Zmiana regulaminu operatora telefonii kom贸rkowej, a wypowiedzenie umowy

Data: 2010-10-01 16:57:16
Autor: Johny
Zmiana regulaminu operatora telefonii kom贸rkowej, a wypowiedzenie umowy
Witam serdecznie.

Play z dniem 1 listopada zmieni艂 regulamin. Otrzyma艂em od nich pismo,
kt贸re mo偶na obejrze膰 pod adresem: http://oi53.tinypic.com/2q8rlz4.jpg

W zwi膮zku ze zmian膮 regulaminu mog臋 wypowiedzie膰 umow臋 i chcia艂bym to
zrobi膰. Dzi臋ki temu m贸g艂bym podpisa膰 now膮 umow臋 z lepszymi warunki
(wi臋cej minut w abonamencie, itp.) Aktualn膮 umow臋 podpisa艂em oko艂o 9
miesi臋cy temu. Martwi mnie zapis:

Jednak偶e zwracamy uwag臋, 偶e proponowane zmiany wynikaj膮 bezpo艣rednio
ze zmiany obowi膮zuj膮cych przepis贸w prawa i w zwi膮zku z tym, w razie
skorzystania przez Pa艅stwa z prawa do wypowiedzenia Umowy przed up艂ywem
czasu okre艣lonego, na jaki Umowa zosta艂a zawarta, P4 Sp. z o.o. ma prawo
dochodzi膰 od Pa艅stwa op艂aty specjalnej/kary umownej w wysoko艣ci
nieprzekraczaj膮cej r贸wnowarto艣ci ulgi przyznanej Pa艅stwu, pomniejszonej
o proporcjonaln膮 jej warto艣膰 za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej
rozwi膮zania.

Zapis stanowi, 偶e Play mo偶e domaga膰 si臋 ode mnie kwoty w wielko艣ci
udzielonych rabat贸w przyznanych w dniu podpisania umowy (proporcjonalnie
do okresu, kt贸ry od podpisanej umowy up艂yn膮艂).

Czy operator faktycznie mo偶e wymaga膰 ode mnie takowej kwoty, czy mo偶e to
jest straszak 偶eby jak najmniej os贸b rozwi膮za艂o umow臋? Je艣li faktycznie
operator mo偶e wyst膮pi膰 z 偶膮daniem zwrotu omawianej kwoty to czy
faktycznie to zrobi? Wiem, 偶e nikt mi tego nie wywr贸偶y, ale mo偶e kto艣 z
szanownych grupowicz贸w ju偶 to przerabia艂 z tym konkretnym operatorem i
wie jak sprawa wygl膮da.

Jeszcze jedn膮, zastanawiaj膮c膮 mnie kwesti膮 jest termin w jakim mog臋
wypowiedzie膰 umow臋, tj. 14 dni od momentu otrzymania pisma. Pismo
zosta艂o napisane 1 wrze艣nie, otrzyma艂em je w poprzednim tygodniu. Sk膮d
operator mo偶e wiedzie膰 kiedy otrzyma艂em pismo skoro nie zosta艂o wys艂ane
listem poleconym? Czy w momencie, w kt贸rym operator stwierdzi, 偶e pismo
otrzyma艂em wcze艣niej ni偶 14 dni temu to czy b臋d臋 musia艂 udowadnia膰, 偶e
nie jestem wielb艂膮dem?

Z g贸ry dzi臋kuj臋 za wszelkie opinie i sugestie.

Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2010-10-01 17:03:32
Autor: Robert Tomasik
Zmiana regulaminu operatora telefonii kom贸rkowej, a wypowiedzenie umowy
U偶ytkownik "Johny" <masterson@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i84ssg$9da$1inews.gazeta.pl...

Co do terminu dor臋czenia, to zgodnie z art. 6 kc operator, podnosz膮c zarzut up艂ywu terminu bedzie musia艂 tego dowie艣膰. W wypadku zwyk艂ego listu raczej nieparwdopodobne, by mu si臋 powiod艂o. W pozosta艂ej cz臋艣ci moim zdaniem nie maj膮 racji, ale poczekaj na wypowiedzi pozosta艂ych os贸b.

Data: 2010-10-01 17:14:17
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-10-01 16:57, Johny pisze:

[...]

Je偶eli zmiany, kt贸re Ciebie dotycz膮, rzeczywi艣cie wynikaj膮 ze zmiany prawa lub usuni臋cia klauzul niedozwolonych, to operatorowi przys艂uguje roszczenie wynikaj膮ce z zerwania umowy terminowej.

art. 60a PT, ust. 3

Zmiana regulaminu operatora telefonii kom贸rkowej, a wypowiedzenie umowy