Zmiana sposobu jazdy?

Data: 2018-03-12 22:53:04
Autor: Axel
Zmiana sposobu jazdy?

"RadoslawF"  wrote in message news:p86b66$bru$1node1.news.atman.pl...

Kupiłem mazde 6 1,8 120KM LPG rocznik 2002.
--
Czyli trzeba silnik kręcić wyżej że poczuć te dodatkowe KM i Nm?

Trzeba porównywać pojazdy w porównywalnym stanie technicznym.
Sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach tego 16 letniego zabytka czy
liczysz że będzie ono takie jak w nowym aucie?
Sprawdź też czy na benzynie nie będzie znacznie lepiej.

Zamieniłem niedawno Lanosa, silnik 1,4l 75KM waga poniżej tony
na Saaba, 2l, 150KM, waga 1,5 tony. Lepiej przyspiesza Saab
ale ruszyć z miejsca łatwiej było Lanosem. :(

Kiedyś miałem podobny problem. Vectra 2.2 147KM, jak już weszła na obroty, to jechała w miarę OK, rozpędzała się, jak fabryka przykazała do ponad 200km/h, ale żeby nią ruszyć, trzeba było wbić pedał prawie w podłogę. Nubira 1.6 zdecydowanie lepiej ruszała, nie mówiąc o Vectrze z podobnym silnikiem, ale 154KM. Diagnostyka w zasadzie żadnych problemów nie wykazywała, ale... wymiana przepływomierza (na szrotowy) dokonała cudu :-) Mechanik zauważył, że mimo braku błędów, to odczyty z przepływomierza są jakieś dziwne...

--
Axel

Zmiana sposobu jazdy?