Zmiana oleju z 5W50 na 5W40

Data: 2012-09-27 14:11:27
Autor: Marcin Bg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Witam

Kupiłem Seata Leona 1.6 16 V (2002 r) z silnikiem BCB. Z książki serwisowej wynika, że zawsze stosowany w nim był olej Mobil 5W50. Chcę wymienić olej na 5W40. Czy taka zamiana może negatywnie wpłynąć na pracę silnika?

pozdr

Marcin

Data: 2012-09-27 14:15:48
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 14:11, Marcin Bg pisze:
[...]

Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola. Kup np Valvoline, LM, Millers, Motul.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 15:55:49
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 14:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Gdyż, ponieważ?

TG

Jak niżej/wyżej napisałem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 19:22:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Dnia 27-09-2012 o 15:55:49 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  napisał(a):

W dniu 2012-09-27 14:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Gdyż, ponieważ?

TG

Jak niżej/wyżej napisałem.

Przeczytałem :-)

Miałem kiedyś puga 306 - dojeździł u mnie do 300kkm na najtańszym lotosie  10w40 zmienianym co 15kkm, miałem Tico - sprzedałem gdy miało 180-200kmm  (nie pamietam dokładnie) - na tym samym lotosie, mam renówkę 1.9 dci -  przekroczyła już 300kkm na najtańszym elfie 5w40 (70-80pln za 5l) -  wszystkie auta - zero problemów z silnikiem, żadnych "dolewek" itp.  Aktualnie jeżdżę cytryną 2.0 hdi - też leję od nowości jakiś Total poniżej  100pln za 5l - przejechałem dopiero 70kkm przez 1,5 roku ale silnik  pracuje jak nowy.

Jak słyszę opowiści kolgów, którzy do nastoletnich "strucli" leją jakieś  cudo za 50pln za litr robiąc z 10kkm rocznie to jedynie na co mogę się  zdobyć - to uśmiech politowania - głupota ludzka nie zna granic. Ja  zwyczajnie te pieniądze wydane na te "cuda" wolałbym przepić :-)

TG

Data: 2012-09-27 14:35:05
Autor: Chris
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Lewis" <"lewisa[tnij] nabazgrał(a):

[...]

Bo ?? od xx lat jadę na castrolu i nigdy mi się nic nie stało ... to takie +10 do lansu jak wlejesz motul do zwykłego auta ??

Data: 2012-09-27 15:55:04
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 14:35, Chris pisze:
[...]

Ja akurat motula nie leję. Nikt mu nie mówi od razu lać 300V, są bardziej "cywilne" oleje tego producenta, bardzo dobre.

Z prostej przyczyny nie warto lać badziewia typu orlen czy lotos, baza to w zdecydowanej mierze hydrocraking i praktycznie brak jakichkolwiek dodatków uszlachetniających.

Castrol jak oryginalny to super, jak gówno rozlewane z beczki w bliżej nieokreślonym miejscu to lepiej nie ryzykować. A tak się składa że często sklepy, które nawet szczycą się autoryzacją castrola mają syf.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 15:57:22
Autor: Chris
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
[...]

W KIA mamy olej Lotosa i jakoś jeździ bez problemu już parę lat ...

Castrol jak oryginalny to super, jak gówno rozlewane z beczki w bliżej nieokreślonym miejscu to lepiej nie ryzykować. A tak się składa że często sklepy, które nawet szczycą się autoryzacją castrola mają syf.

Nigdy nie kupowałem lanego z beczki bo prawdę mówiąc HGW co tam jest ...

Data: 2012-09-27 16:22:55
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Chris wrote:

W KIA mamy olej Lotosa i jakoś jeździ bez problemu już parę lat ...

Na tym samym?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 18:45:22
Autor: Chris
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 18:22, tÎż pisze:
Chris wrote:

W KIA mamy olej Lotosa i jakoś jeździ bez problemu już parę lat ...

Na tym samym?

haha ... no bez przesady :) auto na gwarancji więc wymieniają zgodnie z KS :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-09-27 19:40:08
Autor: scobowski
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 18:45, Chris pisze:> W dniu 2012-09-27 18:22, tÎż pisze:

> haha ... no bez przesady :) auto na gwarancji więc wymieniają zgodnie z
> KS :)

czyli na tym samym :)

Data: 2012-09-28 09:04:56
Autor: Chris
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
scobowski nabazgrał(a):

[...]

MoĹźe u ciebie w domu tak się robi  :)

Data: 2012-09-27 16:16:33
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Lewis wrote:

Ja akurat motula nie leję. Nikt mu nie mówi od razu lać 300V, są
bardziej "cywilne" oleje tego producenta, bardzo dobre.

Motul jest jednym z częściej podrabianych olejów...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 16:38:58
Autor: JK
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 15:55, Lewis pisze:> W dniu 2012-09-27 14:35, Chris pisze:

> [...]
> tego producenta, bardzo dobre.
>
> Z prostej przyczyny nie warto lać badziewia
> typu orlen czy lotos, baza to w zdecydowanej

I co ten hydrocracking robi? Siedzi sobie i sypie piasek w panewki?

> i praktycznie brak
> jakichkolwiek dodatków uszlachetniających.

Czy mam rozumieć, że robiłeś jakieś analizy, czy też pan Heniek zdradził ci tę tajemnicę przy piwie?

JK

Data: 2012-09-27 16:47:20
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 16:38, JK pisze:

Czy mam rozumieć, że robiłeś jakieś analizy, czy też pan Heniek zdradził
ci tę tajemnicę przy piwie?

Internet zamknęli?
Owszem masa informacji na ten temat to słodkie pierdzenie o niczym ale po spędzeniu kilku dni na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia można znaleźć bardzo ciekawe informacje.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 16:18:02
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Lewis wrote:

Owszem masa informacji na ten temat to słodkie pierdzenie o niczym ale
po spędzeniu kilku dni na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia można
znaleźć bardzo ciekawe informacje.

Jedyne ciekawe informacje to testy "aż do zatarcia". We wszystkich takich testach zdecydowanie najlepiej w kategorii jakość/cena wypada Valvoline.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 17:09:06
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 16:47:20 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Owszem masa informacji na ten temat to słodkie pierdzenie o niczym ale po spędzeniu kilku dni na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia można znaleźć bardzo ciekawe informacje.

Mam lepsze rzeczy do roboty. Do jednego auta leję Elfa/Totala, do
drugiego Castrola, oba żyją.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 16:18:25
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
jerzu wrote:

Mam lepsze rzeczy do roboty. Do jednego auta leję Elfa/Totala, do
drugiego Castrola, oba żyją.

Dlaczego nie odwrotnie?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 17:10:34
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 17:09, jerzu pisze:
[...]

Do niczego Cię nie zmuszam, ale skoro jest ktoś na tyle leniwy żeby samodzielnie się czymś zainteresować i zarzuca komuś, że dowiedział czegoś się od heńka przy piwie to sorry.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 17:11:39
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 17:10:34 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Do niczego Cię nie zmuszam, ale skoro jest ktoś na tyle leniwy żeby samodzielnie się czymś zainteresować i zarzuca komuś, że dowiedział czegoś się od heńka przy piwie to sorry.

Ja Ci nic nie zarzucam. Tylko smieszy mnie magia Motula i straszenie
podrobionym Castrolem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 17:13:37
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 17:11, jerzu pisze:
[...]

Ty nie, tylko kolega wyżej.
Magia nie magia, zerknij w karty produktu i porównaj go z podobnym cenowo.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 16:20:59
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Lewis wrote:

Ty nie, tylko kolega wyĹźej.
Magia nie magia, zerknij w karty produktu i porĂłwnaj go z podobnym
cenowo.

Ale po co? Pierdu, pierdu z ulotki niekoniecznie musi przekładać się na jakieś profity w realnej eksploatacji. I zwykle się nie przekłada. Zresztą olej to bardzo ważna sprawa gdy się lata po torze, przy normalnej eksploatacji każdy oryginalny markowy spełniający wymagania producenta będzie ok.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 18:47:43
Autor: Chris
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 17:13, Lewis pisze:

Magia nie magia, zerknij w karty produktu i porównaj go z podobnym cenowo.

To tak jak z obietnicami wyborczymi .. na kartce jesteśmy potęgą światową a w rzeczywistości każdy widzi jak jest :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-09-27 19:13:54
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
[...]

Te karty produktu to lep marketingowy - przy typowej eksploatacji każdy
olej spełniający wymogi producenta będzie dobrze spełniał swe zadanie.
Zresztą mowa była o volkswagenowskim BCB, który niczego specjalnego nie
potrzebuje.

Data: 2012-09-27 19:29:48
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 19:13, Artur Maśląg pisze:

[...]

Nie mówię o tym jakie bezsensowne normy spełnia tylko, jaką ma bazę, jakie dodatki, i jakie parametry dla poszczególnych temperatur czy obciążeń, ale tu przyznaję rację, dla zwykłego silnika, który sporadycznie przekracza 4kRPM i zmienia olej co max 15kkm to niewiele zmienia.

Jest prosty sposob na sprawdzenie jakości oleju, jeździć na jednym przez jakieś 100kkm zdjąć misę i zobaczyć ile jest w niej syfu, tandetne półsyntetyki czy nawet pseudosyntetyki oparte o HC będą skutkować nagromadzeniem różnego rodzaju pozostałości... Oleje w pełni syntetyczne na bazie estrów i PAO oraz faktycznie zawierające dodatki uszlachetniające a nie tylko na kartce pozostawią silnik czyściutki.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 21:05:59
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 19:29, Lewis pisze:
[...]

Tak naprawdę to rzadko kiedy trafi się silnik o wydumanych potrzebach
i jazda z 8,000 rpm przez 10 godzin.

[...]

Równie dobrze można to zrobić po 200-300kkm. Efekt ten sam. Zresztą
kto ściąga miskę po 100kkm? Inna sprawa, że o jakości oleju to wcale
nie świadczy.

Oleje w pełni syntetyczne
na bazie estrów i PAO oraz faktycznie zawierające dodatki
uszlachetniające a nie tylko na kartce pozostawią silnik czyściutki.

Silnik to nie salon piękności. Ta czystość o niczym nie świadczy.

Data: 2012-09-27 21:09:35
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 21:05, Artur Maśląg pisze:

Silnik to nie salon piękności. Ta czystość o niczym nie świadczy.

Może i nie salon piękności ale już kilka silników "zepsutych" przez zapchane smoki i kanały olejowe szlamem widziałem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 21:17:20
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 21:09, Lewis pisze:
[...]

To również nie świadczy o jakości oleju.

Data: 2012-09-27 21:19:10
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 21:17, Artur Maśląg pisze:
[...]

Między innymi o jakości oleju, przedmuchy, ogólny stan silnika i kijowe paliwo tez ma wplyw ale jakoś w większości te silniki nie były znacząco zużyte.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 21:39:17
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 21:19, Lewis pisze:
[...]

Jakoś tak średnio. Setki tysięcy zrobiłem (nie ja jeden) na olejach
mineralnych i jakoś zapychanie smoków, kanałów itd. nie występowało.
No, ale jak ktoś lał niewłaściwy, nie zmieniał itd. (a w czasach
mineralnych to było bardzo ważne) to mógł się dorobić przyjemności.
Teraz jest łatwiej - przez 100kkm można oleju nie zmienić i silnik
zasadniczo bez strat dożywa sporego przebiegu.

przedmuchy, ogólny stan silnika i kijowe
paliwo tez ma wplyw ale jakoś w większości te silniki nie były znacząco
zużyte.

W większości to samochody eksploatowane zgodnie i często niezgodnie
z regułami sztuki, nie trafiają na warsztat z "zepsutymi" silnikami.
Żeby do tego doszło, to się musi nałożyć kilka czynników i sam olej
temu nie zaradzi.

Data: 2012-09-28 14:54:48
Autor: radekp@konto.pl
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Thu, 27 Sep 2012 19:29:48 +0200, w <k422ef$u1v$1@node2.news.atman.pl>, Lewis
[...]

Jak rozumiem, to "te tandetne półsyntetyki" ładnie wypłukują wszystkie
nieczystości z silnika, natomiast te "w pełni syntetyczne z dodatkami" z
niczego silnika nie wymyją?

Data: 2012-09-28 15:15:25
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-28 14:54, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie, właśnie odwrotnie. Nagromadznie powstanie z badziewnego półsyntetycznego oleju którego baza jest tak czy siak w znacznej mierze mineralna

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-02 12:00:47
Autor: Budzik
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ale nie chodzi o to co piszą i czy jeden ma coś więcej niż drugi.
Chodzi o efekt.
A efekt jest taki, że auto ma jeżdzić.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2012-09-27 22:07:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
[...]

Akurat do tego auta, ELF czy Total to produkty rekomendowane. Ani nie są z półki Motula, ani tym bardziej nie są jakoś drogie. Są po prostu patriotycznym produktem względem aut, do których są zalecane. Więc OK.

A Castrol ma ten problem, że bywa podrabiany.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-09-27 22:13:24
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
[...]

A czy do innego, niezwiązanego patriotycznie będzie pasować Elf/Fina
/Total? Może być japońskie, albo niemieckie? Co Ty bredzisz?

A Castrol ma ten problem, że bywa podrabiany.

Eeee tam - problemy były z niepodrabianym.

Data: 2012-09-27 22:29:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 22:13, Artur Maśląg pisze:
[...]

Oleje spełniają normy i tyle. Możesz je zalać do czego chcesz.
A, że w instrukcjach do aut francuskich są one rekomendowane... jakoś Jerzu do francy zalewa jednak Elfa - ciekawe czemu nie leje go do germańskiego, k...a, oprawcy? :)

A Castrol ma ten problem, że bywa podrabiany.

Eeee tam - problemy były z niepodrabianym.

Może i tak. Nie wnikałem.

Data: 2012-09-27 22:36:40
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 22:29:17 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> wrote:

[...]

Nie wiem. Może dlatego że ten germański oprawca od żabojadów
przyjechał z Castrolem? ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-28 10:35:11
Autor: Artur Maśląg
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 22:13, Artur Maśląg pisze:
(...)
Akurat do tego auta, ELF czy Total to produkty rekomendowane. Ani nie są
z półki Motula, ani tym bardziej nie są jakoś drogie. Są po prostu
                                                           ^^^^^^^^^^^^
patriotycznym produktem względem aut, do których są zalecane. Więc OK.
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A czy do innego, niezwiązanego patriotycznie będzie pasować Elf/Fina
/Total? Może być japońskie, albo niemieckie? Co Ty bredzisz?

Oleje spełniają normy i tyle. Możesz je zalać do czego chcesz.

Otóż to.

A, że w instrukcjach do aut francuskich są one rekomendowane... jakoś
Jerzu do francy zalewa jednak Elfa - ciekawe czemu nie leje go do
germańskiego, k...a, oprawcy? :)

Nie wiem - u mnie germański oprawca jeździł na Elf/Total.

Data: 2012-09-27 20:46:19
Autor: JK
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 16:47, Lewis pisze:
W dniu 2012-09-27 16:38, JK pisze:

Czy mam rozumieć, że robiłeś jakieś analizy,
czy też pan Heniek zdradził
ci tę tajemnicę przy piwie?

Internet zamknęli?

Jak widać nie zamknęli. Tylko po co mam przekopywać Internet skoro ty już to zrobiłeś i zapewne chętnie podzielisz się źródłem rewelacji, które wypisujesz. Chyba, że się mylę i zarabiasz na dystrybucji Motula.

Owszem masa informacji na ten temat to słodkie
pierdzenie o niczym ale po spędzeniu kilku dni
na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia
można znaleźć bardzo ciekawe informacje.

Linki, linki, please.
Albo podaj przynajmniej kilka cytatów, które dowodzą, że HC jest be.

JK

Data: 2012-09-27 21:07:18
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 20:46, JK pisze:
[...]

Nie jestem powiązany z żadną firmą, motula wymieniłem przy okazji kilku innych marek a flame zaczął się później. Osobiście leję Valvoline i Gulfa. Co do podzielenia się to jak niżej.

[...]

Nie wiesz co nie podzielę się, będe chamem i egoistą a już wklejałem link. Chcesz to sobie poszukaj.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 22:38:38
Autor: JK
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 21:07, Lewis pisze:
> [...]

wymieniłem przy okazji kilku innych marek a
flame zaczął się później. Osobiście leję
Valvoline i Gulfa. Co do podzielenia się to

He,he, he. A więc nie lejesz, ale płacisz 140 zł za 5l. Pewno palisz nim w piecu.
Ej, zmień nicka na Pinokio.

[...]

Nie wiem co, gdzie i na jaki temat wklejałeś.
Więc powtórzę: Linki, linki, please.
Oczywiście wiem, że nic nie pokażesz, bo twoje opinie są tyle warte co opinie o autach na literę F bądź też skuteczność leków homeopatycznych.

JK

Data: 2012-09-27 22:51:40
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 22:38, JK pisze:

He,he, he. A więc nie lejesz, ale płacisz 140 zł za 5l. Pewno palisz nim
w piecu.
Ej, zmień nicka na Pinokio.

O matko człowieku a myślisz że jak kupuję to muszę lać to do swoich aut?

[...]

Weź się zamiast brandzlować i zainteresuj tematem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 17:03:40
Autor: Cavallino
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k41lrp$hq5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A na jakim oleju jeździłeś, że Ci się stało?
Niech  zgadnę - na żadnym, więc nie masz dokładnie żadnej skali porównawczej?

Data: 2012-09-27 17:10:56
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 17:03:40 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Niech  zgadnę - na żadnym, więc nie masz dokładnie żadnej skali porównawczej?

Więc nie ma sensu przepłacać i do cywilnego auta lać Motula.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 16:21:52
Autor: tÎż
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
jerzu wrote:

Więc nie ma sensu przepłacać i do cywilnego auta lać Motula.

Ale Motul wcale nie jest drogi. ;) --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-27 17:12:46
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 17:10, jerzu pisze:
[...]

A ile przepłacasz za motula, np x-cess 5W40 w stosunku do gównowartego platinum 5W40? jakieś 20zł? No popatrz...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 17:15:34
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 17:12:46 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

A ile przepłacasz za motula, np x-cess 5W40 w stosunku do gównowartego platinum 5W40? jakieś 20zł? No popatrz...

Ile płacisz za Motula 5W40? --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 17:19:37
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 17:17:26 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

 140zł za 5l.

Elf Excelium 5w40 78 zł. za 5 litrów. 20 zł? --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 17:28:05
Autor: Lewis
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
W dniu 2012-09-27 17:19, jerzu pisze:
On Thu, 27 Sep 2012 17:17:26 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

  140zł za 5l.

Elf Excelium 5w40 78 zł. za 5 litrów. 20 zł?

A bez zniżek na półce w sklepie dla gościa z ulicy? Coś koło 110zł Więc, dobra tu akurat 40zł.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-09-27 17:16:02
Autor: Cavallino
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k41qdf$lml$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Tak czy tak sensu brak, skoro nie widać różnicy.
Ja tam do Kii leję GM 0W30, kosztuje całe 100 zł/5l.
Do Lancii kupiłem Motul 5W60 bodajże, ale to już było 150 zł/4l.

Więc jednak różnica jest nieco większa niż 20 zł.

Data: 2012-09-27 17:18:52
Autor: jerzu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
On Thu, 27 Sep 2012 17:16:02 +0200, "Cavallino"
[...]

Jest. Ja ostatnio kupowałem Elfa Excelium 4w40 i zapłaciłem niecałem
80 zł za bańkę 5 litrów, po zniżkach. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-27 15:43:52
Autor: Ukaniu
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k41g1l$hmn$1node1.news.atman.pl...
Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola. Kup np Valvoline, LM, Millers, Motul.

Co wleje to będzie i tak bez różnicy, ja np leję produkty Statoil.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-09-27 20:29:03
Autor: Marcin N
Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
[...]

Po takiej zmianie samochód od razu przestanie dawać mleko. W skrajnym wypadku może nawet przestać znosić jajka.

Sam zdecyduj, czy tego właśnie chcesz.

--
MN

Zmiana oleju z 5W50 na 5W40