Zmiany w Alior Kantor

Data: 2019-07-15 06:35:42
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
Czy ktoś już rozszyfrował zmiany? Mam 3 karty EUR, USD, GBP. Z tego co widzę zostały one zastąpione jedną kartą wielowalutową, która sama rozpoznaje walutę transakcji i obciąża odpowiedni rachunek. Wcześniej najlepszą kartą do płatności za granicą poza EUR, GBP była karta w USD.

Teraz z tego co czytałem to nowa "karta umożliwia dokonywanie płatności bezpośrednio w 23 walutach dostępnych w Kantorze Walutowym. Płatności w pozostałych walutach rozliczane są po kursie Mastercard z rachunku EURO bez ponoszenia dodatkowych kosztów czy prowizji."

Czyli pytanie co się dzieje przy transakcjach w walutach dostępnych w kantorze Alior? Czy również obowiązuje kurs MC? Wygląda również na to, że o ile wcześniej mieliśmy dowolność płatności z dowolnego rachunku do którego mieliśmy kartę, tak teraz najwyraźniej waluty spoza tych oferowanych przez Alior, zawsze będą rozliczane z rachunku EUR.

Data: 2019-07-15 06:57:17
Autor: gtoni13
Zmiany w Alior Kantor
Z nowisci to na razie kantor lezy i kwiczy !
Na Twoje pytania jest odpowiedz - czytaj !. W regulaminie na WSZYSTKI pytania masz odpowiedz - nie trawie leni !!

Data: 2019-07-15 09:01:15
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
On Monday, July 15, 2019 at 3:57:19 PM UTC+2, gto...@gmail.com wrote:
Z nowisci to na razie kantor lezy i kwiczy !
Na Twoje pytania jest odpowiedz - czytaj !. W regulaminie na WSZYSTKI pytania masz odpowiedz - nie trawie leni !!

Tak, też nie mogę się zalogować. Gdybym miał czas to bym przeczytał regulamin, po to zadałem pytanie licząc, że ktoś już to zrobił. Jest to zachęta do dyskusji o zmianach na lepsze czy gorsze. Póki co czekamy na możliwość zalogowania się...

Data: 2019-07-15 09:15:53
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 18:01:16 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

Tak, też nie mogę się zalogować. Gdybym miał czas to bym przeczytał regulamin, po to zadałem pytanie licząc, że ktoś już to zrobił. Jest to zachęta do dyskusji o zmianach na lepsze czy gorsze. Póki co czekamy na możliwość zalogowania się...

Zalogować czasem się udaje. Ale zmiany na gorsze.

Data: 2019-07-15 13:17:02
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
On Monday, July 15, 2019 at 6:15:55 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
Zalogować czasem się udaje. Ale zmiany na gorsze.

Do tej pory nie mogę się zalogować. Nie mam żadnego błędu nawet, po wpisaniu hasła następuje powrót do strony logowania... W innych przeglądarkach to samo.

Data: 2019-07-15 22:27:26
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
W dniu 2019-07-15 o 22:17, Stiwi pisze:
[...]

U mnie już działa, ale parę godzin temu też były problemy. Niemniej szybkość działania pozostawia jeszcze sporo do życzenia.

Data: 2019-07-15 18:28:14
Autor: Kamil Jońca
Zmiany w Alior Kantor
Stiwi <stiwipl@hotmail.com> writes:

[...]

Ja mam plusik w haśle.
Nie mogę go zapodać w haśle jako Shift+=, za to moge z klawiatury
numerycznej.
A teraz najlepsze: chciałem to zgłosić i ... formatka w kantorze nie
działa. Postanowiłem, że zgłosze to systemie bankowym aliora. Okazuje
się, że nie można tam wprowadzić znaku "+", obu cudzysłowów, oraz
nawiasów trójkątnych. Myślalem, że citka pod tym względem nic nie pobije
KJ

Data: 2019-07-15 22:43:49
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiany w Alior Kantor
A dlaczego nie możesz?

-- -- -
Nie mogę go zapodać w haśle jako Shift+=

Data: 2019-07-16 02:08:50
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
On Monday, July 15, 2019 at 10:43:51 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
A dlaczego nie możesz?

Nie wiem. Wpisuje identyfikator i hasło, klikam wyślij i nic - wraca do logowania. Co ciekawe zawsze pyta o te same literki hasła, próbowałem już wielokrotnie i nic.

Data: 2019-07-16 02:17:25
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu wtorek, 16 lipca 2019 11:08:52 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

Nie wiem. Wpisuje identyfikator i hasło, klikam wyślij i nic - wraca do logowania. Co ciekawe zawsze pyta o te same literki hasła, próbowałem już wielokrotnie i nic.

Też tak miałem wczoraj. Jak również etap, gdy w ogóle nie wyświetlały się pola na literki.
Dziś już działa w miarę znośnie (choć wiadomości nadal nie można wysyłać), może wyczyść cache i dostaniesz działającą wersję tego badziewia (adblock bardzo sie przydaje).

Data: 2019-07-16 11:46:53
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiany w Alior Kantor
Ale plusa poprzez shift += dlaczego nie możesz?
A klawiatura ekranowa?

-- -- -
Nie wiem.

Data: 2019-07-16 23:33:52
Autor: gtoni13
Zmiany w Alior Kantor
Do d.. z takim bankiem, kantor schodzi na psy /jak wczesniej pisalem/,nawet
kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.
Dawniej bylo je widac na 1 stronie, teraz tam same autoreklamy !!
To kpina z klienta dawniej bez logowania widzialem czy warto wymieniac - dobry kurs, teraz nic tylko reklamy. Starych kart w systemie nie widac - zlikwidowali bez slowa ?
Jedyne co mi sie na razie podoba - ubezpieczenia na mode Revoluta, w regulaminie jest zaostrzenie chorob przewleklych. To istotne, w duzym Aliorze
nie ma tego bez chorob przewleklych a w pewnym wieku kazdy na cos sie leczy
i zawsze jest furtka do odmowy odszkodowania bo juz na to sie leczyles !!
Tylko to mi sie podoba reszta do kitu karta tez - 1 wyplata za granica bezplatna to kpina.

Data: 2019-07-17 09:56:00
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
W dniu 2019-07-17 o 08:33, gtoni13@gmail.com pisze:
Do d.. z takim bankiem, kantor schodzi na psy /jak wczesniej pisalem/,nawet
kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.

Moim zdaniem to mniej wygodne, ale z drugiej strony - standard. Z tego co pamiętam kursy kantoru np. Idea Banku czy mBanku także nie są podawane bez zalogowania. W pierwszym wypadku napisałem nawet do IB, aby mi podali jaki mają spread (tym samym czy warto u nich otwierać kantor). Odmówili.
Santander podaje bez zalogowania.

Dawniej bylo je widac na 1 stronie, teraz tam same autoreklamy !!

Ten "Pulpit", z którego niewiele wynika kiepski. Zgadzam się. Z drugiej strony podobny jest na Cinkciarz.pl.

To kpina z klienta dawniej bez logowania widzialem czy warto wymieniac - dobry kurs, teraz nic tylko reklamy.

Jest pewien plus. Dość łatwo mieć preferencyjny kurs. Ja taki mam. Na starej stronie bez zalogowania widziałem kursy dla wszystkich. De facto i tak się logowałem, by zobaczyć kursy dla mnie (ok. 30% niższe).
Teraz widzę kursy po zniżce także dla walut, do których kont nie posiadam. Wtedy było to trudniejsze, bo widać było tylko te, z których korzystam. Trzeba było zrobić taki myk: zalogowanie, otwarcie strony publicznej z kursami. Teraz wszystko jest w 1 miejscu.

Tylko to mi sie podoba reszta do kitu karta tez - 1 wyplata za granica bezplatna to kpina.

Nie mam karty, ale wydaje mi się, że wcześniej też raz w miesiącu z bankomatu można było pociągnąć...

Data: 2019-07-17 05:19:20
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
On Wednesday, July 17, 2019 at 9:56:15 AM UTC+2, Szymon wrote:
[...]

Ja też szukałem kursów, w końcu mogę się zalogować od wczoraj po południa.... Mam 0,038gr taniej na parze EUR/PLN niż niezalogowany. I tak widzę że rkantor bije moje preferecyjne kursy od 0,005 przy wymianie co najmniej EUR 50,000. Ale chyba rkantor nie ma gwarancji bankowych...

Data: 2019-07-17 14:38:29
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
W dniu 2019-07-17 o 14:19, Stiwi pisze:
[...]

Tak, Rkantor nie jest chroniony BFG. Ponadto ma kilka minusów (dla mnie). Po pierwsze jeśli przelejesz walutę, rozmyślisz się (bo np. kurs się zmieni) to powrotny przelew waluty jest obarczony prowizją.
Po drugie Rkantor wymaga zdjęcia dowodu osobistego - dziwna praktyka.
Po trzecie - Rkantor lubi rozszerzać spread - przez co "wycina" tzw. stop-loss. Alior tak nie działa - spread rozszerza się w weekendy, ale nie w dni robocze.

Data: 2019-07-17 06:05:17
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu środa, 17 lipca 2019 14:38:44 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
> Ja też szukałem kursów, w końcu mogę się zalogować od wczoraj po południa.... Mam 0,038gr taniej na parze EUR/PLN niż niezalogowany. I tak widzę że rkantor bije moje preferecyjne kursy od 0,005 przy wymianie co najmniej EUR 50,000. Ale chyba rkantor nie ma gwarancji bankowych...

No to raczej wyklucza wymianę sum rzędu 50k euro, chyba że ktoś jest amatorem mocnych wrażeń ;>

Po pierwsze jeśli przelejesz walutę, rozmyślisz się (bo np. kurs się zmieni) to powrotny przelew waluty jest obarczony prowizją.

A co w tym dziwnego? W IKA jest tak samo, chyba że przelewasz z/do "dużego" aliora albo różowego T.
Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

Po drugie Rkantor wymaga zdjęcia dowodu osobistego - dziwna praktyka..

IKA tak samo - jeśli pojawisz się w oddziale - wezwali mnie na oświadczenie FATCA - to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

Porównałem sobie z kantorem santandera:
IKA
EUR / PLN 4,2488 4,2764 0,0276
USD / PLN 3,7878 3,8125 0,0247
CHF / PLN 3,8309 3,8561 0,0252
GBP / PLN 4,7019 4,7330 0,0311

santander
EUR/PLN   4,2488 4,2750 0,0262
USD/PLN   3,7876 3,8137 0,0261
CHF/PLN   3,8297 3,8564 0,0267
GBP/PLN   4,7031 4,7303 0,0272

W santanderze funty tańsze - wciąż mają ten błąd, że spready dla wszystkich tych 4 głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym względnym.
euro tańsze troszkę - ale sporo trzeba by zakupić, by zrekomensowało 5zł na przelew SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to jedynie ping-pong 10k/mc).

Data: 2019-07-17 15:19:11
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
Tak, Rkantor nie jest chroniony BFG.

No to raczej wyklucza wymianę sum rzędu 50k euro, chyba że ktoś jest amatorem mocnych wrażeń ;>

Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić 50 po 1000.

[...]

Tylko po co przelewać na Aliora, a potem wycofywać? Może sobie leżeć do czasu, aż kurs osiągnie pożądaną wartość. Tu masz ochronę BFG. Owo przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

Tak. Na przykład Cinkciarz.

Po drugie Rkantor wymaga zdjęcia dowodu osobistego - dziwna praktyka.

IKA tak samo - jeśli pojawisz się w oddziale - wezwali mnie na oświadczenie FATCA - to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

Porównałem sobie z kantorem santandera:
W santanderze funty tańsze - wciąż mają ten błąd, że spready dla wszystkich tych 4 głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym względnym.

Sęk w tym, że w Aliorze dość łatwo dostać spread konkurencyjny. Na tę chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

euro tańsze troszkę - ale sporo trzeba by zakupić, by zrekomensowało 5zł na przelew SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to jedynie ping-pong 10k/mc).

Do zakupu euro wybrałbym Cinkciarza.pl - kurs nie do pobicia.
Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i po sprawie.

Data: 2019-07-17 06:41:00
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu środa, 17 lipca 2019 15:19:26 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić 50 po 1000.

To w jaki sposób przyznają te preferencyjne kursy?
Jak wykręcisz te 50k euro w miesiącu to zwracają nadpłatę?

Tylko po co przelewać na Aliora, a potem wycofywać? Może sobie leżeć do czasu, aż kurs osiągnie pożądaną wartość. Tu masz ochronę BFG. Owo przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

Oczywiście że u spółeczki kapitału nie należy przechowywać - wg mnie nawet tam wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".
Co prawda z aliora też można robić przelewy walutowe w cenie średniej dla kont fizolskich (ale ktoś może mieć VIP i darmowe SEPA) i korzystać z kasy za pomocą karty (ale karta N26 jest do tego zdecydowanie lepsza - z testów biedronkowych wygląda mi nawet na odporną na DCC) - ale jakby ktoś tak chciał to by to euro w IKA i tak trzymał, a nie tylko przelał na wymianę, czyż nie?

> Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

Tak. Na przykład Cinkciarz.

I zupełnie za darmo do dowolnego banku w PL? Każdą walutę? Tylko zakupioną czy "rozmyśloną" też?

Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

A, no dobra, ciągle mnie to "r" w nazwie myli.

> [...]

Sęk w tym, że w Aliorze dość łatwo dostać spread konkurencyjny. Na tę chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

Nie wiem jak w santim, nawet nie mam konta walutowego, mając IKA nie warto.
Dostałeś lepszą obnizkę niż ja, zdradzisz, jak się to robi?
Mój sposób prosty - piszesz, że chcesz wymienić 10k euro, dają spread obniżony o 20% - niby na miesiąc, ale trwa to dużo dłużej (choć po pierwszej takiej obniżce po jakimś czasie jednak wrócił mi do normy).

> [...]

Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i po sprawie.

Hmm, ale jakie przelewy nie są problemem? Jak chcę przelać euro kupione w cinkciarzu do N26?
Chyba że masz na myśli kupowanie w cinkciarzu i wydawanie kartą IKA - taki tandem zagra.

Data: 2019-07-17 16:00:44
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić
50 po 1000.

To w jaki sposób przyznają te preferencyjne kursy?

Sami do mnie zadzwonili. Zauważyli wyższy obrót od przeciętnego i obniżyli spread do 1 gr, ale tylko na parze, na której obrót był. Alior obniża dla wszystkich walut, aczkolwiek dla niektórych nieznacznie (np. RUB).

Jak wykręcisz te 50k euro w miesiącu to zwracają nadpłatę?

Nie. Ale jeśli napiszesz do nich, że masz taki zamiar to pewnie obniżą. Potem wystarczy zamiary realizować ;-)

Oczywiście że u spółeczki kapitału nie należy przechowywać - wg mnie nawet tam wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".

Mniejsza o to, co było powodem. W Rkantorze (podobnie jak pozostałych bez gwarancji) warto wpłacić-wymienić-wypłacić. Powodem jest brak gwarancji.
Dyskusyjne jest dla mnie przelewanie z np. mBanku do Aliora, a w przypadku "rozmyślenia się" czyli braku wymiany - powrót do mBanku. Tak, wtedy Alior też ma prowizję (założę, że licznik na zero). Tylko po co to robić?

[...]

Nie korzystam z kart. Nie wiem.

Tak. Na przykład Cinkciarz.

I zupełnie za darmo do dowolnego banku w PL? Każdą walutę? Tylko zakupioną czy "rozmyśloną" też?

Każdą walutę, na każde konto, w którym mają swoje.

Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

A, no dobra, ciągle mnie to "r" w nazwie myli.

Odkąd zaczęli tego wymagać, przestałem korzystać z Rkantoru. Konto mam, ale wymiana niemożliwa z powodu braku fotokopii dowodu. Co ciekawe - obniżony spread nadal funkcjonuje. Zatem nie zabierają tak sobie hop.

Dostałeś lepszą obnizkę niż ja, zdradzisz, jak się to robi?

Sami zaproponowali wiele lat temu. W ramach jakiejś promocji, a potem na stałe.
Teraz mam na USD/PLN 1,55 grosza. Na EUR 1,76, CHF 1,61, a z egzotycznych na TRY/PLN 0,0038 złotego i RUB/PLN 0,0014 złotego.
W cinkciarzu teraz EUR poprzez transakcje społecznościowe można kupić za 4,2585, a sprzedać 4,2567. Spread 0,0018 złotego. Wobec 0,0176 Aliora to mało i nie do pobicia.

Hmm, ale jakie przelewy nie są problemem? Jak chcę przelać euro kupione w cinkciarzu do N26?
Chyba że masz na myśli kupowanie w cinkciarzu i wydawanie kartą IKA - taki tandem zagra.

Mam na myśli sytuację: W Millenium na koncie oszczędnościowym w USD jest 1,2%. I teraz... W Aliorze kupuję, wysyłam na Mille. Jak za darmo wyciągnąć z Mille? Wysyłam do Cinkciarza i tam sprzedaję lub - w przypadku zmiany kursu i konieczności "leżenia" - wysyłam też za darmo Cinkciarz-Alior. Środki trafiają na Aliora i czekają na zmianę kursu. Przelewy darmowe, oprocentowanie 1,2% całkiem przyzwoite, ryzyko (Cinkciarz) niewielkie.

Data: 2019-07-17 09:00:30
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu środa, 17 lipca 2019 16:01:00 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

Alior obniża dla wszystkich walut, aczkolwiek dla niektórych nieznacznie (np. RUB).

No jak coś jest na poziomie 0,0018 to trudno obniżyć znacząco ;>
Swoją drogą ciekawe, czemu nie wprowadzili kursu na 100RUB - skoro jest na 100HUF i 100JPY (a rubel nawet nie jest dwa razy droższy od jena).
Na nowej stronie kursów zapomnieli, że podają cenę za 100HUF i 100RUB - więc kupować się nie opłaca, ale sprzedawać - na maxa ;>

> [...]

Dyskusyjne jest dla mnie przelewanie z np. mBanku do Aliora, a w przypadku "rozmyślenia się" czyli braku wymiany - powrót do mBanku. Tak, wtedy Alior też ma prowizję (założę, że licznik na zero). Tylko po co to robić?

A po co mieć w ogóle na początku w mBanku?

Każdą walutę, na każde konto, w którym mają swoje.

Hmm, a jest gdzieś lista, w którym mają konto?
Bo ja znalazłem tylko, że za przelew do banku w Polsce nie biorą "prowizji" - ale dalej jest jeszcze o "kosztach":
"Pozostałe polskie banki: Przelewy w bankach niewymienionych wyżej i na naszej liście rachunków są realizowane za pomocą mBanku (byłego BRE Banku). W większości wysyłka i odbiór przelewów w PLN są bezpłatne. Przelewy w walutach obcych, zarówno do jak i od Cinkciarz.pl _mogą być obarczone opłatą_. "

A te wymienione wyżej to m.in. klony, do których na pewno są dodatkowe koszty.

Szkoda, bo przydałaby się darmowa możliwość przelewu waluty między polskimi bankami.

Ale musze przyznać, że są twardzi, "Cinkciarz Pay", mają rozmach ;>

> [...]

Mam na myśli sytuację: W Millenium na koncie oszczędnościowym w USD jest 1,2%. I teraz... W Aliorze kupuję, wysyłam na Mille. Jak za darmo wyciągnąć z Mille? Wysyłam do Cinkciarza i tam sprzedaję lub - w przypadku zmiany kursu i konieczności "leżenia" - wysyłam też za darmo Cinkciarz-Alior. Środki trafiają na Aliora i czekają na zmianę kursu. Przelewy darmowe, oprocentowanie 1,2% całkiem przyzwoite, ryzyko (Cinkciarz) niewielkie.

Prawie równie dobrze mogą trafić z powrotem do milka na KO oprocentowane - prawie, bo jednak pewnie tylko jeden "wylew" w miesiącu darmowy.
Ale czy kursy aż tak szybko się zmieniają? Czarny czwartek to raz był ;>

Data: 2019-07-17 18:18:09
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
No jak coś jest na poziomie 0,0018 to trudno obniżyć znacząco ;>

Zawsze można! Niski spread to podstawa przy dużych transakcjach. Zwróć też uwagę, iż 0,0018, gdy sprzedaż jest na poziomie 0,06 to 3%. Dla USD spread 1,56 gr to ok. 0,4%.

[...]

"np." - zamiast mBanku zakładam, że miałbyś konto w innym banku.

Każdą walutę, na każde konto, w którym mają swoje.

Hmm, a jest gdzieś lista, w którym mają konto?

https://cinkciarz.pl/wymiana-walut/koszty-i-czas-transakcji/nasze-konta-bankowe

Szkoda, bo przydałaby się darmowa możliwość przelewu waluty między polskimi bankami.

W większości jest. Na tyle elastyczna, iż łatwo uzyskać efekt darmowych przelewów.

Prawie równie dobrze mogą trafić z powrotem do milka na KO oprocentowane - prawie, bo jednak pewnie tylko jeden "wylew" w miesiącu darmowy.

Otóż powód, dla którego podałem opcję wysyłki na Aliora. Ale oczywiście w kolejnym miesiącu możesz zrobić Alior-Cinkciarz-Mille. Tam leżą procentując aż kurs nie będzie Ci odpowiadał.

Ale czy kursy aż tak szybko się zmieniają? Czarny czwartek to raz był ;>

Wszystko zależy od kwot. Dla 50.000$ zmiana kursu o 5 gr. to 2500 zł. zysku/straty.

Data: 2019-07-17 10:32:22
Autor: Stiwi
Zmiany w Alior Kantor
On Wednesday, July 17, 2019 at 4:01:00 PM UTC+2, Szymon wrote:
> [...]

Odkąd zaczęli tego wymagać, przestałem korzystać z Rkantoru. Konto mam, ale wymiana niemożliwa z powodu braku fotokopii dowodu. Co ciekawe - obniżony spread nadal funkcjonuje. Zatem nie zabierają tak sobie hop.

To akurat dobre z tym pozostawieniem marży na stałe :) W Alior preferencyjne kursy przyznają i zabierają za jakiś czas - miesiąc czy dwa, nie wiem dokładnie, bo często różnie to jest. W Moneycorp mam na stałe dokładnie takie same stawki jak te preferencyjne w Alior Kantor. Ciekawe czy w AK można wynegocjować coś lepiej? Rkantor reklamuje się jako kantor od BNP Paribas, a mimo to BFG nie podlega. Dziwne, no ale jak BNP Paribas stoi za rkantor, to nie byle cinkciarzowi te EUR 50,000 się wysyła na dosłownie kilka minut...?

Data: 2019-07-17 20:00:33
Autor: Szymon
Zmiany w Alior Kantor
W dniu 2019-07-17 o 19:32, Stiwi pisze:
To akurat dobre z tym pozostawieniem marży na stałe :) W Alior preferencyjne kursy przyznają i zabierają za jakiś czas - miesiąc czy dwa, nie wiem dokładnie, bo często różnie to jest.

Jestem przykładem klienta, któremu raz przyznano i już nie zabrano. Nie jest tak, że każdego miesiąca wymieniam. A mimo to kurs preferencyjny ustawiony "dożywotnio".

W Moneycorp mam na stałe dokładnie takie same stawki jak te preferencyjne w Alior Kantor. Ciekawe czy w AK można wynegocjować coś lepiej?

Na pewno bonifikatę na stałe. Jak dużą - nie wiem, ale podałem w wątku jakie spready ja mam. Na tę chwilę dla USD/PLN 3,7884/3,8049. Czyli 1,65 grosza. Chętnie bym się dowiedział, że ktoś ma mniej - byłaby podstawa to renegocjacji. ;-)

Rkantor reklamuje się jako kantor od BNP Paribas, a mimo to BFG nie podlega. Dziwne, no ale jak BNP Paribas stoi za rkantor, to nie byle cinkciarzowi te EUR 50,000 się wysyła na dosłownie kilka minut...?

BNP nie stoi za Rkantorem. Mają różne systemy, ponieważ to spółki niezależne. Dla przykładu nie da się zweryfikować tożsamości w BNP, aby "zadziałało" w Rkantorze. Podobnie było z Raiffeisenem.

Kapitał zakładowy Rkantoru to 2,5 mln zł. Cinkciarza.pl to ponad 23 mln, a Aliora ponad 1,3 miliarda.

To już sam teraz musisz się zastanowić, która z tych firm jest wiarygodna lub nie.

Data: 2019-07-17 13:16:22
Autor: Andrzej Kłos
Zmiany w Alior Kantor
gtoni13@gmail.com pisze:

kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.

https://kantor.aliorbank.pl/forex

Starych kart w systemie nie widac - zlikwidowali bez slowa ?

"Pulpit", na pasku zatytułowanym "Podsumowanie" wybierasz walutę/konto i pokazuje ci się m.in. karta podpięta do tegoż konta/rachunku

Data: 2019-07-17 04:46:29
Autor: Dawid Rutkowski
Zmiany w Alior Kantor
W dniu środa, 17 lipca 2019 13:13:40 UTC+2 użytkownik Andrzej Kłos napisał:

> kursów walut nie mozna sprawdzic ! Sa zaszyte gleboko, dopiero po zalogowaniu.

https://kantor.aliorbank.pl/forex

Ha, wiedziałem, że to wczoraj widziałem, zresztą adres taki jak wcześniej.
Tyle że dziś do tej strony nie prowadzi (a przynajmniej ja nie znalazłem) żaden odnośnik ze strony głównej.
Ale wiedziałem, że to widziałem, bo nawet sobie zapisałem różnicę między kursami z tej strony - "dla ogółu" (spread euro ok. 2,8gr) - a "moimi" (spread euro ok. 2gr), widocznymi po zalogowaniu.
Po wprowadzeniu nowej wersji ST znikła synchronizacja - poprzednio po zalogowaniu pojawiały się "moje" kursy również na stronie https://kantor.aliorbank.pl/forex, teraz się nie zmieniają.

Ciekawe, czy link wróci - może wyłączyli, bo strona z kursami skopana niemiłosiernie, transamituje megabajty.
Chyba że mają zamiar wprowadzić podejście mBąka - czyli dla każdego inny kurs w kantorze.

Data: 2019-07-22 19:15:19
Autor: AS
Zmiany w Alior Kantor
W dniu 15.07.2019 o 15:35, Stiwi pisze:
[...]

Dziś przyszła zamówiona karta wielowalutowa, a na karcie niespodzianka.. Poniżej imienia i nazwiska powtórnie wytłoczone nazwisko. Czy to jakaś nowa moda Aliora?

Zmiany w Alior Kantor