Zmiana opon na szersze a spalanie ?

Data: 2009-03-10 22:32:37
Autor: Adam Szewczak
Zmiana opon na szersze a spalanie ?
Hej.

Tak z czystej ciekawosci, ile moze wzrosnac zuzycie paliwa przy zmianie opon z 155/70R13 na 165/65R13

Mam ewentualnosc kupic cos takiego taniej niz owe 155, tylko kwestia czy na dluzsza mete jest sens.

PZDr
Adam

Data: 2009-03-10 22:46:43
Autor: Tomasz Pyra
Adam Szewczak pisze:
Hej.

Tak z czystej ciekawosci, ile moze wzrosnac zuzycie paliwa przy zmianie opon z 155/70R13 na 165/65R13

Kiedyś zmieniłem ze 165 na 185 i zużycie paliwa mi wzrosło o 30% ;)
Na szczęście na krótko.

Ale jeżeli nie będziesz sprawdzał co minutę co potrafią nowe szersze opony to zużycia paliwa nie zmierzy się na tyle żebyś mógł to zarejestrować.

Mam ewentualnosc kupic cos takiego taniej niz owe 155, tylko kwestia czy na dluzsza mete jest sens.

Jeżeli opona nie zacznie Ci ocierać o nadkole, to skoro możesz kupić taniej to kupuj szersze.
Zawsze trochę więcej bieżnika, czyli większa trwałość i lepsza trakcja na suchej nawierzchni.

Data: 2009-03-10 23:00:08
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gp6n7n$je7$1atlantis.news.neostrada.pl...
Adam Szewczak pisze:
[...]

    Czyli w zasadzie najlepiej by bylo zostac przy oryginalnym rozmiarze.

PZDr
Adam

Data: 2009-03-10 23:05:01
Autor: Tomasz Pyra
Adam Szewczak pisze:

[...]

Ja tam nie widzę żadnego problemu żeby założyć opony o 10mm szersze, zwłaszcza że oba rozmiary są praktycznie identyczne jeżeli o średnicę.

Wyższą trwałość i lepszą trakcję będziesz miał na szerszych oponach, z wad nieco większa podatność na aquaplanning.
Szersze opony lepiej chronią felgę przed pogięciem, za to z tego samego powodu łatwiej je przeciąć o felgę przy uderzeniu w coś.

Węższe opony lepiej się sprawują na śniegu i głębszej wodzie (kałuże), szersze lepiej na suchym.

Data: 2009-03-10 23:24:26
Autor: venioo
Tomasz Pyra pisze:
Szersze opony lepiej chronią felgę przed pogięciem, za to z tego samego powodu łatwiej je przeciąć o felgę przy uderzeniu w coś.

No tego to nie rozumiem. A czemu niby tak jest?

--
venioo
Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung

Data: 2009-03-10 23:41:01
Autor: Tomasz Pyra
venioo pisze:
Tomasz Pyra pisze:
Szersze opony lepiej chronią felgę przed pogięciem, za to z tego samego powodu łatwiej je przeciąć o felgę przy uderzeniu w coś.

No tego to nie rozumiem. A czemu niby tak jest?

Jak masz szerszą oponę i wjeżdżasz pod niewielkim kątem w krawężnik (lub uderzasz bokiem), to szeroka opona ma możliwość podpić albo odbić koło nim o krawężnik uderzy felga.

Data: 2009-03-11 10:29:37
Autor: venioo
Tomasz Pyra pisze:
venioo pisze:
Tomasz Pyra pisze:
[...]

No to chyba przed zarysowaniem, bo jak pierdykniesz z sila, ktora mialaby pogiac felge, to zadna opona tego nie zmieni.
  Ale bardziej niezrozumialy jest dla mnie fragment o przecieciu. Po prostu nie widzialem czegos takiego i nie potrafie sobie wyobrazic co, dlaczego i w ktorym miejscu mialoby przeciac przy oponie o 10mm szerszej. A jak sie zaklada duzo szersze opony, to nalezy rowniez zalozyc odpowiednio szerokie felgi. (odwrotnosc tej sytuacji, tzn waskie opony zalozone na szerokie felgi ktos ostatnio tu pokazywal :) )

Data: 2009-03-10 22:53:01
Autor: Lewis
[...]

nieznacznie.
u mnie po zmianie ze 195/65/15 na 225/45/17 jakiś litr więcej.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-10 22:57:26
Autor: Alex81
Zmiana opon na szersze a spalanie ?
In article <gp6nbd$13d$1@news.onet.pl>, lewisa@[tnij]poczta.onet.pl says...
nieznacznie.
u mnie po zmianie ze 195/65/15 na 225/45/17 jakiś litr więcej.
Jakieś porównanie by się przydało - litr więcej od jakiej wartości?

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-10 23:04:39
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.242100a98b99dfc1989699news.onet.pl...
[...]

    No wlasnie bo u mnie to pali 4.5/100 ;P i litr wiecej to juz sporo :)

PZDr
Adam

Data: 2009-03-10 23:05:37
Autor: Tomasz Pyra
Adam Szewczak pisze:

[...]

To Ci po zmianie będzie palił 4.51 ;)

Data: 2009-03-10 23:06:28
Autor: Lewis
Zmiana opon na szersze a spalanie ?

u mnie po zmianie ze 195/65/15 na 225/45/17 jakiś litr więcej.
Jakieś porównanie by się przydało - litr więcej od jakiej wartości?

no to fakt, może wiele zmienić :)

15l-16l/100km wzrost do 16-17/100km tryb miejski
trasa jakieś 11-12 do 11.5-12.5

Data: 2009-03-11 00:00:22
Autor: PepedB
Lewis pisze:
nieznacznie.
u mnie po zmianie ze 195/65/15 na 225/45/17 jakiś litr więcej.

U mnie 205/55R16 na 225/45R17 jest jakoś 0,5l/100km więcej. Wyjściowo jarał jakoś nieco ponad 6,5l/100km. Silnik VAG 1,9TDI 130KM. Lepsza trakcja rekompensuje jednak tą zwyżkę spalania z nawiązką. Bardziej niż owa zwyżka denerwuje za to odczuwalny spadek dynamiki auta. Tu jednak swoje mogą robić felgi, które chyba są cięższe niż fabryczne.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2009-03-11 00:09:37
Autor: Lewis
[...]

to fakt spadek dynamiki się daje we znaki ale pojedź na jakieś kręte drogi radość z trakcji zrekompensuje spdek dynamiki :D

Data: 2009-03-11 00:10:58
Autor: Tomasz Pyra
PepedB pisze:
Lewis pisze:
[...]

No ciężar kół to ważny parametr.

Raz że podnosi masę auta jak każdy inny dodatkowy ciężar, to jeszcze te ciężkie koła trzeba wprowadzić w ruch obrotowy.
Samo to może mieć wpływ na zużycie paliwa w większym stopniu niż te szersze opony - zwłaszcza podczas jazdy w mieście.

Kolejna sprawa to powiększenie masy nieresorowanej co pogarsza komfort, i wpływa też niekorzystnie na trakcję.

No ale pytający chce tylko zmienić opony na szersze, a nie całe felgi, więc u niego masa wzrośnie tylko symbolicznie.

Data: 2009-03-11 03:16:45
Autor: tadeklodz
On 10 Mar, 22:32, "Adam Szewczak" <horses@usuĂą.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

zmiana ze 185 na 195 w volvo 940 zwiększyła zużycie paliwa o 0.5 l/
100km t.zn. z 12.5 do 13 l w mieście. Wróciłem do 185.

Zmiana opon na szersze a spalanie ?