Zmiany w definicji skrzyżowania

Data: 2015-01-15 08:32:38
Autor: Tom N
Zmiany w definicji skrzyżowania
Tomasz Pyra w <news:wrfly444ws92.oysbi5nvpcxl$.dlg40tude.net>:

Chyba nie było to jeszcze przedyskutowane, ale jakoś od początku 2015
obowiązuje nowe PoRD w którym nastąpiły pewne nieduże, acz istotne zmiany.

W końcu pojawiła się definicja drogi publicznej i wewnętrznej (zgodne z
ustawą o drogach publicznych), z której wynika że wszystkie drogi bez
kategorii są drogami wewnętrznymi.

I to jest piękne:

1a) droga publiczna – droga w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o
drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.2));
1b) droga wewnętrzna – droga w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca
1985 r. o drogach publicznych;

Proszę zwrócić uwagę na wskazanie konkretnego Dz. U w 1a), oraz braku tegoż w 1b) -- jest tylko mowa o art. 8. ust. 1.

A tam mowa o drogach zakładowych... Ech...

(Wszystko na podstawie: <http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19850140060>

Ale mniejsza o to, ten zapis jest istotny IMHO:
"Art. 8
4. Oznakowanie połączeń dróg wewnętrznych z drogami publicznymi oraz
utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu, związanych z
funkcjonowaniem tych połączeń, należy do zarządcy drogi publicznej."
<file:///C:/Users/NYCTOM0/Downloads/D19850060Lj.pdf>

I w związku z powyższym jak źle oznakowane, to trudno, nie ustąpiłem temu z lewej...

--
'Tom N'

Data: 2015-01-16 02:18:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Jan 2015, 56.150115@34.083239.invalid wrote:

[...]

  :O

I w związku z powyższym jak źle oznakowane, to trudno,
nie ustąpiłem temu z lewej...

  Ciekawe, czy ten przepis obowiązywał w czasie, w którym był wypadek
o którym wspominam w poście obok (ten z drogą wewnętrzną przy
dworcu PKP).
  Bo jeśli tak, to primo kierowca się nie obronił z niewiedzy,
a secundo wyrok się chyba by do kasacji nadawał, bo przecież
przy sprawie KARNEJ sąd nie powinien "z mocy prawa" skazać
niewinnego, lecz sam zauważyć, że winien jest kto inny.
  Przecież to taki sam układ, jakby ten z poprzecznej miał D-1
(pierwszeństwo) a wjeżdżający nie miał A-7 (ustąp).

  Dobrze mi wychodzi?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-16 17:26:43
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1501160215160.1340quad>:

[...]

od 23.02.2000 do 08.12.2003
4. Budowa, utrzymanie i oznakowanie skrzyżowań dróg wewnętrznych z drogami
publicznymi oraz urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu związanych z
funkcjonowaniem skrzyżowań należy do zarządu drogi publicznej.

od 09.12.2003 zmieniony przez Dz.U. 2003.200.1953
[...]

Ajtam, kiedy to było? Mógł brać adwokata albo na usenet pisać :D

a secundo wyrok się chyba by do kasacji nadawał, bo przecież
przy sprawie KARNEJ sąd nie powinien "z mocy prawa" skazać
niewinnego, lecz sam zauważyć, że winien jest kto inny.

A to była sprawa karna?

  Przecież to taki sam układ, jakby ten z poprzecznej miał D-1
(pierwszeństwo) a wjeżdżający nie miał A-7 (ustąp).

W Opolu Lubelskim takie coś widziałem, zadzwoniłem na 997 i tydzień później
oznakowanie już było poprawione (nie wiem ile im zajęło poprawianie)

--
'Tom N'

Data: 2015-01-17 23:14:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Zmiany w definicji skrzyżowania
On Fri, 16 Jan 2015, 3.150116@53.172643.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news
  Bo jeśli tak, to primo kierowca się nie obronił z niewiedzy,

Ajtam, kiedy to było? Mógł brać adwokata albo na usenet pisać :D

  Raczej sporo po 2003 - nie mam linków pod ręką, jakbym się potknął
to zapodam :)

a secundo wyrok się chyba by do kasacji nadawał, bo przecież
przy sprawie KARNEJ sąd nie powinien "z mocy prawa" skazać
niewinnego, lecz sam zauważyć, że winien jest kto inny.

A to była sprawa karna?

  W "najsłabszym" przypadku o wykroczenie, zasada jest ta sama.
  Nawet mandat można w takim przypadku uchylić.

[...]

  Ale tu nie ma wątpliwości powstającej (i rozwiewanej przez przepis
który podałeś) przy wjeździe z drogi wewnętrznej - kto ma obowiązek
postawić ten znak.
  A sprawa że nie ma przepisu nakazującego tego władnącemu drogą
wewnętrzną była właśnie AFAIR powodem flejma - tu lub na .prawo,
bo "wszyscy" (na grupie) spodziewali się, że zarządca drogi wewnętrznej.

pzdr, Gotfryd

Zmiany w definicji skrzyżowania