Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?

Data: 2011-01-25 12:18:21
Autor: zażółcony
Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?
Nie wiem, w końcu na czym stanęło, więc poproszę, może ktoś mi wyłuszczy prostymi odpowiedziami:

1. czy będę miał wybór, gdzie ma iść moja składka - i czy mogę 'wbrew reformie' wybrać sobie jednak OFE ?

2. czy zmniejszenie składowej odpływajacej do OFE idzie w parze ze zmniejszeniem obowiązków OFE
dot. inwestowania w obligacje ?

3. W zasadzie to samo, co w pkt 2: Gdzieś słyszałem tłumaczenie, że to co płynie do OFE i tak
w ogromnej części wraca do państwa (obowiązek inwestycji w obligacje). Czy reforma jedynie
wyciąga tę zależnosć 'na wierzch', czyli odzwierciedla stan faktyczny bez przewalania pieniedzy
w te i we wte (a po drodze prowizje), czy jest to praktycznie wyłącznie zablokowanie
pieniędzy płynących, a przejrzystość przepływów i miejsca lokowania pieniędzy w żaden sposób
się nie zwiekszy ?

Teraz moje opinie:
Jeśli zyskujemy przejrzystość finansów a jednocześnie pozostawiono mi wybór - OFE czy ZUS
- to ja ew. jestem w stanie zaakceptować taką zmianę. Aczkolwiek nawet tu jest to pomysł
zdziebko poroniony, bo oznacza mniej więcej tyle, że państwowy ZUS zaczyna konkurować
na wolnym rynku z OFE. Teoretycznie może to wpłynąć np. na obniżenie prowizji, ale z drugiej
zaś strony na dłuższą metę pomysł, by państwo(ZUS) stawiać w pozycji wolnorynkowego gracza
jest poroniony. Taki gracz nie gra wg zasad wolnorynkowych, bo jest uprzywilejowany. To
zakamuflowany socjalizm.

Jeśli powyższe nie występuje - to chyba pierwszy raz PO w następnych wyborach nie dostanie mojego
głosu. Czas się rozejrzeć za czymś innym.

Data: 2011-01-25 13:22:54
Autor: raff

"zażółcony" <red@xop.pl> wrote in message news:ihmbhu$11i$1news.onet.pl...
[...]

Bedziesz mial wyzsza emeryture i bardziej bezpieczna. Przeciez Donek ci powiedzial.

R.

Data: 2011-01-25 13:39:18
Autor: zażółcony

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:ihmfb9$fnt$1news.onet.pl...

Bedziesz mial wyzsza emeryture i bardziej bezpieczna. Przeciez Donek ci powiedzial.

A jakieś odpowiedzi na zadane pytania ? Jakieś szczegóły dot. zmian ?

Data: 2011-01-25 13:50:36
Autor: raff

"zażółcony" <red@xop.pl> wrote in message news:ihmg9m$jpc$1news.onet.pl...

[...]

Przeciez Boni ci wytlumaczyl. Bedzie lepiej i fajniej.

Szykuja sie wybory. Przygotuj wazelinke. Bo Donek juz cie zachodzi od tylu.

R.

Data: 2011-01-25 14:55:18
Autor: zażółcony
Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?
Plonk.
Pogadaj se do kogoś innego.

Data: 2011-01-25 17:25:31
Autor: raff
Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?

"zażółcony" <red@xop.pl> wrote in message news:ihmko7$5ac$1news.onet.pl...
Plonk.
Pogadaj se do kogoś innego.

Pani kierowniczko, oczko mu sie odlepilo ! Temu misiu !

Zaczynaja sie budzic. Ten TVN cos daje dupy. Trzeba troche sosu podlac, bo pierwsze matoly zaczynaja sie budzic. Troche podkolorowac, zeby wytrzymalo do wyborow.

R.

Data: 2011-01-25 17:51:39
Autor: zażółcony

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:ihmti6$4ea$1news.onet.pl...

[...]

He, he ... odezwał się ten, co to już od urodzenia oświecony :)
Ty myśl nad alternatywą, ja za samą krytykę obozu przeciwnika głosu nie daję ....

PO ma u mnie grubą krechę i poleciała na łeb/szyję w dół, ale poniżej PiSu nie spadła.
Dla PiSu wykopałem juz dawno dół, bo mi się skala wkręcała w ziemię.

Data: 2011-01-25 18:05:27
Autor: u2
W dniu 2011-01-25 17:51, zażółcony pisze:
PO ma u mnie grubą krechę i poleciała na łeb/szyję w dół, ale poniżej
PiSu nie spadła.
Dla PiSu wykopałem juz dawno dół, bo mi się skala wkręcała w ziemię.

No i dlatego tupolew zarył w ziemię. Ale drugiej kaczki nie udało się
tobie ustrzelić :)

Data: 2011-01-25 18:21:30
Autor: raff

"zażółcony" <red@xop.pl> wrote in message news:ihmv2s$a6h$1news.onet.pl...

[...]

Ty podobno plonka dales ? To dupa a nie plonk.

R.

Data: 2011-01-25 18:45:52
Autor: u2
W dniu 2011-01-25 18:21, raff pisze:
Ty podobno plonka dales ? To dupa a nie plonk.

Tak plonkują zażółceni :)

Data: 2011-01-25 22:15:17
Autor: zażółcony

Użytkownik "raff"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihn0r5$gif$1@news.onet.pl...

Ty podobno plonka dales ? To dupa a nie plonk.
Bo ja debil jestem. Że głosowałem na PO to jedno, a że się nie znam
na czytnikach to drugie. Wybacz mi, zadaj pokutę, aczkolwiek
nie jestem pewien, czy wrodzony debilizm to grzech. Czyli
debil po raz trzeci, bo do kościoła nie chodzi.

Data: 2011-01-25 15:08:02
Autor: Ronald Kuczek
On 01/25/2011 12:18 PM, zażółcony wrote:
Jeśli powyższe nie występuje - to chyba pierwszy raz PO w następnych
wyborach nie dostanie mojego
głosu. Czas się rozejrzeć za czymś innym.

To chyba już czas. Proszę sobie przypomnieć czasy AWS, reformy rentowej i tych wizji wczasów pod palmami i proszę posłuchać, co mówi dzisiaj Boni i inni "eksperci". Nie wierzę nie wgłębiając się nawet w szczegóły, bo gołym okiem widać, że każdy jeden łże jak pies.
Matematyka jest nauką ścisłą i nie ma w niej miejsca na kuglarskie sztuczki. Jak można ludziom wmówić, że płacąc więcej do wora bez dna (ZUS upłynniający te składki na bieżąco) dziś będą mieli większą emeryturę jutro ? Ja się pytam - jakim to cudem ?
Jeśli dam Panu 1000 zł dziś, Pan będzie te pieniądze pomnażał - czy to na lokacie, czy w jakikolwiek inny sposób to wierzę, że za  5 lat z mojego 1000 będzie Pan dysponował po uwzględnieniu Pana zarobku powiedzmy 1250 i będę mógł je otrzymać. Jeśli jednak ten tysiąc wypłaci Pan dziś Kowalskiemu a za 5 lat będzie Pan mi chciał je wypłacić, to ja się pytam dlaczego ja mam w to uwierzyć ? Dlaczego mam uwierzyć, że za X lat państwo znajdzie następnego frajera, który musi zapłacić już nie 1000 ale 1250 licząc na to, że za następne X lat znajdzie się kolejny frajer, który zapłaci jego 1250 plus należne odsetki ? Klasyczny łańcuszek szczęścia albo jak kto woli piramida finansowa, przy której niejaki Madoff to drobny szopenfeldziarz.

RK

Data: 2011-01-25 15:19:45
Autor: zażółcony

Użytkownik "Ronald Kuczek" <kuczek@kuczek.pl> napisał w wiadomości news:ihmlsb$61o$1mx1.internetia.pl...
Boni i inni "eksperci". Nie wierzę nie wgłębiając się nawet w szczegóły,
.... i to jest dla mnie problem, bo w dalszym ciągu nie można tej
dyskusji uznać za matematyczną :) czekam dalej ...

Data: 2011-01-25 15:37:27
Autor: zażółcony
[...]

A mówiąc inaczej: mam w d. to co Tusk, czy Boni głoszą publicznie
'dla ludu'. Mnie interesują rzeczywiste techniczne ruchy, które będą wykonane.
Wtedy będę sam, ew. z pomocą specjalistów, w stanie okreśłić: jakie problemy
i komu one rozwiązują, jakie problemy jedynie spychają 'w przyszłość' a jakie
nowe problemy rodzą.
Obecnie funkcjonujący system nie jest idealny i nigdy taki nie będzie, a emerytury
będą zasze mniejsze, niż bysmy chcieli. Mnie tylko interesuje, jak się te zmiany
mają w stosunku do tematów takich, jak dług publiczny (jawny i sprytnie ukryty),
'ilość państwa w gospodarce', odporność rozwiązań zarówno na kryzysy
gospodarcze, jak i na manipulacje polityczne kolejnych ekip, które się dorwą.

Obecny ruch postrzegam jako fatalny od tej ostatniej strony: wystawia
przyszłe emerytury na silniejsze manipulacje polityczne. Szukam jednak
w nim jakichś pozytywów. A takim byłoby:
1. podniesienie wymagań oligopolowi różnych OFE (zmuszenie ich do
cięcia kosztów/obniżenia prowizji)
2. zwiększenie możliwosci decyzyjnych obywatela - kto i jak ma się opiekować
jego pieniędzmi.
3. rzeczywiste odwiązanie emerytur od państwa i przejrzystość przepływów
pienięznych (a nie tak jak teraz: OFE i tak wrzucają obowiązkowo kasę
z powrotem do państwa - obligacje - - a się sprawia wrażenie, jakoby
te pieniadze były w OFE. A cała ta operacja wysyłki i powrotu pieniędzy
pozwala OFE naliczyć po drodze prowizję - to jest nieporozumienie !).

Data: 2011-01-25 16:37:03
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:ihmn78$dru$1news.onet.pl...
[...]

Ośmiałem się z waszych gorących protestów.
W jednych postach piszecie, że ku...stwem jest takie zadłużanie państwa.
W innych postach, jak ten, nie zgadzacie się tam na coś, bo to może was ugodzić.
Musicie wybrać. Rybka albo pipka.
A tak mówiąc prawdę, to jak państwo zbankrutuje, to te wasze emerytury też pójdą się je...ać.

Data: 2011-01-25 16:51:36
Autor: zażółcony

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d3eee2b$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]
To wiemy, wiemy ...
Ale moze Pan w takim razie wyciągnie na wierzch kilka szczegółów
dot. technicznych ruchów, które zostaną wprowadzone w ramach zmian ?
Co z obowiązkowym inwestowaniem w obligacje - jest jakaś zmiana ?
Co z możliwością wyboru ZUS czy OFE - jest ?

Data: 2011-01-25 17:07:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:ihmri9$t3b$1news.onet.pl...

[...]

Wali mnie to. Mamy wielu ekspertów ekonomicznych i co? G...o! Każdy ch...j na swój strój. Ich poglądy zależą od tego, kto im płaci.
Wiadomo, że dali d..py ci, którzy wyjęli ileś tam miliardów z budżetu na OFE. Jak dobrze żarło to forsy starczało, jak jest gorzej, to brakuje na wypłaty emerytur i skąd wziąć? Pożyczać za wiele nie można. No to trza cofnąc forsę z OFE i będzie więcej dla ZUS, czyli dla emerytów. Proste jak konstrukcja cepa. Reszta to są brednie by osłodzić gorzką rzeczywistość.
To co Balcerowicz proponuje - może to i dobre, ale nie w tym roku. Wybory.
Jest wiele rozsądnych rozwiązań (Balcerowicza też), ale tego ludzie nie przyjmą. Zobacz co się dzieje w Grecji. ITD. ITP.

Czyli - gdzie się nie obrócisz - tam dupa.
I to byłoby na tyle w kwestii finansów.

Data: 2011-01-25 17:19:26
Autor: zażółcony

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d3ef552$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Co z obowiązkowym inwestowaniem w obligacje - jest jakaś zmiana ?
Co z możliwością wyboru ZUS czy OFE - jest ?

Wali mnie to. Mamy wielu ekspertów ekonomicznych i co? G...o! Każdy ch...j
Ale mnie nie wali :)
Jaka jest odpowiedź na te pytania ?
Zracjonalizować sobie konieczność cofnięcia kasy do ZUS w czasach
kryzysu, z jakim żaden poprzedni rząd nie miał do czyniena - to ja też
potrafię :)
Można jednak zrobić to lepiej i gorzej. Moje pytania stoją wciąż bez
odpowiedzi - a na serio, nie wiem na czym w końcu stanęło.
Tusk nie geniusz, Boni tez nie, ani Rostowski. Skoro można na wiele
sposobów, to znaczy, że można lepiej i można gorzej. Mnie interesują
szczegóły JAK, a z ocenami to poczekam sobie.

Czyli - gdzie się nie obrócisz - tam dupa.
I to byłoby na tyle w kwestii finansów.

Owszem. Ale dupa może być mniejsza a moze być większa.
Mnie interesuje, jak w najbliższym czasie ta dupa będzie obrabiana.

Data: 2011-01-26 15:06:19
Autor: złodziej podatków
> [...]

Owszem. Ale dupa może być mniejsza a moze być większa.

Mnie interesuje, jak w najbliższym czasie ta dupa będzie obrabiana.

Tak żeby Ci zostało jak najmniej. W majestacie prawa oczywiście. Prawa które zostało stworzone specjalnie pod ty kątem na zamówienie.
A szczerze ? Im to wisi martwym kalafiorem. Ich interesuje tu i teraz i żeby jak najwięcej zostało dla nich. Jak odnajdę to wrzucę na grupę artykuł  z angory z roku bodaj że 2002. Pasuje jak ulał. Nic dodać nic ująć.  --

Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?