Żmija

Data: 2010-08-16 11:32:06
Autor: knovak
Żmija
On 16 Sie, 20:26, "adamer" <adamer2WYTNI...@o2.pl> wrote:
Witam,
Na szlaku z Zawoji na Mosorny Groń spotkałem żmijkę (jej długość, to na oko
30 - 40 cm.). Nie wiem, czy jest to młoda żmija zygzakowata, czy może
gniewosz, a może jakaś inna bestyja...

Taż to pięknie wyrośnięty okaz padalca zwyczajnego...
Niegroźna jaszczurka bez nóg, słabo jej np. idzie przemieszczanie się
po asfalcie.
Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2010-08-16 20:55:33
Autor: adamer
Żmija
> [...]

Taż to pięknie wyrośnięty okaz padalca zwyczajnego...
Niegroźna jaszczurka bez nóg, słabo jej np. idzie przemieszczanie się
Dzięki - faktycznie spojrzałem w Googla, wypisz, wymaluj - padalec. Jak widać herpetologiem to ja nie jestem.
Pozdrawiam
Adam

Data: 2010-08-17 12:33:58
Autor: Xaltuton
Żmija
A to? Mlody okaz zmiji zygazokowatej?

http://www.xaltuton.com/wtfit.jpg

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

Data: 2010-08-17 11:52:11
Autor: Michał Wasiak
Ĺťmija
On Tue, 17 Aug 2010 12:33:58 +0200, Xaltuton wrote:
A to? Mlody okaz zmiji zygazokowatej?

http://www.xaltuton.com/wtfit.jpg

Ewidentnie. Ta faktycznie jest chyba mała, ale w ogóle
nasza żmija jest mała.

--
Michał Wasiak

Data: 2010-08-17 14:16:07
Autor: Xaltuton
Żmija
Michał Wasiak <mwasiak@wytnij.p.lodz.pl> wrote:

Ewidentnie. Ta faktycznie jest chyba mała, ale w ogóle
nasza żmija jest mała.

Tak sądziłem. Miała około pół metra i przemykała
przez drogę biegnącą do rezerwatu Sine Wiry w Bieszczadach. Lekko
zaczepiona nie syczała, tylko zwijała się w kłębek i pilnie obserwowała
 "agresora" :-)  Całe szczęscie, że droga była wtedy pusta.

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

Data: 2010-08-17 14:20:39
Autor: Michał Wasiak
Ĺťmija
On Tue, 17 Aug 2010 14:16:07 +0200, Xaltuton wrote:
Michał Wasiak <mwasiak@wytnij.p.lodz.pl> wrote:

Ewidentnie. Ta faktycznie jest chyba mała, ale w ogóle
nasza żmija jest mała.

Tak sądziłem. Miała około pół metra i przemykała

Jeśli poł metra, to prawie pełnowymiarowa była.

przez drogę biegnącą do rezerwatu Sine Wiry w Bieszczadach. Lekko
zaczepiona nie syczała, tylko zwijała się w kłębek i pilnie obserwowała
 "agresora" :-)  Całe szczęscie, że droga była wtedy pusta.

Żmija nie ma interesu, żeby być agresywną. Do tego, jeśli
było chłodno, to w ogóle była spowolniona. Kiedyś
zobaczyłem żmiję dopiero, jak odsuwała się od mojej nogi.
Prawie ją nadepnąłem, a byłem w sandałach chyba, a
najwyżej w trampkach.

Dobrze, że droga była pusta, bo może żaden oszołom jej nie ubił.

--
Michał Wasiak

Żmija