Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Data: 2013-12-23 09:07:47
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-23 08:32, piecia aka dracorp pisze:
Witam
W końcu zmieniłem ramę w szosówce z Olsh OH001 na Accent Nordkapp. Jednak
nie przewidziałem jednego (nie zwróciłem na to uwagi): stara przerzutka z
dolnym ci±giem jest już niepotrzebna.
Szukam teraz:
1. przerzutki z górnym ci±giem pod 3 tarcze: 30/39/52T
2. przej¶ciówki na odwrócenie ci±gu
3. lub nowego zestawu

Może kto¶ kojarzy czy s± przerzutki szosowe z górnym ci±giem? Ewentualnie
czy można jako¶ bezbole¶nie odwrócić ci±g?

Nie w tej sytuacji. OIDR chcesz dolny ci±g pogonić gór±. Na odwrócenie ci±gu bloczkiem zwykle jest zbyt mało miejsca. Rozwi±zaniem jest górny ci±g z grup MTB, np. jaka¶ starsza przerzutka obsługuj±ca 48 zębów, o ile da się efektywnie pogonić klamkomanetkami szosowymi.

Po za tym nowa rama jest o około 3-4cm dłuższa a przez to muszę zmienić
mostek. Pytanie jaki najkrótszy mostek (pod kierownicę 25,4 i rurę 1
1/8") pomie¶ci tradycyjny licznik? Planuję poszukać co¶ około 70mm i
teoretycznie około 5cm zostanie na licznik.

Jest taki patent na mocowanie licznika na kikucie rury sterowej, ale w tej chwili nie potrafię go znaleĽć.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-23 08:30:44
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 09:07:47 +0100, PeJot napisał(a):

Jest taki patent na mocowanie licznika na kikucie rury sterowej, ale w
tej chwili nie potrafię go znaleźć.
Jest, teraz kojarzę. Można kupić dekielek ale nie pamiętam jak będzie on współpracował z licznikami.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 08:48:26
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 09:07:47 +0100, PeJot napisał(a):

Nie w tej sytuacji. OIDR chcesz dolny ciąg pogonić górą. Na odwrócenie
ciągu bloczkiem zwykle jest zbyt mało miejsca. Rozwiązaniem jest górny
ciąg z grup MTB, np. jakaś starsza przerzutka obsługująca 48 zębów, o
ile da się efektywnie pogonić klamkomanetkami szosowymi.
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=328&sid=1f7fc0569492507c3a2d5c60d0f9e13d



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 11:25:30
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-23 09:48, piecia aka dracorp pisze:

http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=328&sid=1f7fc0569492507c3a2d5c60d0f9e13d

Na gołej ramie Scotta wygl±da to jako-tako, w realu przerzutka będzie niżej, st±d mniej miejsca na rolkę. A co do indeksu klamkomanetek szosowych i przerzutki MTB, proponowałbym po prostu zmierzyć uci±g linki w jednych i drugich klamkomanetkach. Przy pomiarach należy pamiętać o naci±gu linki, wystarczy swobodnie zwisaj±cy ciężarek ok. 0.5 kg.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-23 10:58:35
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Mon, 23 Dec 2013 11:25:30 +0100, PeJot napisał(a):

Na gołej ramie Scotta wygląda to jako-tako, w realu przerzutka będzie
niĹĽej, stÄ…d mniej miejsca na rolkÄ™. A co do indeksu klamkomanetek
szosowych i przerzutki MTB, proponowałbym po prostu zmierzyć uciąg linki
w jednych i drugich klamkomanetkach. Przy pomiarach należy pamiętać o
naciągu linki, wystarczy swobodnie zwisający ciężarek ok. 0.5 kg.
Sprawdzić mogę ale szosową mam 9rz a mtb 8rz. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-25 23:29:53
Autor: Wojtek Paszkowski
Zmiana ramy i pewne komplikacje.

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:l9950r$onq$4dont-email.me...

Sprawdzić mogę ale szosową mam 9rz a mtb 8rz.

przerzutce przednią rzędowość tylnej niespecjalnie wzrusza.

Z moich skromnych doświadczeń - potrójna manetka Sora całkiem przyjemnie działa z przerzutką przednią mtb Srama i korbą SLX z 2 rzędami, 38/26. Na 3 rzędy z przerzutką mtb klamkomanetki Shimano mają za mały uciąg - trzeba kombinować ze skokiem linki

Campagnolo z microindeksem moĹĽe da radÄ™.

pozdr

Data: 2013-12-26 01:11:27
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-25 23:29, Wojtek Paszkowski pisze:

przerzutce przedni± rzędowo¶ć tylnej niespecjalnie wzrusza.

Wzrusza o tyle, że modele 9 rzędowe w porównaniu do 8 maj± nieco mniejsz± szeroko¶ć klatki. St±d, do takiego nietypowego rozwi±zania szukałbym raczej jakiego¶ 8 rzędowego modelu, który powinien więcej "wybaczyć" przy regulacji, a w razie potrzeby można dogi±ć to i owo.

Do koronek 52 zęby pasowałaby jaki¶ XT sprzed epoki microdrive, względnie XTR. O takiego leżaka magazynowego nietrudno, tyle że po tylu latach sprężyna powrotna może być już w kiepskim stanie. Aby sprawdzić słuszno¶ć koncepcji, można użyć jakiej¶ najtańszej TY-, natywnie obsługuj±cej 48 zębów.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-26 18:23:21
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 01:11:27 +0100, PeJot napisał(a):

Do koronek 52 zęby pasowałaby jakiś XT sprzed epoki microdrive,
względnie XTR. O takiego leżaka magazynowego nietrudno, tyle że po tylu
latach sprężyna powrotna może być już w kiepskim stanie. Aby sprawdzić
słuszność koncepcji, można użyć jakiejś najtańszej TY-, natywnie
obsługującej 48 zębów.
Chyba będę kupował jakąś dla trekinga. Ale kurde dlaczego shimano ma taki bajzel na swoich stronach? Co innego na Polskę co innego dla Europy. Niektóre strony 404. Masakra.
A co miałeś na myśli pisząc o TY?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-26 18:41:59
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 18:23:21 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

Ale kurde dlaczego shimano ma
taki bajzel na swoich stronach? Co innego na PolskÄ™ co innego dla
Europy. NiektĂłre strony 404. Masakra.
Pewnie to wina zmiany sprzętu na 2014r. W Deore niby max tarcza w korbie ma mieć 41z. Masakra.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-26 20:04:32
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-26 19:23, piecia aka dracorp pisze:

A co miałe¶ na my¶li pisz±c o TY?

Osprzęt najniższej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-27 08:27:15
Autor: PeJot
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu 2013-12-26 20:04, PeJot pisze:
W dniu 2013-12-26 19:23, piecia aka dracorp pisze:

A co miałe¶ na my¶li pisz±c o TY?

Osprzęt najniższej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.

Na przykład

http://www.probikes.pl/index.php?item=857

Kiedy¶ dla nauki zrobiłem sekcję zwłok takiego cuda oraz porównawczo jakiego¶ starego Alivio. Pod plastikami Alivio kryły się takie same bebechy jak w Shimano TY/TZ.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-27 07:46:29
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Thu, 26 Dec 2013 20:04:32 +0100, PeJot napisał(a):


Osprzęt najniższej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.
Na stronie Shimano dużo rzeczy już nie istnieje. Wczoraj szukałem jakiś info o przerzutkach FD-T* ale nic się nie doszukałem.
Teraz do trekinga jest ta sama grupa co w gĂłralu?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-28 03:51:57
Autor: tadeklodz
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu pi±tek, 27 grudnia 2013 08:46:29 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Thu, 26 Dec 2013 20:04:32 +0100, PeJot napisał(a):





> Osprzęt najniższej klasy, OIMW *nie istnieje* na stronie Shimano.

Na stronie Shimano dużo rzeczy już nie istnieje. Wczoraj szukałem jaki¶ info o przerzutkach FD-T* ale nic się nie doszukałem.

Teraz do trekinga jest ta sama grupa co w góralu?



-- piecia aka dracorp

pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

do trekinga jest XT  48/36/26 bodajże. Jeżdżę na takiej jest b. dobrze uważam nawet że lepiej chodzi niż XTR w góralu

Data: 2013-12-26 18:07:25
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
Dnia Wed, 25 Dec 2013 23:29:53 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

Campagnolo z microindeksem moĹĽe da radÄ™.
To w sumie dobrze. Bo akurat mam CampÄ™.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 09:10:49
Autor: piecia aka dracorp
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
I jeszcze to: http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/1629 cokolwiek to jest.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-12-23 12:33:50
Autor: Ignac
Zmiana ramy i pewne komplikacje.
W dniu poniedziałek, 23 grudnia 2013 10:10:49 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:

I jeszcze to:

Ci proponuję,przytrzymuje pancerz albo od góry ,albo od dołu,wiercisz dwa otworki,nitujesz i po problemie:

http://e-bmx.pl/opis/4332504/opor-pancerza-alu.html

Zmiana ramy i pewne komplikacje.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona