Zmieniacie już opony?

Data: 2014-10-25 19:07:06
Autor: neelix
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "Pchla Szachrajka" <pchla@szachrajka.pl> napisał w wiadomości news:1148313657.20141023190738interia.pl...
Czołem!

Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
listopadzie. Jak myślicie?
Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
Pozdrawiam!

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście sypią solą.  Jezdnie czarne.

neelix

Data: 2014-10-25 19:23:07
Autor: Leszek Kowalski
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:544bd8bc$0$18089$65785112news.neostrada.pl...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście sypią solą.  Jezdnie czarne.

Główne ulice sypią, a z osiedla nie wyjdziesz.
Zawsze jak jest pierwszy śnieg to widzę, jak się ludzie męcza z wyjechaniem na główną drogę.

Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o dośc sporym nachyleniu. Oczywiście mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mieście, to jest odśnieżana na sam koniec (w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi po których jeżdźi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy stał sobie pośrodku tej górki samochód "na letnich"

Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się praktycznie nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja zawsze zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

Leszek Kowalski

Data: 2014-10-25 14:26:16
Autor: kogutek444
Zmieniacie już opony?
W dniu sobota, 25 paĽdziernika 2014 19:23:09 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:544bd8bc$0$18089$65785112news.neostrada.pl...

> -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
> Ja w grudniu jak zapowiedz± większy ¶nieg lub być może wcale. W mie¶cie > sypi± sol±.  Jezdnie czarne.

Główne ulice sypi±, a z osiedla nie wyjdziesz.
Zawsze jak jest pierwszy ¶nieg to widzę, jak się ludzie męcza z wyjechaniem na główn± drogę.

Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o do¶c sporym nachyleniu. Oczywi¶cie mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mie¶cie, to jest od¶nieżana na sam koniec (w pierwszej kolejno¶ci od¶nieżane s± drogi po których jeżdĽi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy stał sobie po¶rodku tej górki samochód "na letnich"

Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się praktycznie nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja zawsze zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

-- pozdrawiam
Leszek Kowalski

Sranie w banie z tymi letnimi uskuteczniasz. Jak spada ¶nieg to zaczyna się topić na jezdni jak nie ma dużego mrozu. A przy pierwszym ¶niegu z reguły nie ma dużego mrozu. Jezdnia ma zakumulowane trochę ciepła. Robi się woda. ¦nieg jak się topi to na przemianę fazow± zużywa dużo energii. Szybko schładza wodę na jezdni. Robi się lód. I na żadnych oponach nie da się po tym jechać, z kolcami nie wolno jeĽdzić w mie¶cie. tak samo na łańcuchach. I stoj± pizdki w wypasionych brykach z zimowymi oponami i nie wiedz± co się dzieje. Auto miało samo jechać a nie jedzie. Druga sprawa. Jak się zima robi i pada ¶nieg to jak się daje jechać 50 to pizdki w drogich samochodach na super zimowych oponach jad± 25 żeby se auta nie porysować. Nie jestem przeciwnikiem opon zimowych chociaż ich nie używam. W mie¶cie w zimę przydatno¶ć opon zimowych jest tak marna że nie ma najmniejszego sensu żeby zmieniać. jak zawali ¶niegiem to zwyczajnie trzeba na dwa dni zrezygnować z samochodu jak da się dojechać w inny sposób. Przez dwa dni służby ogarn± co się stało i udrożni± ulice. Przez pierwsze dwa dni powinni jeĽdzić ci co bezwzględnie musz±. Co innego jak kto¶ żyje z tego ze jeĽdzi i musi się przemieszczać na dużych dystansach. Taki bezwzględnie powinien mieć dobre opony przystosowane do warunków jakie go mog± spotkać.

Data: 2014-10-25 20:57:21
Autor: J.F.
Zmieniacie już opony?
Dnia Sat, 25 Oct 2014 19:23:07 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
[...]

No i z hamowaniem u celu :-)

Poza tym to miasta glownie oszczedzaja na odsniezaniu.
[...]

Ale urwal ... bylo w Szczecinie :-)

J.

Data: 2014-10-27 16:41:19
Autor: neelix
Zmieniacie już opony?

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:m2gm9r$g0l$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dlatego każdy musi postępować wg siebie a nie dlatego, że pani w TV powiedziała że już czas na zmianę albo że wieść gminna tak podpowiada. Już we wrześniu jakaś młoda straszyła rychłą zmianą opon. Przez ostatnie 2 lata wcale nie zmieniałem. Decyzję podejmuję gdzieś tak w połowie grudnia. Nie zapowiadają śnieżyc to sobie nawet głowy nie zawracam.

neelix

Zmieniacie już opony?