Zmiany Regulaminów mBanku

Data: 2013-11-23 21:49:38
Autor: Chris94
Zmiany Regulaminów mBanku

W systemie transakcyjnym mBanku wyświetlił mi się następujący komunikat:

Informujemy, że z dn. 25.11.2013 r. zmianie ulegają: Taryfa prowizji i
opłat dla osób fizycznych, Taryfa prowizji i opłat dla firm, Tabele stóp
procentowych dla osób fizycznych, Tabele stóp procentowych dla firm,
regulaminy do kredytów dla firm oraz Regulamin otwierania i prowadzenia
rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych i oszczędnościowy­ch w mBanku.

Ponadto z dn. 20.11.2013 r. zmianie ulega waluta rozliczeniowa dla kart
Visa (z wyłączeniem kart walutowych i kart wirtualnych).

Dodatkowo z dn. 25.01.2014 r. ulegają zmianie regulacje dotyczące
rachunków i kart debetowych dla osób fizycznych oraz dokumenty
regulujące zasady świadczenia usług płatniczych.

Szczegółowy opis zmian wraz z aktualną wersją dokumentów dostępny jest w
Aktualnościach. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami... =======================================================================

Do prawie codziennych zmian regulaminów mBanku już przywykłem, ale moją
uwagę przyciągnął ten akapit:

"Ponadto z dn. 20.11.2013 r. zmianie ulega waluta rozliczeniowa dla kart
Visa".

Szukałem w Regulaminach odpowiednich zapisów (także w "Regulaminie
wydawania i użytkowania debetowych kart płatniczych"), ale nic na ten
temat nie znalazłem.
Czy ktoś z Was znalazł, w którym z Regulaminów ten zapis się mieści? --
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')

Data: 2013-11-23 22:09:01
Autor: Kamil Jońca
Zmiany Regulaminów mBanku
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]
Czy ktoś z Was znalazł, w którym z Regulaminów ten zapis się mieści?

http://www.mbank.pl/pomoc/aktualnosc3271.html?c=news&m=displayArticle&id=3271&name=
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Fairy Tale, n.:

Data: 2013-11-23 23:21:09
Autor: Chris94
Zmiany Regulaminów mBanku
Dnia Sat, 23 Nov 2013 22:09:01 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

Chociaż jedna zmiana korzystna dla klienta.
Dzięki!

Data: 2013-11-23 23:44:40
Autor: Kamil Jońca
Zmiany Regulaminów mBanku
[...]

Bo ja wiem czy korzystna? OIDP rośnie opłata za przewalutowaie z 3 do 5 % (jeśli czegoś nie pomieszałem) IMO wjyjdzie na 0
No i BARDZO nie podoba mi się, że data wiadomości to 22-XI, a zmiana obowiązuje od 20-XI ...
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Boy, that crayon sure did hurt!

Data: 2013-11-24 00:19:57
Autor: Chris94
Zmiany Regulaminów mBanku
Dnia Sat, 23 Nov 2013 23:44:40 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Chociaż jedna zmiana korzystna dla klienta.
Dzięki!
Bo ja wiem czy korzystna? OIDP rośnie opłata za przewalutowaie z 3 do 5 % (jeśli czegoś nie pomieszałem) IMO wjyjdzie na 0

Zgodnie z tym komunikatem:

Informujemy, że od 20 listopada 2013 r. walutą rozliczeniową dla kart
Visa będzie PLN. Oznacza to, że każda transakcja dokonana w walucie
obcej zostanie przeliczona przez Visa bezpośrednio na złotówki.
Dzięki temu sposób rozliczenia transakcji zagranicznych zostanie
uproszczony, zwłaszcza w odniesieniu do transakcji w innych walutach
niż euro.

przewalutowanie będzie robić VISA, a nie bank!
Więc przykładowo, zgodnie z tą stroną:
http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_results.jsp
płatność w euro dokonaną w dniu 23.11 br. VISA przeliczy po kursie: 1 Euro = 4.210485 Polish New Zloty
a kantorowy kurs sprzedaży na https://internetowykantor.pl/ wynosi w tej
chwili 4,2110, czyli jest nawet odrobinę gorszy niż kurs VISA.

Data: 2013-11-23 18:57:31
Autor: i.tomasz.i
Zmiany Regulaminów mBanku
W dniu niedziela, 24 listopada 2013 00:19:57 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

przewalutowanie b�dzie robi� VISA, a nie bank!

Bank będzie dodawać do transakcji euro 5% a inną walutą 6% - aby żyło się lepiej!

http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze-waluty-rozliczeniowe.html
(jak nie działa to włącz z cache google)

Data: 2013-11-24 13:48:57
Autor: J.F.
Zmiany Regulaminów mBanku
Dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800 (PST), i.tomasz.i@gmail.com
[...]

Przestalem rozumiec. Waluta rozliczeniowa dla Visa jest obecnie PLN ? Czyli transakcje np w Euro beda przez Vise przeliczane wprost na
zlotowki, po calkiem przyzwoitym kursie, a wiec zalinkowana tam tabela
kursow mBanku nie ma zastosowania ? A potem bank doliczy do tego 5% i sie zrobi naprawde drogo :-(

J.

Data: 2013-11-24 05:38:09
Autor: i.tomasz.i
Zmiany Regulaminów mBanku
W dniu niedziela, 24 listopada 2013 13:48:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Waluta rozliczeniowa dla Visa jest obecnie PLN ?

Zgadza się.

Czyli transakcje np w Euro beda przez Vise przeliczane wprost na
zlotowki, po calkiem przyzwoitym kursie, a wiec zalinkowana tam tabela kursow mBanku nie ma zastosowania ? Waluta>złotówki (po kursie visa) + 5 (euro) lub 6% (pozostałe waluty) od mbanku.
Nawet visa tych 6% nie przewidziała - http://s22.postimg.org/6ekskhphd/Przechwytywanie.png W przypadku MC zostaje po staremu. Czyli przewalutowanie do euro (po kursie mc), euro > zł po kursie sprzedażowym mbanku i jeszcze procent 2/3%.
A potem bank doliczy do tego 5% i sie zrobi naprawde drogo :-(

Zgadza się. Dlatego utrzymuje założone w 2008r konto w półbanku, ostatnio wymieniając vise na mc. Ponad 30gr na kursie jest odczuwalne.

Data: 2013-11-24 18:19:40
Autor: J.F.
Zmiany Regulaminów mBanku
Dnia Sun, 24 Nov 2013 05:38:09 -0800 (PST), i.tomasz.i@gmail.com
A potem bank doliczy do tego 5% i sie zrobi naprawde drogo :-(
Zgadza się. Dlatego utrzymuje założone w 2008r konto w półbanku, ostatnio wymieniając vise na mc. Ponad 30gr na kursie jest odczuwalne.

Myslisz ze sie nie zmieni ? Oby jak najszybciej ... sie Visa zorentowala.

J.

Data: 2013-11-24 14:56:17
Autor: Tomasz Chmielewski
Zmiany RegulaminĂłw mBanku
On Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800 (PST)
i.tomasz.i@gmail.com wrote:

W dniu niedziela, 24 listopada 2013 00:19:57 UTC+1 uĹźytkownik Chris94
napisał:

> [...]

http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze-waluty-rozliczeniowe..html
(jak nie działa to włącz z cache google)

Czyli mBank sugeruje powrot do gotowki...

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-11-25 13:50:41
Autor: Chris94
Zmiany Regulaminów mBanku
napisał(a):

[...]

Dzięki za tego linka!
Banksterzy znowu postanowili zagrać sobie z klientami w bambuko.
Przydałoby się, żeby UOKiK zadał mBankowi pytanie, za jakie
przewalutowanie nalicza on sobie tę prowizję, jeśli przewalutowania ze
swoim spreadem dokonuje już VISA!

Data: 2013-11-24 09:58:42
Autor: xbartx
Zmiany Regulaminów mBanku
Dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:31 -0800, i.tomasz.i napisał(a):

[...]

Teraz widać ile tak naprawdę banki kroją na przewalutowaniu, jeżeli nie idzie to po kursach VISA/MC. Teraz widać ile kosztują te piękne teksty w stylu "przeliczamy z EUR/USD/GBP od razu na złotówki" :)

Xenocide

Data: 2013-11-24 00:42:29
Autor: Titus Atomicus
Zmiany Regulaminów mBanku
In article <87wqjyltaq.fsf@alfa.kjonca>,
 kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

http://www.mbank.pl/pomoc/aktualnosc3271.html?c=news&m=displayArticle&id=3271&name=KJ

O, a inne waluty poza wymienionymi, np. funty tez?
--
TA

Zmiany Regulaminów mBanku