Zmiana rachunku do spłaty KK

Data: 2020-12-08 18:20:40
Autor: cef
Zmiana rachunku do spłaty KK
Czy banki informują Was jakoś odrębnie,
że zmienił się rachunek do spłaty KK?

Czy zaglądacie do wyciągu sprawdzając co miesiąc nr konta?
Czy sprawdzacie tylko sumę, przegląd transakcji (czy nie ma jakichś
dziwnych zdarzeń) i klik jakiś zdefiniowany przelew.

Data: 2020-12-08 09:36:04
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:20:44 UTC+1 cef napisał(a):
Czy banki informują Was jakoś odrębnie, że zmienił się rachunek do spłaty KK?

A zmienił Ci się?
Bo to się raczej nie zdarza. Bo po co?

Tzn. mi się teraz zdarzyło, bo citek zmienił mi, przy okazji odnawiania, visę na mc.
A poinformował tylko na kartce, na której były naklejone karty.
Akurat zmiany numeru konta się spodziewałem, bo już zmieniałem dwa razy typy kart do tego jednego kredytu w citku, i zawsze się numer konta do spłat zmieniał (w sumie to nie wiem, po co, może to pokłosie tego, że kiedyś w numerze tego konta był numer karty - a milek ma tak chyba do tej pory - więc zmiana typu, nie tylko z visa na mc, ale np. również z mc gold na mc platinum, powoduje zmianę numeru konta - ciekawe w citku jest też to, że swoje ODDZIELNE numery kont do spłat mają też karty dodatkowe), więc mnie to nie zaskoczyło.

Ciekawe, czy w innych bankach też się zmienia numer konta do spłat przy zmianie typu karty?
W santanderze można zmienić typ, ale jest to płatne (tzn. w citku też płatne wg TOiP, ale jak uprzejmie poprosiłem to mi zmienili bez opłaty), więc testować nie będę (a póki co i tak nie mogę, bo mam obecnie komplet 5 KK dla gorszego i lepszego - visa platinum - plebsu, a o "czarną" mc o wiele trudniej).

citek też tak ma, że wszystkie karty dodatkowe wysyła na adres posiadacza karty głównej - nawet jeśli użytkownik karty dodatkowej ma inny adres korespondencyjny.
W jednym liście potrafili przy wznowieniu i wymianie przysłać dwie karty - główną i dodatkową, ciekawy więc byłem, czy przyślą trzy w jednym liście - ale jednak tym razem przyszły dwa listy.

Data: 2020-12-08 10:03:01
Autor: witrak()
Zmiana rachunku do spłaty KK
On Tuesday, December 8, 2020 at 6:36:06 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:20:44 UTC+1 cef napisał(a):  ciekawe w citku jest też to, że swoje ODDZIELNE numery kont do spłat mają też karty dodatkowe), więc mnie to nie zaskoczyło.
Niemożliwe! Mam dwie dodatkowe do KK w Citku i spłacam wszystko na jeden rachunek!

witrak()

Data: 2020-12-08 13:32:05
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 8 grudnia 2020 o 19:03:03 UTC+1 witrak() napisał(a):
[...]

Te, "łyżka", a czy napisałem, że dodatkowe trzeba spłacać na ten oddzielny rachunek?
Można i na ten i na ten (czyli na rachunek głównej).
A jak nie wierzysz to zajrzyj do ST użytkowników tych kart dodatkowych, to zobaczysz te numery kont.

Już dokładnie nie pamiętam, ale dopytywałem, po co to jest, to tłumaczyli, że dodatkowa ma swój limit.
I jest to też swego rodzaju limit miesięczny.
Gdy spłacasz na rachunek głównej, to "odnawia" się tylko limit głównej, a ten "limit miesięczny" dodatkowej odnawia się dopiero na koniec cyklu.
A gdy spłacasz na rachunek dodatkowej, odnawia się i limit głównej i "miesięczny" tej dodatkowej.
Albo jest odwrotnie - ale to by było bez sensu...

To w pewnym sensie widać w tym, że w ST użytkownika karty dodatkowej podawane są głupoty - albo też informacje "prawdziwe inaczej", bo po prostu znaczące co innego  - w rubryce "zadłużenie" (i być może "dostępne środki").

W citku można też różnicować limity kart dodatkowych - to niby oczywiste, ale chyba nie wszystkie banki na to pozwalają.
Oczywiście limity kart dodatkowych muszą być mniejsze bądź równe limitowi karty głównej.

Data: 2020-12-09 03:20:00
Autor: witrak()
Zmiana rachunku do spłaty KK
On Tuesday, December 8, 2020 at 10:32:07 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
wtorek, 8 grudnia 2020 o 19:03:03 UTC+1 witrak() napisał(a): > On Tuesday, December 8, 2020 at 6:36:06 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote: > > wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:20:44 UTC+1 cef napisał(a): > > ciekawe w citku jest też to, że swoje ODDZIELNE numery kont do spłat mają też karty dodatkowe), więc mnie to nie zaskoczyło. > > > Niemożliwe! Mam dwie dodatkowe do KK w Citku i spłacam wszystko na jeden rachunek!
[...]

Hehe, a gdzie niby są te ST użytkowników kart dodatkowych? Nie takiego nie mam, bo i i oni obowiązku rejestrowania się nie mają. Pewnie wciąż jeszcze nie wróciłeś z przeszłości (odległej, chyba przed RODO...), kiedy rzeczywiście był dostęp do szczegółów wszystkich kart, dodatkowych też :-)
Wtedy to AFAIR mogłem aktywować te karty, a teraz posiadaczki muszą same, telefonicznie.

Już dokładnie nie pamiętam, ale dopytywałem, po co to jest, to tłumaczyli, że dodatkowa ma swój limit. I jest to też swego rodzaju limit miesięczny.

To chyba jest sensowne - w końcu ja go ustawiam i jeśliby moja spłata/nadpłata go powiększała, to byłoby to deczko niebezpieczne ;-)

Gdy spłacasz na rachunek głównej, to "odnawia" się tylko limit głównej, a ten "limit miesięczny" dodatkowej odnawia się dopiero na koniec cyklu.

Hm, w każdej chwili mogę ten limit zmienić (w ramach limitu głównego, który jest powiększany przy spłacie/nadpłacie). Więc po co w ogóle miałbym spłacać na rachunek karty dodatkowej? No chyba, żebym sam sobie chciał ograniczyć wydatki - przed jakąś większą imprezą ? ;-)

[...]

Jeszcze raz, nic mi nie wiadomo o czymś takim. Rozumiem, że jak "dodatkowi" mają już swój ST, to w nim widać również ich (=moje - głównego - dodatkowe) karty.

witrak()

Data: 2020-12-08 19:15:42
Autor: cef
[...]

Właśnie w Millku zupełnie przypadkiem spostrzegłem, że
do spłaty podano na wyciągu inny nr konta.
Dodatkowo niezgodny z nr karty. Zapytałem na
czacie konsultanta i ten stwierdził jedynie, że
bank informuje o nr konta na wyciągu i moim (psim) obowiązkiem
  jest czytać korespondencję z banku i nie przewidują odrębnej informacji.
W dalszych ustaleniach wyszło, że są jakieś prace techniczne
w banku i dlatego zmieniono nr. Spodziewać się więc  należy,
że nie wiadomo kiedy może wrócić stary numer rachunku, albo zmieni się na jeszcze jakiś inny. Pewnie burdel będzie niezły z tego.

Nie zdarza się i właśnie dlatego mnie wkurza, że nie dają informacji
a dodatkowo uważają, że wszystko jest ok.

Sprawdzam zazwyczaj numer przy wznowieniu ale nie co miesiąc.

Data: 2020-12-08 19:27:33
Autor: Kamil Jońca
cef <cezfar@interia.pl> writes:

[...]

Należy im odpisać, że to jest zaproszenie dla złodziei.
Właśnie TAKA informacja powinna być podana wielokrotnie różnymi
kanałami, żeby nie było wątpliwości, że ktoś podmienił nr konta na
wyciągu.

Przecież przekręty "na podmianę konta na fakturze" już były.
KJ

Data: 2020-12-08 13:55:10
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 8 grudnia 2020 o 19:33:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

Przecież przekręty "na podmianę konta na fakturze" już były.

Podobno dawno temu na elce PW ktoś powiesił na gablocie obok dziekanatu kartkę "wpłaty za akademik prosimy kierować na nowe konto xxx" - i podobno sporo wpłat tam poszło, kasa z konta oczywiście wyparowała.
Tak się hackuje ;>
Kebin Mitnick z kolegą kiedyś zrobili "aktualizację" z backdorem, w eleganckim pudełku, przebrali się za kurierów i dostarczyli do obiektu ataku. Nie udało się - pracownikom nie chciało się zainstalować tej "aktualizacji" ;>
Nie ma też co kozaczyć - ostatnio jakiś gość udostępnił skrypt do wyciągania danych z ERESa i chyba ma kłopoty.
Tak jak ten francuz, co znalazł błąd bodajże w carte blue, i wkurzył się, że nie chcą się tym zająć, więc zrobił atak - i potem dostał zarzuty...

Data: 2020-12-08 19:53:39
Autor: Imka
Dnia Tue, 8 Dec 2020 19:15:42 +0100, cef napisał(a):

[...]

Ale ja...zda.
Sprawdziłam ostatnie wyciągi mille.
Faktycznie - do września miałam na wyciągach podane konto w postaci
30 1160 2231 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
W październiku było podane wszystkie 26 cyfr i konto zupełnie inne!
Oczywiście NIE zwróciłam na to uwagi.
Zapłaciłam na to, na które płaciłam od lat (wpłata dotarła).
A w listopadzie dla odmiany w ogóle na wyciągu nie był podany żaden
numer konta. O pierdołach, za przeproszeniem, potrafią w kanale komunikacji nadawać,
ale o tym że zmieniają numer konta to już nie.
Najwyższa pora na ewakuację!

Kilka kart już miałam - ale zmianę konta przerobił tylko raz TZ na swoim
citku, jak mu cztery lata temu znienacka przysłali MC zamiast VISY ;)

Może zresztą i u mnie citi kiedyś konto zmienił - ale mam wrażenie że
ostrzegł. O ile w ogóle, to już kilkanaście lat i nie pamiętam po
prostu.
..... sprawdziłam papiery sprzed lat. Citi zmieniło mi numer konta raz, w
kwietniu 2010. Wrażenie że informowali odrębnie, via mail, się wzmogło.

--
Imka

Data: 2020-12-08 13:45:15
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 8 grudnia 2020 o 19:53:41 UTC+1 Imka napisał(a):

.... sprawdziłam papiery sprzed lat. Citi zmieniło mi numer konta raz, w kwietniu 2010. Wrażenie że informowali odrębnie, via mail, się wzmogło.

A czy właśnie wtedy z numeru rachunku do spłaty KK w citku zniknął numer tej karty?

Ale citek też uczy się nie do końca - KK nadal numerują po kolei, sprawdziłem właśnie te nowe MC i też mają w środku numeru cztery zera (tzn. jest pięć zer pod rząd, pozycje 6-10, ale na to zero na 6. pozycji bank nie ma wpływu).
A debetówki numerują losowo.
I zgadnij, czemu tak jest?

Data: 2020-12-08 23:17:18
Autor: Imka
Dnia Tue, 8 Dec 2020 13:45:15 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

No i zmusiłeś mnie do ponownego grzebania w papierach ;>
Zmienił się numer karty i numer konta jednocześnie.
Nie, stary numer konta nie zawierał numeru starej karty.
Nowy też nie zawiera numeru nowej.

[...]

Zgaduję! ;) - proweniencja banku ma coś tu powiedzenia? Bo obserwując różne zachowania poza Polską, odnoszę wrażenie że u nas
dostęp do danych karty to jest istna obrona Częstochowy, u innych jest
normalnie, więc co im szkodzi numerować po kolei? ;)

Normalnie = 2012, w jakimś przydrożnym pubie w  Wiltshire, do którego to
pubu wpadliśmy na lanczyk, facet dostał kartę do łapy (straszne!),
poszedł z nią na zaplecze (zgroza!), wrócił dopiero po paru minutach (no
normalnie horror!), dał kwitek, oddał kartę. I nic się nie stało (poza
rachunkiem z pubu do spłaty w Polsce ;)
Dla mnie akurat to było normalne. Uważam, że to u nas jest nienormalnie.
Ale ja dziwna jestem.

Oczywiście to tylko luźna dywagacja. Pojęcia nie mam dlaczego citek
numeruje kredytówki po kolei, a debetówki losowo.

--
Imka

Data: 2020-12-08 23:30:37
Autor: Krzysztof Halasa
Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> writes:

Normalnie = 2012, w jakimś przydrożnym pubie w  Wiltshire, do którego to
pubu wpadliśmy na lanczyk, facet dostał kartę do łapy (straszne!),

Teraz pewnie byłby chip&pin, więc żadne zaplecze nie wchodziłoby w grę.
Na Zachodzie sytuacja też się zmienia, w kierunku przeciwnym do naszego.
Kiedyś nie będzie różnicy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-08 20:20:24
Autor: cef
W dniu 2020-12-08 o 19:53, Imka pisze:
[...]

Ja tę zmianę miałem też od listopada i zapłaciłem w listopadzie na stary.
Karta się spłaciła, więc stary numer działał.
Ale też mnie wkurza takie zmienianie bez informacji odrębnej.

Data: 2020-12-08 21:24:48
Autor: Robert_DF
W dniu 08.12.2020 o 20:20, cef pisze:

Ja tę zmianę miałem też od listopada i zapłaciłem w listopadzie na stary.
Karta się spłaciła, więc stary numer działał.
Ale też mnie wkurza takie zmienianie bez informacji odrębnej.

zauważyłem, że numer się zmienił, ale świadomie spłaciłem na stary i było ok, wcześniej miałem tam też ror więc klikałem "spłać KK" i reszta mnie nie interesowała

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-12-08 13:39:17
Autor: Dawid Rutkowski
wtorek, 8 grudnia 2020 o 21:25:03 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
> [...]
zauważyłem, że numer się zmienił, ale świadomie spłaciłem na stary i było ok, wcześniej miałem tam też ror więc klikałem "spłać KK" i reszta mnie nie interesowała

Ja w santanderze tak sobie klikałem dla 4 KKibyło dobrze, ale dla piątej - i wcale nie ostatniej, tylko przefosyatniej czyli czwartej, pokazywało, że nie mam ROR.
Rozwiązanie znaleziono już przy drugiej iteracji.
A to, co podawano jako lekarstwo w pierwszej, nafal mi nie działa, może przy okazji poprawią, bo by się przydało.

Co do tematu zaś to tego milka wyprorokowałem ;>
Ale sens to ma, by pozbyć się numeru karty z numeru rachunku do spłat.
Tylko ciekawe, do kiedy mają zamiar utrzymywać te stare rachunki?

Oczywiście brak info nadaje się na pl.pręgierz ;>

Data: 2020-12-09 08:47:44
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fcfc2ce$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie do konca rozumiem - informowali osobno, czego nie przeczytales,
czy konsultant mial na mysli ten wyciag, jako "korespondencje" ?

No coz, jedna KK splaca mi sie sama, na druga mam zdefiniowany przelew, nawet nie chce mi sie wyciagu czytac :-)

Ale podejrzewam, ze jeszcze dlugo oba konta beda dobre ...

J.

Data: 2020-12-09 21:05:51
Autor: cef
W dniu 2020-12-09 o 08:47, J.F. pisze:
UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fcfc2ce$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak - właśnie ten wyciąg konsultant uważał za korespondencję z banku, której nie przeczytałem uważnie. Jak widać mało kto sprawdza nr konta - liczą się transakcje i kwota
do spłaty.
Ciekawi mnie ile osób przelało na stare konto - tak procentowo
w tym Millennium tylko.
Niby nic się nie dzieje - raz przeszło - ale już się zdradziłem
na czacie z konsultantem, że wiem o zmianie, więc przeleję na nowy.
Ale trezba teraz będzie patrzeć co miesiąc czy nie zmienili czegoś znowu.
Jak mnie to wkurzy to będę się zastanawiał czy nie zmienić banku od KK
(ale jak sobie pomyślę czego znowu będą chcieli, to wymiękam)

No coz, jedna KK splaca mi sie sama, na druga mam zdefiniowany przelew, nawet nie chce mi sie wyciagu czytac :-)

Ja zazwyczaj sciągałem wyciąg, ale sprawdzałem tylko kwotę spłaty,
bo transakcje śledzę w aplikacji

Zmiana rachunku do spłaty KK