Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni

Data: 2010-06-17 13:50:40
Autor: Hants
Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni

No to teraz grzecznie czekaj, az Ci sie coś w tej skrzyni rozpieprzy. :-)

Data: 2010-06-17 08:15:21
Autor: Pszemol
"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1a19e6$1news.home.net.pl...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvbiu2.64c.1poczta.onet.pl...

No to teraz grzecznie czekaj, az Ci sie coś w tej skrzyni rozpieprzy. :-)

A czemu?
Przecież wymiana oleju to standardowa procedura obsługi
zalecana okresowo przez producenta. W czym problem ?

Data: 2010-06-17 14:31:45
Autor: kamil

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvclik.6d4.0poczta.onet.pl...
[...]

Tankowanie to tez standardowa procedura obslugi zalecana przez producenta - planujesz co dwa dni opisywac nam wizyty na stacji?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-17 08:37:18
Autor: Pszemol
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hvd842$kia$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wyspałeś się, Kamilku?

Data: 2010-06-18 00:39:21
Autor: DoQ
kamil pisze:

Tankowanie to tez standardowa procedura obslugi zalecana przez producenta - planujesz co dwa dni opisywac nam wizyty na stacji?

JA JA JA! Ja dzis sam zatankowalem na BP bezolowiowa 95!
A pozniej na wieczor zatankowalem jeszcze 2 browary. Oczywiscie przedtem samodzielnie zdemontowalem specjalnie do tego przeznaczonym narzedziem jednorazowe zatyczki umiejscowione u wylotu butelek :))

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-18 08:34:07
Autor: Pszemol

"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:hve8au$pv3$1mx1.internetia.pl...
kamil pisze:

[...]

Zachowujecie się jak przedszkolaki którzy sami już się nauczyli wiązać
sznurówki ale wciąż się śmieją z tych, którzy się tego uczą... Wydoroślij DoQ!

Data: 2010-06-18 15:42:30
Autor: DoQ
Pszemol pisze:

Zachowujecie się jak przedszkolaki którzy sami już się nauczyli wiązać
sznurówki ale wciąż się śmieją z tych, którzy się tego uczą... Wydoroślij DoQ!

Ale chcialem sie tylko pochwalić że zatankowałem!

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-17 17:01:36
Autor: Hants
Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvclik.6d4.0poczta.onet.pl...

A czemu?

Wymieniłem olej i filtr w swojej skrzyni, wyczyściłem nawet magnesiki z syfu. A teraz słyszę takie - początkowo szybkie, pożniej zwalniające "tsyktsyktsyk" podczas gwałtownych przyspieszeń bez kickdowna. Słyszalne tylko do momentu uzyskania porządanej prędkości. Albo pada mi skrzynia, albo konwerter.

Data: 2010-06-17 11:23:29
Autor: Pszemol

"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1a46a9news.home.net.pl...
[...]

No ale chyba nie sugerujesz że praca z nowym, czystym płynem
o nominalnych parametrach uszkodziła Ci skrzynię, co ?

Data: 2010-06-17 17:34:42
Autor: Hants
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvd0je.9vo.0poczta.onet.pl...

No ale chyba nie sugerujesz że praca z nowym, czystym płynem
o nominalnych parametrach uszkodziła Ci skrzynię, co ?

Wymiany dokonywane na czas - są poprawne i na pewno nie zaszkodzą. Ale wymiany po zbyt długim czasie - hmm. nie wiem. Jestem jednym z tych, ktorym padła uszczelka pod głowicą jakies 300 km po przejsciu z minerału na syntetyka (w silniku, nie skrzyni - oczywiscie)

Data: 2010-06-17 13:36:39
Autor: Pszemol

"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1a4e66$1news.home.net.pl...
[...]

Dlaczego nie wiesz? Im bardziej zużyty płyn tym ma gorsze parametry.
Od wymiany płynu na nowy zaczynają się wszystkie procedury diagnostyczne
przy naprawie skrzyni.

Jestem jednym z tych, ktorym padła uszczelka pod głowicą jakies
300 km po przejsciu z minerału na syntetyka (w silniku, nie skrzyni
- oczywiscie)

A gdyby dzień wcześniej padał deszcz to pogodę obwiniałbyś?

Data: 2010-06-18 09:54:22
Autor: Hants
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvd8d5.80c.0poczta.onet.pl...

Dlaczego nie wiesz? Im bardziej zużyty płyn tym ma gorsze parametry.
Od wymiany płynu na nowy zaczynają się wszystkie procedury diagnostyczne
przy naprawie skrzyni.

A wiedziałeś, ze zajechanego, zgrzanego i spoconego konia nie można od razu podstawić do koryta z nieograniczoną ilością wody, bo się nią po prostu udusi?

[...]

Wymian dokonywałem bardzo regularnie. Syntetyk był chyba 10 wymianą,a upg padła kilkaset kilometrów po fakcie. Coś się przepłukało i przepaliło w jej wyniku. Ale to już oftop.

Data: 2010-06-18 08:38:00
Autor: Pszemol

"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1b3439$1news.home.net.pl...
[...]

A co ma jedno z drugim wspólnego? Dobrze się czujesz? :-)

[...]

Zbieżność w czasie NIE OZNACZA związku przyczynowo skutkowego.

Data: 2010-06-18 08:25:03
Autor: Robson
Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
tylko do momentu uzyskania porządanej prędkości. Albo pada mi skrzynia,
albo konwerter.

Wiesz, tak mowic mozna o kazdym uszkodzeniu :), zostal ci jeszcze modul sterujacy i masz 100% skutecznosci diagnozy.
Ale moge cie pocieszyc, ze to niekoniecznie jest objaw zly, u mnie slychac takie terkotanie w roznych momentach, a jest to normalny objaw pracy elektrozaworu modulujacego cisnienie w ukladzie sterujacym skrzyni.

Data: 2010-06-18 09:58:19
Autor: Hants

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hvf3g3$hk9$1news.onet.pl...
[...]

:-) Dobre

Ale moge cie pocieszyc, ze to niekoniecznie jest objaw zly, u mnie slychac takie terkotanie w roznych momentach, a jest to normalny objaw pracy elektrozaworu modulujacego cisnienie w ukladzie sterujacym skrzyni.

Nie było tego wczesniej (przed wymianą), dzwięk jest zbyt metaliczny jak na mój gust, no i płyn trochę zmętniał i zbrązowiał po 30 tys autostradowych km. Ale dzięki za słowa otuchy :-)

Data: 2010-06-18 11:33:12
Autor: Robson
[...]

Po 30kkm olej nadaje sie do wymiany. A jesli wczesniej tego nie bylo (moze bylo a nie slyszales?) to trzeba jak najszybciej zdiagnozowac.

Data: 2010-06-18 17:03:34
Autor: Pszemol
"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1b3526$1news.home.net.pl...
Nie było tego wczesniej (przed wymianą), dzwięk jest zbyt metaliczny jak na mój gust, no i płyn trochę zmętniał i zbrązowiał po 30 tys autostradowych km. Ale dzięki za słowa otuchy :-)

A dodałbyś może informację co to za samochód i ile ma km na liczniku?

Data: 2010-06-19 08:53:01
Autor: Hants
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvg8t6.95g.0poczta.onet.pl...
[...]

Hyundai Sonata z lancerowym/galantowym 4g63 i skrzynką KM177, dobijam do 89 tys mil. Płyn wymieniałem przy jakiś 65 tyś mil. Auto mam od 47 tysiąca.

Data: 2010-06-19 07:11:34
Autor: Pszemol
"Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message news:4c1c775b$1news.home.net.pl...
[...]

To chyba za wcześnie aby mieć z automatem kłopoty...

Data: 2010-06-19 08:02:38
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hvhqj6.n8.0poczta.onet.pl...
[...]

A tak mi się teraz przypomniało - czy Hyundai nie daje przypadkiem
gwarancji do 100 tysięcy mil? Chwalą się tym w USA w reklamach TV...
Idź, sprawdź - może naprawią Ci coś jeszcze na gwarancji, póki czas.

Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni