Data: 2014-01-02 10:33:24 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Narazie cisza bo rozporzadzenie z 18.12.2013 opublikowane 30.12.2013 ;-)
Tak na szybko: - Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad - Do badania bedziemy dostawac zawsze zaswiadczenie na ktorym owy przeglad bedzie wpisany Przebiegu chyba nie bedzie mozna sprawdzic zadnym zapytaniem ale jak ktos sobie zadba o trzymanie papierkow i robienie histori samochodu to moze mu sie to oplacic przy ew. sprzedazy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 11:45:31 | |
Autor: neoniusz | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 02/01/2014 11:33, AZ pisze:
Narazie cisza bo rozporzadzenie z 18.12.2013 opublikowane 30.12.2013 ;-) Bylo mowione jakis czas temu. Przebiegu chyba nie bedzie mozna sprawdzic zadnym zapytaniem Zgodnie z zapowiedziami bedzie mozna sprawdzic. |
|
Data: 2014-01-02 11:53:21 | |
Autor: jerzu | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On Thu, 2 Jan 2014 10:33:24 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: - Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad A to jaka¶ nowo¶æ? Przy ostanich czterech przegl±dach, na których by³em, diagnosta spisywa³ stan licznika i wpisywa³ go do komputera. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-02 11:03:25 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
No ale wtedy to nie bylo wymagane i raczej nie bylo centralnie ewidencjonowane.- Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 13:06:52 | |
Autor: Marcin N | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 2014-01-02 12:03, AZ pisze:
On 2014-01-02, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote: U mnie też wpisywali do komputera. Po czym w ostatnim roku wpisywali... od nowa. Bo im dysk padł i stracili całą historię. Także "wpisywanie do komputera" nie miało nic wspólnego z centralną bazą danych. -- MN |
|
Data: 2014-01-02 14:09:34 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> No ale wtedy to nie bylo wymagane i raczej nie bylo centralnie ewidencjonowane.- Diagnosta bedzie wpisywal do kompa przeglad A po co to w ogóle miałoby być gdzieś centralnie ewidencjonowane ? |
|
Data: 2014-01-02 13:15:45 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.U mnie też wpisywali do komputera. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 15:05:12 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.U mnie też wpisywali do komputera. Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel może sobie nie życzyć by ktoś kontrolował przebieg jego prywatnego samochodu (prywatnego, prawda?). Centralna ewidencja daje taką nieuprawnioną możliwość. Możliwość sprawdzenia przebiegu nie jest w ogóle taką wartością, która zasługiwałaby na nakładanie na właściciela obowiązku udostępniania takich danych. Gdyby jeszcze chodziło o samochody wartościowe, ale gros używanych samochodów ma pomijalną wartość rynkową np kilka tysięcy złotych wynikającą tylko z utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym do jazdy a nie wynikającym w ogóle z przebiegu. |
|
Data: 2014-01-02 14:07:54 | |
Autor: masti | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Dnia pięknego Thu, 02 Jan 2014 15:05:12 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał: Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> a może sobie nie życzyć by w ogóel samochód miał rejestrację? A Ty mozesz sobie nie zyczyć by twoje dane były w bazie PESEL? -- Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-02 15:27:29 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.U mnie też wpisywali do komputera. Pytasz czy praktyki wypalania numerów jakie miały miejsce w obozach koncentracyjnych są dobre ? Zależy czy się jest kapo. |
|
Data: 2014-01-02 14:59:26 | |
Autor: masti | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Dnia pięknego Thu, 02 Jan 2014 15:27:29 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał: Użytkownik "masti" <gone@to.hell> Nie myslałem, że prawo Godwina zadziała już po pierwszym poście -- Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-02 14:09:12 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
Mozesz sobie rowniez nie zyczyc, zeby ktos kontrolowal Twoj samochod pod katemPo to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg. sprawnosci hamulcow, zawieszenia itd. itp. no bo przeciez to Twoj prywatny samochod i co z tego wynika? Jak on taki prywatny to go wyrejestruj bez zlomowania :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 15:29:36 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> Mozesz sobie rowniez nie zyczyc, zeby ktos kontrolowal Twoj samochod pod katemA po co to w ogóle miałoby być gdzieś centralnie ewidencjonowane ?Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg. Jak tak to widzisz to raportuj nam przebiegi swoich pojazdów. |
|
Data: 2014-01-02 14:34:21 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
A to jakas tajemnica jest? Kazdy przechodzien moze zobaczyc przebieg moich pojazdow. No chyba, ze chcesz skrecic licznik do sprzedazy to wtedy moze Ci to przeszkadzac :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 16:02:52 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> A to jakas tajemnica jest? Kazdy przechodzien moze zobaczyc przebieg moichMozesz sobie rowniez nie zyczyc, zeby ktos kontrolowal Twoj samochod pod No to jesteśmy przechodniami niusów i nie możemy zobaczyć. Możesz mi jakoś inaczej przedstawić swój argument o tej centralnej ewidencji ? No chyba, ze chcesz skrecic licznik do sprzedazy to wtedy moze Twojego licznika ? Co mnie on obchodzi ? W swoim nie wiem ile jest prawdziwego przebiegu a nie robię z tego sprawy narodowej. |
|
Data: 2014-01-02 15:11:21 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
69000 mil no i? Robisz afere jakby to byly conajmniej dane osobowe. Argument taki ze kupujac samochod wiem ile on ma naprawde. Tak wiem sa ksiazki serwisowe,A to jakas tajemnica jest? Kazdy przechodzien moze zobaczyc przebieg moich mozna je kupic na Allegro. No a moglbys wiedziec gdyby bylo wpisywane od poczatku. Oczywiscie mozna co rok krecic tylko pytanie komu sie chce? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 16:40:58 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> 69000 mil no i?A to jakas tajemnica jest? Kazdy przechodzien moze zobaczyc przebieg moich No i raportuj dalej. Robisz afere Nie, to Ty robisz. jakby to byly conajmniej dane osobowe. Zależy co rozumieć przez "dane osobowe" ? Ja myślę, że to są dane osobowe w sensie tego, że dotyczą poruszania się konkretnych osób. Nie są to natomiast dane osobowe w sensie identyfikacji tych osób. I jeśli chodzi o poruszanie się konkretnych osób to ważniejsze jest ich prawo do wyboru czy udzielać takiej osobistej informacji od twojego prawa do otrzymania takiej informacji. Argument Szukaj samochodu z udokumentowaną historią. Tak wiem sa ksiazki serwisowe, mozna je kupic na Allegro. Chcesz mi dokupić książkę do samochodu ? No a moglbys wiedziec gdyby bylo wpisywane od poczatku. Ale nie wiem i nie mam z tym innego problemu niż zwykła ciekawość. Oczywiscie mozna co Nie wiem komu się chce a komu nie. Nie widzę tylko rozsądnego powodu by informacjami o charakterze prywatnym dzielić się z centralną ewidencją. Rozumiem, że wielu nie chroni własnej prywatności, ale to ich wybór a prawem ważniejszym jest by takie informacje móc chronić. |
|
Data: 2014-01-02 15:51:31 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
No ale po co mam raportowac? Na przegladzie zrobi to za mnie diagnosta. Deske tez zakrywasz jak parkujesz poza swoim podworkiem? Sam se kup.Tak wiem sa ksiazki serwisowe, mozna je kupic na Allegro. To nie wychodz z domu, wtedy twoja prywatnosc nie bedzie narazona na nic. Spisywanie przebiegu co najwyzej narusza prywatnosc twojego samochodu, pytales go co on na to? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 19:01:09 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> No ale po co mam raportowac? Na przegladzie zrobi to za mnie diagnosta. No i o tym mowa. Deske tez zakrywasz jak parkujesz poza swoim podworkiem? To i moja deska Cię interesuje ? Sam se kup.Tak wiem sa ksiazki serwisowe, mozna je kupic na Allegro. Mówię, że nie chcę. To nie wychodz z domu, wtedy twoja prywatnosc nie bedzie narazona na nic. Twoja reakcja potwierdza trafność tego co pisałem.
Narusza prywatność osób poruszających się tym samochodem. Pytałeś je o to ? |
|
Data: 2014-01-02 18:20:35 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Dnia 02.01.2014 John Kołalsky <john@kowal.invalid> napisał/a:
No to ja nic nie raportuje, ja wykonuje badanie techniczne. Ale nie wiem czy diagnosta zagladajac do podwozia i zawieszenia nie narusza prywatnosci mojego samochodu. A w dupie mam twoja deske. Ewentualnie moglaby mnie zainteresowac gdybysDeske tez zakrywasz jak parkujesz poza swoim podworkiem? sprzedawal fure ktora jezdzil twoj wuj do kosciola a ja bym byl zainteresowany kupnem. Johnu, czas sie leczyc na nogi bo na glowe to juz za pozno... Nawet jeszcze nie wiesz w jaki sposob bedzie mozna to sprawdzic a juz pieprzysz glupoty. W GB na ten przyklad mozna sprawdzic podajac numer rejestracyjny + numer dowodu rejestracyjnego lub zaswiadczenia z badania. Poki tego komus nie udostepnisz mozesz spac spokojnie, tylko pamietaj zeby zarzucac koc na deske zeby ktos czasem przebiegu nie odczytal. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-02 16:47:26 | |
Autor: cef | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
John Kołalsky wrote:
Nie widzę tylko rozsądnego powodu Informację można podać i ewentualne zastrzeżenie, że ten i ten nie podał, bo ma taką możliwość i po sprawie. |
|
Data: 2014-01-02 16:49:21 | |
Autor: Jacek Skowroński | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
PT John Kołalsky scripsit:
>jakby to byly conajmniej dane osobowe. Zależy co rozumieć przez "dane osobowe" ? Ja myślę, że to są dane osobowe w sensie tego, że dotyczą poruszania się konkretnych osób. Nie są to natomiast dane osobowe w sensie identyfikacji tych osób. To nie są dane osobowe, bo dotyczą samochodu, a nie osoby. Tym samym samochodem może jeździć więcej osób i przebieg w żaden sposób nie określa ich poruszania się. -- Jacek Skowroński |
|
Data: 2014-01-02 18:53:06 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Jacek Skowroński" <jacek@alauda.pl> >jakby to byly conajmniej dane osobowe. W każdym razie to nie twój samochód i nie twoje poruszanie się byś się tym interesował |
|
Data: 2014-01-02 15:32:26 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 02.01.2014 15:05, John Kołalsky pisze:
/.../ Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel Przecież widać. |
|
Data: 2014-01-02 16:00:53 | |
Autor: jerzu | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On Thu, 2 Jan 2014 15:05:12 +0100, John Ko³alsky <john@kowal.invalid>
wrote: Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny w³a¶ciciel mo¿e sobie nie ¿yczyæ by kto¶ kontrolowa³ przebieg jego prywatnego samochodu (prywatnego, prawda?). Jakie to polskie... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-03 12:31:35 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 2014-01-02 15:05, John Kołalsky pisze:
Do tego nie potrzeba centralnej ewidencji. Poza tym aktualny właściciel Większość obywateli też nie życzy sobie żeby jego samochód był muskany falami radaru, a jednak policja ma gdzieś takie życzenia. Więc twój argument jest do niczego. |
|
Data: 2014-01-03 13:09:25 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com>
Argument jak argument. Ktoś po prostu jest silniejszy i pozwala sobie na ignorowanie cudzych praw. Ostatnio w tym wypadku co to 6 osób nad policjantem silniejszy był samochód. Wynika coś z tego dla wartości argumentu ? |
|
Data: 2014-01-02 15:28:20 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 02.01.2014 14:15, AZ pisze:
/.../ Po to zeby przy zakupie mozna bylo potwierdzic przebieg.W Polsce ludzie nie chcą potwierdzać przebiegu. Chcą myśleć, że wyfrajerzyli sprzedawcę. Chcą się popisywać przed sąsiadem. |
|
Data: 2014-01-02 15:43:08 | |
Autor: Marcin N | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 2014-01-02 15:28, Smok Eustachy pisze:
W dniu 02.01.2014 14:15, AZ pisze: Ja chcÄ™. -- MN |
|
Data: 2014-01-02 16:04:24 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52c57786$0$2154$65785112@news.neostrada.pl...
W Polsce ludzie nie chcą potwierdzać przebiegu. Chcą myśleć, że wyfrajerzyli sprzedawcę. Chcą się popisywać przed sąsiadem. Ja też chcę. I choć wiem, że wszystkich oszustw w ten sposób nie da się wyeliminować (bo ktoś może co roku cofać przebieg o kilka tysięcy tuż przed przeglądem) to jednak znacznie ukróci to praktykę, gdy ktoś uczciwy sprzedaje auto handlarzowi z rzeczywistym dużym przebiegiem za niższą cenę, a handlarz cofa licznik i ten sam egzemplarz sprzedaje drożej jako auto z mniejszym przebiegiem. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-02 16:14:15 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
A raportować przebieg będziesz ? |
|
Data: 2014-01-02 15:47:02 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-02, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
A kto mu kaze raportowac? Diagnosta na przegladzie odczytuje i wpisuje. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-03 09:23:17 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:la40ih$kde$1@mx1.internetia.pl...
W Polsce ludzie nie chcą potwierdzać przebiegu. Chcą myśleć, że wyfrajerzyli sprzedawcę. Chcą się popisywać przed sąsiadem. Ja też chcę. I choć wiem, że wszystkich oszustw w ten sposób nie da się wyeliminować (bo ktoś może co roku cofać przebieg o kilka tysięcy tuż przed przeglądem) to jednak znacznie ukróci to praktykę, gdy ktoś uczciwy sprzedaje auto handlarzowi z rzeczywistym dużym przebiegiem za niższą cenę, a handlarz cofa licznik i ten sam egzemplarz sprzedaje drożej jako auto z mniejszym przebiegiem. A raportować przebieg będziesz ? Komu? Diagnosta sobie sam odczyta a potencjalny kupujący sprawdzi w bazie. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 12:11:52 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
Nam :-) |
|
Data: 2014-01-03 12:31:58 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:la66o1$e8d$1@mx1.internetia.pl...
A raportować przebieg będziesz ? Komu? Diagnosta sobie sam odczyta a potencjalny kupujący sprawdzi w bazie. Nam :-) Kto jeszcze należy do tych "nam"? Jeśli Cię to uszczęśliwi to proszę: obecnie 76tys i 210tys mnie z tego powodu nic nie ubędzie, a przynajmniej Ty będziesz szczęśliwszy :-) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 12:59:01 | |
Autor: Marcin N | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 2014-01-03 12:31, Ergie pisze:
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup To proszę mi zapakować tego, co ma 76 tys. 210 to chyba największy przebieg w Polsce. ;) -- MN |
|
Data: 2014-01-03 13:02:35 | |
Autor: jerzu | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On Fri, 03 Jan 2014 12:59:01 +0100, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote: 210 to chyba najwiêkszy przebieg w Polsce. Eee tam, ja mam ponad 240 tys. i ponad 400 tys. :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-03 12:09:37 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-03, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Jak Ci nie wstyd jezdzic takimi zajezdzonymi pasciami ;-)210 to chyba największy przebieg w Polsce. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-03 13:25:38 | |
Autor: tadzik | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 03-01-2014 13:02, jerzu pisze:
K³amiesz! Takie samochody nie istniej±! Na pewno przekrêci³e¶ licznik, ¿eby siê chwaliæ :) -- pozdro tadzik |
|
Data: 2014-01-03 15:06:09 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52c6a604$0$2178$65785112@news.neostrada.pl...
Jeśli Cię to uszczęśliwi to proszę: obecnie 76tys i 210tys mnie z tego To proszę mi zapakować tego, co ma 76 tys. Czy to jest oferta kupna? Nie planowałem sprzedawać, ale jeśli jesteś chętny nie pytając o cenę to nie ma sprawy. Znajdę jakąś cenę która mnie satysfakcjonuje ;-) 210 to chyba największy przebieg w Polsce. Przy pełnoletnim aucie ciężko coś wymanewrować. W końcu jak ktoś tyle lat trzyma auto to widomo ze jeździ. Niemcy co to "tylko do kościoła" to przecież co trzy lata zmieniają by Polakom zrobić dobrze :-) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 13:13:53 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
No tym co na 4-ech siedzimy i ciećwimy tutaj. Inni mają to w nosie i jak będą musieli to przecież nie pójdą na barykady tylko pokornie zeznają.
A teraz pomyśl czy każdy właściciel zechce tak raportować jak Ty. Bo jeśli nie i go nie przekonasz to będziesz musiał użyć siły. Jak użyjesz siły to może też jej użyje w stosunku do Ciebie bo czemu nie, jego wola tak samo ważna jak twoja. |
|
Data: 2014-01-03 12:37:25 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-03, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
O czym ty w ogole piszesz? Oczekujesz od panstwa pomocy przy zmianie kola a buntujesz sie gdy panstwo chce ci pomoc uczciwie kupic uzywany samochod? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-03 14:47:56 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> O czym ty w ogole piszesz? Oczekujesz od panstwa pomocy przy zmianie kola Nie, przy otrzymaniu telefonu do lokalnego serwisu umożliwiającego zmianę koła uszkodzonego w wyniku słabego funkcjonowania tego państwa w zakresie utrzymania dróg oraz utrzymania służb pomocowych takich jak 112 (na witrynie NIK jest obszerny dokument oceniający stan tego 112) a buntujesz sie gdy panstwo chce ci pomoc uczciwie kupic uzywany samochod? A ja chcę jakiś samochód kupić ? Jak ktoś chce kupić i by mu państwo pomogło to niech postuluje finansowanie przeglądu. Za ten podatek od um. cyw.praw. chyba się należy, prawda ? Czy może na pasibrzuchów ? |
|
Data: 2014-01-03 15:09:56 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:la6ac9$pfk$1@mx1.internetia.pl...
Jeśli Cię to uszczęśliwi to proszę: obecnie 76tys i 210tys mnie z tego powodu nic nie ubędzie, a przynajmniej Ty będziesz szczęśliwszy :-) A teraz pomyśl czy każdy właściciel zechce tak raportować jak Ty. Ale chyba nie dyskutujemy tu o obowiązku pisania o swoim przebiegu na grupę, prawda? Skąd więc ciągle ten czasownik "raportować"? Diagnosta sam sobie przeczyta i zapisze. Nikt nic nie musi raportować. Bo jeśli nie i go nie przekonasz to będziesz musiał użyć siły. Jak użyjesz siły to może też jej użyje w stosunku do Ciebie bo czemu nie, jego wola tak samo ważna jak twoja. Ale ja wcale nie chcę nikogo przekonywać by publikował na grupie swój przebieg. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 15:16:20 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
No nie, ale czy jest skłonny już tak. Ostatecznie każdy zainteresowany kupnem może chcieć sprawdzić to może ja albo Ty albo ktoś inny tutejszy.
No samochód raportuje a człowiek zgadza się by jego samochód stanowił nośnik tej informacji. Mógłby przecież przekręcić licznik, zalepić szybkę czy w komputerze wyzerować. To raportuje tyle, że mniej aktywnie.
.... tylko w centralnej ewidencji. Co to zmienia ? |
|
Data: 2014-01-03 15:35:07 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:la6hhs$ftf$1@mx1.internetia.pl...
Ale ja wcale nie chcę nikogo przekonywać by publikował na grupie swój przebieg. ... tylko w centralnej ewidencji. Co to zmienia ? Ano sporo w zależności od sposobu dostępu do tych danych. Pierwsze z brzegu rozwiązanie - dostęp do danych tylko dla właściciela auta i możliwość uzyskania zaświadczenia o przebiegu. Nikt obcy nie będzie miał dostępu do danych o co tak się obawiasz, a każdy uczciwy sprzedający będzie mógł w łatwy sposób udowodnić przebieg swojego pojazdu. Z drugiej strony kupujący będzie mógł od razu odrzucić wszystkich, którzy nie chcą mu pokazać przebiegu. Nawet nie trzeba bazy wystarczy by na paragonie/fakturze za badanie techniczne był drukowany przebieg - wtedy uczciwy właściciel zbiera paragony by je pokazać przy sprzedaży itd. Jest wiele możliwych rozwiązań ważne by coś w końcu zrobić. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 14:38:52 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-03, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
Teraz do kazdego badania jest wydawane zaswiadczenie na ktorym jest przebieg. Aktualnie nie mozna go pobrac z ewidencji. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-03 15:43:01 | |
Autor: Ergie | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:la6i1s$oot$16@node1.news.atman.pl...
Nawet nie trzeba bazy wystarczy by na paragonie/fakturze za badanie Teraz do kazdego badania jest wydawane zaswiadczenie na ktorym jest przebieg. Wszędzie, czy to zależy od stacji? Nigdy takiego nie dostałem - zawsze tylko paragon. Może czas zmienić diagnostę? Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2014-01-03 14:52:03 | |
Autor: AZ | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On 2014-01-03, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
Wszedzie. Od 01.01.2014 :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-03 15:42:11 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
To by musiało być przechowywane w jego "kajeciku" a nie w centralnej ewidencji.
Jak zbudujesz centralną ewidencję by nikt obcy nie miał dostępu ?
Tak właśnie mamy :-)
Tak mamy :-) |
|
Data: 2014-01-03 15:14:18 | |
Autor: masti | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Dnia pięknego Fri, 03 Jan 2014 15:42:11 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał: Jak zbudujesz centralną ewidencję by nikt obcy nie miał dostępu ? ROTFL -- Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-03 17:27:56 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
On Fri, 3 Jan 2014 12:11:52 +0100, John Ko³alsky
<john@kowal.invalid> wrote: Komu? Diagnosta sobie sam odczyta a potencjalny kupuj±cy sprawdzi w bazie. Wspomogê Twój luftbrandzlung: - 283400km - 63824km RR. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2014-01-02 21:35:46 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
W dniu 02.01.2014 16:04, Ergie pisze:
/..../ Ja też chcę. I choć wiem, że wszystkich oszustw w ten sposób nie da się http://blog.otomoto.pl/korekta-licznika-nie-chcem-ale-muszem/ |
|
Data: 2014-01-03 16:34:38 | |
Autor: BaX | |
Zmiany w badaniach technicznych | |
Tak¿e "wpisywanie do komputera" nie mia³o nic wspólnego z centraln± baz± Przynajmniej od paru lat dane z "Patronatu/a" , "SKP Pro" s± przesy³ane do cepik-a |