Data: 2021-02-17 00:17:39 | |
Autor: Robert Tomasik | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 17.02.2021 o 00:00, Bruno pisze:
Podczas dzisiejszej komisji infrastruktury od Prezesa PAŻP Ja się na tym średnio znam, tym nie mniej czy mógłbyś nakreśli, w czym Twoim zdaniem jest problem? Oczywiście kontroler pewnie nie powinien zezwolić na lądowanie na zajętym przez samochód pasie, ale sam ów błąd zauważył i naprawił. Błędów nie robi tylko ten, co nic nie robi. Ale może nie mam racji i masz jakiś pomysł (albo ktoś inny) czemu piętrzą dziennikarze z tego taki problem. -- Robert Tomasik |
|
Data: 2021-02-16 15:25:48 | |
Autor: Bruno | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywilna | |
środa, 17 lutego 2021 o 00:17:41 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 17.02.2021 o 00:00, Bruno pisze:Sęk w tym, że w związku z epidemią PAŻP zarządził jednoosobowe dyżury kontrolerów. To już któryś incydent spowodowany takim działaniem. Na razie kończy się na incydentach. Na razie... Tu masz opis kilku kolejnych. https://tvn24.pl/premium/kontrola-ruchu-lotniczego-polska-agencja-zeglugi-powietrznej-ograniczyla-liczbe-kontrolerow-lotniczych-5011230 Dostęp po zalogowaniu jest darmowy. -- Bruno |
|
Data: 2021-02-17 16:57:04 | |
Autor: Robert Tomasik | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 17.02.2021 o 00:25, Bruno pisze:
Sęk w tym, że w związku z epidemią PAŻP zarządził jednoosobowe dyżury Pracę kontrolera znam z telewizji i książek, więc powiedzmy sobie szczerze, że nie znam. Wydaje mi się jednak, że ilość kontrolerów nei powinna mieć szczególnie wpływu na bezpieczeństwo, bowiem i tak każdy z nich sam podejmuje decyzje. Oni jakoś tego zespołowo nie robią. Inna sprawa, to problemy z ciągłością służby. Bo przecież trzeba wyjść do ubikacji, czy coś zjeść. Jak jest sam, to zostawia stanowisko i idzie? -- Robert Tomasik |
|
Data: 2021-02-17 17:21:45 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Pan Robert Tomasik napisał:
Sęk w tym, że w związku z epidemią PAŻP zarządził jednoosobowe dyżury Nawet jak ktoś nie je, nie pije ani nie robi rzeczy temu przeciwnych, to i tak potrzebuje chwili wolnej od napięcia związanego z pracą. Co zresztą jest zagwarantowane w przepisach. To może zagwarantować tylko (najmniej) dwuosobowa obsada. Sam nie wiem, jak dobrozmiańcom udało się legalnie zarządzić te jednoosobowe dyżury. A może one wcale legalne nie są? Co do zespołowości, to jest podobnie, jak z pilotażem. Też nie potrzeba dwóch do ciągnięcia za stery, ale jeden drugioemu patrzy na ręce. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-17 21:03:22 | |
Autor: Robert Tomasik | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 17.02.2021 o 17:21, Jarosław Sokołowski pisze:
Nawet jak ktoś nie je, nie pije ani nie robi rzeczy temu przeciwnych, No jeden przecież nawet może zasłabnąć. Uwagi, ze jednak powinno być dwóch wydają mi się sensowne. Pomysł z jednoosobową obsadą wydaje mi się z kategorii zakazu wchodzenia do lasu w celu zapobieżenia COVID. Ktoś coś strasznie chciał zrobić i wyszło "jak zwykle". -- Robert Tomasik |
|
Data: 2021-02-17 21:13:52 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Pan Robert Tomasik napisał:
Nawet jak ktoś nie je, nie pije ani nie robi rzeczy temu przeciwnych, To jednak jest po prostu bardzo dobrze płatna praca. Chciał zaoszczędzić. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-19 14:27:50 | |
Autor: J.F. | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Użytkownik "Bruno" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:071dac9b-2185-49d5-b92a-4fd29f238d1dn@googlegroups.com...
środa, 17 lutego 2021 o 00:17:41 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a): W dniu 17.02.2021 o 00:00, Bruno pisze: No ale w sumie to sie nic nie stalo ... na szczescie, bo gdyby samolot mial uszkodzone silniki ... Ja się na tym średnio znam, tym nie mniej czy mógłbyś nakreśli, w czym Zaraz zaraz ... -nie ma zmniejszonego ruchu lotniskowego ? -to moze jeden kontroler spokojnie obrobi ? -a gdyby bylo ich dwoch, to by incydentu nie bylo? https://tvn24.pl/premium/kontrola-ruchu-lotniczego-polska-agencja-zeglugi-powietrznej-ograniczyla-liczbe-kontrolerow-lotniczych-5011230 J. |
|
Data: 2021-02-17 21:24:40 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 17.02.2021 o 00:17, Robert Tomasik pisze:
W dniu 17.02.2021 o 00:00, Bruno pisze: Jakiś problem jest. Całe duże lotnictwo jest projektowane jak tylko się da tak, żeby pojedyncza pomyłka nie prowadziła do katastrofy. Jak to jest gdzie indziej rozwiązane? Jest zawsze dwóch i co - jeden drugiemu na ręce patrzy? Bo mi się wydawało, że każdy ma swoje samoloty i innymi zajmuje sie tyle ile uszłyszy - choć tu pewnie by usłyszał - ale na dużym lotnisku niekoniecznie. Kojarzę że była (chyba w USA) sprawa że kontroler dostał udaru i odratowali go bo pilot się zorientował, więc chyba też był sam... -- Shrek |
|
Data: 2021-02-17 18:18:37 | |
Autor: Bruno | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywilna | |
środa, 17 lutego 2021 o 21:24:40 UTC+1 Shrek napisał(a):
W dniu 17.02.2021 o 00:17, Robert Tomasik pisze:A w Wa-wie kontroler gdzieś sobie poszedł albo się zamyślił i przez kilka minut samolot z pasażerami sam się naprowadzał. "Dwie minuty to w lotnictwie cała wieczność, decyzje trzeba nieraz podejmować w ułamku sekundy. Przygotowujący się do lądowania włoski samolot przeleciał dystans ponad 30 kilometrów bez wsparcia kontrolera, którego zadaniem jest dopilnować, by nie doszło do zderzenia w powietrzu z inną maszyną. 31 grudnia sprawa zostaje zgłoszona do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Z dokumentu, do którego dotarliśmy, wynika, że komisja uznała ją za "poważny incydent". W klasyfikacji prowadzonej przez PKBWL to ostatni stopień przed wypadkiem lotniczym. W dokumencie opisano, że pilot, mimo kilkukrotnych prób, nie mógł nawiązać kontaktu z kontrolerem zbliżania." -- Bruno |
|
Data: 2021-02-18 04:51:26 | |
Autor: Marcin Debowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
On 2021-02-18, Bruno <brunoj@interia.pl> wrote:
środa, 17 lutego 2021 o 21:24:40 UTC+1 Shrek napisał(a): W katastrofie nad Niemcami w 2002r de facto była sytuacja, gdzie był fizycznie obecny tylko jeden kontroler. https://en.wikipedia.org/wiki/2002_%C3%9Cberlingen_mid-air_collision Only one air traffic controller, Peter Nielsen of ACC Zurich, was controlling the airspace through which the aircraft were flying.[10] The other controller on duty was resting in another room for the night. This was against Skyguide's regulations but had been a common practice for years and was known and tolerated by management. Pewnie nie budził tamtego jak szedł się odlać, choć akurat tu przyczyniło się innego. Z tym, że też widać jak krytyczne może być takie parę minut, nie mówiąc już co, jeśli będzie to "dwójka". Swoją drogą, ciekawe jak często zdarza się, że maszyny są na kursie kolizyjnym tak, że to widać. Jak są od siebie w sporej odległości, to nie musi to być oczywiste. Jak blisko, że już widać, to zostają właśnie minuty na reakcje i po to wymyślono TCAS, tyle, że wynika, że przynajmniej w 2002 TCAS dawał ostrzeżenie poniżej minuty od zderzenia, a paradoks w tej całej dyskusji jest taki, że gdyby ten kontroler poszedł się wylać, to najpewniej do katastrofy by nie doszło, ale pewnie nie doszło by również jakby drugi nie spał i wcześniej zauważył. -- Marcin |
|
Data: 2021-02-19 18:27:48 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 18.02.2021 o 03:18, Bruno pisze:
A w Wa-wie kontroler gdzieś sobie poszedł albo się zamyślił i przez kilka minut samolot z pasażerami sam się naprowadzał. Co nieuchronni prowadzi do pytanania natury fil wróć fizjologicznej jak się wysrać? Notam? ;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-19 18:55:03 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Shrek napisał:
A w Wa-wie kontroler gdzieś sobie poszedł albo się zamyślił i przez Taki kawał lotniczy z długą brodą mi się przypomniał. Leci wielki samolot transportowy z eskortą myśliwców. Piloci myśliwców z nudów wywijają rózne fikołki i naśmiewają się z kolegi -- ty tak nie potrafisz. W końcu słyszą -- ja teraz zrobię taką sztuczkę, której wy nie powtórzycie. No to lecą dalej i patrzą. Po dłuższej chwili jeden pyta -- kiedy w końcu pokażesz? -- Już pokazałem? -- Ale co to było? -- Byłem się wysrać. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-19 19:06:11 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 19.02.2021 o 18:55, Jarosław Sokołowski pisze:
Co nieuchronni prowadzi do pytanania natury fil wróć fizjologicznej Już w tym momencie wiedziałem że znam;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-19 19:28:11 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
Shrek pisze:
W dniu 19.02.2021 o 18:55, Jarosław Sokołowski pisze: A ja to znam też w wersji konkretnie z B-52 i F-14, z pointą "Wyłączyłem dwa silniki". -- Pozdrawiam Rafał "RAV" Miszczak . . . . . . . . . . . . . . . . www.e-rav.pl |
|
Data: 2021-02-19 19:42:10 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Pan Rafal 'RAV' Miszczak napisał:
Taki kawał lotniczy z długą brodą mi się przypomniał. Leci wielki samolot Też pasuje -- dobrozmiańcy "wyłączyli" jednego kontrolera i się cieszą. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-20 07:42:26 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 19.02.2021 o 19:42, Jarosław Sokołowski pisze:
A ja to znam też w wersji konkretnie z B-52 i F-14, z pointą "Wyłączyłem No robra - ale co z tym kiblem? -- Shrek |
|
Data: 2021-02-20 13:45:16 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Shrek napisał:
A ja to znam też w wersji konkretnie z B-52 i F-14, z pointą https://youtu.be/h1Mptgi23YE -- Jarek |
|
Data: 2021-02-21 10:04:44 | |
Autor: Marcin Debowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
On 2021-02-20, Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Shrek napisał: Jeść i pić chce się częściej. Na nic stary dobry Bunuel. -- Marcin |
|
Data: 2021-02-21 11:36:26 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 21.02.2021 o 11:04, Marcin Debowski pisze:
https://youtu.be/h1Mptgi23YE No dobra - ale na poważnie:) Jak się wysrać legalnie na wieży? -- Shrek |
|
Data: 2021-02-21 12:29:42 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Shrek napisał:
https://youtu.be/h1Mptgi23YE Z tym to już do autorów pomysłu. Córka znajomych pracuje na Okęciu, jako kontroler obszaru bodajże, ale przecież nie będę zadawał dziewczęciu takich pytań. Mnie tu nic na legalne nie wygląda, nie tylko aspekt fizjologiczny. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-23 19:34:40 | |
Autor: J.F. | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrns34h17.85po.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Shrek napisał: https://youtu.be/h1Mptgi23YEJeść i pić chce się częściej. Na nic stary dobry Bunuel. Z tym to już do autorów pomysłu. Córka znajomych pracuje na Okęciu, A propos - instytucja z tradycjami https://maszynista.eu/gdzie-maszynista-zalatwia-wazne-potrzeby/ https://www.youtube.com/watch?v=MgOGxZC4qmI No ale pociag mozna zatrzymac gdzies w polu ... J. |
|
Data: 2021-02-24 02:53:38 | |
Autor: Marcin Debowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
On 2021-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrns34h17.85po.jaros@falcon.lasek.waw.pl... A jak jeden kontroler naprowadza, czy co tam robi, jeden samolot, ale pod opieką ma np. 5 na 2ch stacjach, co zdaje się jest "legalne" to przecież każdy kontakt z załogą jest na wyłączność i inne nie mogą się w tym czasie komunikować. Są jakies normy ile taka rozmowa mze trwać, bo jeśli dłuzej niż jedynka a może i szybka dwujka, to co w sumie za różnica? -- Marcin |
|
Data: 2021-02-24 12:36:38 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Pan J.F. napisał:
A propos - instytucja z tradycjami Skoro już tak daleko odbiegliśmy od tematu, warto zainteresować się, jaką śmiercią zmarł Tycho Brache. Jarek -- W uzupełnieniu c. i k. rozporządzenia z dnia dwudziestego pierwszego listopada roku tysiąc osiemset siedemdziesiątego dziewiątego, każdy wagon aresztancki powinien posiadać wychodek. Jeśli takowego nie ma, to w wagonie znajdować się winno naczynie przykrywane do wykonywania małej i dużej potrzeby aresztantów oraz straży im towarzyszącej. |
|
Data: 2021-02-21 16:55:16 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 2021-02-21 o 11:36, Shrek pisze:
No dobra - ale na poważnie:) Jak się wysrać legalnie na wieży?W czasie przerwy, czyli po 2 godz. pracy (obowiązkowa) przerwa godzinna, czy jakoś tak. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2021-02-21 17:04:59 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 21.02.2021 o 16:55, Pawel "O'Pajak" pisze:
W dniu 2021-02-21 o 11:36, Shrek pisze: No dobra - ale jak kogo w te dwie godziny przycisnie to co L4? -- Shrek |
|
Data: 2021-02-21 08:12:31 | |
Autor: Bruno | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywilna | |
niedziela, 21 lutego 2021 o 17:05:02 UTC+1 Shrek napisał(a):
W dniu 21.02.2021 o 16:55, Pawel "O'Pajak" pisze:Pampers. Jak na kasie w markecie. -- Bruno |
|
Data: 2021-02-21 18:47:15 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 21.02.2021 o 17:12, Bruno pisze:
No dobra - ale jak kogo w te dwie godziny przycisnie to co L4?Pampers. Jak na kasie w markecie. Z tymi pampersami to od dawna nieprawda. Zgłaszasz i cię zmieniają na chwilę. -- Shrek |
|
Data: 2021-02-21 09:59:00 | |
Autor: Bruno | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywilna | |
niedziela, 21 lutego 2021 o 18:47:16 UTC+1 Shrek napisał(a):
W dniu 21.02.2021 o 17:12, Bruno pisze:A na wieży kto cię zmieni jak obsada pojedyncza? -- Bruno |
|
Data: 2021-02-21 19:03:28 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 21.02.2021 o 18:59, Bruno pisze:
A na wieży kto cię zmieni jak obsada pojedyncza?Pampers. Jak na kasie w markecie.Z tymi pampersami to od dawna nieprawda. Zgłaszasz i cię zmieniają na No to dlatego piszę, ze nie jak w markecie, bo w markecie na kasie od jakieoś czasu cywilizacja jest. -- Shrek |
|
Data: 2021-02-21 17:14:55 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Pan Pawel "O'Pajak" napisał:
No dobra - ale na poważnie:) Jak się wysrać legalnie na wieży?W czasie przerwy, czyli po 2 godz. pracy (obowiązkowa) przerwa I na godzinę wywiesić kartkę "Najbliższa czynna wieża kontrolna znajduje się we Wrocławiu"? Przypomnę, że aktualnie mowa jest o nowatorskim pomyśle, by na dużych lotniskach kontroler pracował w pojedynkę. -- Jarek |
|
Data: 2021-02-21 19:02:36 | |
Autor: Shrek | |
"ZmieĹcisz siÄ ĹmiaĹo" wersja cywiQ1|BYÚ | |
W dniu 21.02.2021 o 17:14, Jarosław Sokołowski pisze:
I na godzinę wywiesić kartkę "Najbliższa czynna wieża kontrolna Teoretycznie p.o.rezydent latał już z niekontrolowanych lotnisk. Dajesz notam closed due to wc visit i albo niech sobie powisi dopóki szanowny pan kontroler srać nie skończy albo niech leci na zapas. Od biedy są też procedury na "unable radio com";) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-19 14:30:53 | |
Autor: J.F. | |
"Zmieścisz się śmiało" wersja cywilna | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602d7b87$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17.02.2021 o 00:17, Robert Tomasik pisze: W dniu 17.02.2021 o 00:00, Bruno pisze:[...] Jakiś problem jest. Całe duże lotnictwo jest projektowane jak tylko się da tak, żeby pojedyncza pomyłka nie prowadziła do katastrofy. Jak to jest gdzie indziej rozwiązane? Jest zawsze dwóch i co - jeden drugiemu na ręce patrzy? Bo mi się wydawało, że każdy ma swoje samoloty i innymi zajmuje sie tyle ile uszłyszy - choć tu pewnie by usłyszał - ale na dużym lotnisku niekoniecznie. Kojarzę że była (chyba w USA) sprawa że kontroler dostał udaru i odratowali go bo pilot się zorientował, więc chyba też był sam... Hm ... a czestotliwosc wiezy nie jest jedna? To z kim sie rozmawia ? J. |