Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?

Data: 2010-08-25 16:07:53
Autor: Przesmiewca
Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

Ostatnio obserwuje się tendencję do podłączania zmywarek do instalacji ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).
Wysłucham za i przeciw.

Niektore zmywarki maja odzysk ciepla z brudnej wody wylewanej do rur,
wiec  wjakis posob mozna zneutralizwoac ubytek energii (o ile dla ciebie 1kwh za mycie to tak duzo)
Osobiscie cieplej wody bym nie uzywal do czegos innego niz tylko prania i mycia sie, albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
W praktyce woda taka moze byc zanieczyszczona i wodociagi
nie zalecaja jej do celow spozywczych. Do czajnika lejesz goracą wode czy
zimna?

Data: 2010-08-25 16:58:54
Autor: mk
Przesmiewca pisze:
albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

Data: 2010-08-25 17:33:03
Autor: ąćęłńóśźż
Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.

-- -- -

Data: 2010-08-26 13:58:33
Autor: gucio

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:i53d26$c07$1news.net.icm.edu.pl...
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.

nie kolego, ponieważ średnio raz w miesiącu podgrzewa się wodę (ustawiasz sobie to na sterowniku węzła) do 60oC by je zabić (szczególnie chodzi o bakterię Legionnella)

Data: 2010-08-26 14:04:56
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:58:33 +0200, gucio napisał(a):

[...]

A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
przestaje się namnażać.

Data: 2010-08-26 14:40:25
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1hsc6gc7imca2$.a3bbcne9veix.dlg40tude.net...
[...]

Jak zwykle nie masz racji. Polecam wikipedię.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-26 14:43:52
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?

> A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
> przestaje się namnażać.

Jak zwykle nie masz racji.

Daj spokoj, Ikselka zawsze ma racje.

Starchu S.

Data: 2010-08-26 15:00:09
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:40:25 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.

Data: 2010-08-27 12:24:43
Autor: mk
Ikselka pisze:

Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.
W przypadku tego hasła jest podana istniejąca bibliografia.

Data: 2010-08-27 12:31:53
Autor: mk
ąćęłńóśźż pisze:
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.
To samo powiedzieć o zmywarce-jest miejscem, gdzie mnożą się bakterie, które można zlikwidować przez odpowiednią temperaturę lub chemiczny środek dezynfekcyjny.

Data: 2010-08-26 18:32:21
Autor: Przesmiewca
mk <dwaskrzydla@tlen.pl> napisał(a):

Przesmiewca pisze:
albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

masz racje
co nie zmienia faktu jej zabrudzenia

Data: 2010-08-26 13:56:43
Autor: gucio

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:2g8a761ucish1r9ga8ktpg5nrujo7v3e2g4ax.com...

[...]

Sorki ale widzę nie masz pojęcia o energetyce cieplnej. Jako, że pracuję w takowej podpowiem, że:

1. Temperatura zasilania w ciepłowni wacha się od ok. 65oC (w lato) do 125 oC (w zimę). Ten czynnik dopływa do węzłów cieplnych w których to podgrzewa się zimną wodę z wodociągu do temp. zadanej na sterowniku węzła (zazwyczaj do 50oC z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie Legionelli). Tak więc woda z ciepłowni nie leci w kranach
 tylko poprzez wyminnik ciepła podgrzewa nam wodę wodociągową. Więc o jakim zanieczyszczeniu piszesz?

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:2g8a761ucish1r9ga8ktpg5nrujo7v3e2g4ax.com...

Do czajnika lejesz goracą wode czy zimna?

oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za gaz i tak płacę ryczałtowo ;) Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w czajniku na gazie :)

Data: 2010-08-26 14:03:55
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:56:43 +0200, gucio napisał(a):

z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie Legionelli).

A powinno się - do 85 stC. W temeraturze powyżej 60 stC dopiero przestaje
się namnażać.

Data: 2010-08-26 14:08:00
Autor: gucio

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1qbsnwyrhc6i5.ey1tw4dym87m.dlg40tude.net...
[...]

pisałem z zozpędu i pomyliłem się o 5oC :) Powyżej w poście napisałem już poprawnie :) Cyt. z Wikipedii " (...) bakterie Legionella w temperaturach wyższych niż +60 °C, nie tylko się nie namnażają, ale szybko giną (...)"

Data: 2010-08-26 14:58:51
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:08:00 +0200, gucio napisał(a):

[...]

Nieścisłość, jak to w Wiki: powyżej 85 stopni C.

Data: 2010-08-26 14:12:22
Autor: strachu S.
[...]

U nas się nie wacha, choc wystepuja wahania.

z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC

Hmm, w innym miejscu podawałeś 60°C.
Ponadto:

"Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 70 °C"
cytat za:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

Starchu S.

Data: 2010-08-26 19:02:06
Autor: Przesmiewca
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

[...]

O takim:
"Czy można używać do celów spożywczych ciepłą wodę z kranu?
Wodociągi Białostockie dostarczają tylko wodę zimną, do wodomierza głównego. Aby uzyskać ciepłą
wodę, Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej lub administratorzy budynków przepuszczają wodę
wodociągową przez wymienniki ciepła i nie ma pewności, że po zachodzących tam procesach będą
spełnione wymogi wody pitnej. Wody ciepłej z kranu nie powinno się stosować do celów spożywczych"

cytat ze strony wodociagow

Data: 2010-08-26 19:06:29
Autor: Przesmiewca
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za gaz i tak płacę ryczałtowo ;)

to jest powod? to ile tej wody pijesz, ze to robi roznice? litosci

Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w czajniku na gazie :)

w wyzszej temperaturze jest  szybsza korozja rur
nawet jesli woda jest czysta u zrodla, po drodze juz taka nie musi byc

pozwol wodzie zimnej i goracej z kranu parokrotnie odparowac
zobaczysz roznice na dnie

wiec... smacznego, ja tam wole lac zimna

Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?