Zmiana rozmiaru felg

Data: 2009-12-16 22:04:58
Autor: Jurand
Zmiana rozmiaru felg

Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:bf0578b7-e559-4912-bfce-7c6d75bd7433g25g2000vbl.googlegroups.com...
Kupiłem właśnie nowe autko Verso Sol+. Niestety, jest ono na felgach
17" i co jeszcze gorsze  -na letnich. Myślałem, że przy kupnie za taką
kasą dostanę komplet zimowy za darmo. Niestety, nie! Opony i felgi 17"
są potwornie drogie. Myślałem, że kupię sobie na zimę stalowe 16" a tu
w salonie powiedzieli mi, że nie wolno mi zmieniać kół na felgi 16" z
wyższym profilem, bo:
- samochód jest homologowany tylko na 17"
- samochód będzie się niepoprawnie zachowywał na zbyt wysokim profilu

Generalnie, żeby się streszczać - pieprzą bzdury. Niech Ci to dadzą na piśmie. Verso Sol ma homologację zarówno na 205/55/16 jak i na 215/55/17. Wyjątkiem może być wersja 2.2 DCat, trzeba sprawdzić, czy felgi 16" nie będą blokowane przez duże zaciski hamulcowe z przodu.

Jurand

Data: 2009-12-18 01:36:19
Autor: Grzegorz Mazur
Zmiana rozmiaru felg
Jurand (jurand@interia.pl) wrote in news:hgbi0d$g47$1inews.gazeta.pl:
[...]

Errr... 205/55/16 i 215/55/17 różnią się rozmiarem o prawie 6%. Może chodziło Ci o 215/50/17? Albo te mniejsze mają profil 60?

Jeśli chodzi o homologację - tak, powinno się montować to, co homologowane (z dokładnością do indeksu prędkości dla letnich i indeksu nośności). Inaczej problem może być z TU.
No i trzeba patrzeć na rozmiar tarcz - jeśli wersje wyposażenia się różnią rozmiarem (u mnie np. tak jest), to może felgi 17" to rzeczywiście minimum...

Pozdrawiam,
G.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?

Data: 2009-12-18 10:15:50
Autor: Jurand
Zmiana rozmiaru felg

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <news2@gregu.ihateunwantedmail.cjb.net> napisał w wiadomości news:hgemb3.35k.1hamster.gregu.cjb.net...
[...]

Sorki, chodziło o 215/50/17.

[...]

Masz silnik 2.2 D4D?

Jurand.

Data: 2009-12-18 18:36:44
Autor: Grzegorz Mazur
Zmiana rozmiaru felg
Jurand (jurand@interia.pl) wrote in news:hgfh28$rjc$1inews.gazeta.pl:
> [...]
No i trzeba patrzeć na rozmiar tarcz - jeśli wersje wyposażenia się
> różnią  rozmiarem (u mnie np. tak jest), to może felgi 17" to

Masz silnik 2.2 D4D?

Nie, 2.0 i-VTEC :) Ja mam inne auto, ale w Hondzie Accord jest podobnie - do wersji 2.4 nie założysz felg 16", bo tarcze z przodu większe i się nie mieszczą pod felgę. U mnie jest OK i zimówki mam na 16", a letnie na 17".

G.