Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Data: 2009-03-03 22:01:09
Autor: koosior
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
Pzdr
Koosior

--


Data: 2009-03-03 23:04:28
Autor: Mariusz Kruk
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "koosior"
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] son on chalkboard in episode 5F19)
[ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-03-03 22:09:13
Autor: koosior
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?

Sorki
Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?
PZdr

--


Data: 2009-03-03 23:15:09
Autor: de Fresz
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
On 2009-03-03 23:09:13 +0100, "koosior" <koosior.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?

Zależy od motocykla. Jeśli masz ślimak na przednim kole, to prędkośc będzie doputy prawidłowo pokazywana, póki wysokość opony będzie w "fabrycznym" zakresie. Zmiany przełożeń nie mają na to najmniejszego wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim przypadku licznik by zawyżał prędkość.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-04 00:00:17
Autor: Mariusz Kruk
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"
wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim przypadku licznik by zawyżał prędkość.

Dodajmy, że zmiana którejkolwiek z zębatek powodowałaby przekłamania.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Są ryby piły i ludzie młoty.
|  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-03-03 23:18:06
Autor: Kuczu
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
koosior pisze:
Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od wskazywanej przez predkosciomierz.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-03 22:23:53
Autor: koosior
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Dzięki za info.
Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał
Pzdr
Koosior

--


Data: 2009-03-04 09:43:47
Autor: newrom
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
On Tue, 3 Mar 2009 22:23:53 +0000 (UTC), "koosior"
<koosior.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Dzięki za info.
Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał

elektroniczny cyfrowy, czy elektroniczny analogowy (w sensie ze ze
wskazowka)?
Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
tez dalo wydrukowac nowa tarcze). Jesli ten pierwszy to za pare
zlotych kupic licznik rowerowy i podpiac go pod przednie kolo :)
Znaczy niema sie zniechecac do zmiany przelozen, jesli maja one sens.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

Data: 2009-03-04 23:30:59
Autor: Kuczu
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
newrom@spamcom.com pisze:

Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
tez dalo wydrukowac nowa tarcze).

Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac   wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-05 08:35:44
Autor: newrom
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
On Wed, 04 Mar 2009 23:30:59 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl>
wrote:

Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac  wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

Wot technika!
Nie wiedzialem, dzieki za info :)

pozdr
newrom
PS. jak se kiedys przeskalowalem licznik rowerowy to detkiem jezdzilem
dwiesciepindziesiont ;)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

Data: 2009-03-04 09:45:12
Autor: apstryk
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Kuczunapisal

Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie
ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy
zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty
zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to
przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow
tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od
wskazywanej przez predkosciomierz.

To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden obrót koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu? Zastanówcie się wszyscy co piszecie...
Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej (a więc de facto opony), to znaczenie ma tylko rozmiar opony. Co innego, jeśli liczone są obroty zębatki przedniej, korbowodu czy czego tam jeszcze.

do zobaczenia na drodze
Adam

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2009-03-04 10:53:35
Autor: de Fresz
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
On 2009-03-04 10:45:12 +0100, apstryk <apstryk@_NOSPAM_op.pl> said:

To znaczy, że póki zębatka ma 43 zęby, to robi jeden obrót na jeden obrót koła, ale przy 46 zębach robi np. 1,1 albo 0,9 obrotu? Zastanówcie się wszyscy co piszecie...

Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała, z przodu.
;-)


Jeśli rzeczywiście liczone są obroty zębatki tylnej

A w którymkolwiek motocyklu są?


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-04 10:10:38
Autor: apstryk
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
de Fresznapisal

Zanim Cie koledzy zjedzą - "zdawcza" o której pisał Kuczu, to ta mała,
z przodu.
;-)

Ups! Widać, że jeszcze sporo muszę się nauczyć. Zasugerowałem się tytułową "tylną". W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2009-03-04 19:55:34
Autor: KLOSZ
[OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędko sc?
apstryk pisze:
<CIACH!>
W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek bez takiego przytyku sie nie liczy.

Zdrowko

--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

Data: 2009-03-04 20:17:45
Autor: Kefir
[OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prę dkosc?
Elou!
KLOSZ wrote:
apstryk pisze:
<CIACH!>
W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek bez takiego przytyku sie nie liczy.

Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak rozbeczales sie jakby jednak ;) Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.
Szerokosci, bajo ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ:http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-05 00:49:24
Autor: KLOSZ
[OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prę dkosc?
Kefir pisze:

Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak rozbeczales sie jakby jednak ;)

Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla mua?

Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.

Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

Szerokosci, bajo ;)


No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

Zdrowko ;)
KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

Data: 2009-03-05 07:44:29
Autor: Kefir
[OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Elou!
"KLOSZ" <konradkiUSUN_TO@wp.pl> wrote in message news:gon45s$15f$1atlantis.news.neostrada.pl...
Kefir pisze:

Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak rozbeczales sie jakby jednak ;)

Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla mua?

Jesli nie ma to sie zrzucimy, co tam ;)

Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.

Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

Zatem wskazowka byla zbedna.

Szerokosci, bajo ;)

No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

Troche sie obawialem ze przesadze ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-03 23:29:44
Autor: Spider A.J.
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

"koosior" <koosior.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

ps.: pisze o Jawie 350 TS a Ty?

Data: 2009-03-04 00:26:09
Autor: Sir Piernik
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Spider A.J. pisze:
....>8
> W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.

No, jesli tak mowisz to pewnie wiesz!
W przeciwnym przypadku pewnie wogole bys nie pisal w tym watku...
Pelen szacunek! Dla tych ktorzy "zatrzymali sie" na slimaku w przednim kole (pelna klasyka!!)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-03-04 00:46:32
Autor: Spider A.J.
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

"Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> wrote

[...]

Za bardzo ukrylem ironie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

Data: 2009-03-04 07:46:10
Autor: Sqeeb
Zmiana tylnej zębatki a pr ędkosc?
On Wed, 4 Mar 2009 00:46:32 +0100
"Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> wrote:

Za bardzo ukrylem ironie?

Najwyraźniej ;-)

A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
na każdym biegu spadnie, ale za to przyspieszenie
pojdzie w góre ;-)

A jakie to będą wartości - to już trzeba liczyć.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-04 11:20:04
Autor: Spider A.J.
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

"Sqeeb" <sqeeb@internet.community> wrote

Za bardzo ukrylem ironie?

Najwyraźniej ;-)



Musze ps.:'y wstawiac jednak przed sigiem
albo robic odnosnik w formie gwiazdki *

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

Data: 2009-03-04 14:40:51
Autor: Jacot
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Sqeeb <sqeeb@internet.community> wrote:

A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
na każdym biegu spadnie ...

Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
(Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-04 18:44:22
Autor: Sir Piernik
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Jacot pisze:
....>8
> Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
> (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-03-05 22:29:28
Autor: zbigi
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Sir Piernik napisał(a):
Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-03-05 22:13:33
Autor: Jasio
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Użytkownik "zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w wiadomości news:gopg7o$414$1news.onet.pl...
Sir Piernik napisał(a):
Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

Data: 2009-03-06 07:54:33
Autor: zbigi
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Jasio napisał(a):
Użytkownik "zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w wiadomości news:gopg7o$414$1news.onet.pl...
Sir Piernik napisał(a):
Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

Absolutnie!

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-03-06 12:38:26
Autor: Jacot
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
zbigi <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

Jasio napisał(a):
Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami. Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
krok wstecz i to bylo optimum. Przy wspolczesnych motocyklach
"przewatowanych" sadze ze mozna by czynic podobnie, tyle ze te
'predkosci probkowania' beda dosc duze...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-07 08:41:02
Autor: Jasio
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Użytkownik "Jacot" napisał w wiadomości news:rd22r49s9m1tgr00n0k3r0hfmasm1r6orr4ax.com...
zbigi <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

Jasio napisał(a):
Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
krok wstecz i to bylo optimum.

Zgadzasz się czy nie zgadzasz, ale za "sutrój" czyli stado sutków masz u mnie złotą czcionkę. (:

Ale fakt faktem, że samo zmienianie wielkości zębatek, według obecnych uproszczonych reguł, to dwa nastawienia - na "prędkość max" i "do stuntu". I stety czy niestety nikt tego nie liczy indywidualnie.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-03-03 23:30:39
Autor: Muti
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
"koosior" <koosior.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gok9b4$h1t$1inews.gazeta.pl...
Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
Pzdr
Koosior

Tu masz  konkretne dane na temat przełożeń i prędkości

http://www.gearingcommander.com/

pozdr.
Muti

Data: 2009-03-05 16:43:08
Autor: Tadek / Motostore
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
koosior wrote:

Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?

Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu. Przeklamanie wyliczysz ustalajac standartowe przelozenie - co uzyskasz dzielac ilosc zebow na zebatce napedzanej przez ilosc zebow na zebatce zdawczej, nastepnie podobny wspolczynnik wyliczasz dla nowych przelozen. Dzielac wspolczynnik 1 przez wspolczynnik 2 i mnozac wynik przez 100 uzyskasz przeklamanie wyrazone w procentach. Ufff....

Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Nie.

--
Pzdr,
 Tadek / Motostore.

Data: 2009-03-05 22:15:53
Autor: Kuczu
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Tadek / Motostore pisze:

Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.

Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.

Z calym szacunkiem, ale chyba sie lekko zamotales i cos Ci sie jeblo. Bo niby co ma licznik do walu i po co ma miec ? Licznik liczy obroty zebatki zdawczej (czujnik bezposrednio przy zebatce lub na walku zdawczym skrzyni biegow), wie jakie ma przelozenie wtorne i obwod tylnego kola i na tej podstawie, za pomoca stalego wzoru ustalonego przez fabryke wylicza i wskazuje predkosc. Kazda zmiana dowolnej stalej wystepujacej we wzorze ( w omawianym przypadku przelozenie wtorne) spowoduje zly wynik.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-06 22:39:42
Autor: Tadek / Motostore
Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Kuczu wrote:

Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.
[-- -]

Glupi jestem i kajam sie, bo oczywiscie masz racje. Po chwili zastanowienia: gdyby bylo tak jak proponowalem to jadac moto po wrzuceniu luzu licznik wskazywalby predkosc 0 km/h, mimo iz motocykl dalej jedzie. "Sie mnie wydawalo" natomiast (na podstawie schematu z serwisowki: http://img150.imageshack.us/img150/8531/schematgsxr1k.jpg ) , iz w najnowszych generacjach plastikow Suzuki predkosc jest wyliczana na podstawie odczytu sygnalow CKPS i Gear Position, gdyz nie znalazlem tam innego zrodla danych dla predkosciomierza. Moze schemat jest niepelny, lub tez (co jest bardziej prawdopodobne) moja wiedza. Na pierwszy rzut oka takie rozwiazanie wydawalo sie byc sensowne - bo zastepowaloby czujnik koscia elektroniczna z odrobina oprogramowania (a taki jest teraz trynd w motoryzacji), lecz z w/w powodu to nie ma racji bytu. Jako ciekawostke podam, iz sa akcesoryjne wyswietlacze biegow, dzialajace na podobnej zasadzie - pobieraja dane o predkosci i obrotach i na tej podstawie wyswietlaja aktualny bieg.

--
Pzdr,
 Tadek / Motostore.

Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona