Zmieniająca się składka OC

Data: 2019-02-27 05:41:25
Autor: Kris
Zmieniająca się składka OC
Wczoraj przeszukałem internet w sprawie ubezpieczenia renault Twingo
Najtaniej wyszło w AXA 449zł- zapisałem kalkulacje, dostałem melem link do tej kalkulacji
449zł w tym było uwzględnione 60% moich zniżek i 3% dodatkowo za zakup przez internet- żałuję że zrzutu ekranu nie zrobiłem
Dzisiaj kliknąłem w ten link i widzę kwotę 449zł w tym 3 % zniżki- czyli jak wczoraj
Chciałem kupić ale aby się upewnić że wszystkie dane poprawne kliknąłem w opcję "wróć do danych pojazdu" czy jakoś tak.
Wszystko było ok, nic nie zmieniałem kliknąłem dalej i widzę cenę 826zł
Tak to nie pomyłka- 826zł ale łaskawcy dopisali że w tym mam dodatkowe zniżki: 20% zniżki(nie wiem za co) 15% zniżki za zakup przez internet.
Oczywiście zrezygnowałem z zakupu i za dosłownie kilka minut telefon- Pani z Axa proponuje przeliczenie składki. Podałem jej nr kalkulacji o której wyżej pisze i przeliczamy. Wyszło jej 409zł.
Wstępnie się zgodziłem, poprosiłem o przesłanie potwierdzenia na maila.

Przesłała. Z ciekawości klikam w link który dostałem wczoraj z propozycją 446zł a dzisiaj zmienioną na 826zł i już nie działa. Pokazuje się komunikat:"Przepraszamy, ale powrót do Twojego wyliczenia składki możliwy jest tylko dla wyliczeń, które nie zostały przekształcone w propozycję zawarcia umowy ubezpieczenia bądź w umowę ubezpieczenia."

Z ciekawości robię od nowa kolejne wyliczenie dla tych samych danych i wychodzi mi 628zł

Nie lubię jak się ze mną tak przygrywa więc zacząłem szukać innych ofert i dzisiaj wyszło najtaniej MTU- 391zł

Data: 2019-02-27 14:43:58
Autor: Liwiusz
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-27 o 14:41, Kris pisze:
[...]

Straszna męczybuła z ciebie. Zmora każdego sprzedawcy. Takich klientów odsyłam do konkurencji, aby oni "robili za zająca" (skakali i szukali najniższej ceny, a klient i tak kupi gdzieś indziej).

--
Liwiusz

Data: 2019-02-27 06:04:52
Autor: Kris
Zmieniająca się składka OC
W dniu środa, 27 lutego 2019 14:44:01 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Straszna męczybuła z ciebie. Zmora każdego sprzedawcy. Takich klientów odsyłam do konkurencji, aby oni "robili za zająca" (skakali i szukali najniższej ceny, a klient i tak kupi gdzieś indziej).

Dlatego od kilku już lat nawet nie próbuje kupić ubezpieczenia poza internetem- omijam wszelkiej maści biura i innych pośredników.
Albo via net albo przez telefon
A że ubezpieczam 3 auta to warto poszukać gdzie najtaniej
Dla Twingo rozbieżność wyszła od 391 do 988zł
Ze dwa tygodnie temu ubezpieczałem Peugeota 307 to tam było od ok 5400zł do ok 1500zł za samo OC

Data: 2019-02-27 06:31:14
Autor: Kris
Zmieniająca się składka OC
W dniu środa, 27 lutego 2019 15:04:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Ze dwa tygodnie temu ubezpieczałem Peugeota 307 to tam było od ok 5400zł

540zł oczywiście miało byc

Data: 2019-02-27 16:59:51
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Straszna męczybuła z ciebie. Zmora każdego sprzedawcy. Takich klientów odsyłam do konkurencji, aby oni "robili za zająca" (skakali i szukali najniższej ceny, a klient i tak kupi gdzieś indziej).

:) Ja mysle ze po prostu brak przejrzystosci w cenach OC to swego rodzaju nieuczciwosc ale oczywiscie jestem po drugiej stronie barykady...

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-02-27 19:10:49
Autor: z
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-27 o 14:43, Liwiusz pisze:

A Ty co? Cnotliwy sprzedawca co klientowi chciałby nieba przybliżyć? ;-)

PS. Miałem z taką jedną panią do czynienia która zawyżała notorycznie cenę choć podobno jej system wszystko wyliczał. Chyba zakrzywiała czasoprzestrzeń :-)

Data: 2019-02-27 16:59:51
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]
Ale przynajmniej znalazłes tansze...
Kilka miesiecy temu kupowałem samo AC na auto. Zapłaciłem około 1500zł.
Dzis przyszła kolej na OC i okazało sie ze gdybym dzis kupował cały pakiet OC + AC to zapłaciłbym 1200zł...
Oczywiście tamtej polisy AC nie moge przerwac w trakcie z odzyskaniem kasy...
To jest dopiero kreatywna ksiegowosc (czytaj: oszustwo)

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-02-27 20:59:50
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Uwazasz ze w ciagu 5 miesiecy uwarunkowania zmieniły sie na tyle zeby cena zmieniła sie o 250%?

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2019-02-27 22:27:30
Autor: Liwiusz
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-27 o 21:59, Budzik pisze:
[...]

1. Gdzie tu zmiana ceny o 250%?
2. Nawet jeśli, to z tego? "Uwarunkowania" to tylko jeden z elementów ceny.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-28 10:59:51
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
[...]

Pare miesiecy temu zapłaciłem 1500zł za AC.
Dzis za pakiet płace 1200zł.
A samo OC dzis kosztuje niecałe 700zł.
Czyli wartosc AC w tym pakiecie to około 600zł.
Wiec mamy 600 vs 1500...

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2019-02-28 11:20:07
Autor: MF
Zmieniająca się składka OC
On 28/02/2019 10:59, Budzik wrote:
[...]

Żałosne...

Zmiana kwoty z 1500 na 600 zł to spadek o 60%. Cena z natury nie może spaść o więcej niż 100%. Ja nie wiem, uczyłem się i zdawałem maturę z matematyki w czasach jedynego słusznego ustroju, zanim jeszcze został niesłuszny, ale nieznajomość takich elementarnych rzeczy to był wstyd. Dziś pewnie znajomość takich rzeczy to bycie wykształciuchem, wrogiem dobrej zmiany i gorszym sortem, bo nowy ętelygęt to ma znać życiorys Kaczyńskiego i wiedzieć, że słowo Rydzyka jest święte.

--
MF

Data: 2019-02-28 16:59:49
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
UĹźytkownik MF noemail@nospam.noproblem.invalid ...

Uwazasz ze w ciagu 5 miesiecy uwarunkowania zmieniły sie na tyle
zeby cena zmieniła sie o 250%?

1. Gdzie tu zmiana ceny o 250%?
2. Nawet jeśli, to z tego? "Uwarunkowania" to tylko jeden z
elementĂłw ceny.

[...]

Wszystko zalezy od ktĂłrej strony policzysz.
600zł x 2,5 = 1500.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2019-02-28 09:32:03
Autor: sczygiel
Zmieniająca się składka OC
W dniu czwartek, 28 lutego 2019 10:59:50 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik MF noemail@nospam.noproblem.invalid ...

> Wszystko zalezy od której strony policzysz.
600zł x 2,5 = 1500.

I juz w 5 postach odkryliscie ze w pakiecie obezpieczenie jest tansze.

Szacun.

Zdradze wam tajemnice: jak sie wymienia sprzeglo razem z dwumasa to jest taniej niz jak sie wymienia je osobno.

Data: 2019-02-28 19:59:49
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

Ale jeszcze sie nie spotkałem, zeby wymiana samego sprzegła była drozsza niz wymiana sprzegła plus dwumasa...

A tak powaznie to mam wrazenie ze nie do konca zrozumiałes zaleznosci...

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2019-02-28 13:09:01
Autor: Liwiusz
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-28 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

To skok o około 140%.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-28 16:59:49
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
[...]

:) o 150% ale to wazne ze wiemy juz o jakis roznicach (co do skali) mowimy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2019-02-28 00:50:25
Autor: kk
Zmieniająca się składka OC
On 2019-02-27 21:59, Budzik wrote:
[...]

Jakie to ma znaczenie?
Gdzie tu 250% ?

Data: 2019-02-27 21:18:40
Autor: jerzu.xyz
Zmieniająca się składka OC
On 27 Feb 2019 16:59:51 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Dzis przyszła kolej na OC i okazało sie ze gdybym dzis kupował cały pakiet OC + AC to zapłaciłbym 1200zł...

Ale tonic nowego. Zawsze pakiety były tańsze niż OC + AC kupowane
oddzielnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-02-27 21:59:51
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

Dzis przyszła kolej na OC i okazało sie ze gdybym dzis kupował cały pakiet OC + AC to zapłaciłbym 1200zł...

Ale tonic nowego. Zawsze pakiety były tańsze niż OC + AC kupowane
oddzielnie.

To ze pakiet AC +OC jest tanszy niz osobne kupno OC i AC to ja rozumiem...

Ale tutaj mamy taka sytuacje ze cena AC+OC (dzis) < AC kupowane pare miesiecy temu...

I co gorsza, tamtego AC nie mozna niestety wypowiedziec w połowie odzyskując połowe kasy (podobno)

Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2019-02-27 23:07:33
Autor: Liwiusz
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-27 o 22:59, Budzik pisze:
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

No to się tylko ciesz, że za kilka miesięcy być może będziesz mógł kupić ubezpieczenie taniej.

I co gorsza, tamtego AC nie mozna niestety wypowiedziec w połowie
odzyskując połowe kasy (podobno)

Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?

Sposoby liczenia ceny się często zmieniają, raz coś jest uważane za ryzykowne, albo ubezpieczyciel nie chce ubezpieczać i daje ceny zaporowe, potem się pojawia promocja i jest tanio, generalnie trzeba patrzeć na to, co jest "tu i teraz" bo po prostu różnice są również w czasie, a nie tylko pomiędzy ubezpieczycielami.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-28 04:48:46
Autor: Kris
Zmieniająca się składka OC
W dniu środa, 27 lutego 2019 23:07:37 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Ano właśnie często się zmieniają
Podsumujmy
Twingo
26-02-2019via net cena 449zł w tym 3% bonus od Axa ubezpieczenia
27-02-2019 via net-cena 826zł(w tym zniżki 20%bonus od Axa ubezpieczenia+ 15%zakup przez internet )
27-02-2019 telefon- 409zł
27-02-2019 kolejna kalkulacja via net- 628zł
28-02-2019via net 707zł(w tym 20% bonus od Axa ubezpieczenia, 15% zniżka za zakup przez internet)

Data: 2019-02-28 10:59:50
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
[...]

Logika godna sprzedawcy ubezpieczen.
Ciesze sie, co nie znaczy ze z cenami dzieje sie coś dziwnego, co nie ma nic wspolnego z uczciwą kalkulacja...

[...]

Bardzo to pokretna logika... Ja rozumeim zmiany o 10, 15%. Ale nie w takiej skali...

Data: 2019-02-28 13:07:22
Autor: Liwiusz
Zmieniająca się składka OC
W dniu 2019-02-28 o 11:59, Budzik pisze:
Logika godna sprzedawcy ubezpieczen.
Ciesze sie, co nie znaczy ze z cenami dzieje sie coś dziwnego, co nie ma
nic wspolnego z uczciwą kalkulacja...

"Uczciwa kalkulacja"? Przypomina mi to poroniony pomysł kogoś z Radia Maryja w latach '90, aby na metce z ceną w sklepie był podany koszt zakupu danego towaru, marża nie mogła być wyższa niż 30%.

Uczciwą kalkulację miałeś jak kupowałeś ubezpieczenie, skoro ją wybrałeś. A ceny tego typu usług mogą się wahać, to zrozumiałe. Zresztą niewiadomo nawet, czy tamtą cenę miałeś dobrze wyliczoną (ktoś mógł nie dać zniżek handlowych, które teraz zostały policzone, mogłeś się załapać na dodatkową zniżkę, bo już jedno ubezpieczenie masz itp. itd.).

--
Liwiusz

Data: 2019-02-28 13:17:19
Autor: J.F.
Zmieniająca się składka OC
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q58itt$h3f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Czy taki poroniony ... w wielu krajach producent podaje SRP (sugerowana cena sprzedazy), i jakos sie daje zyc.

Ponoc hurtowe ceny samochodow w USA sa jawne, kazdy moze sprawdzic ile jego wymarzone auto kosztuje, i wie jak ma negocjowac ze sprzedawca.

Ba - Orlen publikowal hurtowe ceny paliw, paru producentow publikuje swoje cenniki.
Tajemnica tkwi w rabatach, premiach, i innych pomyslach :-)

J.

Data: 2019-02-28 16:59:49
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
[...]

Tak uczciwa kalkulacja. Byłaby uczciwa gdyby np było wiadomo z czego wynika cena.
Ale pnie przejmuj sie Liwiusz, spoleczenstwo dorośnie do takich oczekiwań.
Własnie niedawno wywalczono to ze jak bank odmawia ci kredytu to nie moze powiedziec nie bo nie, musi pokazac dlaczego wyszło mu tak a nie inaczej. Nadal nie musi pokazac wszystkeigo ale duzo wiecej niz jeszcze jakis czas temu.
Z cenami ubezpieczen tez do tego dojdziemy.

[...]
Sroty pierdody :)))
Wszystko rozumiem, ale to nie ta skala...
Zreszta ubezpieczenie liczyła ta sama osoba, TU było to samo...

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-02-28 08:25:07
Autor: JDX
Zmieniająca się składka OC
On 2019-02-27 22:59, Budzik wrote:
[...]
Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?
W ciągu niecałych trzech tygodni lutego te same portki w ,,oficjalnym
sklepie Big Star" na Allegro skoczyły ze 119 na 179 i z powrotem na 119.
Nie zdziwiłbym się, gdyby z ubezpieczeniami było podobnie.

Data: 2019-02-28 10:59:50
Autor: Budzik
Zmieniająca się składka OC
UĹźytkownik JDX jdx@onet.pl ...

[...]
[...]

hahahah, fajne porównanie tylko przypominam ze zarzadzona kilka lat temu zmowa cenowa była spowodowana tym, ze ubezpieczyciele pracowali na minimalnych a czasami wrecz minusowych marzach.
wiec porownanie z producentami ciuchĂłw jest niestety bardzo nietrafne.

No chyba ze sugerujesz iz marze ubezpieczycieli tak mocno skoczyły i teraz mogą sobie wymyslac ceny z sufitu wzorem producentów odziezy?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-02-28 13:02:58
Autor: ks
Zmieniająca się składka OC
On 2019.02.27 14:41, Kris wrote:
[...]

Ja kiedyś miałem taką skaczącą cenę w jakimś sklepie rtv/komputerowym, za pierwszym wyszukiwaniem na danym komputerze cena była niższa, przy drugim rosła. Powtórzenie wyszukiwania na innym komputerze dawało taki sam rezultat. W tym przypadku zapewne zadziałały jakieś ciasteczka. Lepiej zabezpieczone są np. bilety lotnicze w skyscanner: wyszukiwanie czegoś konkretnego za każdym razem podbija zwracaną cenę tak +-10%, np. szukałem biletu na konkretny termin na Korfu, to za pierwszym razem znalazłem za +-400zł, kliknąłem w szczegóły, żeby zobaczyć godziny przelotów itp. Za parenaście minut chciałem kupić, w międzyczasie jeszcze przeglądałem bookinga, żeby poszukać kwatery, potem poszukałem jeszcze raz biletów, i już cena była około 450. Na drugi dzień już ponad 500, a powrotny za 2 tygodnie skoczył 2 razy w cenie na +-700. A to było tak ze 2 miesiące przed terminem wylotu. Loty drożały tylko na ten jeden konkretny termin, potem kupiłem w innym terminie, za pierwszym wyszukiwaniem, 2-3 tygodnie przed wylotem, cena była niższa niż za pierwszym razem, a termin wylotu różnił się o -tydzień, np szukałem za pierwszym razem na 14 a poleciałem 7.
Zwrócę jeszcze uwagę, że wtedy nie było rodo, ciasteczek i klikania zgody na przetwarzanie danych na każdej stronie :) teraz wszystko łączy konto googla lub inny facebook i wcale bym się nie zdziwił, jakby się okazało, ze np w czasie pierwszego szukania dostałeś normalna ofertę, a potem jakiś automat połączył dane po pesely, nr telefonu, mailu itp i nap znalazł, że wchodziłeś na jakieś strony, które Twój profil zaktualizowały o dane, które wskazują, że jesteś niebezpieczny :) np. szukałeś niedawno opon z indeksem prędkości 240km/h albo dobrego okulisty w okolicy? albo napisałeś 5 lat temu na grupie dyskusyjnej, że byłeś w Alpach na nartach na oponach całorocznych? dane nie były gotowe podczas pierwszej kalkulacji, a teraz się uzbierały. Albo za pierwszym razem nie byłeś zalogowany do konta na portalu społecznościowym (albo odwrotnie, bo np masz profil wskazujący na niskie ubezpieczenie, a dla klienta nieznanego jest wyższe).
pozdrawiam Krzysiek

Zmieniająca się składka OC