Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-15 23:35:57
Autor: Lew2
Zmiana rozmiaru felg
Kupiłem właśnie nowe autko Verso Sol+. Niestety, jest ono na felgach
17" i co jeszcze gorsze  -na letnich. Myślałem, że przy kupnie za taką
kasą dostanę komplet zimowy za darmo. Niestety, nie! Opony i felgi 17"
są potwornie drogie. Myślałem, że kupię sobie na zimę stalowe 16" a tu
w salonie powiedzieli mi, że nie wolno mi zmieniać kół na felgi 16" z
wyższym profilem, bo:
- samochód jest homologowany tylko na 17"
- samochód będzie się niepoprawnie zachowywał na zbyt wysokim profilu
- oni nie bioroą odpowiedzialności jeśli będzie felga za szeroka lub
za wąska, np. może nastąpić opryskiwanie progów, uszkodzenie piasty,
itp... i oni nie uwzględnią gwarancji.
- powiedzieli mi jeszcze że w razie wypadku ubezpieczyciel może mi nie
wypłacić, a ofiara podać do sądu za niewłaściwy stan techniczny
pojazdu
Innymi słowy oferują mi tylko 17", a ponieważ nie ma stalowych więc
ceny felg z glinu są kosmiczne.

Dodam, że dokładnie taki sam model w wersji wyposażenia SOL jest
sprzedawany na felgach 16" z glinu, a wersja Luna na 16" ze stali.

Czy to wszystko jest prawda, że nie mogę wymieniać pomiędzy 16" a 17"?

Data: 2009-12-16 08:44:52
Autor: Hinek
Zmiana rozmiaru felg
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał .

Czy to wszystko jest prawda, że nie mogę wymieniać pomiędzy 16" a 17"?

Jak Ci nie zależy na gwarancji to możesz zmienić.
Przecież jasno to powiedzieli.

--
Hinek

Data: 2009-12-16 08:50:05
Autor: Lagod
Zmiana rozmiaru felg
- samochód jest homologowany tylko na 17"

Jako że ostatnio wałkowałem temat...
Wydawało mi się, że to felgi mają lub nie mają homologacji do danego auta, a nie na odwrót.
Więc technicznie wiadomo, że można, a co do gwarancji i homologacji to mam pewne wrażenie że handlarz ściemniał...

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2009-12-16 09:02:01
Autor: Hinek
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 11:27:53
Autor: Lagod
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 08:53:48
Autor: Clawfinger
Zmiana rozmiaru felg
W dniu 16.12.2009 08:35, Lew2 pisze:
Kupiłem właśnie nowe autko Verso Sol+. Niestety, jest ono na felgach
17" i co jeszcze gorsze  -na letnich. Myślałem, Ĺźe przy kupnie za taką
kasą dostanę komplet zimowy za darmo. Niestety, nie! Opony i felgi 17"
są potwornie drogie. Myślałem, że kupię sobie na zimę stalowe 16" a tu
w salonie powiedzieli mi, że nie wolno mi zmieniać kół na felgi 16" z
wyĹźszym profilem, bo:
- samochĂłd jest homologowany tylko na 17"
[...]
- powiedzieli mi jeszcze Ĺźe w razie wypadku ubezpieczyciel moĹźe mi nie
[...]

A looknąłeś do instrukcji obsługi ??
U mnie w instrukcji do Insigni są wyraźnie podane wszystkie dopuszczalne kombinacje rozmiarowe felg i opon. Jak dla mnie, to serwis chyba jednak się myli, albo w Toyocie zwariowali :-)

Pozdro
WOJtek

    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
         Kolor czarny
============================

Data: 2009-12-16 08:58:37
Autor: Gabriel'Varius'
Zmiana rozmiaru felg
Użytkownik Lew2 napisał:
[...]
z tym to nie wiem, ale w Fiacie, Renault, Citroewnie nigdy nie robili problemu i nawet sami zakladali dostarczone felgi/opony o ile nie dostalo sie ich gratis bo na 99% daja komplet kol na drugi sezon wraz z oponami.
- powiedzieli mi jeszcze że w razie wypadku ubezpieczyciel może mi nie
wypłacić, a ofiara podać do sądu za niewłaściwy stan techniczny
pojazdu
Tu maja racje. Jak mialem kolizje nowym autem (tygodniowym) - gosc wjechal mi w tylek - to policjant pierwsze co to spisal dane z opon, wlsnie na potrzeby TU aby mozna bylo sprawdzic z homolohacja danego auta oraz w celu unikniecia nieprzyjemnych przejsc z TU sprawcy.

                Oskar Wilde

Data: 2009-12-16 09:07:39
Autor: Darek.
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 09:17:14
Autor: Gabriel'Varius'
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 09:12:19
Autor: glang
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 09:33:58
Autor: Wojtekk
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 09:36:04
Autor: Gabriel'Varius'
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 12:05:25
Autor: Marcin Luty
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 04:10:40
Autor: Lew2
Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 22:06:40
Autor: Jurand
Zmiana rozmiaru felg

Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:7e318e31-5ef8-4b7c-af0b-96beb7fb9252p32g2000vbi.googlegroups.com...
On 16 Gru, 12:05, "Marcin Luty" <marcin.luty.no.s...@gmail.com> wrote:
> Czy to wszystko jest prawda, że nie mogę wymieniać pomiędzy 16" a 17"?

Zajrzyj do wyciagu z homologacji - jesli to nowe auto to musiales dostac cos
takiego. Tam masz opisane na jakich oponach mozesz jezdzic. Jesli nie ma tam
16" to ja bym nie ryzykowal.

--
ml

Jeszcze nie mam, bo auto odbiorę dopiero w przyszłym tygodniu. Ale
oczywiście sprawdzę homologację i warunki gwarancji (drobyn
druczkiem). Może być tak, że homologacja pisze, że może być 16" i 17",
a gwarancja jest tylko na 17".

Nie może tak być.

Jurand.

Data: 2009-12-16 22:04:58
Autor: Jurand
Zmiana rozmiaru felg

Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:bf0578b7-e559-4912-bfce-7c6d75bd7433g25g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Generalnie, żeby się streszczać - pieprzą bzdury. Niech Ci to dadzą na piśmie. Verso Sol ma homologację zarówno na 205/55/16 jak i na 215/55/17. Wyjątkiem może być wersja 2.2 DCat, trzeba sprawdzić, czy felgi 16" nie będą blokowane przez duże zaciski hamulcowe z przodu.

Jurand

Data: 2009-12-18 01:36:19
Autor: Grzegorz Mazur
Zmiana rozmiaru felg
Jurand (jurand@interia.pl) wrote in news:hgbi0d$g47$1inews.gazeta.pl:
[...]

Errr... 205/55/16 i 215/55/17 różnią się rozmiarem o prawie 6%. Może chodziło Ci o 215/50/17? Albo te mniejsze mają profil 60?

Jeśli chodzi o homologację - tak, powinno się montować to, co homologowane (z dokładnością do indeksu prędkości dla letnich i indeksu nośności). Inaczej problem może być z TU.
No i trzeba patrzeć na rozmiar tarcz - jeśli wersje wyposażenia się różnią rozmiarem (u mnie np. tak jest), to może felgi 17" to rzeczywiście minimum...

Pozdrawiam,
G.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?

Data: 2009-12-18 10:15:50
Autor: Jurand
Zmiana rozmiaru felg

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <news2@gregu.ihateunwantedmail.cjb.net> napisał w wiadomości news:hgemb3.35k.1hamster.gregu.cjb.net...
[...]

Sorki, chodziło o 215/50/17.

[...]

Masz silnik 2.2 D4D?

Jurand.

Data: 2009-12-18 18:36:44
Autor: Grzegorz Mazur
Zmiana rozmiaru felg
Jurand (jurand@interia.pl) wrote in news:hgfh28$rjc$1inews.gazeta.pl:
> [...]
No i trzeba patrzeć na rozmiar tarcz - jeśli wersje wyposażenia się
> różnią  rozmiarem (u mnie np. tak jest), to może felgi 17" to

Masz silnik 2.2 D4D?

Nie, 2.0 i-VTEC :) Ja mam inne auto, ale w Hondzie Accord jest podobnie - do wersji 2.4 nie założysz felg 16", bo tarcze z przodu większe i się nie mieszczą pod felgę. U mnie jest OK i zimówki mam na 16", a letnie na 17".

G.