Zmiana zameldowania a bank ?

Data: 2014-07-05 13:45:27
Autor: monia
Zmiana zameldowania a bank ?
czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic? bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko korespondycyjny

Data: 2014-07-05 13:56:15
Autor: tom
Zmiana zameldowania a bank ?
W dniu 2014-07-05 13:45, monia pisze:
czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?
bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
korespondycyjny
Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

Data: 2014-07-05 09:25:20
Autor: dat100
Zmiana zameldowania a bank ?
W dniu sobota, 5 lipca 2014 13:56:15 UTC+2 u¿ytkownik tom napisa³:
W dniu 2014-07-05 13:45, monia pisze:

> czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?

> bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko

> korespondycyjny

Po pierwsze jak zmieni³a¶ adres zameldowania, powinna¶ wymieniæ dowód osobisty, a pó¼niej za jednym razem powiadomiæ ban o zmianach.

We¼my taki UK, nie ma tam ani meldunków, ani dowodów, i do tego ¿adnej katastrofy z tego powodu,  no ale pewnie i w³adza ma tysi±ce mniej urzêdniczych etatów do obstawienia......

Data: 2014-07-05 19:10:06
Autor: Krzysztof Halasa
Zmiana zameldowania a bank ?
tom <tom@nospam.wp.pl> writes:

Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód
osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

A podstawa prawna tego ostatniego?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-07-05 20:46:22
Autor: S
Zmiana zameldowania a bank ?
tom <tom@nospam.wp.pl> writes:

Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód
osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

A podstawa prawna tego ostatniego?

https://www.sekap.pl/katalog.seam?id=548&cid=97&actionMethod=katalog.xhtml:peupAgent.selectParent

Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy zawieraniu umów z bankami.

Myślę też, że warto uaktualnić dane, ponieważ może być potem problem z wypłatą w kasie na dowód, weryfikacją telefoniczną czy zakładaniem lokat - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli stary DO, a ja już numer nowego wpisywałem. Czasami banki wyślą też jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ WBK). Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy okazji wizyty w oddziale lub przez infolinię).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-07-06 10:18:20
Autor: Krzysztof Halasa
Zmiana zameldowania a bank ?
S <as@wp.pl> writes:

[...]

Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

[...]

A to nie ma nic wspólnego z prawem, a tylko być może z wadliwą procedurą
jakiegoś konkretnego banku. BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której
bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.

Czasami banki wyślą też
jakieÅ› informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
WBK).

Ale to nie dotyczy dowodu. Pomijając to, że wysyłanie czegokolwiek na
adres inny niż korespondencyjny jest skandalicznym działaniem
banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go
zmienić niezależnie. Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
nie jest to absolutną regułą.

Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
okazji wizyty w oddziale lub przez infoliniÄ™).

To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-07-06 14:15:50
Autor: S
Zmiana zameldowania a bank ?
Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca
zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy
zawieraniu umów z bankami.

Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż dokument tożsamości musi być ważny.

[...]

To proste. Przy próbie wypłaty pieniędzy na nowy dowód, od razu bank uaktualni swoją bazę danych. I oczywiście wypłaci.

Co do weryfikacji telefonicznej to zdarzyło mi się być pytanym o którąś tam literę czy liczbę z numeru i serii dowodu. Zakładając, iż nie masz przy sobie starego DO, będzie kłopot z weryfikacją (co nie znaczy, iż jej nie przejdziesz z uwagi na inne pytania). Po co sobie komplikować życie?

[...]

To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z niego. Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak miał u siebie w bazie.

[...]

Niestety nie. Przy przemeldowaniu otrzymujesz zaświadczenie o zmianie meldunku wraz z informacją, iż stary dokument traci ważność (bodaj w ciągu 3 miesięcy). Faktem jest, że nie ma kar za niedopełnienie obowiązku meldunkowego (kiedyś były). Dodam, iż zmieniając DO jakieś 3 lata temu nie żądano ode mnie już poinformowania o tym fakcie US, choć kilka miesięcy wcześniej trzeba było to zrobić. Teraz UM informuje US o zmianie dowodu.

Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
nie jest to absolutną regułą.

Jest potrzebny, np. wyobraź sobie, że powstał debet na Twoim koncie po zamknięciu. Bank podejmuje próbę kontaktu z Tobą czasami po kilku miesiącach/latach od zamknięcia rachunku. Wysyła pismo na adres mu znany. Czyli ze starego DO.

Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
okazji wizyty w oddziale lub przez infoliniÄ™).

To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.

W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem tożsamości to faktycznie powinności tu nie ma... Jak się uprzesz - OK. Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia lepiej uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-07-06 15:46:01
Autor: Krzysztof Halasa
Zmiana zameldowania a bank ?
S <as@wp.pl> writes:

Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił
ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż
dokument tożsamości musi być ważny.

Ale rozumiesz, że to jest zupełnie inna sprawa? Nie pytałem o próby
zawierania umów z bankiem, bo jasne jest, że nieważny DO może być tu
problemem, tylko pytałem o konieczność informowania banku o zmianie
dokumentu. Nie wtedy, gdy chcemy zawrzeć umowę. Nie wtedy, gdy chcemy
się posłużyć nowym DO (jasne jest chyba, że jeśli bank zobaczy nowy DO,
to ma szanse skojarzyć, że coś się zmieniło). Wtedy, gdy po prostu
uzyskaliśmy nowy DO.

Rozumiesz co mam na myśli?

[...]

Podstawa prawna?
Sytuacja oczywiście nieistotna, bo nie chodzi tu o żadne "spisywanie"
czegokolwiek z DO, nie jesteśmy na etapie zawierania umowy.

Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak
miał u siebie w bazie.

Ale nie twierdzisz chyba, że to sytuacja prawidłowa?

[...]

Bez najmniejszego zwiÄ…zku z tematem. BTW obowiÄ…zek meldunkowy dotyczy
zgłoszenia zmiany miejsca zamieszkania, a nie tego, co masz wpisane
w DO. Możesz nie mieć w ogóle DO i nie ma to wpływu na "obowiązek
meldunkowy" (natomiast jest związane z innym obowiązkiem, równie
absurdalnym, czyli posiadania przez osobÄ™ itd. DO).

[...]

To, że adres zameldowania nie zawsze jest potrzebny bankowi, możesz
potraktować jako fakt. Polemizowanie z faktami to raczej średni pomysł.

W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
tożsamości

Fałsz, nic takiego nie wynika z wątku.

Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia
lepiej uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

Możliwe że tak, możliwe że nie, ale to jest zupełnie inna sprawa.
Żadnego obowiązku informowania banku o zmianie dowodu osobistego (jeśli
ktoś się nim wcześniej posługiwał w kontaktach z bankiem) nie ma.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-07-06 22:59:13
Autor: S
Zmiana zameldowania a bank ?
[...]

To spróbuję jaśniej: nie spotkałem się z restrykcjami, karami itd. zmiany DO. Zwykle jest to sytuacja naturalna przy kontakcie z bankiem - była dla każdego, gdy skończyła się ważność zielonych książeczek. Nie znam sytuacji, w której bank wzywałby do aktualizacji danych pod rygorem... czegoś tam. Sądzę, że zwycięża tu zdrowy rozsądek, bo skoro obie strony są zainteresowane, by dane były aktualne - to w czym widzisz problem?

[...]

Prawie... W niektórych bankach każda nowa lokata to nowa umowa na jej zawarcie z koniecznością podania danych np. z DO.

Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak
miał u siebie w bazie.

Ale nie twierdzisz chyba, że to sytuacja prawidłowa?

Nie jest to sytuacja prawidłowa. Dobrze natomiast obrazuje, iż obu stronom winno zależeć na aktualnych danych. Sprawa była zresztą dość zabawna... BZ WBK wysyła mi przesyłkę na stary adres. Nie wiem co to za przesyłka i po kilku tygodniach udaje się ustalić, że to reklama kredytu. Piszę do BZ WBK mailem, by tego więcej nie robili - nie jestem ich klientem od kilku lat, kredyt mnie nie interesuje, nie mieszkam pod tym adresem. BZ WBK odpisuje, iż zapozna się ze sprawą i wysyła odpowiedź pismem... na adres ze starego dowodu ;-) Formalnie bowiem mają opory bez weryfikacji odpowiedzieć rzeczowo na mój mail, zatem wysłali oficjalnie na ostatni znany adres. I tak w koło Macieju...

Bez najmniejszego zwiÄ…zku z tematem.

Nie zrozumiałeś naprawdę?

[...]

Rzeczywiście nie rozumiesz... Albo nie chcesz. Sam piszesz: jest obowiązek posiadania DO. DO po zmianie meldunku traci ważność. Czy to nie jest jasne?
Gdy kobieta wychodzi za mąż i zmienia nazwisko, zmienia także DO to również powinna uaktualnić dane. Znowu - śmiem twierdzić - będzie miała z tym wiele problemów, jeśli tego nie zrobi. To, że za coś nie ma kar (jak kiedyś), nie znaczy, iż przestało obowiązywać.

To, że adres zameldowania nie zawsze jest potrzebny bankowi, możesz
potraktować jako fakt. Polemizowanie z faktami to raczej średni pomysł.

Rzeczywiście trudno się z Tobą dyskutuje. Może zawierając umowy po prostu posługuj się paszportem i po sprawie?

W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
tożsamości

Fałsz, nic takiego nie wynika z wątku.

Rozumiem, że jeśli Twoje prawo jazdy straci ważność lub zostanie Ci odebranie to nadal będziesz prowadził pojazdy, bo przecież...kiedyś miałeś... i nawet ważne było ;-)

Bank podpisuje z Tobą umowę i świadczy usługę na podstawie WAŻNEGO dokumentu tożsamości. Jeśli umowa się zakończyła, dowód zmieniłeś - OK. Jeśli usługa trwa, a jest wykonywana na podstawie WAŻNEGO dokumentu, to zmianę takową powinieneś zgłosić - każdy regulamin konta mówi o świadczeniu usług.

Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia
lepiej uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

Możliwe że tak, możliwe że nie, ale to jest zupełnie inna sprawa.

Jak kiedyś zmienisz DO to sam się przekonasz ;-) Aczkolwiek czasu masz mało, bo wkrótce obowiązek meldunkowy (podstawowy powód wymiany DO) ma zostać zniesiony i nie będzie odnotowywany w DO.

Żadnego obowiązku informowania banku o zmianie dowodu osobistego (jeśli
ktoś się nim wcześniej posługiwał w kontaktach z bankiem) nie ma.

Ufff... Tak - nie ma ;-)
Regulamin rachunku Meritum Banku (jako przykładowy):
Rozdział 14
ZobowiÄ…zania Posiadacza rachunku
§ 31.
1. Posiadacz rachunku zobowiÄ…zany jest:
1) do niezwłocznego zawiadamiania Banku w formie pisemnej o:
a) zmianie danych osobowych, numerów telefonów kontaktowych oraz adresu poczty elektronicznej Posiadacza rachunku / Pełnomocników / Użytkowników kart,
[...]
d) utracie/zmianie dokumentu tożsamości.

No jeszcze może Regulamin Getin Banku:
par. 11
3. Identyfikacja i weryfikacja tożsamości Posiadacza w
Placówce Banku odbywa się na podstawie ważnego
dokumentu tożsamości.
4. Identyfikacja i weryfikacja tożsamości Posiadacza w
Placówce Franczyzowej odbywa się wyłącznie na
podstawie ważnego dowodu osobistego wydanego przez
RzeczpospolitÄ… PolskÄ….
§ 12
1. Zgodnie z treścią ustawy z dnia 16.11.2000 r. o
  Posiadacz zobowiÄ…zany jest do
niezwłocznego powiadomienia Banku w przypadku
zaistnienia zmian personalnych/adresowych, a także
informacji przekazywanych dla Banku w składanych
dokumentach i oświadczeniach. W przypadku korzystania
przez Posiadacza z internetowego kanału dostępu GB24
(karta TAN) Posiadacz może wnioskować o zmianę adresu
do korespondencji poprzez GB24.
1. Bank, na podstawie i w sytuacjach wskazanych w ustawie
o której mowa w ust. 1, ma prawo m.in. do:
a) stosowania wobec Posiadacza środków
bezpieczeństwa finansowego wskazanych w art. 8b
ust. 3 ww. ustawy,
b) odmowy przeprowadzenia transakcji,
c) rozwiÄ…zania Umowy,
d) nie naliczania należnych odsetek i prowizji (dotyczy
zamrożonych środków).
2. Wszelka korespondencja wysyłana przez Bank (w tym
wyciągi z Rachunku) kierowana będzie na adres podany
przez Posiadacza przy zawarciu Umowy, chyba że
Posiadacz powiadomił Bank zgodnie z treścią ust. 1 o
zmianie adresu – w takim przypadku korespondencja
kierowana będzie na ostatni adres podany Bankowi.
3. Jeżeli Posiadacz nie wykona obowiązku poinformowania
Banku o zmianie danych adresowych, o którym mowa w
ust. 1, Bank będzie uprawniony do pobrania opłaty w
wysokości określonej w Tabeli za ustalenie nowego adresu
Posiadacza.
-- -- -- -- -- -- -- -

Jeszcze jakieÅ› tezy?

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-07-08 07:30:59
Autor: Arek
Zmiana zameldowania a bank ?
[...]

Powinien wysłać na korespondencyjny.
Adres zameldowania to następny krok, zdaje się na poterzeby ew. windykacji
bo w celu jej ułatwienia należy podać adres dłużnika - podają ostatniego
dającego się potwierdzić "urzędowo", czyli ostatniego zameldowania...
Kiedyś pytałem w banku co będzie gdy dłużnik jest naprawdę a i formalnie
bezdomny. Też wpiszą adres "z dowodu".

To, że adres zameldowania nie zawsze jest potrzebny bankowi, możesz
potraktować jako fakt. Polemizowanie z faktami to raczej średni pomysł.

Proszę o podanie przykładu banku w Polsce, który nie potrzebuje adresu
"z dowodu" (niezależnie od korespondencyjnego) przy zakładaniu konta
typu ROR (bezpłatnego żrby nie było powodu ew. do windykacji).

Arek

Data: 2014-07-07 08:38:25
Autor: 666
Zmiana zameldowania a bank ?
No to chyba nie byłeś w Eurobanku ;-)

-- -- -
BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód".

Data: 2014-07-05 17:09:33
Autor: azot
Zmiana zameldowania a bank ?
W dniu 2014-07-05 13:45, monia pisze:
czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?
bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
korespondycyjny

  A gdzie teraz mieszkasz? Podaj adres, wpadniemy na parapetówÄ™. :)

Data: 2014-07-05 21:42:24
Autor: PiteR
Zmiana zameldowania a bank ?
monia pisze tak:

bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko korespondycyjny

Czasem i w banku nie da siê zmieniæ :)

--
Piter

Zmiana zameldowania a bank ?