Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Data: 2010-08-25 11:17:10
Autor: gucio
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Ostatnio obserwuje się tendencję do podłączania zmywarek do instalacji ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).
Wysłucham za i przeciw.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-25 11:43:04
Autor: Kris

Użytkownik "gucio" <dgucio@op.pl> napisał w wiadomości news:4c74df96$0$22792$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Poczytaj w instrukcji zmywarki jakie podłączenie dopuszcza producent
Ja mam podłączone do ciepłej wody(zmywarka Elektrolux) i nic niepokojacego nie zauważyłem

Data: 2010-08-25 12:00:56
Autor: ąćęłńóśźż
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Jeśli ciepła woda jest płatna od m3 to ponoć się nie opłaca podłączać do ciepłej.
Do suszenia (wymiennik) im zimniejsza woda tym lepiej.

-- -- -

Data: 2010-08-25 12:30:35
Autor: Panslavista
"gucio" <dgucio@op.pl> wrote in message news:4c74df96$0$22792$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W przeciwieństwie do prania zmywanie nie jest krytyczne temperaturowo. Ciepła woda jest lepsza.

Data: 2010-08-25 17:22:12
Autor: ąćęłńóśźż
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Dokładnie na odwrót.
Pralkę miałem na ciepłą wodę i prała jak szatan.

-- -- -

Data: 2010-08-25 17:25:46
Autor: Panslavista

"ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> wrote in message news:i53cdq$asi$1news.net.icm.edu.pl...
Dokładnie na odwrót.
Pralkę miałem na ciepłą wodę i prała jak szatan.

    Widzę, że nie znasz się na praniu. Mogła tak prać, o ile do prania wstępnego używała chłodnej wody. Pranie w gorącej wodzie natychmiast powoduje utrwalenie się niektórych zabrudzeń. Po to tez się wiele rzeczy moczy przed praniem. Szkoda, że w nowych pralkach nie ma programu "zamaczanie" jak w mojej pierwszej pralce produkcji NRD.

Data: 2010-08-25 17:34:53
Autor: ąćęłńóśźż
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Tak ale zauważ, że nowoczesne proszki nie chcą namaczania.

Białko się ponoć utrawala od gorącego, ale szkoda że moja "gorąca" pralka tego nie wiedziała, wszystko było czyste jak nigdy.

-- -- -

Data: 2010-08-25 17:41:30
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:i53d5j$c3j$1news.net.icm.edu.pl...
> [...]

| Szkoda, że w nowych pralkach nie ma programu "zamaczanie" jak w mojej pierwszej pralce produkcji NRD.

Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-25 22:36:44
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 25 Aug 2010 17:41:30 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

Ten program mam w... misce. Przed praniem :-)

Data: 2010-08-25 23:12:16
Autor: Panslavista

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:p9i743zupniz$.11qpeifmi79hz.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 25 Aug 2010 17:41:30 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

Ten program mam w... misce. Przed praniem :-)

He..he, ,a jak będzie musiał twój aktualny?

Data: 2010-08-26 08:15:01
Autor: Jan Werbiński
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4c758730$0$27042$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Stać jš na kolektory, a pierze w misce... hue hue

Data: 2010-08-26 12:51:45
Autor: Ikselka
Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:15:01 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c758730$0$27042$65785112news.neostrada.pl...

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:p9i743zupniz$.11qpeifmi79hz.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 25 Aug 2010 17:41:30 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Moja ma. Po wł±czeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

Ten program mam w... misce. Przed praniem :-)

He..he, ,a jak będzie musiał twój aktualny?

Stać ją na kolektory, a pierze w misce... hue hue

Namaczam ad hoc przed planowanym praniem to, co wymaga namaczania. W pralce
nie namaczam, bo uĹźywam jej tylko na drugiej taryfie i zaleĹźy mi na czasie.
Proste? - oszczędność. Może właśnie dlatego stać mnie na kolektory.

Data: 2010-08-26 12:56:15
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:pcwtgvw6qw4u.19puaw6nrztp4$.dlg40tude.net...
[...]

Ja też używam na drugiej i nie muszę używać miski. Można namoczyć w pralce na kilka sposobów.

Data: 2010-08-26 13:43:04
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 12:56:15 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Moczyć wszystko hurtem, niezależnie od tego, czy dana tkanina tego wymaga,
czy nie? Czy moczyć tylko to, co potrzeba, a potem pilnowac czasu,
przerywać pracę pralki, otwierać ją i dokładać resztę nie wymagającą
moczenia? - jedno i drugie bez sensu. Dlatego nie stać Cię na kolektory ;-P

Data: 2010-08-28 13:32:12
Autor: Irokez
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:4c76067b$0$22802$65785112news.neostrada.pl...

Ten program mam w... misce. Przed praniem :-)

He..he, ,a jak będzie musiał twój aktualny?

Stać jš na kolektory, a pierze w misce... hue hue

Dlatego jš stać na kolektory. Proste no nie?

--
Irokez

Data: 2010-08-28 14:26:13
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

> Stać jš na kolektory, a pierze w misce... hue hue

Dlatego jš stać na kolektory. Proste no nie?

Ale nie stac na podpaski, skoro musi te gacie kwria zbrukane namaczac.

Strachu S.

Data: 2010-08-28 16:45:33
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:63df.000001ff.4c790065newsgate.onet.pl...

> Stać jš na kolektory, a pierze w misce... hue hue

Dlatego jš stać na kolektory. Proste no nie?

Ale nie stac na podpaski, skoro musi te gacie kwria zbrukane namaczac.

Jeszcze te parę miesięcy do menopauzy jakoś da radę, z Panslavisty pomocą.

Data: 2010-08-28 16:57:28
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 28 Aug 2010 16:45:33 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]

Ale nie stac na podpaski, skoro musi te gacie kwria zbrukane namaczac.

Jeszcze te parę miesięcy do menopauzy jakoś da radę, z Panslavisty pomocą.

Nie za bardzo jednoaspektowo traktujesz namaczanie, chamie? - od razu
widać, że masz uraz na TYM właśnie punkcie.

Data: 2010-08-28 21:18:26
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c79213a$0$22815$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Ale nie stac na podpaski, skoro musi te gacie kwria zbrukane namaczac.

Jeszcze te parę miesięcy do menopauzy jakoś da radę, z Panslavisty pomocą.

A ten po co?

Robi za podpaskę?

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-08-27 10:07:27
Autor: szymo
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

ale dwie godziny razem z denatem czy same ubrania :P ???

Data: 2010-08-27 12:54:48
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:i57ro3$lcp$2news.man.bydgoszcz.pl...

Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

ale dwie godziny razem z denatem czy same ubrania :P ???

No co Ty? Denata po kawałku do zlewu, a tam rozdrabniacz robi resztę.
;-)

Data: 2010-08-25 16:07:53
Autor: Przesmiewca
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

[...]

Niektore zmywarki maja odzysk ciepla z brudnej wody wylewanej do rur,
wiec  wjakis posob mozna zneutralizwoac ubytek energii (o ile dla ciebie 1kwh za mycie to tak duzo)
Osobiscie cieplej wody bym nie uzywal do czegos innego niz tylko prania i mycia sie, albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
W praktyce woda taka moze byc zanieczyszczona i wodociagi
nie zalecaja jej do celow spozywczych. Do czajnika lejesz goracą wode czy
zimna?

Data: 2010-08-25 16:58:54
Autor: mk
Przesmiewca pisze:
albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

Data: 2010-08-25 17:33:03
Autor: ąćęłńóśźż
Zmywarka - do jakiej wody podł±czyć?
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.

-- -- -

Data: 2010-08-26 13:58:33
Autor: gucio

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:i53d26$c07$1news.net.icm.edu.pl...
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.

nie kolego, ponieważ średnio raz w miesiącu podgrzewa się wodę (ustawiasz sobie to na sterowniku węzła) do 60oC by je zabić (szczególnie chodzi o bakterię Legionnella)

Data: 2010-08-26 14:04:56
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:58:33 +0200, gucio napisał(a):

[...]

A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
przestaje się namnażać.

Data: 2010-08-26 14:40:25
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1hsc6gc7imca2$.a3bbcne9veix.dlg40tude.net...
[...]

Jak zwykle nie masz racji. Polecam wikipedię.

Data: 2010-08-26 14:43:52
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?

> A powinno się do 85 stC. W temperaturze powyżej 60 stC legionella dopiero
> przestaje się namnażać.

Jak zwykle nie masz racji.

Daj spokoj, Ikselka zawsze ma racje.

Starchu S.

Data: 2010-08-26 15:00:09
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:40:25 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.

Data: 2010-08-27 12:24:43
Autor: mk
Ikselka pisze:

Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.
W przypadku tego hasła jest podana istniejąca bibliografia.

Data: 2010-08-27 12:31:53
Autor: mk
ąćęłńóśźż pisze:
W którym to wymienniku - jak i w rurach - mnożą się bakterie.
To samo powiedzieć o zmywarce-jest miejscem, gdzie mnożą się bakterie, które można zlikwidować przez odpowiednią temperaturę lub chemiczny środek dezynfekcyjny.

Data: 2010-08-26 18:32:21
Autor: Przesmiewca
mk <dwaskrzydla@tlen.pl> napisał(a):

Przesmiewca pisze:
albowiem wodociagi podgrzewaja
wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

masz racje
co nie zmienia faktu jej zabrudzenia

Data: 2010-08-26 13:56:43
Autor: gucio

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:2g8a761ucish1r9ga8ktpg5nrujo7v3e2g4ax.com...

[...]

Sorki ale widzę nie masz pojęcia o energetyce cieplnej. Jako, że pracuję w takowej podpowiem, że:

1. Temperatura zasilania w ciepłowni wacha się od ok. 65oC (w lato) do 125 oC (w zimę). Ten czynnik dopływa do węzłów cieplnych w których to podgrzewa się zimną wodę z wodociągu do temp. zadanej na sterowniku węzła (zazwyczaj do 50oC z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie Legionelli). Tak więc woda z ciepłowni nie leci w kranach
 tylko poprzez wyminnik ciepła podgrzewa nam wodę wodociągową. Więc o jakim zanieczyszczeniu piszesz?

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:2g8a761ucish1r9ga8ktpg5nrujo7v3e2g4ax.com...

Do czajnika lejesz goracą wode czy zimna?

oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za gaz i tak płacę ryczałtowo ;) Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w czajniku na gazie :)

Data: 2010-08-26 14:03:55
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:56:43 +0200, gucio napisał(a):

z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie Legionelli).

A powinno się - do 85 stC. W temeraturze powyżej 60 stC dopiero przestaje
się namnażać.

Data: 2010-08-26 14:08:00
Autor: gucio

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1qbsnwyrhc6i5.ey1tw4dym87m.dlg40tude.net...
[...]

pisałem z zozpędu i pomyliłem się o 5oC :) Powyżej w poście napisałem już poprawnie :) Cyt. z Wikipedii " (...) bakterie Legionella w temperaturach wyższych niż +60 °C, nie tylko się nie namnażają, ale szybko giną (...)"

Data: 2010-08-26 14:58:51
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:08:00 +0200, gucio napisał(a):

[...]

Nieścisłość, jak to w Wiki: powyżej 85 stopni C.

Data: 2010-08-26 14:12:22
Autor: strachu S.
[...]

U nas się nie wacha, choc wystepuja wahania.

z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC

Hmm, w innym miejscu podawałeś 60°C.
Ponadto:

"Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 70 °C"
cytat za:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

Starchu S.

Data: 2010-08-26 19:02:06
Autor: Przesmiewca
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

[...]

O takim:
"Czy można używać do celów spożywczych ciepłą wodę z kranu?
Wodociągi Białostockie dostarczają tylko wodę zimną, do wodomierza głównego. Aby uzyskać ciepłą
wodę, Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej lub administratorzy budynków przepuszczają wodę
wodociągową przez wymienniki ciepła i nie ma pewności, że po zachodzących tam procesach będą
spełnione wymogi wody pitnej. Wody ciepłej z kranu nie powinno się stosować do celów spożywczych"

cytat ze strony wodociagow

Data: 2010-08-26 19:06:29
Autor: Przesmiewca
"gucio" <dgucio@op.pl> napisał(a):

oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za gaz i tak płacę ryczałtowo ;)

to jest powod? to ile tej wody pijesz, ze to robi roznice? litosci

Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w czajniku na gazie :)

w wyzszej temperaturze jest  szybsza korozja rur
nawet jesli woda jest czysta u zrodla, po drodze juz taka nie musi byc

pozwol wodzie zimnej i goracej z kranu parokrotnie odparowac
zobaczysz roznice na dnie

wiec... smacznego, ja tam wole lac zimna

Data: 2010-08-25 16:55:37
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:17:10 +0200, gucio napisał(a):

[...]

Zdecydowane "za". Mam podłączoną do ciepłej wody.

Data: 2010-08-25 16:59:24
Autor: Panslavista
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:fsbaxujonb5z.tuumwwpfodc3$.dlg40tude.net...
[...]

Ur_synów czy Dolne_szycie?

Data: 2010-08-25 22:38:01
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 25 Aug 2010 16:59:24 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Ciepłą woda, grzana za pomocą kolektora słonecznego.

Data: 2010-08-25 18:25:06
Autor: Marek Dyjor
gucio wrote:
[...]

ja takiej tendencji nie obserwuję.

taka tendencja jest tylko możłiwa gdy mamy zmywarkę z oddzielnym podejściem na ciepłą wodę.

Data: 2010-08-26 08:56:00
Autor: Kris
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i53g55$353$1news.onet.pl...
taka tendencja jest tylko możłiwa gdy mamy zmywarkę z oddzielnym podejściem
na ciepłą wodę.

Niekoniecznie. Niektórzy producenci zmywarek pisza że mozna dany model podłączyć zarówno do ciepłej jak i zimnej wody.
W praktyce wazne jest jakie mamy koszt podgrzania wody i trzeba wtedy skalkulowac czy lepiej jak zmywarka sama podgrzeje czy moze będzie taniej korzystac z ciepłej wody podgrzanej innym medium.

Krzysiek

Data: 2010-08-26 12:53:43
Autor: Ikselka
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:56:00 +0200, Kris napisał(a):

(...)
W praktyce wazne jest jakie mamy koszt podgrzania wody i trzeba wtedy skalkulowac czy lepiej jak zmywarka sama podgrzeje czy moze będzie taniej korzystac z ciepłej wody podgrzanej innym medium.

Dokładnie. U mnie wodę podgrzewa kolektor. Już od 10 lat chyba. Zwrócił się
już z nawiązką.

Data: 2010-08-26 14:01:42
Autor: gucio
[...]

nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

Data: 2010-08-26 14:15:49
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

Nie wiem jak jest teraz ze zmywarkami czy pralkami, ale pamietam, ze byly kiedys w ofercie Polaru pralki z podlaczeniem jednoczesnie pod ciepla i zimna wode. To byl rok 1998.

Starchu S.

Data: 2010-08-27 17:25:23
Autor: krys
Strachu S. wrote:

Nie wiem jak jest teraz ze zmywarkami czy pralkami, ale pamietam, ze byly
kiedys w ofercie Polaru pralki z podlaczeniem jednoczesnie pod ciepla i
zimna wode.
To byl rok 1998.

Mam taką. Działa do dziś. J.

Data: 2010-08-26 18:37:04
Autor: Marek Dyjor
gucio wrote:
[...]

nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...

niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

Data: 2010-08-27 09:11:15
Autor: Kris

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5657k$b7u$1news.onet.pl...

nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...

niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

To fakt.
Chociaż ja mam Elektroluxa 65040 który tez suszy kondensacyjnie a producent zezwal na na podłaczenie do ciepłej wody
I tak podłączyłem i działa ok

Krzysiek

Data: 2010-08-27 14:56:02
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 27 Aug 2010 09:11:15 +0200, Kris napisał(a):

[...]

U mnie Siemens - to samo.

Data: 2010-08-26 08:51:48
Autor: Strachu S.
[...]

Podgrzew wody "hurtowy", czyli z wymiennika jest napewno tanszy niz grzalka elektryczna podgrzewanie 10 czy 15 litrów w zmywarce.
Pytanie tylko, jaka jest temperatura wody wychodzacej z wymiennika w apsekcie tego, co aktualnie uzywa nasze urzadzenie - a watek tyczy sie zmywarki, jak i pojawily sie glosy o pralkach.

W Poznaniu, gdzie mieszkam, spóldzielnia gwarantuje w umowie, ze woda docierajaca do mieszkan ma 55°C - zalozmy, ze warunke ten jest spelniony, a nawet jesli nie, to woda ma 50°C.

ZMYWARKA:
I co teraz, jesli zmywarke nastawimy na program 30-40-45°C? Ano ok, grzalki sie nie wlacza. Jesli zmywarke nastwamy na wyzsze temperatury, np 60-70°C - tez ok, grzalka bedzie pracowac krocej niz dla wody z rury "zimnej", gdzie temperature przyjmuje sie na poziomie 10°c.
Czyli zmywarka jako taka oszczedzi energie.
Ale co z czasem zmywania? Jesli program dla danej temperatury pracuje okreslony czas - jest dobrze.
ale jesli program mierzy temp wody, i stwierdza, ze zostala juz podgrzana - zakonczy mycie wczesniej. I wtedy naczynia moga zostac niedomyte lub brudne. PRALKA:
Co sie stanie, jesli pralke podlaczona do cieplej wody (55 czy nawet tylko 50°
C) wlaczymy na program np "welna 30°C" albo program dla rzeczy super delikatnych, gdzie wody nie podgrza sie w ogole?
Ano grzalka sie nie wlaczy, bo temperatura programu to 30° a wody w bebnie 55
(50)°C. I jest oszczednosc.
Ale jesli zaladunek to naprawde welna, lub rzeczy wymagajace tak niskiej temperatury? - rzeczy te mozemy zniszczyc zbyt goraca woda.
Drugi problem to jak w przypadku czas prania - jesli program jest konczony nie "po czasie" ale "po osiagnieciu zadanej temp" to pralka bedzie skracac cykl prania, enzymy proszku nie zdaza zadzialac, i mamy pranie brudne.

Strachu S.

Data: 2010-08-26 09:00:00
Autor: Kris
Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000011b.4c760f04newsgate.onet.pl...
[...]

Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca cyklu mycia jak piszesz.

Krzysiek

Data: 2010-08-26 09:03:03
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca cyklu mycia jak piszesz.

Jesli program nastawiony jest na okreslony czas to ok. Jesli na osiagniecie temperatury wody to juz nie-ok.
Tylko rozwazam.

Sam... podlaczylbym pewnie zmywarke do cieplej wody, ale z pralka juz bym sie zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.

Strachu S.

Data: 2010-08-26 09:17:54
Autor: Kris

Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000011c.4c7611a7newsgate.onet.pl...

[...]

Przy przepływowym podgrzewaczu na wyściu jest juz wioda o zadanej temperaturze i zmywarka juz jej "w komorze" nie podgrzewa.

z pralka juz bym sie zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.
Tu nie ma dwóch zdań. Podłączenie pralki tylko do ciepłej wody to proszenie sie o kłopoty.
U mnie np woda w zasobniku ma zawsze ok 70stc. Dla zmywarki to żaden problem
Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2010-08-26 09:18:39
Autor: Panslavista
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
"Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.0000011b.4c760f04newsgate.onet.pl...

    Dokładnie, nadzieja w tym, że sam bęben też musi się ogrzać, a do tego trzeba zazwyczaj poczekać na dopływ ciepłej wody, czasem dość długo, a licznik liczy. Nie mniej zawsze woda cieplejsza jest od tej kranówki zimnej. Czyli jakaś oszczedność jest.
    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w brunatne plamy. Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej samoczyszczący, a przed przyłączami pralki i zmywarki naczynie z fosforanami. Pochłonie to co prawda oszczędności z używania ciepłej wody, ale zwiększy skuteczność zmywania czy prania.

Data: 2010-08-26 09:34:59
Autor: Strachu s.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w brunatne plamy.

Rdza u mnie zawsze jest po przerwach dluzszych w dostawie wody - zarowno w rurach z zimna jak i ciepla woda.

Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej samoczyszczący

Na czym polega samooczyszczanie sie?

strachu S.

Data: 2010-08-26 09:41:46
Autor: Panslavista

"Strachu s." <satootWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.00000127.4c761923newsgate.onet.pl...
[...]

Na przepuszczeniu prądu wody w odwrotną stronę i jej wypływie do kanalizacji. Sterowniki są uruchamiane różnicą ciśnień lub czasem od poprzedniego czyszczenia.

Data: 2010-08-27 16:25:30
Autor: Leszek
On 26 Sie, 09:34, "Strachu s." <satootWYTNI...@op.pl> wrote:
> [...]

rurach z zimna jak i ciepla woda.

> Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej

Samoczyszczący filtr???

hmm ciekawe tylko jak to samoczyszczenie wygląda w przypadku filtra
wody

Data: 2010-08-28 04:30:17
Autor: Panslavista

http://www.filtrywody.wroclaw.pl/filtry_eco.html

Data: 2010-08-27 17:28:36
Autor: krys
Strachu S. wrote:

Ale jesli zaladunek to naprawde welna, lub rzeczy wymagajace tak niskiej
temperatury? - rzeczy te mozemy zniszczyc zbyt goraca woda.

Wtedy przyciskasz przycisk i odcinasz dopływ gorącej wody.
[...]

Cykl jest skracany, ale jeszcze nie zdarzyło mi sie wyciągnąć brudnego prania.
J.

Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?