Zmiany w KK Polbank

Data: 2009-06-19 20:12:23
Autor: krzysztofsf
Zmiany w KK Polbank
Widze, ze dodali opcje zwrotu za zakupy i powiadomienia sms (platne) do wszystkich kart, oraz ubezpieczenia
% zwrotu zalezy od typu karty - od 0,5% przy praktycznej do 1% przy goldzie.

Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

Dodatkowo widze za 0,15% biezacego zadluzenia na praktycznej i 0,12% , 0,10% w pozostalych, koszt dotychczas bezplatnego ubezpieczenia na wypadek smierci. W regulaminie nie widze nic na temat rezygnacji

Pytanie jak jest naliczane biezace zadluzenie?
Jesli od calosci zadluzenia lacznie z pelna kwota rozlozona na raty, to te 0,5% zwrotu za zakupy moze nie pokryc (w przypadku sporadycznego korzystania z karty) oplaty za pelna kwote rozlozona na raty. Jesli bedize naliczane od raty na biezacy miesiac, to groszowa sprawa, i zakupy robione pod ilosciowy limit transakcyjny bez problemu to pokryja.

Data: 2009-06-19 20:18:59
Autor: radekp@konto.pl
Zmiany w KK Polbank
Fri, 19 Jun 2009 20:12:23 +0200, w <h1gke9$6t0$1@news.wp.pl>, krzysztofsf
<krzysztofsf@wp.pl> napisał(-a):

Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

Ci co mają KK Polbanku też muszą dzwonić i rezygnować?

Data: 2009-06-19 20:35:19
Autor: krzysztofsf
Zmiany w KK Polbank
<krzysztofsf@wp.pl> napisał(-a):

Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

Ci co mają KK Polbanku też muszą dzwonić i rezygnować?

Zadzwonilem
TOiP dla nowowydanych kart - i oplaty i cashaback od transakcji

Zapewne dotychczasowi posiadacze otrzymaja nowa TOiP i dopiero wtedy beda musieli rezygnowac.

Ubezpieczenie (dotychczas bezplatne) od smierci itd, nie podlega rezygnacji i jest naliczane od calosci zadluzenia - czyli od pelnej kwoty rozlozonej na raty. Zeby zniwelowac to cashbackiem, trzeba wtedy robic comiesiac spore zakupy, przykladowo mamy calosc zadluzenia 1000 zl , na karcie praktycznaj naliczy nam 1,50zl oplaty i pokrywamy to robiac zakupy na 300 zl (czyli na kredycie 700 i 300 zakupy zeby zniwelowac oplaty  dostajac 1,50 zl cashback)

Przestaje mi sie to podobac, chociaz dalej jest "tanio"

Data: 2009-06-19 20:50:29
Autor: MK
Zmiany w KK Polbank
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:h1glp9$6t0$2news.wp.pl...
radekp@konto.pl pisze:

Zapewne dotychczasowi posiadacze otrzymaja nowa TOiP i dopiero wtedy beda musieli rezygnowac.

Z tego co widze dla Ery nie ma zmian... ubezpiecznie bezplatne a limit transakcji najwiekszy, dla innych tylko 30 lub 50 pln/m-c, na Erze pozostalo 750 rocznie :). Czyli Era ciagle najlepsza :).

MK

Data: 2009-06-21 13:01:58
Autor: Olgierd
Zmiany w KK Polbank
Dnia Fri, 19 Jun 2009 20:35:19 +0200, krzysztofsf napisał(a):

Zadzwonilem
TOiP dla nowowydanych kart - i oplaty i cashaback od transakcji

Zapewne dotychczasowi posiadacze otrzymaja nowa TOiP i dopiero wtedy
beda musieli rezygnowac.

Hehe, ja zaś zadzwoniłem i dowiedziałem się, że od 16 czerwca mam zwrot tego 1% na każdej transakcji. Niczego nie muszą mi przysyłać, nic nie muszę zamawiać.

Ten bank jest wesolutki jak komedia slapstikowa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis << http://olgierd.bblog.pl <<

Data: 2009-06-23 09:35:38
Autor: Tolek
Zmiany w KK Polbank
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
[...]

A ja zadzwoniłem - karta wydana pod koniec maja - i dowiedziałem się, że
należę do starego portfela kart i zarówno płatne ubezpieczenie jak i cashback
mnie nie obowiązuje. Jakbym chciał, to w ciągu 2 tygodni mogę zadzwonić, to
wtedy będą wiedzieli, czy da się przejść i jak.

W. --

Data: 2009-06-23 10:49:41
Autor: Olgierd
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 09:35:38 +0000,  Tolek napisał(a):

[...]

Gdzie to możliwe, żeby były dwa nurty klientów? (i różne odpowiedzi na podstawowe pytania) tylko w Polbanku! ;-)

BTW esemesami mnie nie spamują, więc może i faktycznie coś nie działa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-06-23 11:25:07
Autor: Tolek
Zmiany w KK Polbank
> [...]

BTW esemesami mnie nie spamują, więc może i faktycznie coś nie działa.
No to ciekaw jestem, czy dostaniesz cashback, zgodnie z tym co pisałeś
wcześniej. Bo pani na infolinii twierdziła, że to jest ze sobą powiązane, więc
albo za którymś razem się mylili, albo każdego klienta traktują indywidualnie
;-) W każdym razie ja SMSów też nie dostaję.

W.

Data: 2009-06-23 12:51:28
Autor: Robert Kois
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:49:41 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

BTW esemesami mnie nie spamują, więc może i faktycznie coś nie działa.

Mnie też nie, ale to raczej chyba trzeba wskazać numer telefonu. To
niekoniecznie musi być ten do kontaktów.

--
Kojer

Data: 2009-06-23 11:58:42
Autor: Robert Kois
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 09:35:38 +0000 (UTC), Tolek napisał(a):

[...]

To byłoby dość dziwne bo zmiana jest w Regulaminie i TOiP które obowiązują
od 16.06.2009.

--
Kojer

Data: 2009-06-23 12:06:07
Autor: Animka
Zmiany w KK Polbank
Robert Kois pisze:
[...]

Mnie nowego regulaminu nie przysłali. Może to i dobrze.

--
animka

Data: 2009-06-23 10:48:45
Autor: Olgierd
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:06:07 +0200, Animka napisał(a):

[...]

W zasadzie to nie muszą niczego Ci przysyłać ;-)

Data: 2009-06-23 12:50:00
Autor: Robert Kois
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:48:45 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Muszą. Wyciąg. Ale jego Animka akurat nie czyta ;).

--
Kojer

Data: 2009-06-23 10:59:02
Autor: Olgierd
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:50:00 +0200, Robert Kois napisał(a):

Mnie nowego regulaminu nie przysłali. Może to i dobrze.

W zasadzie to nie muszą niczego Ci przysyłać ;-)

Muszą. Wyciąg. Ale jego Animka akurat nie czyta

Wyciąg owszem. Regulamin niekoniecznie. Z moich banków tylko Citi się w to bawi -- ani mBank, ani Multi (wiadomo), ani Alior nie przysyła żadnych papierów. To i Polbank EFG pewnie też nie.

Data: 2009-06-23 13:07:48
Autor: Robert Kois
Zmiany w KK Polbank
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:59:02 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

BPH i Pekao przysyłały zwykle wyciąg ze zmian. Eurobank tylko pocztą
wewnętrzną w systemie. Polbank się zobaczy ale też wątpie, z wyciągiem
wygenerowanym na 15.06 a wysłanym 17.06 nic nie przyszło.

--
Kojer

Data: 2009-06-20 12:10:12
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Zmiany w KK Polbank
Hello,

krzysztofsf wrote:
[...]

Ale chyba nie ma też nic o tym, że to ubezpieczenie jest obowiązkowe.
Ciekawe jak będą interpretować. :-)

Jeśli jest obowiązkowe, to można na to spojrzeć tak: Jeśli spłacamy
wszystko w gp, to w przypadku Golda jest 1% zwrotu, a 0,1% biorą za
ubezpieczenie, czyli de facto jest 0,9% zwrotu. Całkiem nieźle.
Haczyk tkwi w tym, że można dostać max 50 zł zwrotu, a ubezpieczenie
0,1% płaci się zawsze bez limitu - ergo: jeśli wydamy w miesiącu mniej
niż 5000, to i tak jesteśmy do przodu. Realnie zapłacimy za
ubezpieczenie 0,1% od kwoty ponad 5000 zł.

Można też nie płacić ubezpieczenia w ogóle - trzeba tylko spłacić całe
zadłużenie przed dniem generowania wyciągu - tak aby w tym dniu
całkowite zadłużenie wynosiło 0. Zaletą jest to, że możemy jeszcze
dodatkowo zgarnąć 50zł zwrotu. Wadą jest realne skrócenie sobie grace
period.

Ale i tak w Aliorze lepiej... 1% zawsze bez kombinacji... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-06-20 04:09:58
Autor: Raff
Zmiany w KK Polbank
On 20 Cze, 12:10, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

A jak będą interpretowane operacje rozłożone na raty. Obecnie każda
kolejna rata obciąża bieżące saldo do spłaty. Czyli to oznacza, że
zanim wprowadzono nowy regulamin i przy założeniu, że z ubezpieczenia
nie można zrezygnować to bank zarobi podwójnie. Pierwszy raz, gdy
pobrano prowizję 5% za rozłożenie kwoty zakupu kartą na raty, a teraz
0,12% za każdą ratę od momentu wprowadzenia nowego regulaminu i TOiP.
Domyślam się, że cashback-u na ratach nie będzie, pomimo, iż każda
rata obciąży bieżące saldo zadłużenia, bo rata nie jest to transakcją
wykonaną kartą, tylko "operacją na rachunku karty" (a przynajmniej
raty są osobną pozycją na wyciągach z KK Polbanku).
Jeśli tak, to do końca spłaty rat na karcie, będę dodatkowo opłacać
ubezpieczenie, które było wliczone w cenę karty w momencie, gdy
decydowałem się na rozłożenie płatności na raty. Czy jest jakiś
przepis, który może mnie ochronić przed de facto podwyżką ceny kredytu
w trakcie trwania umowy?
RF

Data: 2009-06-20 13:28:05
Autor: Olgierd
Zmiany w KK Polbank
Dnia Sat, 20 Jun 2009 12:10:12 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Jeśli jest obowiązkowe, to można na to spojrzeć tak: Jeśli spłacamy
wszystko w gp, to w przypadku Golda jest 1% zwrotu, a 0,1% biorą za
ubezpieczenie, czyli de facto jest 0,9% zwrotu.

Warto dodać, że to płatne ubezpieczenie to "na życie", czyli gwarancja spłaty zadłużenia na karcie (hmm ciekawe czemu nie dorzucili "od utraty pracy"? ;-)
Ale i tak w Aliorze lepiej... 1% zawsze bez kombinacji...

Ale u srebrnego Aliora ubezpieczenia gorsze. Nawet złoty Alior jakby mniej wypasiony chyba.

Data: 2009-06-20 15:29:32
Autor: Mithos
Zmiany w KK Polbank
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Ale i tak w Aliorze lepiej... 1% zawsze bez kombinacji... :-)

Ale te sms na KK Polbanku to jest coś czego mi zawsze brakowało. O ile faktycznie działa to tak, że po każdej transakcji na bieżąco otrzymujemy, w rozsądnym czasie, odpowiednie info.

Z naciskiem na "w rozsądnym czasie" czyli ok max 1h od zakupu.

--
Mithos

Data: 2009-06-20 15:47:55
Autor: MK
Zmiany w KK Polbank
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h1io8d$mkd$2news.onet.pl...

[...]

SMS przychodzi nie pozniej niz 3 sekundy od wydruku slipa. Mi ostatnio nie dotarl gdy rezerwowalem hotel, hotel zrobil preautoryzacje i nic nie przyszlo, nie przyszlo takze przy rejestracji transakcji. Ale sa to jednostkowe przypadki.

MK

Data: 2009-06-20 18:05:43
Autor: RK
Zmiany w KK Polbank

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h1ipad$ici$1news.wp.pl...

[...]

Czy te smsy trzeba jakoś aktywować? Kilka dni temu dostałem kartę Polbank Era, wczoraj zrobiłem kilka transakcji i do tej pory żadnego smsa nie przysłali.

Data: 2009-06-20 18:43:39
Autor: MK
Zmiany w KK Polbank
"RK" <beztego_rk42@o2.pl> wrote in message news:h1j1v0$gi8$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy te smsy trzeba jakoś aktywować? Kilka dni temu dostałem kartę Polbank Era, wczoraj zrobiłem kilka transakcji i do tej pory żadnego smsa nie przysłali.

Mi wpisali mumer z "0" na poczatku... i tez nie dochodzily... po interwencji poprawili i teraz hulaja :).

MK

Data: 2009-06-20 14:53:12
Autor: Mithos
Zmiany w KK Polbank
krzysztofsf pisze:
Widze, ze dodali opcje zwrotu za zakupy i powiadomienia sms (platne) do wszystkich kart, oraz ubezpieczenia
% zwrotu zalezy od typu karty - od 0,5% przy praktycznej do 1% przy goldzie.

A to ciekawe.

Pytanie do Polbankowców i Aliorowców : wybieram się niebawem poza granice kraju. Czego lepiej używać ? KK Allior czy KK Polbank ?

Nie mam żadnej z nich, a skoro Polbank teraz na każdej karcie ma 1% zwrotu (na każdej jaką mogę nabyć) to mogę wyrobić dowolną.

Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora - dobry to jest pomysł ?

Niestety nie wiem ile dokładnie pieniędzy mam zabrać, bo nie wiem ile wydam, a :
1) nie chcę wozić za dużo gotówki,
2) zakup tej gotówki w kantorze + późniejsza sprzedaż tego co nie wydałem  mogą wyjść mało opłacalnie.

--
Mithos

Data: 2009-06-20 06:13:38
Autor: Krzysiek
Zmiany w KK Polbank
On 20 Cze, 14:53, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Nie mam żadnej z nich, a skoro Polbank teraz na każdej karcie ma 1%
zwrotu (na każdej jaką mogę nabyć) to mogę wyrobić dowolną.
nie na każdej, tylko na tej najdroższej jest 1%, na innych mniej albo
w ogóle (Polbank dzieciom nie ma zwrotu, ani opłaty za ubezpieczenie)

co do kursów to wiadomo, że najlepsze; na szczescie to w regulaminie
się nie zmieniło
(waluta rozliczeniowa - PLN)

Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora -
dobry to jest pomysł ?
Jeśli będziesz wypłacał niewielkie kwoty ale często (np. tak, żeby
zawsze mieć przy sobie 20 eur w gotówce, ale nie dużo więcej) to
dobry.

KK Polbank są nadal bez chipów. (chyba, że właśnie teraz zmienili?)

Data: 2009-06-20 15:26:19
Autor: Mithos
Zmiany w KK Polbank
Krzysiek pisze:
nie na każdej, tylko na tej najdroższej jest 1%, na innych mniej albo
w ogóle (Polbank dzieciom nie ma zwrotu, ani opłaty za ubezpieczenie)

Ta najdroższa jest najsensowniejsza. Najlepsze bonusy.

Jeśli będziesz wypłacał niewielkie kwoty ale często (np. tak, żeby
zawsze mieć przy sobie 20 eur w gotówce, ale nie dużo więcej) to
dobry.

Bez przesady. Nie sądzę abym wypłacał więcej niż kilka razy, więc zastanawiam się czy się tym w ogóle przejmować.

KK Polbank są nadal bez chipów. (chyba, że właśnie teraz zmienili?)

Bo niestety KK Citi (aktualnie moja główna) to do płatności w walucie innej niż PLN chyba się nie nadaje :)

--
Mithos

Data: 2009-06-20 16:05:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Zmiany w KK Polbank
Mithos wrote:

Pytanie do Polbankowców i Aliorowców : wybieram się niebawem poza
granice kraju. Czego lepiej używać ? KK Allior czy KK Polbank ?

Oczywiście Polbank. Robiłem kiedyś test i kurs Aliora nie wyszedł jakiś
strasznie tragiczny, ale i tak do Polbanku się nie umywa. :-)

Nie mam żadnej z nich, a skoro Polbank teraz na każdej karcie ma 1%
zwrotu (na każdej jaką mogę nabyć) to mogę wyrobić dowolną.

Najlepiej zrób MC Aliora i Visę Polbanku, a pozostałych kart się
pozbądź. Ten duet zapewni Ci bezpieczeństwo na wypadek awarii jednego z
systemów i da to co najlepsze - czyli świetne kursy zagranicą (Polbank)
i cashback bez ograniczeń (Alior).

A tak przy okazji: jeśli dobrze rozumiem, to wg. nowej taryfy za zakupy
zagranicą Polbank nie tylko policzy po super kursie, ale jeszcze do tego
dopłaci cashback. Żyć nie umierać! :-)

Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora -
dobry to jest pomysł ?

Do tego to najlepsza jest karta podpięta do rachunku w danej walucie.
No, ale jeśli już musi być ze złotówek - to chyba raczej Polbank
(kursy). W przypadku małych wypłat rolę mogą odgrywać opłaty za wypłatę
zagranicą - nie znam ich.

--
MiCHA

Data: 2009-06-20 09:00:27
Autor: Krzysiek
Zmiany w KK Polbank
On 20 Cze, 16:05, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
W przypadku małych wypłat rolę mogą odgrywać opłaty za wypłatę
zagranicą - nie znam ich.
W Polbanku jest to 10 PLN.

Data: 2009-06-21 18:44:18
Autor: xbartx
Zmiany w KK Polbank
On Sat, 20 Jun 2009 14:53:12 +0200
Mithos <fake@adres.pl> wrote:

Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora - dobry to jest pomysł ?

Niestety nie wiem ile dokładnie pieniędzy mam zabrać, bo nie wiem ile wydam, a :
1) nie chcę wozić za dużo gotówki,
2) zakup tej gotĂłwki w kantorze + późniejsza sprzedaĹź tego co nie wydałem  mogą wyjść mało opłacalnie.

To może Ci trochę rozjaśnić, jeżeli chodzi o wypłacanie pieniędzy:

JeĹźeli chodzi o transakcje bezgotĂłwkowe to only polbank.

Xenocide

Data: 2009-06-20 14:57:33
Autor: Mithos
Zmiany w KK Polbank
krzysztofsf pisze:
Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

Dla Golda darmowe z tego co widzę.

Polbank wydaje jeszcze karty bez chipów ?

--
Mithos

Data: 2009-06-20 18:09:30
Autor: RK
Zmiany w KK Polbank

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h1imch$i02$2news.onet.pl...

Polbank wydaje jeszcze karty bez chipów ?

Mi kilka dni temu przysłali bez chipa.

Data: 2009-06-21 16:03:57
Autor: Ra
Zmiany w KK Polbank
krzysztofsf pisze:
[...]

A wg
http://prnews.pl/polbank-efg/inteligentne-narzedzia-do-ciecia-kosztow-w-kartach-kredytowych-polbanku-41103.html

wszystko wygląda tak ładnie - sms przypominający o spłacie, tanie raty, dobre kursy walut

Zmiany w KK Polbank