Zmieniacie już opony?

Data: 2014-10-23 19:07:38
Autor: Pchla Szachrajka
Zmieniacie już opony?
Czołem!

Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?

Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
Pozdrawiam!

Data: 2014-10-23 19:38:46
Autor: Czesław Wiśniak
Zmieniacie już opony?
Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?

Ja nie zmieniam.

Data: 2014-10-23 19:44:33
Autor: megrimsES
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-23 o 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
[...]

CL'a zostawiłem u gumiarza jutro zmiana

Data: 2014-10-23 19:55:21
Autor: PiteR
Zmieniacie już opony?
na  ** p.m.s **  Pchla Szachrajka pisze tak:

PoradĽcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo
wyjeżdżam w przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo
dopiero w listopadzie. Jak my¶licie?

Zmieniaj. Teraz nie ma kolejek.

Upałów już nie będzie. Na deszczu tylko uważaj bo słabiej hamuj±.

--
Piter

golf - 350 ty¶ km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-10-23 21:13:52
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Użytkownik "Pchla Szachrajka"  napisał w wiadomości
Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?

A gdzie wyjezdzasz ?

Bo tak ogolnie - zmieniac. No chyba ze sa inne przeciwskazania, to spokojnie czekac.

Snieg listopadowy sie zdarza, ale dlugo nie lezy.

J.

Data: 2014-10-23 21:20:18
Autor: Tomasz Pyra
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
Czołem!

Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?

Jutro planuję zmienić slicki na letnie :)

Data: 2014-10-24 17:32:03
Autor: dddddddd
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-23 21:20, Tomasz Pyra pisze:
[...]

:) znajomy kupił C2 właśnie na slickach (w jakiejś młodzieżówce startowała, seryjna tylko wybebeszona) i też stwierdził że to już chyba ostatni przejazd na tych oponach, ale on to w górach mieszka ;)

łukasz

Data: 2014-10-23 21:23:36
Autor: Shrek
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka wrote:
Czołem!

Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?

Ja zmieniam na całoroczne - ogólnie w zimę wystarczą bo śniegu jak na lekarstwo a w brei to chyba nawet lepsze całoroczne. Pytanie jak będa się sprawować latem, bo większość testów to porówanie zimówek/letnich/całorocznych w zimę, a tej zimy to u nas w mieście parę dni.

Shrek.

Data: 2014-10-23 22:47:24
Autor: depros
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka wrote:
Czołem!

[...]

Ja miałem dzwona na mokrym w plusowej temp:) Uderzyłem w barierę. Bogu dzięki że tylko rozwaliłem doszczętnie auto. Więc jak całoroczne to niższa prędkość i jazda dziada;] Najlepiej na konsolecie napisać dużymi literami "OJCZE PROWADŹ"

Data: 2014-10-24 01:00:01
Autor: Marcin Kiciński
Zmieniacie już opony?
W dniu czwartek, 23 paĽdziernika 2014 22:47:20 UTC+2 użytkownik depros napisał:
Więc jak całoroczne to niższa prędko¶ć i jazda dziada;]

To raczej kwestaia marki i modelu opony. Teraz mam całoroczne i na razie
nie sprawily mi problemu w zadnych warunkach, od upałów po ¶nieg. Pozdrawiam
MK

Data: 2014-10-24 10:07:04
Autor: MichaelData®
Zmieniacie już opony?
depros wydumał(a) w news:54496956$0$18083$65785112news.neostrada.pl :
On 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka wrote:
Czołem!
[...]

Coś w tym jest. Mój ojciec od wielu lat preferuje całoroczne. Raz go wiozłem w deszczowy dzień i hamowalo się jak na łyżwach. Z przyjemnością oddałem mu kierownicę :D

--
Michael________™
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-10-24 11:46:09
Autor: elmer radi radisson
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Podaj co to za opony.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-24 12:29:48
Autor: Chris
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 11:46, elmer radi radisson pisze:
On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Całoroczne :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-24 12:38:04
Autor: elmer radi radisson
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-24 12:29, Chris wrote:

Całoroczne :)

Dobrze ze nie napisales ze gumowe.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-24 15:49:13
Autor: Miroo
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Jeśli chodzi o jazdę po mokrym to Navigatory mają kiepską opinię.
A kupiłbym, bo tanie :) tylko ta opinia mnie odstrasza, w końcu praktycznie całą zimę jest mokro.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-24 17:35:41
Autor: dddddddd
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 15:49, Miroo pisze:

Jeśli chodzi o jazdę po mokrym to Navigatory mają kiepską opinię.
A kupiłbym, bo tanie :) tylko ta opinia mnie odstrasza, w końcu
praktycznie całą zimę jest mokro.

prawda jest taka że w naszym kraju jest albo:
1) śnieg - wtedy dobre by były zimówki
2) deszcz - wtedy potrzebne są opony dobre na deszcz
3) sucho - wtedy też dobre opony to opony deszczowe bo o ile nie startujesz w rajdzie to będą spełniały oczekiwania

Dlatego letnie kupuję na deszcz i jeżdżę nimi przez 90% roku, a na śnieg mam zimówki

Łukasz

Data: 2014-10-24 18:31:33
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Zużyte?
Bo nowe są świetne, ale już któraś osoba narzeka na nie gdy mają lat kilka.
Widocznie szybko tracą parametry.

Data: 2014-10-24 23:01:06
Autor: depros
Zmieniacie już opony?

Data: 2014-10-25 06:45:53
Autor: Shrek
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-24 18:31, Cavallino wrote:

Navigator 2

Zużyte?
Bo nowe są świetne, ale już któraś osoba narzeka na nie gdy mają lat kilka.
Widocznie szybko tracą parametry.

No przecież w nazwie masz "całoroczne" Po roku tracą paramerty i musisz kupić nowe;)

Shrek.

Data: 2014-10-27 10:07:45
Autor: Dominik & Co
Zmieniacie juĹĽ opony?
Dnia 24.10.2014 depros <depros@gmail.com> napisał/a:

Navigator 2

Te nawet w oficjalnej specyfikacji majÄ… bodaj F dla mokrego.

Ja ujeżdzam Kleber Quadraxer (udało mi się kupić w cenie
NavigatorĂłw) i jak na razie jestem zadowolony.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2014-10-24 14:53:50
Autor: depros
Zmieniacie już opony?

http://www.youtube.com/watch?v=f-Ak7aUFSnQ

Data: 2014-10-24 06:57:58
Autor: Marcin Kiciński
Zmieniacie już opony?
W dniu pi±tek, 24 paĽdziernika 2014 14:54:36 UTC+2 użytkownik depros napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=f-Ak7aUFSnQ

Uwielbiam takie animowane "dowody" :)

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-10-24 16:21:38
Autor: Marcin N
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Ciekawe. Tylko sprzeczne z tym, co czytałem kiedyś, że bez względu na temperaturę LETNIE opony lepiej trzymają się suchej drogi od ZIMOWYCH. Także na mrozie.

--
MN

Data: 2014-10-24 23:02:21
Autor: depros
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Mało możliwe. Inne zakresy miękkości w dedykowanych temperaturach.

Data: 2014-10-25 13:13:27
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

[...]

Niestety prawdziwe.
Na suchym letnia wygrywa z zimówką nawet zimą.
Patrz testy.
Nawet te cytowane w tym wątku.

Data: 2014-10-25 07:12:10
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
On 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka wrote:
Czołem!

[...]

Dobrze.
Jeżdzenie nie po śniegu w zimówkach to proszenie się rozkwaszenie sobie mordy na pierwszej kałuży, albo w czasie deszczu.
Zimówki nie mają bieżnika do odprowadzania wody i się po prostu ślizgasz jak po lodzie.

Data: 2014-10-25 21:39:24
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 07:12:10 -0500, witek napisał(a):
Dobrze.
Jeżdzenie nie po ¶niegu w zimówkach to proszenie się rozkwaszenie sobie mordy na pierwszej kałuży, albo w czasie deszczu.
Zimówki nie maj± bieżnika do odprowadzania wody i się po prostu ¶lizgasz jak po lodzie.

Zimowki coraz bardziej popularne, zima wody na ulicach wiecej niz
sniegu, a ilosc wypadkow maleje.

Czyli ... przesadzasz. I to grubo.

J.

Data: 2014-10-26 07:44:12
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
J.F. wrote:
[...]

aa ta mniejsza ilosc wypadkow to funkcja rodzaju opon czy moze czegos innego?
Jakies poparcie na temat twojej tezy?

Data: 2014-10-24 03:29:39
Autor: Przemek
Zmieniacie już opony?
A ja zapytam:
jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 maj± słabszy bieżnik, to na której osi je montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

Data: 2014-10-24 12:46:19
Autor: Shrek
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-24 12:29, Przemek wrote:
A ja zapytam:
jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 maj± słabszy bieżnik, to na której osi je montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

Ja bym zawsze instalował "słabsze" z przodu. Jak stracisz przyczepno¶ć z przodu, to walisz mask±, masz strefy zgniotu, poduszki z przodu, zagłówki z tyłu - samochody s± jednak lepiej projektowane pod k±tem czołówek niż uderzeń bocznych - ponadto jak jedziesz do przodu to masz mniejsz± "powierzchnie czołow±" niż jak jedziesz bokiem - większa szansa że się między drzewami zmie¶cisz;). Jak ci tył zacznie uciekać, to już HGW w co i czym przywalisz - loteria.

Choć pewnie dużo zależy od tego jak jeĽdzisz - jak nie zapierdalasz i hamujesz, zanim się wypierdolisz w bok, to może jednak z przodu - lepiej hamować będzie na mokrym i brei;) Co do FWD i RWD, to my¶lę, że bez większego znaczenia dla przeciętnego kierowcy (zwłaszcza jak masz różne trzyliterowe skróty) - liczy się jak hamujesz i skręcasz, nie jak wycinasz ze ¶wiateł;)

Generalnie jak już jest tak, ze się nad tym zastanawiasz, to może trzeba dwie oponki zmienić.

Shrek.

Data: 2014-10-24 04:11:37
Autor: Przemek
Zmieniacie już opony?
W dniu pi±tek, 24 paĽdziernika 2014 12:46:20 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Generalnie jak już jest tak, ze się nad tym zastanawiasz, to może trzeba dwie oponki zmienić.

Nie ma potrzeby - opony maj± prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawo¶ć, bo wywi±zała się dyskusja w pewnym gronie i s± dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze l±duj± z tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

pozdr

Data: 2014-10-24 13:42:55
Autor: Ergie
Zmieniacie już opony?
Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:34b184c3-90e6-4138-b840-18f64c423d93@googlegroups.com...

Nie ma potrzeby - opony maj± prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawo¶ć, bo wywi±zała się dyskusja w pewnym gronie i s± dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze l±duj± z
tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

Jak miałem Punto (drugie auto do jazdy tylko w mie¶cie) to zawsze lepsze oponki szły na przód. Jak raz mi gumiarz założył odwrotnie to miałem problem ruszyć. Jazda w mie¶cie to jednak głównie ruszanie i hamowanie na ¶liskim więc to ma sens.

Co do auta używanego na trasie to sprawa nie jest już tak jednoznaczna, z jednej strony tak jak piszecie lepsze na tył - by nie obróciło na zakręcie, ale z drugiej strony do zwalniana w zimie na zakręcie można się przyzwyczaić, a kiedy przyjdzie potrzeba gwałtownego hamowania nigdy nie wiadomo, więc chyba jednak skłaniałbym się do wersji - lepsze na przód.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-10-24 13:47:10
Autor: MichaelData®
Zmieniacie juĹĽ opony?
Przemek wydumał(a) w
news:34b184c3-90e6-4138-b840-18f64c423d93googlegroups.com :
W dniu piÄ…tek, 24 paĹşdziernika 2014 12:46:20 UTC+2 uĹĽytkownik Shrek
napisał:
Generalnie jak już jest tak, ze się nad tym zastanawiasz, to może trzeba dwie oponki zmienić.
Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość,
bo wywiązała się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze
lepsze lądują z tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

Aquaplaning wtedy wychodzi gorzej...jako że przednie atakują nawierzchnię wczesniej a to najczęstsza utrata przyczepności. Tylne raczej podczas hamowania biorą udział w dynamice pojazdu i hamowania ale wczesniej z powodu w/w ją tracimy...

Data: 2014-10-24 13:54:15
Autor: radekp@konto.pl
Zmieniacie już opony?
Fri, 24 Oct 2014 04:11:37 -0700 (PDT), w
<34b184c3-90e6-4138-b840-18f64c423d93@googlegroups.com>, Przemek
<przemyslaw.22@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

Nie ma potrzeby - opony maj± prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawo¶ć, bo wywi±zała się dyskusja w pewnym gronie i s± dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze l±duj± z tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

Powinno się zakładać lepsze na tył, trudniej wtedy wpa¶ć w po¶lizg bokiem.
Na przód można założyć jeżeli jeĽdzisz grubo poniżej prędko¶ci, przy której
możesz stracić przyczepno¶ć.

Data: 2014-10-24 18:13:50
Autor: megrims
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 o 13:11, Przemek pisze:
[...]

Lepsze z lewej, bo inne auta jad± po Twojej lewej stronie
i na dodatek w przeciwnym kierunku - na pewno chc± cię zabic.
Gorsze z prawej - tam tylko krawężnik. Nisko nad ziemi± i nie
rusza się.

Data: 2014-10-24 18:30:16
Autor: dddddddd
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 18:13, megrims pisze:

Lepsze z lewej, bo inne auta jad± po Twojej lewej stronie
i na dodatek w przeciwnym kierunku - na pewno chc± cię zabic.
Gorsze z prawej - tam tylko krawężnik. Nisko nad ziemi± i nie
rusza się.

co¶ w tym jest, żona kiedy¶ mi zepsuła oponę o krawężnik - a takiej słabej nie byłoby szkoda

Łukasz

Data: 2014-10-27 09:49:11
Autor: Maciek
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 o 18:13, megrims pisze:
Lepsze z lewej, bo inne auta jad± po Twojej lewej stronie
i na dodatek w przeciwnym kierunku - na pewno chc± cię zabic.
Gorsze z prawej - tam tylko krawężnik. Nisko nad ziemi± i nie
rusza się.
Z prawej to wła¶ciwie można nawin±ć w±ż ogrodowy. No chyba, że się na
zmywak do GB jedzie, to wtedy trzeba po drodze przewin±ć.

Maciek

Data: 2014-10-24 17:40:56
Autor: dddddddd
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 12:29, Przemek pisze:
A ja zapytam:
jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 maj± słabszy bieżnik, to na której osi je montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

ja w rwd lepsze zakładam na przód z prostej przyczyny - na tyle się zużywaj± szybciej (ja nie hamuję, tylko przyspieszam :)
w fwd też dawałem lepsze na przód - wiem kiedy powinienem jechać wolniej w zakręcie ze względu na słabe opony na tyle, a w krytycznej sytuacji dużo ważniejsza jest dla mnie droga hamowania i skrętno¶ć przednich kół

Łukasz

Data: 2014-10-24 21:07:25
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Fri, 24 Oct 2014 17:40:56 +0200, dddddddd napisał(a):
[...]

Ale wiesz - jest drugi punkt widzenia - gorsze na tyl, niech sie
zuzyja szybko, bedziesz mial dwie srednie opony i dwie dobre, nowe :-)

Ale zima, to w rwd chyba lepsze na tyl - i mniejsze ryzyko ze tyl
ucieknie na zakrecie, i pod gore latwiej ruszyc.

w fwd też dawałem lepsze na przód - wiem kiedy powinienem jechać wolniej w zakręcie ze względu na słabe opony na tyle,

Wiesz ? zazdroszcze.

a w krytycznej sytuacji dużo ważniejsza jest dla mnie droga hamowania i skrętno¶ć przednich kół

Tylko ze na sniegu jest mniejsze dociazenie przedniej osi i obie osie
bardziej rownomiernie hamuja niz na asfalcie.

J.

Data: 2014-10-25 10:51:50
Autor: dddddddd
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 21:07, J.F. pisze:
[...]

to wła¶nie o tym piszę, tył zużywam i kupuję nowe )

Ale zima, to w rwd chyba lepsze na tyl - i mniejsze ryzyko ze tyl
ucieknie na zakrecie, i pod gore latwiej ruszyc.

a w zimie rwd to musi mieć obydwie osie dobre

w fwd też dawałem lepsze na przód - wiem kiedy powinienem jechać wolniej
w zakręcie ze względu na słabe opony na tyle,

Wiesz ? zazdroszcze.

nie mówię że wyczuwam to co do 1km/h, po prostu przy gorszych warunkach jeżdżę wolniej

[...]

ale wynoszenie tyłu łatwo wyczuć i hamulec popu¶cić

Łukasz

Data: 2014-10-25 11:09:59
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 10:51:50 +0200, dddddddd napisał(a):
W dniu 2014-10-24 21:07, J.F. pisze:
Ale zima, to w rwd chyba lepsze na tyl - i mniejsze ryzyko ze tyl
ucieknie na zakrecie, i pod gore latwiej ruszyc.

a w zimie rwd to musi mieć obydwie osie dobre

No, IMO - poslizg przodu latwiejszy do opanowania.

Chociaz kto wie - musialbym wiecej poeksperymentowac.

[...]

Ja tez profilaktycznie zwalniam, ale nie mowie ze wiem. Na razie sie
udalo ... no, bez wiekszych szkod :-)
A czasem sie czlowiekowi spieszy, albo jedzie tak jak ten z przodu ...

[...]

Bez duzego treningu, to smiem twierdzic ze wyczucie przyjdzie za
pozno. Poza tym poslizg przednich tez latwo wyczuc :-P

No i pozlizg tylu moze cie zaskoczyc na zakrecie bez hamulca :-)

J.

Data: 2014-10-25 13:15:15
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:151pm3siqztg4.4sfmelilauvs.dlg@40tude.net...
[...]

Raz że łatwiejszy do opanowania, dwa że w skutkach zazwyczaj łagodniejszy.
Najwyżej słabiej przyspieszysz, a nie  zakręcisz b±czka na prostej drodze, wal±c w przeszkody znajduj±ce się obok niej.

Data: 2014-10-25 13:46:09
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 13:15:15 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

No, czasem droga skreca, a na zakrecie drzewo.

A czasem trzeba kapelusznika wyprzedzic, i technicznie rzecz biorac -
cztery skrety wykonac ..

J.

Data: 2014-10-24 11:45:52
Autor: radekp@konto.pl
Zmieniacie już opony?
Thu, 23 Oct 2014 19:07:38 +0200, w <1148313657.20141023190738@interia.pl>,
Pchla Szachrajka <pchla@szachrajka.pl> napisał(-a):

Czołem!

PoradĽcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak my¶licie?

Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
Pozdrawiam!

Przez najbliższy miesi±c nie planuję.

Data: 2014-10-24 11:54:03
Autor: Tomasz Wójtowicz
Zmieniacie już opony?
[...]

Ja zmieniam dzisiaj. Zaraz po 1.XI mam wyprawę na Podhale, a tam może zaskoczyć śnieg.

Data: 2014-10-24 13:52:24
Autor: fifak
Zmieniacie już opony?
[...]

jak to dobrze ze nie musze zmieniac, mam uniroyal allseason

Data: 2014-10-24 18:47:48
Autor: neoniusz
Zmieniacie już opony?
W dniu 23.10.2014 o 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
[...]

Ja dzis zalozylem swoje Nokianki Hakkapeliitta 8.

Data: 2014-10-24 21:01:06
Autor: megrims
Zmieniacie już opony?
[...]

Dzisiaj zamówiłem jednak zimówki do turbiny :D
W CL'u już mam.

Data: 2014-10-24 23:05:13
Autor: depros
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 21:01, megrims pisze:
[...]

Megrims ty potworze:) Będziesz 911 katował zimą?;]

Data: 2014-10-25 09:04:44
Autor: megrims
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-24 o 23:05, depros pisze:
[...]

już mam traumę z tego powodu.

Data: 2014-10-27 09:52:17
Autor: Maciek
Zmieniacie już opony?
W dniu 2014-10-25 o 09:04, megrims pisze:
Megrims ty potworze:) Będziesz 911 katował zimą?;]
już mam traumę z tego powodu.
Kup chociaż wiaderko biteksu. W progi możesz wlać zużyty olej :-P

Maciek

Data: 2014-10-25 07:09:20
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
Pchla Szachrajka wrote:
[...]

Ale wam robią wodę z mózgu.
Opony zimowe są do jazdy po śniegu!!!
Chcesz się na drodze na rysy tak rozpędzic, zeby minać wszystkie zdechłe konie i wjechać na szczyt?

Data: 2014-10-25 21:41:55
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 07:09:20 -0500, witek napisał(a):
Ale wam robi± wodę z mózgu.
Opony zimowe s± do jazdy po ¶niegu!!!
Chcesz się na drodze na rysy tak rozpędzic, zeby minać wszystkie zdechłe konie i wjechać na szczyt?

Zdarzylo mi sie pare razy miec spore klopoty z ruszeniem we Wroclawiu. I to na calkiem plaskim. A teraz zobacz jak wyglada wyjazd z garazu w nowoczesnym budynku ...

J.

Data: 2014-10-25 21:48:58
Autor: neoniusz
Zmieniacie juĹĽ opony?
W dniu 25.10.2014 o 21:41, J.F. pisze:
A teraz zobacz jak wyglada wyjazd z garazu w nowoczesnym budynku ...

Wjazd do garazu w nowoczesnym budynku jest podgrzewany.

Data: 2014-10-25 23:02:44
Autor: Shrek
Zmieniacie już opony?
On 2014-10-25 21:41, J.F. wrote:
[...]

Zazwyczaj pochyło¶ć jest w ¶rodku, gdzie temp jest na plusie, albo podgrzewany.

Shrek

Data: 2014-10-26 11:19:24
Autor: Borys Pogoreło
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 23:02:44 +0200, Shrek napisał(a):

A teraz zobacz jak wyglada wyjazd z garazu w nowoczesnym budynku ...

Zazwyczaj pochyłość jest w środku, gdzie temp jest na plusie, albo podgrzewany.

Z samej okolicy mogę przywołać kilka kontrprzykładów. Co będą marnować
powierzchnię w środku, jeśli można sprzedać dwa garaże więcej.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-10-26 14:49:31
Autor: Shrek
Zmieniacie juĹĽ opony?
On 2014-10-26 11:19, Borys Pogoreło wrote:
[...]

No to się podgrzewa. Naprawdę u was się w zimę z garażu wyjechać, bo kopny śnieg na podjeżdzie leży?

Shrek.

Data: 2014-10-26 17:25:44
Autor: Borys Pogoreło
Zmieniacie juĹĽ opony?
Dnia Sun, 26 Oct 2014 14:49:31 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Nie wiem, nie mam garaĹĽu podziemnego. :)

Pewnie odśnieżają, w końcu mieszkańcy się zrzucają na takie wydatki.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-10-26 19:21:58
Autor: Shrek
Zmieniacie juĹĽ opony?
On 2014-10-26 17:25, Borys Pogoreło wrote:

[...]

Prawdę mówiąc to zwykle na zewnątrz się nie da, bo działka się kończy. Tak czy inaczej kupowanie opon zimowych uzasadniane koniecznością wyjazdy z garażu w bloku... Hm... abstrakcyjne;)

Shrek.

Data: 2014-10-26 07:47:20
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
J.F. wrote:
[...]

Nie wiem jakimi ulicami ty jeĽdzisz.
Dla tych paru dni sniegu naprawdę szkoda kasy na opony.

A teraz zobacz jak wyglada wyjazd z garazu w nowoczesnym budynku ...

acha, i dla tych dwóch metrów bedziesz zakładał opony zimowe? ja bym radził zainwestować w łopate i piasek.

Data: 2014-10-26 14:21:23
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2iqgi$ieq$3@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Dodaj że na zimowe i letnie.
Bo jednak jazda na letnich zim±, to głupota w czystej postaci.

Data: 2014-10-27 07:44:08
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?

J.F. wrote:
[...]

Bo?
Jakie to ma znaczenie czy latem czy zim±?
Ważne czy po ¶niegu czy nie.

Bardziej głupot± bym nazwał jeżdzenie zimowymi nie po ¶niegu.

Data: 2014-10-27 17:18:46
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

J.F. wrote:
[...]

Zasadnicze.
Latem nie ma zagrożenia opadami ¶niegu gdy jeste¶ w pracy.

Ważne czy po ¶niegu czy nie.

Tylko wtedy gdy przy pierwszy pł±tku ¶niegu zrobisz  w ci±gu kilku sekund wypad z jezdni do rowu.
Ale melepety na letnich jako¶ nie chc± tego robić i jad± dalej.
Blokuj±c normalnych.

Data: 2014-10-27 09:29:03
Autor: radekp@konto.pl
Zmieniacie już opony?
Sun, 26 Oct 2014 14:21:23 +0100, w <m2isgc$as$1@node2.news.atman.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> Nie wiem jakimi ulicami ty jeĽdzisz.
> Dla tych paru dni sniegu naprawdę szkoda kasy na opony.

Dodaj że na zimowe i letnie.
Bo jednak jazda na letnich zim±, to głupota w czystej postaci.

Zależy gdzie.
Bo zimy we Wrocławiu ostatnio takie, że nawet całosezonowe maj± ¶redni sens.
Nawet w góry jechałem na letnich, bo ¶nieg był tylko na stoku no i trochę
¶niegobrei na parkingu.

Data: 2014-10-27 10:50:19
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci
> [...]

Nawet w góry jechałem na letnich, bo ¶nieg był tylko na stoku no i trochę

a siegasz pamiecia dalej niz dwa lata ?

Bo w ostatnich 5 to chyba bym sie doliczyl we wrocku ze 3 ciezkich atakow zimy ... to byl wyjatkowo sniezny okres.

J.

Data: 2014-10-27 07:45:33
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
J.F. wrote:

Bo w ostatnich 5 to chyba bym sie doliczyl we wrocku ze 3 ciezkich
atakow zimy ... to byl wyjatkowo sniezny okres.

A ile to było dni razem? 3?

Data: 2014-10-27 13:54:20
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci
J.F. wrote:
Bo w ostatnich 5 to chyba bym sie doliczyl we wrocku ze 3 ciezkich
atakow zimy ... to byl wyjatkowo sniezny okres.

A ile to było dni razem? 3?

O nie, snieg padal krotko, ale mroz trzymal i trzymal, i to co spadlo lezalo.

Owszem - na glownych ulicach troche sprzatnieto, troche posolono, troche auta rozjechaly i bylo znosnie, ale na bocznych ... miasto sprzatac nie chcialo, wiec snieg zamienil sie w lod.
A jak gdzies plug przejechal, to zgarnal z jezdni na miejsce do parkowania.
Co mnie zmusilo do przesiadki na tramwaj :-(

Poza tym tu nie chodzi o to czy sie przydaly przez 3 dni, tu chodzi o to ze auto rozbic mozna w 10 minut :-)

J.

Data: 2014-10-27 08:42:51
Autor: witek
Zmieniacie juĹĽ opony?
J.F. wrote:
[...]

Nie przesadzajsniegu nie ma sensu kupowania zimowych open.
Na uniersalnych pojedziesz tak samo dobrze.

Poza tym tu nie chodzi o to czy sie przydaly przez 3 dni, tu chodzi o to
ze auto rozbic mozna w 10 minut :-)

i te zimowe opony spowoduj±, że twoja szansa zmaleje?
Szczególnie jesli jezdzi się nimi po terenie do którego nie zostały zaprojektowane?

Data: 2014-10-27 15:25:59
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
J.F. wrote:
[...]

Na uniwersalnych. Bo na letnich to niekoniecznie.

Poza tym tu nie chodzi o to czy sie przydaly przez 3 dni, tu chodzi o to
ze auto rozbic mozna w 10 minut :-)

i te zimowe opony spowoduj±, że twoja szansa zmaleje?

Tak.

Szczególnie jesli jezdzi się nimi po terenie do którego nie zostały zaprojektowane?

Tak.
Nawet jak 99 dni bedzie piekna pogoda i beda nieznacznie gorsze od letnich ... to tylko nieznacznie. A przez tej jeden dzien letnie moga sie okazac znacznie gorsze od zimowych (czy calorocznych).

J.

Data: 2014-10-27 17:16:56
Autor: Cavallino
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2lep7$l6k$7@dont-email.me...
J.F. wrote:

Bo w ostatnich 5 to chyba bym sie doliczyl we wrocku ze 3 ciezkich
atakow zimy ... to byl wyjatkowo sniezny okres.

A ile to było dni razem? 3?

I 3 razy melepety na letnich spowodowały gigantyczne korki.
O 3 razy za dużo.

Data: 2014-10-25 19:07:06
Autor: neelix
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "Pchla Szachrajka" <pchla@szachrajka.pl> napisał w wiadomości news:1148313657.20141023190738interia.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście sypią solą.  Jezdnie czarne.

neelix

Data: 2014-10-25 19:23:07
Autor: Leszek Kowalski
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:544bd8bc$0$18089$65785112news.neostrada.pl...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście sypią solą.  Jezdnie czarne.

Główne ulice sypią, a z osiedla nie wyjdziesz.
Zawsze jak jest pierwszy śnieg to widzę, jak się ludzie męcza z wyjechaniem na główną drogę.

Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o dośc sporym nachyleniu. Oczywiście mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mieście, to jest odśnieżana na sam koniec (w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi po których jeżdźi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy stał sobie pośrodku tej górki samochód "na letnich"

Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się praktycznie nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja zawsze zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

Leszek Kowalski

Data: 2014-10-25 14:26:16
Autor: kogutek444
Zmieniacie już opony?
W dniu sobota, 25 paĽdziernika 2014 19:23:09 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:544bd8bc$0$18089$65785112news.neostrada.pl...

> -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
> Ja w grudniu jak zapowiedz± większy ¶nieg lub być może wcale. W mie¶cie > sypi± sol±.  Jezdnie czarne.

Główne ulice sypi±, a z osiedla nie wyjdziesz.
Zawsze jak jest pierwszy ¶nieg to widzę, jak się ludzie męcza z wyjechaniem na główn± drogę.

Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o do¶c sporym nachyleniu. Oczywi¶cie mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mie¶cie, to jest od¶nieżana na sam koniec (w pierwszej kolejno¶ci od¶nieżane s± drogi po których jeżdĽi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy stał sobie po¶rodku tej górki samochód "na letnich"

Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się praktycznie nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja zawsze zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

-- pozdrawiam
Leszek Kowalski

Sranie w banie z tymi letnimi uskuteczniasz. Jak spada ¶nieg to zaczyna się topić na jezdni jak nie ma dużego mrozu. A przy pierwszym ¶niegu z reguły nie ma dużego mrozu. Jezdnia ma zakumulowane trochę ciepła. Robi się woda. ¦nieg jak się topi to na przemianę fazow± zużywa dużo energii. Szybko schładza wodę na jezdni. Robi się lód. I na żadnych oponach nie da się po tym jechać, z kolcami nie wolno jeĽdzić w mie¶cie. tak samo na łańcuchach. I stoj± pizdki w wypasionych brykach z zimowymi oponami i nie wiedz± co się dzieje. Auto miało samo jechać a nie jedzie. Druga sprawa. Jak się zima robi i pada ¶nieg to jak się daje jechać 50 to pizdki w drogich samochodach na super zimowych oponach jad± 25 żeby se auta nie porysować. Nie jestem przeciwnikiem opon zimowych chociaż ich nie używam. W mie¶cie w zimę przydatno¶ć opon zimowych jest tak marna że nie ma najmniejszego sensu żeby zmieniać. jak zawali ¶niegiem to zwyczajnie trzeba na dwa dni zrezygnować z samochodu jak da się dojechać w inny sposób. Przez dwa dni służby ogarn± co się stało i udrożni± ulice. Przez pierwsze dwa dni powinni jeĽdzić ci co bezwzględnie musz±. Co innego jak kto¶ żyje z tego ze jeĽdzi i musi się przemieszczać na dużych dystansach. Taki bezwzględnie powinien mieć dobre opony przystosowane do warunków jakie go mog± spotkać.

Data: 2014-10-25 20:57:21
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 19:23:07 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
[...]

No i z hamowaniem u celu :-)

Poza tym to miasta glownie oszczedzaja na odsniezaniu.
[...]

Ale urwal ... bylo w Szczecinie :-)

J.

Data: 2014-10-27 16:41:19
Autor: neelix
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:m2gm9r$g0l$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dlatego każdy musi postępować wg siebie a nie dlatego, że pani w TV powiedziała że już czas na zmianę albo że wieść gminna tak podpowiada. Już we wrześniu jakaś młoda straszyła rychłą zmianą opon. Przez ostatnie 2 lata wcale nie zmieniałem. Decyzję podejmuję gdzieś tak w połowie grudnia. Nie zapowiadają śnieżyc to sobie nawet głowy nie zawracam.

neelix

Zmieniacie już opony?