Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Data: 2013-12-23 07:32:04
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Witam
W końcu zmieniłem ramę w szosówce z Olsh OH001 na Accent Nordkapp. Jednak nie przewidziałem jednego (nie zwróciłem na to uwagi): stara przerzutka z dolnym ciągiem jest już niepotrzebna.
Szukam teraz:
1. przerzutki z górnym ciągiem pod 3 tarcze: 30/39/52T
2. przejściówki na odwrócenie ciągu
3. lub nowego zestawu

Może ktoś kojarzy czy są przerzutki szosowe z górnym ciągiem? Ewentualnie czy można jakoś bezboleśnie odwrócić ciąg? Żeby nie było że leń to biorę się za szukanie a wcześniej byłem niestety odcięty od netu.

A jeśli nowy zestaw to raczej coś pod trekinga i 48z bo z tym to raczej nie będzie problemu. Pytanie tylko jak będzie to pracowało z klamkomanetkami szosowymi?

Po za tym nowa rama jest o około 3-4cm dłuższa a przez to muszę zmienić mostek. Pytanie jaki najkrótszy mostek (pod kierownicę 25,4 i rurę 1 1/8") pomieści tradycyjny licznik? Planuję poszukać coś około 70mm i teoretycznie około 5cm zostanie na licznik.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 09:07:47
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-23 08:32, piecia aka dracorp pisze:
Witam
W koñcu zmieni³em ramê w szosówce z Olsh OH001 na Accent Nordkapp. Jednak
nie przewidzia³em jednego (nie zwróci³em na to uwagi): stara przerzutka z
dolnym ci±giem jest ju¿ niepotrzebna.
Szukam teraz:
1. przerzutki z górnym ci±giem pod 3 tarcze: 30/39/52T
2. przej¶ciówki na odwrócenie ci±gu
3. lub nowego zestawu

Mo¿e kto¶ kojarzy czy s± przerzutki szosowe z górnym ci±giem? Ewentualnie
czy mo¿na jako¶ bezbole¶nie odwróciæ ci±g?

Nie w tej sytuacji. OIDR chcesz dolny ci±g pogoniæ gór±. Na odwrócenie ci±gu bloczkiem zwykle jest zbyt ma³o miejsca. Rozwi±zaniem jest górny ci±g z grup MTB, np. jaka¶ starsza przerzutka obs³uguj±ca 48 zêbów, o ile da siê efektywnie pogoniæ klamkomanetkami szosowymi.

Po za tym nowa rama jest o oko³o 3-4cm d³u¿sza a przez to muszê zmieniæ
mostek. Pytanie jaki najkrótszy mostek (pod kierownicê 25,4 i rurê 1
1/8") pomie¶ci tradycyjny licznik? Planujê poszukaæ co¶ oko³o 70mm i
teoretycznie oko³o 5cm zostanie na licznik.

Jest taki patent na mocowanie licznika na kikucie rury sterowej, ale w tej chwili nie potrafiê go znale¼æ.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-12-23 08:30:44
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 09:07:47 +0100, PeJot napisał(a):

Jest taki patent na mocowanie licznika na kikucie rury sterowej, ale w
tej chwili nie potrafię go znaleźć.
Jest, teraz kojarzę. Można kupić dekielek ale nie pamiętam jak będzie on współpracował z licznikami.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 08:48:26
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 09:07:47 +0100, PeJot napisał(a):

Nie w tej sytuacji. OIDR chcesz dolny ciąg pogonić górą. Na odwrócenie
ciągu bloczkiem zwykle jest zbyt mało miejsca. Rozwiązaniem jest górny
ciąg z grup MTB, np. jakaś starsza przerzutka obsługująca 48 zębów, o
ile da się efektywnie pogonić klamkomanetkami szosowymi.
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=328&sid=1f7fc0569492507c3a2d5c60d0f9e13d



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 11:25:30
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-23 09:48, piecia aka dracorp pisze:

http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=328&sid=1f7fc0569492507c3a2d5c60d0f9e13d

Na go³ej ramie Scotta wygl±da to jako-tako, w realu przerzutka bêdzie ni¿ej, st±d mniej miejsca na rolkê. A co do indeksu klamkomanetek szosowych i przerzutki MTB, proponowa³bym po prostu zmierzyæ uci±g linki w jednych i drugich klamkomanetkach. Przy pomiarach nale¿y pamiêtaæ o naci±gu linki, wystarczy swobodnie zwisaj±cy ciê¿arek ok. 0.5 kg.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-12-23 10:58:35
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 11:25:30 +0100, PeJot napisał(a):

Na gołej ramie Scotta wygląda to jako-tako, w realu przerzutka będzie
niżej, stąd mniej miejsca na rolkę. A co do indeksu klamkomanetek
szosowych i przerzutki MTB, proponowałbym po prostu zmierzyć uciąg linki
w jednych i drugich klamkomanetkach. Przy pomiarach należy pamiętać o
naciągu linki, wystarczy swobodnie zwisający ciężarek ok. 0.5 kg.
Sprawdzić mogę ale szosową mam 9rz a mtb 8rz. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-25 23:29:53
Autor: Wojtek Paszkowski
Zmiana ramy i pewne komplikacje.

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:l9950r$onq$4dont-email.me...

Sprawdzić mogę ale szosową mam 9rz a mtb 8rz.

przerzutce przednią rzędowość tylnej niespecjalnie wzrusza.

Z moich skromnych doświadczeń - potrójna manetka Sora całkiem przyjemnie działa z przerzutką przednią mtb Srama i korbą SLX z 2 rzędami, 38/26. Na 3 rzędy z przerzutką mtb klamkomanetki Shimano mają za mały uciąg - trzeba kombinować ze skokiem linki

Campagnolo z microindeksem może da radę.

pozdr

Data: 2013-12-26 01:11:27
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-25 23:29, Wojtek Paszkowski pisze:

przerzutce przedni± rzêdowo¶æ tylnej niespecjalnie wzrusza.

Wzrusza o tyle, ¿e modele 9 rzêdowe w porównaniu do 8 maj± nieco mniejsz± szeroko¶æ klatki. St±d, do takiego nietypowego rozwi±zania szuka³bym raczej jakiego¶ 8 rzêdowego modelu, który powinien wiêcej "wybaczyæ" przy regulacji, a w razie potrzeby mo¿na dogi±æ to i owo.

Do koronek 52 zêby pasowa³aby jaki¶ XT sprzed epoki microdrive, wzglêdnie XTR. O takiego le¿aka magazynowego nietrudno, tyle ¿e po tylu latach sprê¿yna powrotna mo¿e byæ ju¿ w kiepskim stanie. Aby sprawdziæ s³uszno¶æ koncepcji, mo¿na u¿yæ jakiej¶ najtañszej TY-, natywnie obs³uguj±cej 48 zêbów.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-12-26 18:23:21
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 01:11:27 +0100, PeJot napisał(a):

Do koronek 52 zęby pasowałaby jakiś XT sprzed epoki microdrive,
względnie XTR. O takiego leżaka magazynowego nietrudno, tyle że po tylu
latach sprężyna powrotna może być już w kiepskim stanie. Aby sprawdzić
słuszność koncepcji, można użyć jakiejś najtańszej TY-, natywnie
obsługującej 48 zębów.
Chyba będę kupował jakąś dla trekinga. Ale kurde dlaczego shimano ma taki bajzel na swoich stronach? Co innego na Polskę co innego dla Europy. Niektóre strony 404. Masakra.
A co miałeś na myśli pisząc o TY?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-26 18:41:59
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 18:23:21 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

Ale kurde dlaczego shimano ma
taki bajzel na swoich stronach? Co innego na PolskÄ™ co innego dla
Europy. Niektóre strony 404. Masakra.
Pewnie to wina zmiany sprzętu na 2014r. W Deore niby max tarcza w korbie ma mieć 41z. Masakra.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-26 20:04:32
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-26 19:23, piecia aka dracorp pisze:

A co mia³e¶ na my¶li pisz±c o TY?

Osprzêt najni¿szej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-12-27 08:27:15
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-26 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2013-12-26 19:23, piecia aka dracorp pisze:

A co mia³e¶ na my¶li pisz±c o TY?

Osprzêt najni¿szej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.

Na przyk³ad

http://www.probikes.pl/index.php?item=857

Kiedy¶ dla nauki zrobi³em sekcjê zw³ok takiego cuda oraz porównawczo jakiego¶ starego Alivio. Pod plastikami Alivio kry³y siê takie same bebechy jak w Shimano TY/TZ.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-12-27 07:46:29
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 20:04:32 +0100, PeJot napisał(a):


Osprzęt najniższej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.
Na stronie Shimano dużo rzeczy już nie istnieje. Wczoraj szukałem jakiś info o przerzutkach FD-T* ale nic się nie doszukałem.
Teraz do trekinga jest ta sama grupa co w góralu?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-28 03:51:57
Autor: tadeklodz
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu pi±tek, 27 grudnia 2013 08:46:29 UTC+1 u¿ytkownik piecia aka dracorp napisa³:
Dnia Thu, 26 Dec 2013 20:04:32 +0100, PeJot napisa³(a):





> Osprzêt najni¿szej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.

Na stronie Shimano du¿o rzeczy ju¿ nie istnieje. Wczoraj szuka³em jaki¶ info o przerzutkach FD-T* ale nic siê nie doszuka³em.

Teraz do trekinga jest ta sama grupa co w góralu?



-- piecia aka dracorp

pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

do trekinga jest XT  48/36/26 bodaj¿e. Je¿d¿ê na takiej jest b. dobrze uwa¿am nawet ¿e lepiej chodzi ni¿ XTR w góralu

Data: 2013-12-26 18:07:25
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Wed, 25 Dec 2013 23:29:53 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

Campagnolo z microindeksem może da radę.
To w sumie dobrze. Bo akurat mam CampÄ™.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 09:10:49
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
I jeszcze to: http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/1629 cokolwiek to jest.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 12:33:50
Autor: Ignac
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu poniedzia³ek, 23 grudnia 2013 10:10:49 UTC+1 u¿ytkownik piecia aka dracorp napisa³:

I jeszcze to:

Ci proponujê,przytrzymuje pancerz albo od góry ,albo od do³u,wiercisz dwa otworki,nitujesz i po problemie:

http://e-bmx.pl/opis/4332504/opor-pancerza-alu.html

Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona