Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami

Data: 2015-05-29 12:24:20
Autor: Pszemol
Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami
W moim rowerze oryginalna kaseta wolnobiegu ma 7 kółek: 32/24/../13. Korba 48/38/28.

Chcę wymienić łańcuch i kasetę z wolnobiegiem z tyłu ale nie mogę znaleźć takiej z oryginalnymi kółkami. Co się stanie gdy zamontuję tam coś takiego, również 7-biegowego:
http://smile.amazon.com/Shimano-MF-TZ31-Tourney-Freewheel-14-34T/dp/B003RLNOKC

Jakich efektów powinienem się spodziewać gdy przodu nie będę zmieniał? Czy odczuję w ogóle różnicę 1 zęba na najmniejszym kółku? Albo dwa zęby różnicy na największym?

Obecnie rower daje mi dobry zakres przełożeń do moich zastosowań, to największe kółko z tyłu daje mi możliwość wyjazdu bez większego wysiłku pod nawet bardzo strome górki na których mój rowerowy kumpel wprowadza swojego górala na kołach 29" i chyba nie potrzebuje tu więcej pomocy od przerzutki :-)

Natomiast zastanawiam się czy nie ucierpię na maksymalnej prędkości szosowej gdy najmniejsza zebatka z tyłu dostanie jeden ząbek więcej. Jak to wygląda? Brać tą z Amazona czy szukać oryginalnych przełożeń?

Data: 2015-05-29 12:11:58
Autor: Ignac
W dniu piątek, 29 maja 2015 19:24:24 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Będzisz mógł polecieć w kosmos, jeśli tylko zechcesz!!!

Data: 2015-05-29 21:23:22
Autor: MadMan

https://www.youtube.com/watch?v=ge_KrzJWW_k w sensie Ĺźe tak?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-05-29 12:32:15
Autor: Ignac
W dniu piątek, 29 maja 2015 21:24:37 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:
> [...]

https://www.youtube.com/watch?v=ge_KrzJWW_k w sensie że tak?

Pszemol, to wyłącznie z sympatii do Ciebie, oczywiście!

Data: 2015-05-29 14:37:25
Autor: Pszemol
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:147e4297-875e-4059-96bc-6e6e17b7c3f4googlegroups.com...
Pszemol, to wyłącznie z sympatii do Ciebie, oczywiście!

Jasne, a wracając do meritum pytania?

Data: 2015-05-29 12:47:53
Autor: Ignac
W dniu piątek, 29 maja 2015 21:37:28 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Pszemol, to wyłącznie z sympatii do Ciebie, oczywiście!

Jasne, a wracając do meritum pytania?

Możesz kupić, bez żadnych konsekwencji, będziesz mógł wyjeżdżać pod nieco
większe podjazdy, a na najmniejszej zębatce wolnobiegu trochę bardziej Ci wzrośnie kadencja, co odciąży Ci nieco kolana. Prędkośc dzięki temu, może nawet się lekko zwiększyć. To tylko jeden ząb.

Data: 2015-05-29 15:32:48
Autor: Pszemol
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:fe8c1efd-1029-4bcf-b91e-4ea9b6678238googlegroups.com...
> [...]

wzrośnie kadencja, co odciąży Ci nieco kolana. Prędkośc dzięki temu, może
nawet się lekko zwiększyć. To tylko jeden ząb.

Dzięki - muszę o tej kadencji poczytać jeszcze bo to dla mnie nowe pojęcie.

A... i jeszcze jedno - czy przednie zębatki mają większą trwałość bo są wykonane zwykle z trwalszego materiału czy może jedyny powód takiego stanu rzeczy jest to że mają po prostu więcej zębów?
Wydaje mi się że te z przodu nie wymagają jeszcze w moim rowerze wymiany.

Data: 2015-05-30 08:44:14
Autor: z
W dniu 2015-05-29 o 22:32, Pszemol pisze:
[...]

Z całym szacunkiem i sympatią :-)
Zadajesz pytania jak dziecko z podstawówki.
Chciałbym Cię tylko ostrzec że jest tu grupa maniaków (również nadzianych ;-) ) którzy będą się z Ciebie nabijać. Grupa trochę jakby audiofilska ;-)
Ja przez ostatnie dwa lata miałem podobne zagwozdki a mój rower podwoił wartość z 150 do 300 zł :-) Mam wolnobieg 7 rzędowy 100kg wagi a wygięta ośka mi nie przeszkadza.
Wiem.. nie pasuję tutaj bo nie mogę zrozumieć dlaczego rower powinien kosztować min. 1500 zł  :-)
A potem kończy się to tak:
https://drive.google.com/file/d/0B9A4hgAH4qwxUkdFM181ME8yY2M/view?pli=1

Data: 2015-05-30 01:56:31
Autor: Ignac
W dniu sobota, 30 maja 2015 08:44:18 UTC+2 użytkownik z napisał:

Z całym szacunkiem i sympatią :-)
Zadajesz pytania jak dziecko z podstawówki.

To Ty powiedziałeś.

Chciałbym Cię tylko ostrzec że jest tu grupa maniaków (również nadzianych ;-) ) którzy będą się z Ciebie nabijać. Grupa trochę jakby audiofilska ;-)

Polemizowałbym, jesteśmy również niemniej wyrozumiali i przyjacielscy.
Ale, sam zauważyłeś jakiej jakości zadawane są pytania, bo wątkodawca
nie zada sobie trudu, aby zapoznać się z problematyką na poziomie elementarnym.
Natomiast wdaje się w polemikę jak koneser cyclingu, porad wszelkich dostał
tysiące, a tak naprawdę sam nie wie czego chce.
Nie należy powyższego traktować jako reprymendy, tylko nagich faktów.
Ponadto, nasza grupa jest merytoryczno-rozrywkowa, i musi być czasem zabawnie,
bo byśmy z nudów umarli i śmiejmy się z sytuacji, a nie z ludzi!

Wiem.. nie pasuję tutaj bo nie mogę zrozumieć dlaczego rower powinien kosztować min. 1500 zł  :-)

Pasujesz, a wymieniona przez Ciebie kwota, jest minimalną wartością tzw.
optymalnej jakości do ceny. Żeby dało się na takim rowerze więcej jeździć,
niż przy nim grzebać.

A potem kończy się to tak:
https://drive.google.com/file/d/0B9A4hgAH4qwxUkdFM181ME8yY2M/view?pli=1

Pozostawienie roweru na noc, lub kilka nocy, tak się kończy.
To musiał zrobić ten sam gostek, który nie wie jak odróżnić herbatę zimną
od gorącej.

Data: 2015-05-30 07:39:12
Autor: Pszemol
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:f540322d-4b9c-46c5-97e0-70a90a18fe2agooglegroups.com...
[...]

To co napisałeś wyżej nie było ani wyrozumiałe ani przyjacielskie.
Wręcz przeciwnie.

Nie należy powyższego traktować jako reprymendy, tylko nagich faktów.

Wbrew Twoim zapewnieniom brzmiało to jak reprymenda.

Data: 2015-05-30 12:41:26
Autor: Akarm
W dniu 2015-05-30 o 10:56, Ignac pisze:
wątkodawca
nie zada sobie trudu, aby zapoznać się z problematyką na poziomie elementarnym.

To przecież można stwierdzić już po jego pierwszym wpisie.

Natomiast wdaje się w polemikę jak koneser cyclingu, porad wszelkich dostał
tysiące, a tak naprawdę sam nie wie czego chce.

Przejrzyj inne grupy. Wszędzie zachowuje się tak samo.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2015-05-30 07:52:41
Autor: Pszemol
"Akarm" <akarm@wp.pl> wrote in message news:55699360$0$8366$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-05-30 o 10:56, Ignac pisze:
wątkodawca nie zada sobie trudu, aby zapoznać się
z problematyką na poziomie elementarnym.

To przecież można stwierdzić już po jego pierwszym wpisie.

Czy to jest grupa wyłącznie dla ekspertów?

Natomiast wdaje się w polemikę jak koneser cyclingu, porad wszelkich dostał
tysiące, a tak naprawdę sam nie wie czego chce.

Przejrzyj inne grupy. Wszędzie zachowuje się tak samo.

Nie podoba Ci się coś to przecież przymusu czytania ani odpowiadania nie ma.

Data: 2015-05-30 15:08:47
Autor: z
[...]

Ciach
Nie będę się przekomarzał :-)
Pszemol jest znany z wymądrzania. Na wielu grupach wdaje się w puste dyskusje zalatujące fanatyzmem (telefon z jabłkiem ;-) ).
Ciekawi mnie czy czy zostanie tu stosownie zgaszony czy będzie brnął tak jak zawsze?

PS. Jaki trzeba mieć rower żeby poziomem dorównywał ajfonowi? :-)

Data: 2015-05-30 08:13:26
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5569b662$0$8387$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapytaj lepiej jaki trzeba mieć poziom kultury aby robić tego typu wycieczki personalne.

Data: 2015-05-30 07:36:50
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55695c40$0$27512$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skoro pytania proste, czemu nie odpowiesz wprost tylko nawijasz watę na uszy?

Chciałbym Cię tylko ostrzec że jest tu grupa maniaków (również nadzianych ;-) ) którzy będą się z Ciebie nabijać. Grupa trochę jakby audiofilska ;-)

Śmiech to zdrowie. Jeśli ich to śmieszy to niech się śmieją.

Ja przez ostatnie dwa lata miałem podobne zagwozdki a mój rower podwoił wartość z 150 do 300 zł :-) Mam wolnobieg 7 rzędowy 100kg wagi a wygięta ośka mi nie przeszkadza.

I Twoja sprawa! Nikomu nic do tego.
Jak pytasz o radę to jednak powinni dać odpowiedź - jak nie pytasz
i jesteś zadowolony ze swoimi wyborami to jest to Twoja sprawa
i powinni Cię zostawić w spokoju. Nie dajmy się terroryzować :-)

Wiem.. nie pasuję tutaj bo nie mogę zrozumieć dlaczego rower powinien kosztować min. 1500 zł  :-)
A potem kończy się to tak:
https://drive.google.com/file/d/0B9A4hgAH4qwxUkdFM181ME8yY2M/view?pli=1

Nie rób jednak tego samego w ich stronę - narzekasz że ktoś się wyśmiewa
z Twoich wyborów - nie wyśmiewaj się z czyichś wyborów. Jak ktoś ma kasę
i chce sobie kupić drogą zabawkę to co mi do tego? Ja go rozumiem...
Bogaty biednego nie zrozumie, biedny bogatego też nie będzie rozumiał.
To samo dotyczy rowerowego zawodnika, co będzie patrzył ile gramów
zaoszczędzi kupując ten łańcuch zamiast tamtego i rowerowego pasjonata
który używa rowera w celach wyłącznie rekreacyjnych, nie do ścigania się:
jeden drugiego nie zrozumie.

Data: 2015-05-30 15:13:56
Autor: z
W dniu 2015-05-30 o 14:36, Pszemol pisze:

Skoro pytania proste, czemu nie odpowiesz wprost tylko nawijasz watę na
uszy?

Sorry ale pytanie które zacytowałem zalatuje podstawówką.
Ale może ja już po 4-stece to wtedy inaczej uczyli. I lutownicę i szydełko się używało :-)
Obiecuję że już się nie będę znęcać. Jest tu wielu głodnych świeżej krwi ;-)

PS. Nie kumpluj się z Animką :-)

Data: 2015-05-30 08:46:15
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5569b798$0$27521$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zachęcam gorąco do odpowiedzi na zadane pytanie.
Pytam bo nie znam odpowiedzi.

PS. Nie kumpluj się z Animką :-)

Co jeszcze wymyślisz?
Trollujesz nie na temat zamiast odpowiedzieć wprost na moje pytanie zadane O ROWERACH na grupie ROWEROWEJ.
Dam Ci jeszcze jedną szansę, pokaż co potrafisz:

Data: 2015-05-30 14:01:09
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Sat, 30 May 2015 08:44:14 +0200, z napisał(a):

Z całym szacunkiem i sympatią :-)
Zadajesz pytania jak dziecko z podstawĂłwki.
Chciałbym Cię tylko ostrzec że jest tu grupa maniaków (również
nadzianych ;-) ) którzy będą się z Ciebie nabijać. Grupa trochę jakby
audiofilska ;-)
Chyba nie te porównanie. Przecież nikt ci nie proponuje roweru za 30tyś w którym cząsteczki powietrza lepiej się układają w oponie i przez to przyjemność z jazdy jest dużo lepsza.

Ja przez ostatnie dwa lata miałem podobne zagwozdki a mój rower podwoił
wartość z 150 do 300 zł :-) Mam wolnobieg 7 rzędowy 100kg wagi a wygięta
ośka mi nie przeszkadza.
A nam bikefilom przeszkadza.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-29 12:20:32
Autor: Ignac
[...]

Twój kumpel z pewnością powie- Przemol, łoł!
Odpowiedz brzmi- brać.

Data: 2015-05-30 09:28:15
Autor: solar
[...]

Pytania brzmią: Po co? Co chcesz osiagnąć?
Mi się nie chce, ale poszukaj stopniowania tego wolnobiegu (znaczy wielkości wszystkich zębatek) i porównaj ze swoim. Bo tak na oko, to w sumie jednak bardziej zębatki "szosowe" z wielkim przeskokiem na końcu na 34T i może się okazać, że tylko na tym 34T zwiększysz kadencję na większych podjazdach, a na pozostałych będzie twardziej (mniejsza kadencja, cięższe przełożenia) niż jest obecnie.

"Religia stanowi obrazę dla ludzkiej godności.
Tylko religia może sprawić, że dobrzy ludzie robią złe rzeczy."
                                      Steven Weinberg

Data: 2015-05-30 07:47:22
Autor: Pszemol
"solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:55696683$0$8371$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Odpowiedź była w zdaniu które z cytatu wyciąłeś, powtarzam:
[...]

Na oko wygląda mi, że drugi bieg ma 24 zęby.
Czyli tyle samo co drugi bieg w mojej oryginalnej kasecie.

[...]

Zauważ proszę, że oryginalny rower też ma kasetę typu "Mega".
Pisałem o swoich przełożeniach na początku który również wyciąłeś:
"W moim rowerze oryginalna kaseta wolnobiegu ma 7 kółek: 32/24/../13.
Korba 48/38/28."
Jeśli więc bieg numer 1 ma 2 zęby więcej, będzie więc bardziej miękki.
To jest oczywiste od początku. Natomiast pozostałe 6 biegów u mnie
ma rozpiętość 24-13 w kasecie która ma go zastąpić 24-14, więc jeśli
już, to będzie bardziej miękko niż obecnie, ale jak już stwierdził Ignac,
jeden ząb to różnica nie do zauważenia, i o taką odpowiedź mi chodziło.

Data: 2015-05-30 18:17:14
Autor: atm
Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami

Zauważ proszę, że oryginalny rower też ma kasetę typu "Mega".

Mega range byl glownym powodem dla ktorego zaczalem myslec o zmianie napedu. Ten przeskok miedzy przedostatnia i ostatnia to po prostu makabra.
Sugerowalbym Ci jednak zmiane roweru niz zabawe w wymiane poszczegolnych komponentow, ostatecznie zostaniesz z rowerem wg Twojego pomyslu zbudowanym na slabej ramie plus garaz/piwnica pelna gratow pochodzacych z oryginalnej konstrukcji.

Data: 2015-05-30 12:41:39
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5569e292$0$8381$65785112news.neostrada.pl...
Zauważ proszę, że oryginalny rower też ma kasetę typu "Mega".

Mega range byl glownym powodem dla ktorego zaczalem myslec o zmianie napedu. Ten przeskok miedzy przedostatnia i ostatnia to po prostu makabra.

Opisz dokładniej tą "makabrę", proszę...
Bo dla mnie ten mega range to rewelacja!

[...]

Nie bardzo rozumiem ten komentarz w kontekście mojej
wymiany zużytego Mega Range na nowe Mega Range...
Czy to tylko moje wrażenie czy coś Ci się pomieszało? :-)

Data: 2015-05-30 20:00:27
Autor: atm
On 2015-05-30 19:41, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Rewelacja jest posiadanie duzej zebatki z tylu np wielkosci wspomnianej przez Ciebie. Natomiast momentem, ktory dla mnie jest nieporozumieniem i makabra jest "dziura" w skoku przelozenia miedzy ostatnia zebatka (Mega Range) a nastepna. To tak jakby ktos wycial dwojke w samochodzie: bedziesz jechal pod gore na trojce albo jedynce. Teraz mam z tylu kasete 9-cio rzedowa i jest ok. Oczywiscie za tym poszla wymiana manetek, hamulcow (v-ki rowniez byly irytujace ze wzgledu na wrazliwosc na krzywe kolo i lod na obreczy), kół (zamiana wolnobiegu na kasete i przystosowanie do tarcz). Ostetecznie przy tej i kilku innych modyfikacjach skonczylo sie nowym rowerem na starej ramie i niemal komletnym rowerem w formie "zrob to sam" w piwnicy ze starych czesci.
Z perspektywy patrzac wolalbym jednak kupic w posezonowej przecenie od razu lepiej wyposazony rower. Oczywiscie taki rozwoj ma swoje zalety: poznaje sie sprzet, jego zalety i wady, jakie rozwiazania chce sie posiadac, serwisowanie. Oplata za to jest jednak sporo wyzsza cena.

[...]

Oj Pszemol, zrobiles straszna wycieczke osobista z tym pomieszaniem ;]
Nie wczytuje sie az tak dokladnie w kazdy detal postow. Zrozumialem, ze chcesz wymieniac i cos ulepszac w swoim rowerze wiec zasugerowalem przemyslenie sensu tego zabiegu uwazgledniajac powyzsze przemyslenia odnosnie modernizacji slabego roweru.
Jesli wymieniasz z powodu zuzycia to pewnie, nie ma co sie ladowac w koszty. Przypomnij prosze, dlaczego chcesz wymienic wolnobieg.

Data: 2015-05-30 13:27:32
Autor: Pszemol
On 2015-05-30 19:41, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

L0L :-) Czyli się zgadzamy!

[...]

Rozumiem o co Ci chodzi - też się zgadzam - byłoby pewnie lepiej gdyby średnice kół były bardziej równomiernie rozłożone. Ale ja nie krytykuję, bo się nie znam - być może jest tam jakiś powód za takim rozwiązaniem skoro leader rynku, Shimano, robi takie właśnie kasety. Ciągle jeszcze nie do końca czuję tą "kadencję" :-)

[...]

No w Twoim przypadku rzeczywiście dużo rzeczy wymieniłeś.
Ale w moim rowerze większość rzeczy mi się podoba, używam go już kilka lat, i poza remontem zużytego trochę taniego napędu taiwańskiego i niedawnej wymianie również zużytych opon nie planuję żadnych większych korekcji wyposażenia. Ten rower mi odpowiada - nie mam w planach ścigania się po szosach, nie mam w planach zjazdów na rowerze ze stoków Gór Skalistych w Keystone, Colorado - mimo że jest tani, spełnia moje oczekiwania od rowera.
Używam go głównie do walki z nadwagą w przyjemniejszy sposób niż zapocona siłownia oraz daje mi on szansę w zdrowszy sposób przemieszczać się na względnie krótkich odległościach z punktu A do punktu B: jazda do pracy, do sklepu, itp, itd.

Z perspektywy patrzac wolalbym jednak kupic w posezonowej
przecenie od razu lepiej wyposazony rower.

Duże są szanse, że taki bardzo drogi rower też miałby nie wszystko dokładnie co chcesz. Też musiałbyś albo pójść na kompromis i zaakceptować coś co Ci nie pasuje, albo wymienić - chyba łatwiej jest wymienić wolnobieg z kasetą kosztujący $17 niż taki za $200-$500 bo Ci układ zebów/przełożeń nie pasuje... ?

Oczywiscie taki rozwoj ma swoje zalety: poznaje sie sprzet, jego zalety i wady, jakie rozwiazania chce sie posiadac, serwisowanie. Oplata za to jest jednak sporo wyzsza cena.

Ja świadomie wybrałem rozwiązanie polegające na kupnie nienajtańszego ale taniego rowera hybrydowego, dokupiłem/dopłaciłem mu za dodatkowe wyposażenie "szosowe" w celach dojazdowych do pracy (błotnik tylny typu plastikowe pióro do sztycy pod siedziskiem doczepiony, dzwonek na kierownicę, ładowana z USB lampka LED przednia 500 lumenów, ładowany z USB tylny czerwony strobe z LED 2W) i za kilkaset dolarów mam dobry rower spełniający moje oczekiwania. Po kilku latach musiałem wymienić opony i teraz zębatki/łańcuch ale to jest raczej część normalnej eksploatacji roweru a nie kwestia jakichś zmian konstrukcyjnych.

[...]

Ależ to nie była żadna wycieczka osobista - nie napisałem "ty zawsze coś pomieszasz".

Zrozumialem, ze chcesz wymieniac i cos
ulepszac w swoim rowerze wiec

Nie doczytałeś, błędnie zrozumiałeś - ok, w porządku. Nie ma sprawy.

Przypomnij prosze, dlaczego chcesz wymienic wolnobieg.

Jeszcze raz:
Chę wymienić *zużytą* kasetę zintegrowaną z wolnobiegiem na *nową*.

Data: 2015-05-30 20:24:58
Autor: Andrzej Ozieblo
Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami
Przemol, wciaz nie wiem czy sobie robisz z nas tzw. jaja czy nie. :) Ale odpowiem uczciwie na niektore Twoje pytania.

Megarange Shimano to kaseta, w ktorej ostatnia najwieksza zebatka ma wyraznie wiecej zebow niz poprzednia. Jest duzy przeskok. Nie wiem jak teraz, ale kiedys do jej obslugi, wymagana byla przerzutka z wyraznie dluzszym wozkiem. Jesli przejdzisz na 34 mozesz, choc nie musisz, miec klopoty z obsluga przez przerzutke.

Oczywiscie, ze zeby tarczy zuzywaja sie wolniej przez to, ze ich jest wiecej. Sila rozklada sie na wiecej zebow. Tarcze sa na ogol wykonane ze stopu aluminiowego (mialem kilka tytanowych w dawnych czasach), zapewne utwardzonego powierzchniowo. A kasety sa ze stali (tez zapewne jakis stop) i tez utwardzane powierzchniowo. Z definicji zatem sa bardziej odporne niz tarcze. Tyle ze, srednio biorac, sila rozklada sie mniejszej   liczbie zebow.

Data: 2015-05-30 13:35:41
Autor: Pszemol
"Andrzej Ozieblo" <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote in message news:556a007a$0$27506$65785112news.neostrada.pl...
Przemol, wciaz nie wiem czy sobie robisz z nas tzw. jaja czy nie. :)

Naprawdę nie wiem skąd to wnosisz...

Ale odpowiem uczciwie na niektore Twoje pytania.

Z góry dziękuję :-)

[...]

Mówisz o kłopotach po przejściu z mojego oryginalnego 32 na nowe 34?
Czy coś pomieszałeś, bo tak jak ATM nie przeczytałeś mojej wypowiedzi? :-)))

[...]

Dzięki za wyjaśnienia. Choć moje tarcze nie wyglądają na stop alu.
Muszę kiedyś przy okazji sprawdzić je magnesem, może są stalowe?

Data: 2015-05-31 09:40:33
Autor: Andrzej Ozieblo
Pszemol pisze:

Dzięki za wyjaśnienia. Choć moje tarcze nie wyglądają na stop alu.
Muszę kiedyś przy okazji sprawdzić je magnesem, może są stalowe?

W tanszych, i na ogol gorszych, tarcze sa stalowe. Sa trwalsze od aluminiowych.

Data: 2015-05-31 08:28:47
Autor: Pszemol
"Andrzej Ozieblo" <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote in message news:556abaf1$0$27506$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
Dzięki za wyjaśnienia. Choć moje tarcze nie wyglądają na stop alu.
Muszę kiedyś przy okazji sprawdzić je magnesem, może są stalowe?

W tanszych, i na ogol gorszych, tarcze sa stalowe. Sa trwalsze od aluminiowych.

Eksperyment z magnesem potwierdził moje przypuszczenia: stalowe.

Data: 2015-06-01 08:47:15
Autor: cytawa
  Andrzej Ozieblo pisze:

W tanszych, i na ogol gorszych, tarcze sa stalowe. Sa trwalsze od
aluminiowych.

Nie jestem przekonany, ze tarcze aluminiowe sa mniej trwale. W dobrych korbach 3 tarczowych widzialem, ze 2 wieksze tarcze sa alu a tylko najmniejsza stalowa. To jest chyba zwiazane z wytrzymaloscia  stali na obciazenia. Gdy tarcza ma duzo zebow, to sie sila rozklada.
Natomiast nie zauwazylem , zeby tarcze alu sie szybciej zuzywaly. Jesli lancuch jest zmieniany w odpowiednim momencie, to tarcze wytrzymuja bardzo duzo.
Na tej duzej tarczy jezdzilem dosyc intensywnie przez ponad 20 lat. Mysle, ze ze 100tys zrobila z pewnoscia.
http://serwisy.umcs.lublin.pl/cytawa/roznosci/tryby.jpg

Jan Cytawa

Data: 2015-06-01 10:36:13
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-06-01 o 08:47, cytawa pisze:

[...]

Wlasnie w sensie twardosci tarcze stalowe wydaja sie byc trwalsze od aluminiowych, a tytanowe - najtrwalsze. Zuzycie polega na stopniowym wygniataniu sie zebow. Robia sie takie boczne narosla, ktore warto od czasu do czasu zeszlifowac, by lancuch nie haczyl przy zmienie biegow. W stalowych, z racji wiekszej twradosci zmiany sa wolniejsze.

Osobiscie tez tarcz zbyt czesto nie zmienialem. Tylko raz w zyciu aluminiowa srodkowa.

Data: 2015-06-01 07:30:31
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 10:36:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

[...]

Tak się dzieje, jak się jeździ bez dostatecznej kadencji. To są objawy przeciążenia całego napędu, zużywa się znacznie szybciej, niż by się
jeździło z kadencją. Ponadto bez kadencji jeździ się wolniej i bardziej się
męczymy, przeciążamy nogi, wtedy bardzo łatwo o kontuzję.

Data: 2015-06-01 14:37:06
Autor: Pszemol
[...]

A jak wiedziec kiedy mamy odpowiednią kadencję?

Data: 2015-06-01 16:59:21
Autor: qrt
Dnia Mon, 1 Jun 2015 14:37:06 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

[...]

teoretycznie 90 obrotów na minutę. W praktyce? kazdy jezdzi nieco inaczej.
Jedni wola wyższa inni niższą.

Data: 2015-06-01 10:08:19
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:hr36l38ocm66$.yeektpzklu4a.dlg40tude.net...
[...]

O, fajnie wiedzieć - tak dla orientacji...
Policzę sobie przy okazji ze stoperem w ręce jak ja kręcę, aby mieć wyczucie co to znaczy 90 obrotów na minutę...  Ty jak lubisz kręcić? Szybciej czy wolniej niż 90rpm?

Jak znam życie są już pewnie rowerowe komputery które oprócz magnesu na przednim kole do pomiaru prędkości mają też magnes na korbie do mierzenia kadencji... :-)

Data: 2015-06-01 17:19:17
Autor: qrt
Dnia Mon, 1 Jun 2015 10:08:19 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

nie wiem - nie mam miernika :)
Ale chyba raczej bardziej mi pasuje wolniejsze a bardziej siłowe.
Jak znam życie są już pewnie rowerowe komputery które oprócz magnesu na przednim kole do pomiaru prędkości mają też magnes na korbie do mierzenia kadencji... :-)

mój kolega miał taki w 93 (ZTCP). I chyba wtedy to też nie było zupełne
novum :)

Data: 2015-06-01 10:37:02
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:3ii34ki8inwi$.1hewt5ob3xzc4$.dlg40tude.net...
[...]

No ja sobie takim siłowym jeżdzeniem chyba spieprzyłem swoj napęd. Bo też pedałowałem siłowo - pod górkę na największym kole z przodu i najmniejszym z tyłu i jak nie dawałem rady to zmieniałem biegi i łańcuch chrupał aż ciarki po plecach miałem :-) No ale jak ktoś nieświadomy to robi błędy i się na błędach uczy :-)

[...]

No cóż, sorki - nie znam się wcale. Chyba sobie kupię taki - są już z czyjnikami bezprzewodowymi? Pamiętam że prowadzenie drucika z przedniego widelca przy kręcącej się kierownicy nie było zbyt trywialne i efekt wyglądał bałaganiarko... Jak ktoś może coś fajnego polecić to zachęcam gorąco.

Data: 2015-06-01 14:22:01
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 17:37:02 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

No ja sobie takim siłowym jeżdzeniem chyba spieprzyłem swoj napęd..

Musisz koniecznie zaprzyjaźnić się z Kadencją. To jest dziewczyna niezwykła,
niebieskie oczy, blond włosy, długie nogi i przede wszystkim wymiary 90-60-90.

Pamiętam że prowadzenie drucika z przedniego widelca przy kręcącej się kierownicy nie było zbyt...  Jak ktoś może coś fajnego polecić to zachęcam gorąco.

Zwróć się z tym do Kadencji, ona wie jak poprowadzić Ci drucik, i w jaki
sposób go zainstalować. Nie bój się, daj dziewczynie szansę.

Data: 2015-06-01 17:24:52
Autor: Pszemol
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:ca78e0af-6020-4094-a293-bf8119226d27googlegroups.com...
[...]

:-))

Na AliExpress wszystkie komputery rowerowe mają w wyszukiwarce/tytule "cadence" a jak przeczytasz opis to się okazuje, że tylko chcą mieć :-) Sami oszuści wśród sprzedawców...

Data: 2015-06-01 17:46:36
Autor: qrt
Dnia Mon, 1 Jun 2015 10:37:02 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

pod górkę to sie w ogóle nie da siłowo wjechać. Pisząc siłowo to raczej
chodzi o kogoś kto ma kadencje żedu 70-80 oborótów na minutę

[...]

ja mam licznik odługujący kadencję firmy vetta - tylko ze nigdy sobie nie
kupiłem czujnika do kadencji. Sa jeszcze liczniki sigma z takich bardziej
znanych.

Data: 2015-06-01 18:38:27
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Mon, 01 Jun 2015 17:46:36 +0200, qrt napisał(a):

pod górkę to sie w ogóle nie da siłowo wjechać. Pisząc siłowo to raczej
chodzi o kogoś kto ma kadencje żedu 70-80 oborótów na minutę
W Istebnej to się nie da inaczej niż siłowo. Dla mnie średnia to 80obr/
min a siłowo to rzędu 60obr/min lub mniej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-02 07:33:37
Autor: qrt
Dnia Mon, 1 Jun 2015 18:38:27 +0000 (UTC), Piotr Rogoza napisał(a):

[...]

na sa tak sztywne podjazdy ze sie zawsze brakuje przełożeń...

Data: 2015-06-02 11:39:05
Autor: JDX
On 2015-06-01 17:08, Pszemol wrote:
[...]
Jak znam życie są już pewnie rowerowe komputery które oprócz magnesu na
przednim kole do pomiaru prędkości mają też magnes na korbie do
mierzenia kadencji... :-)
Ja od 4 lata używam stosunkowo taniej i dobrej Sigmy 1609 STS:
http://allegro.pl/sigma-bc-1609-sts-cad-kadencja-nie-16-12-w-wa-i5337975098.html.
Jedyną jej (i chyba wszystkich Sigm) wadą jest to, że nie mierzy
temperatur poniżej -10 stopni Celsjusza. A czasami by się to przydało. :-D

Data: 2015-06-02 18:17:05
Autor: Piotr Rogoza
Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami
Dnia Tue, 02 Jun 2015 11:39:05 +0200, JDX napisał(a):

Ja od 4 lata uĹźywam stosunkowo taniej i dobrej Sigmy 1609 STS:
[...]

Moja poprzednia Sigma ze serii  poniĹźej ROX mierzyła, ale przy pewnej temperaturze wyświetlacz szwankował.
No i STS do dupy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-02 18:42:55
Autor: Pszemol
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:mkkrv1$qlf$1dont-email.me...
[...]

A co myślicie o produktach CATEYE?

Np. CY1148/CC-RD410DW - dwa czujniki bezprzewodowe, $99 USD:
http://www.modernbike.com/cateye-strada-digital-cc-rd410dw
Lub model CC-RD430DW z dodatkowym czujnikiem rytmu serca $149:
http://www.modernbike.com/product-2126200377

Swoją drogą jeśli chodzi o ceny, to lokalny bike shop chce $130 netto
(plus ok. 9% salex tax) za tego tańszego: chcą ponad 30% więcej marży!

Ciekawe czy to jest japoński oryginał czy chinska podróba $82 USD:
http://www.aliexpress.com/item/CATEYE-Cycling-Bike-STRADA-Digital-Wireless-Computer-Speedometer-CC-RD410DW-Accessories-Speed-Cadence-Heart-Rate-Calorie/32213570614.html

Data: 2015-06-02 19:33:02
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mklevi$7bk$1dont-email.me...
[...]

Chyba nie podróba, po prostu jak się szuka to się zawsze znajdzie taniej:
http://www.amazon.com/Cateye-Strada-Digital-Wireless-Computer/dp/B00B2PT7WY

Data: 2015-06-02 10:10:48
Autor: coaster
W dniu 2015-06-01 o 16:37, Pszemol pisze:
[...]

Jezeli wygrywasz w pierwszej turzez 51 proc glosow - to jest to odpowiednia kadencja. ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-05-31 10:05:50
Autor: solar
W dniu 2015-05-30 o 14:47, Pszemol pisze:

[...]

Czyli generalnie zmienisz kasetę na ciut bardziej miękką. Ja 2 zęby odczuwam znacznie na podjazdach - miałem 32, 34, teraz 36. Nie wiem, czy 1 ząb na twardym przełożeniu będzie odczuwalny, ale ze zwykłej matematyki ciut będziesz musiał zwiększyć kadencję.
Jeśli częściej jeździsz po "szosie", to to krok z złą stronę. Jeśli bardziej "terenowo", to OK.
O 2 problemach już napisano:
- duży przeskok z 24 na 42
- obsługa przez przerzutkę zębatki 34T. Jeśli jednak masz długi wózek w przerzutce (a podejrzewam, że tak), to będzie działać.

"Jest coś pięknego w widoku wielu ubogich, których przyjmuję. Muszą cierpieć, jak Chrystus na krzyżu. Świat zyskuje wiele dzięki cierpieniu."
                                 Matka Teresa z Kalkuty

Data: 2015-05-31 08:18:26
Autor: Pszemol
"solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:556ac0dd$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
Czyli generalnie zmienisz kasetę na ciut bardziej miękką.

Tak jest.

Ja 2 zęby odczuwam znacznie na podjazdach - miałem 32, 34, teraz 36.

No widzisz. Moje 32 mi wystarcza, ale te 34 nie zaszkodzi :-)
Będzie można wrzucić pod górkę większe kółko z przodu...
Jak za miękko i za wolno przy 28 z przodu to da się 38 lub 48 :-)

Nie wiem, czy 1 ząb na twardym przełożeniu będzie odczuwalny,
ale ze zwykłej matematyki ciut będziesz musiał zwiększyć kadencję.

Tak jest. Chodzi mi o to czy to ciut będzie duże ciut czy małe ciut :-)
Ignac już wyraził swoją opinię, że będzie nie do zauważenia...
A wręcz może pomóc zwiększona kadencja na moje kolana ;-)

Jeśli częściej jeździsz po "szosie", to to krok z złą stronę.
Jeśli bardziej "terenowo", to OK.

Większość czasu jeżdzę po szosie, fakt. Ale nie wiem czy powinienem iść w drugą stronę i brać twardszą kasetę... Opcja taka jest na Amazonie, np. taka: http://smile.amazon.com/DNP-Epoch-Freewheel-Nickel-Plated/dp/B005QCK9QW
Bardzo ładna, niklowana, 2x droższa niż tamto Shimano. Ma takie samo kółko 32T jak mój oryginał DNP ale znowu po twardej stronie jest twardsza: zamiast 13 ma tylko 11 zębów. Czy taka alternatywa lepsza? Pewnie to kółko 11-zębowe szybciutko padnie trupem przy mojej wadze rowerzysty :-) Jakoś nie mogę znaleźć oryginalnego mojego układu: Mega 7 speed 32 a potem 6 speed: 24-13.

O 2 problemach już napisano:
- duży przeskok z 24 na 42

32... lub 34. Już mam taki duży przeskok i go lubię. Nie ma o czym pisać :)

- obsługa przez przerzutkę zębatki 34T.
Jeśli jednak masz długi wózek w przerzutce
(a podejrzewam, że tak), to będzie działać.

Następne nowe pojęcie :-) Dzięki. Długi czy krótki wózek - oto jest pytanie!

Tylna przerzutka w moim rowerze to Shimano Tourney TX. W starszym o rok rowerze tego samego modelu montowano SRAM ESP. Na moje niedoświadczone oko one obie wyglądają obie jak długi wózek. Ale mogę się oczywiście mylić... Tu znalazłem review, ciut inny obrazek:
http://www.bike-advisor.com/reviews/shimano-tourney-tx-rear-derailleur-2011.html
Piszą, że "The derailleur is compatible with Shimano's Mega Range sprocket, which counts no less than 34 teeth" - czyli chyba nie będzie najmniejszych problemów przy przejściu z aktualnego 32 na 34.

Weight: 358 grams - he, he :-)

"Jest coś pięknego w widoku wielu ubogich, których przyjmuję. Muszą cierpieć, jak Chrystus na krzyżu. Świat zyskuje wiele dzięki cierpieniu."
                                Matka Teresa z Kalkuty

To uwielbienie i zachwalanie cierpienia to chyba jakaś dewiacja, zboczenie.
Tylko nie wiem czy chodzi o masochizm czy raczej sadyzm. Jak myślisz?

Data: 2015-05-31 20:45:47
Autor: solar
W dniu 2015-05-31 o 15:18, Pszemol pisze:

[...]

Sprawa jest dość prosta. Gdy jeździsz, czujesz brak zasięgu w którąś stronę? Masz najlżejsze 28/32 na podjazdach i brakuje ci jeszcze lżejszego? Albo na szosie masz 48/13 i przydałoby się jeszcze ciężej? Sam musisz się zdecydować, czy 11/32 czy 14/34, czego częściej używasz.
Ja np. wiem, że więcej niż najlżejszego 22/36 nie potrzebuję, ale przydałoby mi się twardsze przełożenie niż 36/11, nawet o jeden ząbek.

Piszą, że "The derailleur is compatible with Shimano's Mega Range
sprocket, which counts no less than 34 teeth" - czyli chyba nie będzie
najmniejszych problemów przy przejściu z aktualnego 32 na 34.

To teoretynie po problemie.

[...]

Jak dla mnie dewiacja wynikająca z niemoralnych i antyludzkich założeń katolicyzmu.

"Żadna religia nie jest ważniejsza niż ludzkie szczęście."
                                      Budda

Data: 2015-05-31 16:17:46
Autor: Pszemol
"solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:556b56db$0$27520$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I chyba tak należy do zagadnienia podejść - będę to obserwował przez następnych kilka wycieczek.

[...]

Katolicyzm jest religią, i to jest już pierwszy problem :-)
Nie znam religii która jest pod tym względem dużo lepsza.

"Żadna religia nie jest ważniejsza niż ludzkie szczęście."
                                     Budda

Szczerze mówiąc gdybym był biedny, chory, to wolałbym na swej drodze
spotkać Matkę Teresę niż obojętnego do bólu buddystę, który tylko
westchnie z pustym politowaniem i przejdzie obok pomrukując coś o karmie...

Zmiana wolnobiegu na taki z większymi kółkami