Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?

Data: 2009-02-22 11:29:26
Autor: /// kaszpir ///
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
Witam !

Wczoraj kupiłem zmywarkę Amica 45cm. Wczoraj przerabiałem szafkę i instalowałem zmywarkę a dziś zaczynamy ją używać.

Kupiłem na "poczatek" polecane kostki do zmywarek z Lidla (W5).

Czy do mycia naczyń starczy włożenie samej jednej kostki ? Czy muszę coś jeszcze innego kupować (sól,nabłyszczacz i itd ?)

Bo rozumiem że te kostki zawierają wszystkie wymagane do prawidłowego mycia naczyć detergrenty i dodatki ?

Jeśli nie to czy muszę coś jeszcze kupić ?

Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku soli i nabłyszczacza ?

Data: 2009-02-22 11:43:12
Autor: Jan Werbiński
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?

Przeczytaj instrukcję i nie ośmieszaj się.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-02-22 12:18:13
Autor: robercik-us
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
/// kaszpir /// pisze:
Witam !

Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku soli i nabłyszczacza ?

Marka w5 oferuje również sól i nabłyszcz... Kup to może... :-) i wsyp tam, gdzie powinno być :-))). Tak będzie lepiej. Kontrolki przestaną świecić, a zmywarka zacznie działać poprawnie.

pozdrawiam
robercik-us

Data: 2009-02-22 12:27:39
Autor: Qrczak
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
W Usenecie /// kaszpir /// <as@as.pl> tak oto plecie:

[...]

Oczekujemy sprawozdania z efektów zmywania jeszcze :-P

Qra,

Data: 2009-02-22 14:34:11
Autor: /// kaszpir ///
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
Oczekujemy sprawozdania z efektów zmywania jeszcze :-P

mimo ze w zmywarce nie było soli ani nabłyszczacza a jednie włozona jedna kostka do zmywarek z lidla to naczynia wyszły lsniace. Szklanki po herbacie idealnie czyste i błyszczace.

pojechałem jednak i kupiłem sól i nabłyszczacz i wsypałem go do zmywarki.

troche nie rozumiem. Jesli potrzebna jest sól i nabłyszczacz to po co kupowac te tabletki do zmywarki jesli za sporo nizsza cene ozna kupic zwykły proszek do zmywarek ???

Data: 2009-02-22 14:38:25
Autor: Sierp
/// kaszpir /// pisze:
troche nie rozumiem. Jesli potrzebna jest sól i nabłyszczacz to po co kupowac te tabletki do zmywarki jesli za sporo nizsza cene ozna kupic zwykły proszek do zmywarek ???

czy przeczytales instrukcje obslugi?

Sierp

Data: 2009-02-22 14:54:57
Autor: /// kaszpir ///
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
czy przeczytales instrukcje obslugi?

przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o zwykłego proszku.

Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

Data: 2009-02-22 16:41:36
Autor: Qrczak
> [...]

przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o zwykłego proszku.

Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

Które kostki W5 kupiłeś? Te zwykłe nie zawierają w sobie elementu nabłyszczającego. A sól nie ma służyć naczyniom a zmywarce.
A jak instrukcja nie pomaga, to sobie w archiwum grupy poszukaj, bo już parę kłótni na ten temat było :-)

Qra

Data: 2009-02-22 16:53:32
Autor: Sierp
/// kaszpir /// pisze:
czy przeczytales instrukcje obslugi?

przeczytalem i mimo to nie rozumiem w czym lepsze są te "tabletki" o zwykłego proszku.

Tu i tu wymagany jest nabłyszczacz i sól.

a kto ci powiedzial, ze lepsze?
w instrukcji do twojej zmywarki jest takie zdanie

"Najlepsze efekty uzyskuje się, stosując oddzielny detergent, nabłyszczacz i sól do zmiękczania wody."

wiec skad ci to "lepsze" sie wzielo i szukasz uzasadnienia dla niego?

I nie chce tu "flame'a" wywolywac nad wyzszoscia swiat bozego narodzenia nad wielkanoca - mnie tam bez roznicy co kto uzywa i co jest lepsze,
dla mnie to jest zamienne.

U mnie w zmywarce jak sie uzywa kostek, mozna po prostu wylaczyc diody
alarmujace o niskim poziomie nablyszczacza i soli i juz - nablyszczacza sie wtedy nie dodaje, a sol w zaleznosci od twardosci wody

Sierp

Data: 2009-02-22 20:13:25
Autor: /// kaszpir ///
Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
wiec skad ci to "lepsze" sie wzielo i szukasz uzasadnienia dla niego?

Ok. ok :)

Po prostu zrobiliśmy dziś mycie naczyń przy użyciu samej kostki z Lidla (jakaś 2 fazowa) (tania) i z efektu umycia bez soli i bez nabłyszczacza byliśmy bardzo zadowoleni (brudne od herbaty szklanki).

Kupiłem w Careefourze jakis tani proszek do mycia w zmywarce (3zł za 600g) i jakis tani nabłyszczacz (3zł) i sól do zmywarki (Ludwik) (7zł) i użyliśmy tego wszystkiego i ... efekt znów bardzo dobry :)

Chyba więc damy sobie spokój z "kostkami" bo po co przepłacać ;) jak nie widać różnicy :)

Po prostu czytałem na forum że stosując kostki 3in1 (lub więcej in 1 ;) można dać sobie spokój z solą i nabłyszczaczem bo one je zawierają ...

dla mnie to jest zamienne.

Ja w temacie zmywarek "raczkuję" . Mi wszystko jedno czy to tabletka czy osobno proszek , nabłyszczacz i sól.  Przeczytałem na grupach dyskusyjnych że starczy sama tabletka , ale chyba nie będę ryzykował sprawności zmywarki dla 7zł ...

Data: 2009-02-23 10:00:20
Autor: Jeffrey
/// kaszpir /// wrote:

[...]

proszek czy tabletka do zmywarki to piasek i detergent
jeżeli producent dodaje soli do tabletki to jest dla niego czysty zysk bo sól jest tania
a skoro doda soli to przy tej samej wadze tabletki może dać mniej detergentu
teraz pozostaje tylko odpowiednio wcisnąć ciemnotę nabywcy
jeffrey

Data: 2009-02-23 12:03:50
Autor: witek

Użytkownik "Jeffrey" <spass.wyciep@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gntoma$m1t$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Soli nikt do tabletek nie dodaje, bo to nie ma sensu.
Sól służy do regeneracji żywicy jonowymiennej, która
zmiękcza wodę.
W tabletkach mogą być co najwyżej substancje zmiękczające,
czyli fosforany.
Ponieważ procedura zmiękczania wody w zmywarce jest
zbyt skomplikowana, aby ją zrozumiał przeciętny użytkownik,
to marketoidy posługują się stwierdzeniami typu "tabletki
zawierają dodatek z funkcją soli".

Witek

Data: 2009-02-23 19:29:28
Autor: doslaw
Zmywarka - czy ten "�������� ���������
/// kaszpir /// pisze:

Czy sama kostka starczy i nie przejmowaĂŚ siĂŞ ÂświecÂącymi kontrolkami braku soli i nabÂłyszczacza ?

starczy to może być uj po 70-tce

przeczytaj instrukcje i zdaj relacje

Data: 2009-02-23 21:53:19
Autor: Sebcio
/// kaszpir /// pisze:

Czy do mycia naczyń starczy włożenie samej jednej kostki ? Czy muszę coś jeszcze innego kupować (sól,nabłyszczacz i itd ?)

Sól w zmywarce służy do okresowej regeneracji pewnego elementu zmywarki (tzw. wymiennika jonowego), który odpowiada za zmiękczanie wody. Nie ma ona żadnego wpływu na efekt samego cyklu mycia, po prostu miękka woda powoduje że na grzałce nie osadza się kamień, dużo wydajniej działają także detergenty.

Wymiennik jonowy zmiękcza wodę, ale nie usuwa z niej składników mineralnych. Po prostu zamienia trudno rozpuszczalne związki wapnia i magnezu na dużo łatwiej rozpuszczalne związki sodu. Dlatego w cyklu płukania i suszenia potrzebny jest nabłyszczacz, który zmniejszając napięcie powierzchniowe powoduje równomierne zwilżanie mytych naczyń wodą. Nie tworzą się więc krople, które odparowując zostawiają brzydkie ślady. Poza tym woda z nabłyszczaczem dużo łatwiej spływa z naczyń i w efekcie po wysuszeniu mamy czyste szkło... z odrobiną związków powierzchniowo czynnych, którymi de facto nabłyszczacz jest :) Dlatego nadmiar nabłyszczacza dodaje się do efektu korozji szkła, przyspieszając matowienie szkła.

Bo rozumiem że te kostki zawierają wszystkie wymagane do prawidłowego mycia naczyć detergrenty i dodatki ?

Kostki to głównie pic marketingowy, który wcale nie jest optymalnym rozwiązaniem (za to jest drogi). Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie soli wsypanej tam gdzie trzeba, nabłyszczacza tam gdzie trzeba i proszku do zmywarek, również we właściwym miejscu. No i pozwolenie zmywarce stosowania właściwych rzeczy we właściwym cyklu, we właściwym momencie.

W praktyce przekonasz się że to podejście jest najtańsze i najbardziej efektywne. Kostki są dla tych ludzi, którzy wierzą że napis "7-in-1" na opakowaniu poparty odpowiednio wysoką ceną czyni cuda z naczyniami ;)

Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku soli i nabłyszczacza ?

Przede wszystkim, jak koledzy wspomnieli, należy stosować się do instrukcji obsługi. Bardzo ważne jest też ustawienie zmywarki w taki sposób, aby:

* ustawienie twardości wody odpowiadało rzeczywistej twardości wody - złe ustawienie może powodować albo pozostawanie osadów na naczyniach (oraz na grzałce), albo przyspieszone zużycie soli.
* dozowanie nabłyszczacza było minimalne, zapewniające oczekiwany efekt - nadmiar nabłyszczacza powoduje przedwczesne matowienie naczyń.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?