście wgłąb wątku było ze "zachęcali rabatami ze świadomością że je obniżą", więc spisek jak nic.

A to przepraszam, widocznie filtr spiskowy akuratnie mi się włączył ;)

kml
http://endurorider.pl 2011

Data: 2011-02-14 21:18:30
Autor: Wojtek Paszkowski
Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze
Rabaty rabatami, ale jednocześnie, tylko już nieco bardziej po cichu, wzrósł znacznie (o 150zł) pułap wartości zamówienia kwalifikującego do darmowej wysyłki.

Chyba rzeczywiście z opłacalnością porządnie robionego biznesu dzieje się coraz gorzej.

pozdr

Zmiana (niezbyt szcz??liwa) rabatów w Cykloturze