Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową

Data: 2017-06-19 12:54:43
Autor: quent
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową
Mam mały dylemat. W swoim Roamie mam obecnie oryginalną oponę Giant-a 700x38.
Na pewno chciałbym zmienić ją na węższą z bardziej szosowym bieżnikiem.
Czy SCHWALBE MARATHON 700X35C HS420 będzie dobrym wyborem?
Wiem, że to dobre opony ale czy mógłbym u siebie założyć jeszcze węższą oponę niż 35 czy jednak nie przesadzać skoro to jednak rower to nie szosówka a cross?
Dużo jeżdzę po mieście (krzywe drogi/ścieżki, krawężniki ect.) więc typowa szosówka nie wchodzi w grę.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-06-19 04:25:54
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 12:54:46 UTC+2 użytkownik quent napisał:
[...]
Wszystko zależy od obręczy, ma ona swoje minimum i maksimum.
https://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg
Z przesadzaniem się nie przejmuj. Co najwyżej będę Cię palcem wytykać.

--
Piotr

Data: 2017-06-19 14:05:40
Autor: quent
On 19.06.2017 13:25, Piecia aka dracorp wrote:
[...]

A w takim roamie
https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc
giant podaje gdzieś takie detale jak szerokość obręczy?
Czy raczej nie ma co liczyć na specyfikację i powienien zdjęć oponę i suwamiarką zmierzyć osobiście? :-)
Co mierzyć - wewnętrzną czy zewnętrzną szer. obręczy - w kontekście Twojej tabelki?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-06-19 08:32:35
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 14:05:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]

Co mierzyć - wewnętrzną czy zewnętrzną szer. obręczy - w kontekście Twojej tabelki?

Nic, kupić oponę 700x28 SM, lub Continental Tour Ride, założyć i jeździć.
CTR jest dwukrotnie tańsza i też ma wkładkę anty.
Dętki też nowe o rozmiarze jak opony, niestety.

Data: 2017-06-20 07:52:00
Autor: quent
On 19.06.2017 17:32, Ignac wrote:
[...]

Opona OK ale jesteś pewien, że do obręczy mojego roama tak wąska opona może być użyta?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-06-20 07:45:05
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 07:52:03 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
> Dętki też nowe o rozmiarze jak opony, niestety.

Opona OK ale jesteś pewien, że do obręczy mojego roama tak wąska opona może być użyta?

Jeśli obręcz ma zewnętrzną szerokość 24 mm, to wkładasz oponę o szerokości
28 mm i jest ok, gdyż wystaje poza obręcz po 2 mm na stronę, ja tak mam.

Data: 2017-06-20 08:10:02
Autor: quent75
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową
Moja ma właśnie 24mm ale wg tabeli podanej wcześniej nie mogę użyć takiej opony

Data: 2017-06-20 15:43:39
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 20 Jun 2017 08:10:02 -0700, quent75 napisał(a):

Moja ma właśnie 24mm ale wg tabeli podanej wcześniej nie mogę użyć
takiej opony

Kiedyś w szosie założyłem wąską oponę, chyba 18-ka. Dało się jeździć ale średnio to było przyjemne. Fakt że nie wyszedłem poza zakres.

Nie wiem jak przy szerszych obręczach ale limity czy też normy po coś są.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-06-20 16:32:25
Autor: quent
W dniu %s, użytkownik Piotr aka dracorp napisał:

[...]

Ano właśnie. Dlatego ciekaw jestem jak to zrobił Ignac, że wyszedł sporo poza zakres, jeździ i poleca innym ;-)
Wg. tabeli to nawet 700x35 nie mogę dać.
Szkoda

Data: 2017-06-20 11:15:45
Autor: Ignac
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową

Data: 2017-06-20 19:15:04
Autor: quent
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową

Data: 2017-06-23 13:08:10
Autor: quent75
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową
Założyłem opony 28mm. Czuję się jakbym kupił nowy rower, choć obecny kupiłem jakieś 50km temu ;-)
Na tych oponach szybciej się zbiera. Do lasu nie wjade raczej ale na asfalt jest o wiele lepiej. 100 psi ciężko mi było napompować sprężarka ;-)

Może ktoś chciałby w takim razie kupić to co mi zostało. Praktycznie nowe:
https://www.olx.pl/oferta/komplet-opon-i-detek-od-giant-roam-0-CID5-IDn0QIg..html

Data: 2017-08-03 16:57:46
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową
A jakie konkretnie?

Mam podobne wrażenie jak zmieniam opony z 50mm na 35/37mm ;-)

-- -- -
Założyłem opony 28mm.

Data: 2017-08-08 11:29:39
Autor: quent
On 2017-08-03 16:57, ąćęłńóśźż wrote:
A jakie konkretnie?

CONTINENTAL RIDE TOUR OPONA 28" DRUT REFLEX CZARNY (2017)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Zmiana opony w Giant Roam na bardziej szosową