Zmiana % w BP SA

Data: 2020-05-08 20:29:25
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiana % w BP SA
PKO BP walnął na swojej stronie:

"Zmiana oprocentowania Limitu odnawialnego dla klientów indywidualnych
W wyniku decyzji Rady Polityki Pieniężnej z 08.04.2020 r. dotyczącej obniżki stóp procentowych, bank obniżył oprocentowanie Limitu odnawialnego do 8% oraz oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego do 4% (dla umów zawartych do 31.12.2015 r.) i do 12% (dla aneksowanych i zawartych umów od 01.01.2016 r.). Zmienione stawki obowiązują od 09.04.2020 r."

Pytanie: co to są te stawki "zadłużenia przeterminowanego" i dlaczego są one tak drastycznie różne do 31.12.2015/od 1.1.2016 ?
4% brzmi atrakcyjnie ;-))

Data: 2020-05-08 12:19:03
Autor: miecznik1975
Zmiana % w BP SA
Gdy nie dokonasz spłaty w terminie naliczają odsetki za zadłużenie przeterminowane. Do 2015 roku oprocentowanie kredytów ustawowo było 4-krotnością stopy lombardowej (takis zapis mają klienci w umowach). Dla umów zawartych od 2016 maksymalne oprocentowanie wynosi 2x(stopa referencyjna NBP 0,5% + 3,5%)

Data: 2020-05-08 14:03:24
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana % w BP SA
W dniu piątek, 8 maja 2020 21:19:05 UTC+2 użytkownik mieczn...@gmail.com napisał:
[...]

Dla przeterminowanego są inne wzory stawek.
Inna sprawa, czy dla KO w ogóle może być "zadłużenie przeterminowane"? Chyba tylko po wypowiedzeniu.

Data: 2020-05-08 23:48:24
Autor: Kris
Zmiana % w BP SA
Inna sprawa, czy dla KO w ogóle >może być "zadłużenie >przeterminowane"? Chyba tylko po >wypowiedzeniu.

Np brak wpływu w danym miesiącu

Data: 2020-05-09 00:46:14
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiana % w BP SA
W dniu sobota, 9 maja 2020 08:48:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
>Inna sprawa, czy dla KO w ogóle >może być "zadłużenie >przeterminowane"? Chyba tylko po >wypowiedzeniu.

Np brak wpływu w danym miesiącu

A to jest taki warunek? Akurat w skarbonce czy niby ogólnie?
Hmm, może w KO nigdy się nie wgłębiałem - jest tam jakiś wymóg minimalnej spłaty jak np. w KK, gdzie co miesiąc trzeba spłacić wszystkie odsetki i jakąś część kapitału?
Może błędnie zakładałem, że w KO tego nie ma - i nawetodsetki dopisują się do kapitału.

Data: 2020-05-09 12:06:45
Autor: J.F.
Zmiana % w BP SA
Dnia Fri, 8 May 2020 23:48:24 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

Inna sprawa, czy dla KO w ogóle >może być "zadłużenie >przeterminowane"? Chyba tylko po >wypowiedzeniu.

Np brak wpływu w danym miesiącu

Ale nazywac to zadluzeniem ?

J.

Data: 2020-05-09 12:11:02
Autor: J.F.
Zmiana % w BP SA
Dnia Fri, 8 May 2020 20:29:25 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
[...]

Pewnie sie jakies przepisy i regulaminy zmienily.
Tylko co - BP ponad ustawami i pozwala zachowac stare umowy ?

4% brzmi atrakcyjnie ;-))

No wlasnie - po co jakis kredyt odnawialny lepiej przeterminowac :-)
Tylko jak to zrobic ? :-)

J.

Data: 2020-05-09 21:13:39
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiana % w BP SA
No właśnie pytam :-))
Inna rzecz, że niebawem 4% kredyt to może stać się najdroższy na rynku ;-)
I chyba w BIK się wyląduje?

-- -- -