Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki

Data: 2015-10-18 11:45:25
Autor: dsw
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Witajcie,

Co może być przyczyną, że zmywarka czasami nie wypłukuje tabletki?
Zdarza się tak 6/10 razy. Czasami zostaje 1/3-1/2 tabletki, czasami prawie cała. Niezależnie od programu i ilości załadowania.

Data: 2015-10-18 21:17:08
Autor: Olo
W dniu 2015-10-18 o 20:45, dsw pisze:
[...]

Ułożenie czegoś (np dużego talerza)w przedniej części zmywarki, iż blokuje lub uniemożliwia otworzenie się komory z tabletką lub uszkodzenie mechanizmu spustowego.

Grześ

Data: 2015-10-18 14:32:37
Autor: dsw
W dniu niedziela, 18 października 2015 21:17:20 UTC+2 użytkownik Olo napisał:
> [...]
Ułożenie czegoś (np dużego talerza)w przedniej części zmywarki, iż blokuje lub uniemożliwia otworzenie się komory z tabletką lub uszkodzenie mechanizmu spustowego.

Niezależnie od załadowania. Też myślałem, że może duże talerze, albo garnki... ale nawet przy małym załadowaniu małymi naczyniami czasami tak się zdarza. Myślałem, że też jest to wina górnego kosza, gdy nie jest dosunięty w głąb do końca, ale już teraz zwracam na to uwagę i również czasami nie wypłukuje tabletki. Mechanizm spustowy raczej działa, bo jednak klapka jest otwarta (słychać jak się otwiera w początkowych fazach mycia).

Data: 2015-10-19 20:10:37
Autor: wowa
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
On Sun, 18 Oct 2015 14:32:37 -0700 (PDT)
dsw <doslaw@gmail.com> wrote:

[...]

Wrzuć tabletkę bezpośrednio do komory. Robię tak i nie widzę jakiś negatywnych skutków.
Wojtek

Data: 2015-10-19 11:14:35
Autor: Zenek Kapelinder
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Po wstępnym oplukaniu jak wypompuje brudna wodę otwierasz drzwi i wrzucasz tabletke? Wydaje mi się ze zmywarki nie masz.

Data: 2015-10-19 20:43:57
Autor: wowa
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
On Mon, 19 Oct 2015 11:14:35 -0700 (PDT)
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:

Po wstępnym oplukaniu jak wypompuje brudna wodę otwierasz drzwi i wrzucasz tabletke? Wydaje mi się ze zmywarki nie masz.

Wrzucam od razu. Tabletka rozpuszcza się dość długo i to płukanie wstępne jej nie szkodzi. I mam wątpliwości czy jest w ogóle. Znaczy to płukanie, woda jest przecież w obiegu zamkniętym i usuwana dopiero przed końcowym płukaniem. Wojtek

Data: 2015-10-19 20:52:27
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 19 Oct 2015 20:43:57 +0200, wowa napisał(a):

[...]

Dokładnie tak samo postępuję i uważam, jak Ty.
Tyle że kiedy była awaria grzałki, a o tym jeszcze nie wiedziałam, to te
tabletki lub ich resztki znajdowałam na dnie zmywarki albo w filtrze. No i
się okazało właśnie, że grzałka padła.

--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-18 23:22:29
Autor: FEniks
[...]

A otwiera się dozownik na tabletki?

Jeśli tak, to - albo wina tabletki (z mojego doświadczenia - Somat, Ludwik oraz te z Lidla często się nie wypłukują), albo dozownik nie jest suchy, tabletka nasiąka i się przykleja, co utrudnia wypłukanie.

Odkąd przeszłam na tabletki jednej marki (tej tu nie wymienionej) już mi się nie zdarza niewypłukanie. No niestety.

Ewa

Data: 2015-10-18 14:30:19
Autor: dsw
W dniu niedziela, 18 października 2015 23:22:31 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
> [...]

Odkąd przeszłam na tabletki jednej marki (tej tu nie wymienionej) już mi się nie zdarza niewypłukanie. No niestety.

pojemnik się otwiera, jak wypłucze tabletkę to jest suchy.
Fakt, że przy tabletkach C. rzadziej się to zdarzało, ale też się zdarzało.
Zmywarka to whirpool 8700, czyste filtry i zraszacze.

Data: 2015-10-18 23:47:34
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 18 Oct 2015 11:45:25 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

[...]

Sprawdź, czy na pewno zmywarka grzeje wodę. Nierozpuszczona tabletka to
zwykle awaria grzałki - tak się zaczęła objawiać awaria grzałki w mojej
poprzedniej zmywarce. Nie wiedziałam o tym, bo nastawiam zmywarkę na noc,
aby rano były czyste naczynia. Najpierw rano były czyste, ale mokre i
nierozpuszczona (całkiem lub częściowo) tabletka, w końcu zaczęły być
tłuste oraz nadal niewysuszone, a wtedy mnie oświeciło: maszyna myła coraz
chłodniejszą wodą, w końcu zimną. Serwis to potwierdził. Grzałka do
wymiany.

Kupiłam nową zmywarkę, bo w poprzedniej moduł grzałki plus wymiana
kosztowałyby prawie tyle, co wartość sprzętu po 7 latach użytkowania.
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-18 15:45:42
Autor: dsw
W dniu niedziela, 18 października 2015 23:47:37 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]

tłuste oraz nadal niewysuszone, a wtedy mnie oświeciło: maszyna myła coraz
chłodniejszą wodą, w końcu zimną. Serwis to potwierdził. Grzałka do

Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)
Zmywarka jest w sumie nowa, z pół roku ma. Z Waszych podpowiedzi jedyne co mi wychodzi to to, że to wina tabletek. W związku z tym: jakie polecacie? Zwykle używałem tych na C. Ale nie 7w1superhiper tylko takie mniej marketingowe, 3, góra 4w1. Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

Data: 2015-10-18 15:54:45
Autor: Zenek Kapelinder
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Podstawowe pytanie to jakich programów czy programu uzywasz. jak krotki program to proszku trzeba uzywac.

Data: 2015-10-19 06:56:36
Autor: dsw
W dniu poniedziałek, 19 października 2015 00:54:46 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Podstawowe pytanie to jakich programów czy programu uzywasz. jak krotki program to proszku trzeba uzywac.

programy różne i krótkie i długie i automatyczne. Nie ma zależności od programu (na krótkich jest ~50/50 w zostawianiu tabletki)

Data: 2015-10-19 16:02:48
Autor: bbjk
W dniu 15-10-19 o 15:56, dsw pisze:

programy różne i krótkie i długie i automatyczne. Nie ma zależności od programu (na krótkich jest ~50/50 w zostawianiu tabletki)

A nie chciałbyś skontaktować się z serwisem? Doświadczony fachowiec może poradziłby telefonicznie, ewentualnie  przyszedłby zdiagnozować, to będzie chyba lepsze, niż taka tutaj zgadywanka?
--
B.

Data: 2015-10-19 08:18:13
Autor: FEniks
W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:
[...]

Ostatnio kupuję takie, które się wkłada razem z rozpuszczalną folią (finish quantum powerball) - przy nich nigdy mi się nie zdarzyło, żeby pozostały resztki.

Ewa

Data: 2015-10-19 15:37:13
Autor: radekp@konto.pl
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Sun, 18 Oct 2015 15:45:42 -0700 (PDT), w
<e2db1387-72cd-4595-afed-3795b948c81d@googlegroups.com>, dsw <doslaw@gmail.com>
napisał(-a):

Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)
Zmywarka jest w sumie nowa, z pół roku ma. Z Waszych podpowiedzi jedyne co mi wychodzi to to, że to wina tabletek.

Tabletki złapały wilgoć? Tabletka, która złapała wilgoć, a potem wyschła,
ciężko się rozpuszcza. Pomogło wkładanie ich do szczelnego pojemnika. Z
autopsji.

Data: 2015-10-19 06:57:48
Autor: dsw
W dniu poniedziałek, 19 października 2015 15:42:21 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

napisał(-a):

> Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)
> Zmywarka jest w sumie nowa, z pół roku ma. > Z Waszych podpowiedzi jedyne co mi wychodzi to to, że to wina tabletek. Tabletki złapały wilgoć? Tabletka, która złapała wilgoć, a potem wyschła,
ciężko się rozpuszcza. Pomogło wkładanie ich do szczelnego pojemnika. Z
autopsji.

mogły złapać, gdy każda jest z osobna zapakowana w folię?

Data: 2015-10-20 11:20:47
Autor: radekp@konto.pl
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Mon, 19 Oct 2015 06:57:48 -0700 (PDT), w
<ad488020-7a44-4a91-8d06-a3011c38d55c@googlegroups.com>, dsw <doslaw@gmail.com>
napisał(-a):

> ciężko się rozpuszcza. Pomogło wkładanie ich do szczelnego pojemnika. Z
> autopsji.

mogły złapać, gdy każda jest z osobna zapakowana w folię?

A to raczej nie :). Ja miałem luzem. Spróbuj zmienić tabletki.

Data: 2015-10-20 13:23:20
Autor: Jarosław Sokołowski
radekp@konto.pl pisze:

mogły złapać, gdy każda jest z osobna zapakowana w folię?

A to raczej nie :). Ja miałem luzem. Spróbuj zmienić tabletki.

Z czerwonych na niebieskie, czy odwrotnie?

Jarek

--
You take the blue pill, the story ends, you wake up in your bed and believe
whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland

Data: 2015-10-21 07:34:22
Autor: wolim
radekp@konto.pl pisze:

mogły złapać, gdy każda jest z osobna zapakowana w folię?

A to raczej nie :). Ja miałem luzem. Spróbuj zmienić tabletki.

Z czerwonych na niebieskie, czy odwrotnie?

Z tabletek na czopki :)

Data: 2015-10-20 11:21:27
Autor: radekp@konto.pl
napisał(-a):

> ciężko się rozpuszcza. Pomogło wkładanie ich do szczelnego pojemnika. Z
> autopsji.

mogły złapać, gdy każda jest z osobna zapakowana w folię?

Aha, pomogło mi też to co sugeruje p0li - złamanie tabletki.

Data: 2015-10-19 18:31:16
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:45:42 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

Jeżeli to ta sama grzałka co grzeje w sensie suszy, to grzeje:)

Tego to ja nie wiem. A z tym "rodzajem tabletek" to przesada - testowałam
wszystkie tu wymienione firmy, włącznie z tymi z "cudowną" folią
rozpuszczalną", łamaniem na pół itp. --
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-23 22:00:18
Autor: cef
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:

Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

Data: 2015-10-23 15:12:27
Autor: dsw
W dniu piątek, 23 października 2015 22:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:
W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:

> Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

zdaje sie, ze coś koło 30gr

Data: 2015-10-19 15:51:02
Autor: t-1
W dniu 18.10.2015 o 20:45, dsw pisze:
[...]

Może są zapchane niektóre otwory w spryskiwaczu?

Data: 2015-10-19 06:57:06
Autor: dsw
W dniu poniedziałek, 19 października 2015 15:51:03 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
Może są zapchane niektóre otwory w spryskiwaczu?

Wszystko przeczyszczone

Data: 2015-10-19 16:36:56
Autor: p0li
T->Dnia 2015-10-18 20:45:25 niejaki dsw napisał:
Witajcie,

Co może być przyczyną, że zmywarka czasami nie wypłukuje tabletki?

miałem podobne objawy (siemens jakiś tam + tabletki różnych firm)

nie wnikałem w przyczyny ale zacząłem tabletki przed włożeniem łamać na pół

pomogło

dla tych co wolno czytają - po złamaniu wkładam _obie_ połówki tabletki do
pojemnika ;) --
P0zdrawiam p0li

Data: 2015-10-19 19:30:29
Autor: Sebastian Biały
On 2015-10-18 20:45, dsw wrote:
Co może być przyczyną, że zmywarka czasami nie wypłukuje tabletki?

U mnie dla odmiany był to wilgotny pojemnik na tabletkę. Wkładasz szklankę, coś skapnie, wkładasz tabletke i ona się przylepia. Na tyle skutecznie że nie da rady sama wyslizgnąc się. Przodowały w tym szczególnie cośtam quantum z samorozpuszczalną powłoką "jak gdyby folia". Kropla cieczy w pojemniku i po sprawie. Zaschnięte na amen.

Data: 2015-10-19 21:45:18
Autor: wolim
[...]

A wypada z pojemnika, czy po zakończeniu mycia nadal w nim siedzi?
Tabletka powinna wypaść po otwarciu pojemnika. Jak nie wypada, to przed wstawieniem mycia i wrzuceniem piguły musisz osuszyć pojemnik, bo inaczej się przykleja i przez to może się nie rozpuszczać do końca.

Zresztą - zawsze możesz stosować proszek. Wychodzi taniej i nie ma kłopotów z rozpuszczaniem :)
Albo płyn.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-10-19 12:52:46
Autor: dsw
W dniu poniedziałek, 19 października 2015 21:46:14 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
> [...]

Zresztą - zawsze możesz stosować proszek. Wychodzi taniej i nie ma kłopotów z rozpuszczaniem :)

Zwrócę uwagę na suchość pojemnika. To, że tabletka nie wypada może być faktycznie tym, że podczas załadunku jakaś kropla z naczynia wpada do pojemnika. Jeżeli tak jest faktycznie, to wstydźcie się WY, projektanci takich maszyn!(że tego nie przewidzieliście) :)

Data: 2015-10-19 22:34:31
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 19 Oct 2015 12:52:46 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

[...]

A może po prostu uszczelka w SUCHYM pojemniku przepuszcza wodę podczas
mycia wstępnego - i przy zasadniczym już tabletka przylepiona?
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 08:47:22
Autor: Miroo
[...]

Na kilkaset myć zdarzyło mi się to ledwie kilka razy, przy czym podejrzewam, że większość z jednego powodu - tabletka spadając zawisła, bo nie zmieściła się w szparze między talerzami, a brzegiem szuflady.
Od kiedy pilnuję, aby w tym miejscu był 1-2 małe talerzyki i tabletka spada na dno to problemu nie ma.
Używałem tabletek Finish, Somat, Fairy, Lidlowych, w większości typu AllInOne (lub czasami lepszych, ale nie przekraczam ceny 60gr/szt). W folii rozpuszczalnej i bez. Soli i nabłyszczacza nie używam. Program automatyczny (ponad 130 minut, z czego około połowa to suszenie). Kilka razy korzystałem z programu krótkiego i też nie było problemu, ale krótki program jest mało przydatny, bo naczynia pozostają mokre.

Nie stwierdziłem nigdy przypadku przyklejenia się tabletki do pojemnika mimo iż bardzo często jest mokry (bo z kubka kapnęło). Tabletki wkładam bezpośrednio przed myciem.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-21 12:25:46
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 08:47:22 +0200, Miroo napisał(a):

Używałem tabletek Finish, Somat, Fairy, Lidlowych, w większości typu AllInOne (lub czasami lepszych, ale nie przekraczam ceny 60gr/szt). W folii rozpuszczalnej i bez. Soli i nabłyszczacza nie używam.

Jeśli masz twardą wodę, to raczej używaj soli, bo wysiądzie system
zmiękczający. Ja używam, pomimo tabletek ileś tam w jednym - bo mam bardzo
twardą wodę. Używam też nabłyszczacza.

Kilka razy korzystałem z programu krótkiego i też nie było problemu, ale krótki program jest mało przydatny, bo naczynia pozostają mokre.

No i to własnie dlatego, że nie używasz nabłyszczacza - jest to preparat
zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 13:17:30
Autor: krys
Ikselka wrote:

[...]

To tylko częściowa prawda. Na krótkim po prostu nie ma suszenia. U mnie pomimo użycia nabłyszczacza na tym programie też naczynia pozostają mokre.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-10-21 15:12:54
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-21 o 12:25, Ikselka pisze:
[...]

Jakbym potrzebował, to bym używał :)
Czajnik odkamieniam raz na pół roku, a może i raz na rok, chociaż osad jest mniejszy niż w "pracowym" czajniku po kilku dniach.

[...]

Bardziej mi chodzi o wodę w denkach kubków lub innych "zakamarkach" niż ogólną mokrość, bo to samo z siebie nie wyschnie w rozsądnym czasie.

Nabłyszczacz jest mi zbędny, szklanki i kieliszki lśnią jak w reklamach :)

Pozdrawiam

Data: 2015-10-21 14:24:15
Autor: Zenek Kapelinder
Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Do zmywarek żeby woda w denkach kubków nie zostawała są inaczej robione kubki. Maja odpływ zrobiony.mam takie dwa i resztę do ręcznego mycia. W miarę zużywania podmianka będzie na dedykowane.

Data: 2015-10-22 11:23:02
Autor: Miroo
[...]

Niestety kubków z odpływem jest zdecydowanie mniej w ofercie. Zresztą kubków nie kupujemy, a szybko ich przybywa przy różnych okazjach - prezenty od znajomych, upominki przy różnych okazjach (promocje, konkursy, szkolenia, pamiątki, ...). Żaden z nich nie ma odpływu.

Nie cierpię jednak mocno z tego powodu, bo zwykle wszystko ładnie wysycha, a jak nie wyschnie to wystarczy przejechać po denkach ręcznikiem papierowym.
Gorzej z zakamarkami w garnkach "stainless" z podwijanymi brzegami i uchami z zawiniętej blachy. Są denerwujące, bo nie można ich wprost do szafy schować, tylko trzeba odstawić na suszarkę lub kuchnię do obcieknięcia. Garnki są starsze od zmywarki i pewnie ją jeszcze przeżyją.

Pozdrawiam

Data: 2015-10-22 16:53:40
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 22 Oct 2015 11:23:02 +0200, Miroo napisał(a):

[...]

Też przejeżdżam wokół tych brzegów ścierką lub papierem.
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-23 08:17:38
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-22 o 16:53, Ikselka pisze:
[...]

To niewiele daje, bo nie chodzi mi o wywinięcie, takie jak w garnkach emaliowanych, ale zawinięcie brzegu o co najmniej 360 stopni. Woda z tego wypływa stopniowo, zależnie od kąta pochylenia garnka.
A piszę o tym, żeby przestrzec tych co jeszcze garnków nie kupili :)
Problem jest również z popularnymi szklanymi pokrywkami - woda wchodzi pod uchwyt (pod taką okrągłą blaszkę) i się tam kisi... a potem spływa do garnka przy gotowaniu.

Pozdrawiam

Data: 2015-11-06 09:03:34
Autor: XL
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> Wrote in message:
[...]

Owszem, jest to paskudne. Dlatego po każdym umyciu poluzowuję
 śrubeczkę i  trzymam pokrywkę tak, aby woda spłynęła stamtąd,
 dodatkowo przykładam do miejsca spływania zwitek ręcznika
 papierowego, co natychmiast odciąga całą wodę.

--
XL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-10-21 15:21:37
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:12:54 +0200, Miroo napisał(a):

[...]

OMG, ja muszę raz w tygodniu :-((((

[...]

Nazwa jest myląca - on de facto nie służy do nabłyszczania, lecz do tego,
żeby woda natychmiast spływała, a wtedy nie ma zacieków :-)
Ja niestety muszę używać, woda u nas jest twarda ponad wszelkie normy...
Każda kropla np na stali pozostawia biały punkt. Ech... :-(((