Data: 2012-03-18 14:16:03 | |
Autor: witek | |
Zmowa cenowa? | |
On 3/18/2012 12:05 PM, Marian Paździoch wrote:
Witam, Sprawą producenta jest po ile sprzeda towar detalistom. Ale sprawą producenta nie jest juz powiedzenie, jak będziesz sprzedawał poniżej stówy to nigdy już niczego u mnie nie dostaniesz. |
|
Data: 2012-03-19 10:24:49 | |
Autor: Marian Paździoch | |
Zmowa cenowa? | |
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jk5c9j$s4d$1inews.gazeta.pl...
Sprawą producenta jest po ile sprzeda towar detalistom. A co z franczyzą? Przecież tam też producent sprzedaje to innej firmie - z którą ma podpisaną umowę franczyzy/licencji/czegokolwiek - i ustala ceny. Pzdr. M. |
|
Data: 2012-03-19 10:42:52 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zmowa cenowa? | |
On Sun, 18 Mar 2012, witek wrote:
Sprawą producenta jest po ile sprzeda towar detalistom. Pytanie czy można mu tego zabronic. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-03-19 11:01:56 | |
Autor: spp | |
Zmowa cenowa? | |
W dniu 2012-03-19 10:42, Gotfryd Smolik news pisze:
Sprawą producenta jest po ile sprzeda towar detalistom. ' Prawo ochrony konkurencji zabrania narzucania dystrybutorowi sztywnych i minimalnych cen odsprzedaży. Zakazane są nie tylko działania polegające na bezpośrednim ustaleniu ceny odsprzedaży w umowie (bez względu na jej formę) lub w korespondencji handlowej, lecz także wszelkiego rodzaju działania zmierzające pośrednio do uzyskania wpływu na poziom ceny na sklepowej półce. Do takich pośrednich zakazanych metod należą: ustalanie sztywnej marży dla dystrybutora; ustalanie maksymalnej wysokości rabatu, którego może udzielić dystrybutor; uzależnianie przyznania rabatu lub zwrotu kosztów promocji od zachowania określonego poziomu cen półkowych; wstrzymanie dostaw, nakładanie kar umownych lub rozwiązanie umowy za nieprzestrzeganie ceny odsprzedaży itp. Dozwolone jest natomiast pod pewnymi warunkami rekomendowanie cen odsprzedaży lub ustalanie maksymalnych cen odsprzedaży, o ile taka cena nie jest w istocie ukrytą ceną sztywną lub minimalną. Nie wystarczy zatem napisać w umowie, że cena odsprzedaży towaru jest jedynie ceną rekomendowaną, jeżeli dystrybutor na mocy innych uzgodnień umownych będzie nagradzany za przestrzeganie rekomendowanego poziomu cen (np. przyznaniem dodatkowego rabatu) bądź też karany za jego nieprzestrzeganie (np. wstrzymaniem dostaw).' -- spp |
|
Data: 2012-03-20 11:26:01 | |
Autor: BETON | |
Zmowa cenowa? | |
a troche inna sytuacja....
Jest dwóch operatorów internetu w pewnej miejscowosci. DOgadują sie i ustalacją te same ceny na całym rejonie...wydawać by sie mogło- zmowa cenowa.. Ale na terenie tej miejscowosci jest też - niekonkurenycjny operator GSM ( plus i orange) czy ogolnopolska neostrada. Czy w takiej sytuacji mozna mowić o zmowie ? |
|
Data: 2012-03-20 09:41:31 | |
Autor: witek | |
Zmowa cenowa? | |
On 3/20/2012 5:26 AM, BETON wrote:
a troche inna sytuacja.... tak. dwie firmy sie dogadały co do wzajemnych cen. poczytaj na temat firm taksówkarskich we wrocławiu. Dostały kopa w d..., bo z jednej matrycy poszły wydurki naklejek z cenami dla różnych firm. |
|