Zmieniająca się składka OC

Data: 2019-02-28 13:02:58
Autor: ks
Zmieniająca się składka OC
On 2019.02.27 14:41, Kris wrote:
Wczoraj przeszukałem internet w sprawie ubezpieczenia renault Twingo
Najtaniej wyszło w AXA 449zł- zapisałem kalkulacje, dostałem melem link do tej kalkulacji
449zł w tym było uwzględnione 60% moich zniżek i 3% dodatkowo za zakup przez internet- żałuję że zrzutu ekranu nie zrobiłem
Dzisiaj kliknąłem w ten link i widzę kwotę 449zł w tym 3 % zniżki- czyli jak wczoraj
Chciałem kupić ale aby się upewnić że wszystkie dane poprawne kliknąłem w opcję "wróć do danych pojazdu" czy jakoś tak.
Wszystko było ok, nic nie zmieniałem kliknąłem dalej i widzę cenę 826zł
Tak to nie pomyłka- 826zł ale łaskawcy dopisali że w tym mam dodatkowe zniżki: 20% zniżki(nie wiem za co) 15% zniżki za zakup przez internet.
Oczywiście zrezygnowałem z zakupu i za dosłownie kilka minut telefon- Pani z Axa proponuje przeliczenie składki. Podałem jej nr kalkulacji o której wyżej pisze i przeliczamy. Wyszło jej 409zł.
Wstępnie się zgodziłem, poprosiłem o przesłanie potwierdzenia na maila.

Przesłała. Z ciekawości klikam w link który dostałem wczoraj z propozycją 446zł a dzisiaj zmienioną na 826zł i już nie działa.
Pokazuje się komunikat:"Przepraszamy, ale powrót do Twojego wyliczenia składki możliwy jest tylko dla wyliczeń, które nie zostały przekształcone w propozycję zawarcia umowy ubezpieczenia bądź w umowę ubezpieczenia."

Z ciekawości robię od nowa kolejne wyliczenie dla tych samych danych i wychodzi mi 628zł

Nie lubię jak się ze mną tak przygrywa więc zacząłem szukać innych ofert i dzisiaj wyszło najtaniej MTU- 391zł

Ja kiedyś miałem taką skaczącą cenę w jakimś sklepie rtv/komputerowym, za pierwszym wyszukiwaniem na danym komputerze cena była niższa, przy drugim rosła. Powtórzenie wyszukiwania na innym komputerze dawało taki sam rezultat. W tym przypadku zapewne zadziałały jakieś ciasteczka. Lepiej zabezpieczone są np. bilety lotnicze w skyscanner: wyszukiwanie czegoś konkretnego za każdym razem podbija zwracaną cenę tak +-10%, np. szukałem biletu na konkretny termin na Korfu, to za pierwszym razem znalazłem za +-400zł, kliknąłem w szczegóły, żeby zobaczyć godziny przelotów itp. Za parenaście minut chciałem kupić, w międzyczasie jeszcze przeglądałem bookinga, żeby poszukać kwatery, potem poszukałem jeszcze raz biletów, i już cena była około 450. Na drugi dzień już ponad 500, a powrotny za 2 tygodnie skoczył 2 razy w cenie na +-700. A to było tak ze 2 miesiące przed terminem wylotu. Loty drożały tylko na ten jeden konkretny termin, potem kupiłem w innym terminie, za pierwszym wyszukiwaniem, 2-3 tygodnie przed wylotem, cena była niższa niż za pierwszym razem, a termin wylotu różnił się o -tydzień, np szukałem za pierwszym razem na 14 a poleciałem 7.
Zwrócę jeszcze uwagę, że wtedy nie było rodo, ciasteczek i klikania zgody na przetwarzanie danych na każdej stronie :) teraz wszystko łączy konto googla lub inny facebook i wcale bym się nie zdziwił, jakby się okazało, ze np w czasie pierwszego szukania dostałeś normalna ofertę, a potem jakiś automat połączył dane po pesely, nr telefonu, mailu itp i nap znalazł, że wchodziłeś na jakieś strony, które Twój profil zaktualizowały o dane, które wskazują, że jesteś niebezpieczny :) np. szukałeś niedawno opon z indeksem prędkości 240km/h albo dobrego okulisty w okolicy? albo napisałeś 5 lat temu na grupie dyskusyjnej, że byłeś w Alpach na nartach na oponach całorocznych? dane nie były gotowe podczas pierwszej kalkulacji, a teraz się uzbierały. Albo za pierwszym razem nie byłeś zalogowany do konta na portalu społecznościowym (albo odwrotnie, bo np masz profil wskazujący na niskie ubezpieczenie, a dla klienta nieznanego jest wyższe).
pozdrawiam Krzysiek

Zmieniająca się składka OC