Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie

Data: 2011-06-13 07:55:53
Autor: Paweł Szostek
Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie
Czy jeżeli zleceniobiorca dostanie podwyżkę, to może to być
kontynuowane w ramach tej samej umowy zlecenie, czy też trzeba
podpisać nową?

Czy przedsiębiorcą powinien tą zmianę wynagrodzenia dla zleceniobiorcy
zgłosić jakoś do ZUS i US?
Zleceniobiorca był zgłaszany do ZUS na deklaracji ZUS ZUA w której nie
ma nic o wysokości wynagrodzenia, natomiast do US nie był w ogóle
zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?

Data: 2011-06-13 13:57:20
Autor: witek
On 6/13/2011 9:55 AM, Paweł Szostek wrote:
[...]

możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od zleceniodawcy".

Data: 2011-06-17 07:02:39
Autor: Paweł Szostek
On 13 Cze, 20:57, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]

> trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?

możesz mi wytłumaczyć co to za twór "zleceniobiorca dostaje podwyżkę od

Chodzi o to, że do tej pory przedmiotem umowy zlecenie była pewna
usługa, a teraz będę dwie usługi i dlatego wynagrodzenie dla
zleceniobiorcy się zwiększy.
Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
(podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
zlecenie?

Data: 2011-06-17 10:31:03
Autor: witek
On 6/17/2011 9:02 AM, Paweł Szostek wrote:
[...]

to sie robi aneks do umowy lub podpisuje nową umowę i rozlicza tak jak sie rozlicza umowy zlecenie.
Ty wystawiasz rachunek, oni płacą.

Tylko czy można to zrobić w ramach tej samej umowy zlecenia
(podpisując aneks do niej), czy też trzeba podpisać drugą, nową umowę
zlecenie?

jak wyzej.

Data: 2011-06-13 18:02:29
Autor: SDD

Użytkownik "Paweł Szostek" <mojewebsites@gmail.com> napisał w wiadomości news:ebfc71af-7155-45b9-8597-d216fc264c9fl6g2000vbn.googlegroups.com...

zgłaszany, więc wynikałoby chyba z tego, że tej podwyżki też nie
trzeba zgłaszać ani do ZUS ani do US?

Brawo! Nie ma to jak zadac pytanie i samemu sobie na nie odpowiedziec :)
ZUS-u ani US-u nie interesuje w zasadzie to co jest w umowie (poza pewnymi rzadkimi wyjatkami) - interesuja ich tylko faktycznie wyplacone wynagrodzenia, od ktorych odprowadzasz zaliczki, skladki a takze skladasz stosowne deklaracje, raporty i informacje.

Pozdrawiam
SDD

Zmiany w wysokości wynagrodzenia w ramach umowy zlecenie