Zmiany w przepisach - kolejne zapowiedzi (tym razem alkohol)

Data: 2012-10-09 19:41:54
Autor: Marcin Hyła
Zmiany w przepisach - kolejne zapowiedzi (tym razem alkohol)
Rząd przyjął dziś projekt nowelizacji Kodeksu postępowania karnego, Kodeksu karnego i innych ustaw:
 http://www.premier.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/skrocenie_postepowan_sadowych,11210/

Między innymi zakłada on _uchylenie_ art. 178a ust. 2 Kodeksu Karnego, czyli przestępstwa kierowania rowerem pod wpływem alkoholu.

Cały czyn zabroniony zostanie "przeniesiony" do kodeksu wykroczeń. Szczegóły tutaj:

http://bip.ms.gov.pl/pl/projekty-aktow-prawnych/prawo-karne/
http://bip.ms.gov.pl/pl/projekty-aktow-prawnych/prawo-karne/download,1649,1.html - strona 190 i następne.

Możecie poszperać dokładniej, ja doczytałem: "Zaś przewidywana za projektowane wykroczenie kary w postaci: aresztu od 5 do 30 dni, ograniczenia wolności trwającej miesiąc i kary grzywny od 20 do 5000 zł. wydają się być adekwatne w stosunku do zagrożonego dobra. Obok w/w kar za projektowane wykroczenie będzie można orzec także środek karny w postaci zakazu prowadzenia pojazdów określonego rodzaju od 6 miesięcy do 3 lat."

To pierwszy krok, o zmianie ustaw decyduje Sejm i Senat, ale skoro to przedłożenie rządowe, to raczej z tym kłopotów nie będzie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-10-10 00:46:15
Autor: gowno.pra...@spoko.pl
Zmiany w przepisach - kolejne zapowiedzi (tym razem alkohol)
On 9 Paź, 19:42, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu.pl>
wrote:
Rz d przyj dzi projekt nowelizacji Kodeksu post powania karnego,
Kodeksu karnego i innych ustaw:

http://www.premier.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/skrocenie_postepowan_sad...

Mi dzy innymi zak ada on _uchylenie_ art. 178a ust. 2 Kodeksu Karnego,
czyli przest pstwa kierowania rowerem pod wp ywem alkoholu.

Ca y czyn zabroniony zostanie "przeniesiony" do kodeksu wykrocze .
Szczeg y tutaj:

http://bip.ms.gov.pl/pl/projekty-aktow-prawnych/prawo-karne/http://bip.ms..gov.pl/pl/projekty-aktow-prawnych/prawo-karne/download,...
- strona 190 i nast pne.

Mo ecie poszpera dok adniej, ja doczyta em: "Za przewidywana za
projektowane wykroczenie kary w postaci: aresztu od 5 do 30 dni,
ograniczenia wolno ci trwaj cej miesi c i kary grzywny od 20 do 5000 z .
wydaj si by adekwatne w stosunku do zagro onego dobra. Obok w/w kar
za projektowane wykroczenie b dzie mo na orzec tak e rodek karny w
postaci zakazu prowadzenia pojazd w okre lonego rodzaju od 6 miesi cy do
3 lat."

To pierwszy krok, o zmianie ustaw decyduje Sejm i Senat, ale skoro to
przed o enie rz dowe, to raczej z tym k opot w nie b dzie.

marcin ha
--
Miasta dla rower whttp://www.miastadlarowerow.pl

Czyli nic się nie zmieni poza statusem wykroczenie/przestępstwo.

Obecnie za 1 piwko na rowerze (wykroczenie) sądy orzekają grzywny na
poziomie 2500zł - 3500zł. Czyli jak za kierowanie samochodem po
pijaku.
Do tego od pewnego czasu oprócz pijanych rowerzystów, zrobiono tak
samo dobrze pijanym wioślarzom, kajakarzom i leżącym na materacu
dmuchanym. I to obecny rząd, obecny minister.

To jest tylko pozorna zmiana. Wprawdzie będzie mniejsza presja
"statystyczna", ale nadal będzie można sowicie przywalić rowerzyście.
Nadal rozsądniej będzie wybierać do jazdy po pijaku samochód niż rower.

Data: 2012-10-10 10:15:24
Autor: cytawa
gowno.pra...@spoko.pl pisze:

Do tego od pewnego czasu oprócz pijanych rowerzystów, zrobiono tak
samo dobrze pijanym wioślarzom, kajakarzom i leżącym na materacu
dmuchanym. I to obecny rząd, obecny minister.

Akurat to, to gowno prawda.

Jan Cytawa

Data: 2012-10-10 02:11:02
Autor: gowno.pra...@spoko.pl
On 10 Paź, 10:15, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
gowno.pra...@spoko.pl pisze:

> [...]
> samo dobrze pijanym wioślarzom, kajakarzom i leżącym na materacu
> dmuchanym. I to obecny rząd, obecny minister.

Czytaj i płacz ze swojej niewiedzy.
http://www.temi.pl/temi/region/27-region/793-po-pijaku-w-kajaku

http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&biw=&bih=&q=po+pijanemu+na+kajaku&lr=&oq=po+pijanemu+na+kajaku

Przypominam to tas sama ekipa co obecnie i to niedawno zrobiła.

Data: 2012-10-10 18:04:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Zmiany w przepisach - kolejne zapowiedzi (tym razem alkohol)
On Tue, 9 Oct 2012, Marcin Hyła wrote:

  Thx za info, na wstępie.

[...]

  No to czekamy co rząd dalej wymyśli.
  IMVHO, ciągle prawo mamy postawione na głowie.
  Rośnie (lub niezbyt opada, patrz wyżej) drastyczność kar takich
"na wszelki wypadek", za zachowania które wiążą się z prawdopodobieństwem
zagrożenia[1], a nijak to się ma do stwarzania rzeczywistego zagrożenia.
  Kary za zachowania które stwarzają realne zagrożenie bywają zaś
nieproporcjonalnie niskie.
  Przypomnę link:
http://www.youtube.com/watch?v=vr1cyL7WpXw&blend=22&lr=1&ob=5
  "Wartość"? - 500 zł. Chyba, że ktoś zapoda przykład skazania
za TAKIE zachowanie (nie za spowodowanie stłuczki!) z przepisu
o "stwarzaniu zagrożenia". Rozpatrzę odszczekanie ;)

  Przypomnę: o ile pamiętam w tym roku był wypadek zabicia przez pijanego
rowerzystę innego uczestnika ruchu.
  Wyjazd z chodnika "nicniewidzętojadę" (zabity motocyklista).
  Na mój gust, fakt że rowerzysta akurat był pijany jest drugorzędny:
założenie, że na trzeźwo tak nie robił wydaje się... optymistyczne.

  5000 zł za *samą* jazdę po pijanemu, w porównaniu do manewru
z filmiku lub opisu wypadku, to zwyczajnie nieporozumienie.
  IMVHO.
  A jeśli pijany stworzył realne zagrożenie, to przecież właśnie
po to jest przepis, aby z niego móc przyłożyć ewentualne
5000 grzywny. Za zagrożenie, nie za pijaństwo.
  W ŻADNYM RAZIE "PROFILAKTYCZNIE"! (i również w żadnym razie nie
z przepisu o "jeździe po pijaku")
  Bo to ostatnie prowadzi do patologii.
  A, i po trzeźwemu też :]

  IMHO, oczywiście :D

o zmianie ustaw decyduje Sejm i Senat

  Skądinąd :]

[1] Bo oczywiście o powszechnym (i błędnym) mniemaniu na temat czynników
  przyczyniających się do wypadków był już niejeden flejm.

pzdr, Gotfryd

Zmiany w przepisach - kolejne zapowiedzi (tym razem alkohol)