Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?

Data: 2011-01-25 15:08:02
Autor: Ronald Kuczek
Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?
On 01/25/2011 12:18 PM, zażółcony wrote:
Jeśli powyższe nie występuje - to chyba pierwszy raz PO w następnych
wyborach nie dostanie mojego
głosu. Czas się rozejrzeć za czymś innym.

To chyba już czas. Proszę sobie przypomnieć czasy AWS, reformy rentowej i tych wizji wczasów pod palmami i proszę posłuchać, co mówi dzisiaj Boni i inni "eksperci". Nie wierzę nie wgłębiając się nawet w szczegóły, bo gołym okiem widać, że każdy jeden łże jak pies.
Matematyka jest nauką ścisłą i nie ma w niej miejsca na kuglarskie sztuczki. Jak można ludziom wmówić, że płacąc więcej do wora bez dna (ZUS upłynniający te składki na bieżąco) dziś będą mieli większą emeryturę jutro ? Ja się pytam - jakim to cudem ?
Jeśli dam Panu 1000 zł dziś, Pan będzie te pieniądze pomnażał - czy to na lokacie, czy w jakikolwiek inny sposób to wierzę, że za  5 lat z mojego 1000 będzie Pan dysponował po uwzględnieniu Pana zarobku powiedzmy 1250 i będę mógł je otrzymać. Jeśli jednak ten tysiąc wypłaci Pan dziś Kowalskiemu a za 5 lat będzie Pan mi chciał je wypłacić, to ja się pytam dlaczego ja mam w to uwierzyć ? Dlaczego mam uwierzyć, że za X lat państwo znajdzie następnego frajera, który musi zapłacić już nie 1000 ale 1250 licząc na to, że za następne X lat znajdzie się kolejny frajer, który zapłaci jego 1250 plus należne odsetki ? Klasyczny łańcuszek szczęścia albo jak kto woli piramida finansowa, przy której niejaki Madoff to drobny szopenfeldziarz.

RK

Data: 2011-01-25 15:19:45
Autor: zażółcony

Użytkownik "Ronald Kuczek" <kuczek@kuczek.pl> napisał w wiadomości news:ihmlsb$61o$1mx1.internetia.pl...
Boni i inni "eksperci". Nie wierzę nie wgłębiając się nawet w szczegóły,
.... i to jest dla mnie problem, bo w dalszym ciągu nie można tej
dyskusji uznać za matematyczną :) czekam dalej ...

Data: 2011-01-25 15:37:27
Autor: zażółcony
[...]

A mówiąc inaczej: mam w d. to co Tusk, czy Boni głoszą publicznie
'dla ludu'. Mnie interesują rzeczywiste techniczne ruchy, które będą wykonane.
Wtedy będę sam, ew. z pomocą specjalistów, w stanie okreśłić: jakie problemy
i komu one rozwiązują, jakie problemy jedynie spychają 'w przyszłość' a jakie
nowe problemy rodzą.
Obecnie funkcjonujący system nie jest idealny i nigdy taki nie będzie, a emerytury
będą zasze mniejsze, niż bysmy chcieli. Mnie tylko interesuje, jak się te zmiany
mają w stosunku do tematów takich, jak dług publiczny (jawny i sprytnie ukryty),
'ilość państwa w gospodarce', odporność rozwiązań zarówno na kryzysy
gospodarcze, jak i na manipulacje polityczne kolejnych ekip, które się dorwą.

Obecny ruch postrzegam jako fatalny od tej ostatniej strony: wystawia
przyszłe emerytury na silniejsze manipulacje polityczne. Szukam jednak
w nim jakichś pozytywów. A takim byłoby:
1. podniesienie wymagań oligopolowi różnych OFE (zmuszenie ich do
cięcia kosztów/obniżenia prowizji)
2. zwiększenie możliwosci decyzyjnych obywatela - kto i jak ma się opiekować
jego pieniędzmi.
3. rzeczywiste odwiązanie emerytur od państwa i przejrzystość przepływów
pienięznych (a nie tak jak teraz: OFE i tak wrzucają obowiązkowo kasę
z powrotem do państwa - obligacje - - a się sprawia wrażenie, jakoby
te pieniadze były w OFE. A cała ta operacja wysyłki i powrotu pieniędzy
pozwala OFE naliczyć po drodze prowizję - to jest nieporozumienie !).

Data: 2011-01-25 16:37:03
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:ihmn78$dru$1news.onet.pl...
[...]

Ośmiałem się z waszych gorących protestów.
W jednych postach piszecie, że ku...stwem jest takie zadłużanie państwa.
W innych postach, jak ten, nie zgadzacie się tam na coś, bo to może was ugodzić.
Musicie wybrać. Rybka albo pipka.
A tak mówiąc prawdę, to jak państwo zbankrutuje, to te wasze emerytury też pójdą się je...ać.

Data: 2011-01-25 16:51:36
Autor: zażółcony

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d3eee2b$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]
To wiemy, wiemy ...
Ale moze Pan w takim razie wyciągnie na wierzch kilka szczegółów
dot. technicznych ruchów, które zostaną wprowadzone w ramach zmian ?
Co z obowiązkowym inwestowaniem w obligacje - jest jakaś zmiana ?
Co z możliwością wyboru ZUS czy OFE - jest ?

Data: 2011-01-25 17:07:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:ihmri9$t3b$1news.onet.pl...

[...]

Wali mnie to. Mamy wielu ekspertów ekonomicznych i co? G...o! Każdy ch...j na swój strój. Ich poglądy zależą od tego, kto im płaci.
Wiadomo, że dali d..py ci, którzy wyjęli ileś tam miliardów z budżetu na OFE. Jak dobrze żarło to forsy starczało, jak jest gorzej, to brakuje na wypłaty emerytur i skąd wziąć? Pożyczać za wiele nie można. No to trza cofnąc forsę z OFE i będzie więcej dla ZUS, czyli dla emerytów. Proste jak konstrukcja cepa. Reszta to są brednie by osłodzić gorzką rzeczywistość.
To co Balcerowicz proponuje - może to i dobre, ale nie w tym roku. Wybory.
Jest wiele rozsądnych rozwiązań (Balcerowicza też), ale tego ludzie nie przyjmą. Zobacz co się dzieje w Grecji. ITD. ITP.

Czyli - gdzie się nie obrócisz - tam dupa.
I to byłoby na tyle w kwestii finansów.

Data: 2011-01-25 17:19:26
Autor: zażółcony

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d3ef552$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Co z obowiązkowym inwestowaniem w obligacje - jest jakaś zmiana ?
Co z możliwością wyboru ZUS czy OFE - jest ?

Wali mnie to. Mamy wielu ekspertów ekonomicznych i co? G...o! Każdy ch...j
Ale mnie nie wali :)
Jaka jest odpowiedź na te pytania ?
Zracjonalizować sobie konieczność cofnięcia kasy do ZUS w czasach
kryzysu, z jakim żaden poprzedni rząd nie miał do czyniena - to ja też
potrafię :)
Można jednak zrobić to lepiej i gorzej. Moje pytania stoją wciąż bez
odpowiedzi - a na serio, nie wiem na czym w końcu stanęło.
Tusk nie geniusz, Boni tez nie, ani Rostowski. Skoro można na wiele
sposobów, to znaczy, że można lepiej i można gorzej. Mnie interesują
szczegóły JAK, a z ocenami to poczekam sobie.

Czyli - gdzie się nie obrócisz - tam dupa.
I to byłoby na tyle w kwestii finansów.

Owszem. Ale dupa może być mniejsza a moze być większa.
Mnie interesuje, jak w najbliższym czasie ta dupa będzie obrabiana.

Data: 2011-01-26 15:06:19
Autor: złodziej podatków
> [...]

Owszem. Ale dupa może być mniejsza a moze być większa.

Mnie interesuje, jak w najbliższym czasie ta dupa będzie obrabiana.

Tak żeby Ci zostało jak najmniej. W majestacie prawa oczywiście. Prawa które zostało stworzone specjalnie pod ty kątem na zamówienie.
A szczerze ? Im to wisi martwym kalafiorem. Ich interesuje tu i teraz i żeby jak najwięcej zostało dla nich. Jak odnajdę to wrzucę na grupę artykuł  z angory z roku bodaj że 2002. Pasuje jak ulał. Nic dodać nic ująć.  --

Zmiany w OFE/ZUS - co się właściwie zmienia ?